Въпрос за ламбда емулатор(или както там се казва)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Въпрос за ламбда емулатор(или както там се казва)

Мнениеот jettro » Пет 22 юли 2005 23:55


Та преди две седмици си газифицирах колицата. Исках да сложа Ландиренцо но в рамките на една седмица след три телефонни разговора цената стана от 390 на 450лв и ми казаха че евентуално могат да сложат уредба след най-малко месец(то такав срок даваха и за всички други марки)И с малко касмет и вразки де за един ден се оредих с БРЦ за 400лв, сложи ми я идин колега на баща ми, човека от доста време работи с представителите на БРЦ. Колата върви много добре и на газ и на бензин, на газ разход градско - 10л/100км но вместо ламбда емулатор, пича е направил компа да се занулиава при всяко гасене на двигателя, питах го не е ли по-добре с емулатор и той ми каза че тези емулатори дето се слагат са от съседна Италия, за по 20-30лв вършели някаква работа но нямат нищо общо с истинските емулатори които стрували по 300лв(междо другото това съм го чел някаде че емулаторите са по 300лв и с тях се постига и намаляне на разхода и т.н. но в България много рядко се инсталират заради цената)Човека е с пасат и неговия така е направен, и всички коли които е правил са така, аз знам поне 20 ФоуВе на които инсталирал газ и нямат проблеми.
Та въпроса ми е - имали смисъл да слагам емулатор(пича каза че ако искам ще го сложи) или да си стои както е сега. И евентуално какви проблеми може да има ако я оставя така?
-------------
Малииииииииииииии тва аз ли го изписах




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за ламбда емулатор(или както там се казва)

Мнениеот silent » Съб 23 юли 2005 8:29


jettro написа:Та преди две седмици си газифицирах колицата. Исках да сложа Ландиренцо но в рамките на една седмица след три телефонни разговора цената стана от 390 на 450лв и ми казаха че евентуално могат да сложат уредба след най-малко месец(то такав срок даваха и за всички други марки)И с малко касмет и вразки де за един ден се оредих с БРЦ за 400лв, сложи ми я идин колега на баща ми, човека от доста време работи с представителите на БРЦ. Колата върви много добре и на газ и на бензин, на газ разход градско - 10л/100км но вместо ламбда емулатор, пича е направил компа да се занулиава при всяко гасене на двигателя, питах го не е ли по-добре с емулатор и той ми каза че тези емулатори дето се слагат са от съседна Италия, за по 20-30лв вършели някаква работа но нямат нищо общо с истинските емулатори които стрували по 300лв(междо другото това съм го чел някаде че емулаторите са по 300лв и с тях се постига и намаляне на разхода и т.н. но в България много рядко се инсталират заради цената)Човека е с пасат и неговия така е направен, и всички коли които е правил са така, аз знам поне 20 ФоуВе на които инсталирал газ и нямат проблеми.
Та въпроса ми е - имали смисъл да слагам емулатор(пича каза че ако искам ще го сложи) или да си стои както е сега. И евентуално какви проблеми може да има ако я оставя така?
-------------
Малииииииииииииии тва аз ли го изписах


Това дето струва 300лева не му викат емулатор а е нещо съвсем друго. Както и да е аз съм с емулатор и съм доволен а реших да бъде така за да не се нулира всеки път компютъра. Щото при мен специално като се нулира компютъра трябва да мине време докато си нагласи оборотите и вървежа. И ако всекипът всяко палене се нулира то не виждам кога ще има време да заработи нормално. Въпрос на гледна точка и избор.


Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Re: Въпрос за ламбда емулатор(или както там се казва)

Мнениеот jettro » Съб 23 юли 2005 9:03


Това дето струва 300лева не му викат емулатор а е нещо съвсем друго.

Да прав си, сега проверих - лабда контрол сиситема е.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за ламбда емулатор(или както там се казва)

Мнениеот silent » Съб 23 юли 2005 10:03


jettro написа:Това дето струва 300лева не му викат емулатор а е нещо съвсем друго.

Да прав си, сега проверих - лабда контрол сиситема е.
Аз от ламбда контролът се отказах не толкова заради цената колкото от евентуалните услужнения при настройката и поддръжката в последствие на ситемата.В предвид на недостатъчно квалифицирания персонал из газ сервизите по отношение на нея. Да не кажа че по класическите газ уредби се работи в 90% от сервизите по метода на пробата и грешката по три или пет основни практически правила без никаква или почти никаква теоретическа обосновка.


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Съб 23 юли 2005 11:06


Джетро, не разбрах с к'ва кола си, но все пак.... от личен опит 120 хил. на старата ми Джета(инжекцион) и близо 50 хил. на Вентото(моноинж.) досега с нулиране на компа - никакъв проблем.
Още повече , на Джетата беше нек'во тъпо вакуумно Ловато и пак нямаше проблем! :shock: Остави ги тея приказки за ламбда контрол и газови инжекциони за по една торба пари!


Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Мнениеот jettro » Съб 23 юли 2005 11:40


madmen написа:Джетро, не разбрах с к'ва кола си, но все пак.... от личен опит 120 хил. на старата ми Джета(инжекцион) и близо 50 хил. на Вентото(моноинж.) досега с нулиране на компа - никакъв проблем.
Още повече , на Джетата беше нек'во тъпо вакуумно Ловато и пак нямаше проблем! :shock: Остави ги тея приказки за ламбда контрол и газови инжекциони за по една торба пари!


Jetta 1.8Mi(RP) е колата(преди ми излизаше под аватара ама като го написах в "Шофира" на излиза, сага си го оправих :D )


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот netizen » Съб 23 юли 2005 22:26


madmen написа:Джетро, не разбрах с к'ва кола си, но все пак.... от личен опит 120 хил. на старата ми Джета(инжекцион) и близо 50 хил. на Вентото(моноинж.) досега с нулиране на компа - никакъв проблем.
Още повече , на Джетата беше нек'во тъпо вакуумно Ловато и пак нямаше проблем! :shock: Остави ги тея приказки за ламбда контрол и газови инжекциони за по една торба пари!


Хм, че как ти ресетват ЕКУ-то без да ти се зануляват днвения километраж и часовника на Вентото ?
Иначе Ламбда емулатор струва 40-50лв. Има разни схеми из Интернет, тествал съм - не работеше при мен, първоначално дори бях с някякъв емулатор Made in съседна Турция... В момента съм със Старгас емулатор и не натрупва грешки ЕКУ-то. При теб може да трупа грешки и от липса на захранване към дюзата, което също си има решение.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Нед 24 юли 2005 22:53


Сложи си един ДжетСпарк и забрави за този проблем. Струва 60лв. има теми във форума за него. Аз съм такъв и последно вчера и днес ходене от София до Асеновград (околностите) и обратно с 4 човека и багаж - 420км - 35л. газ
Среден разход 8.30/100км при скорост 90-140
Колата е Г3 1.4mi


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пон 25 юли 2005 7:00


Джетспарка няма нищо общо с този проблем. Дет се вика той е друга бира.


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Пон 25 юли 2005 8:25


silent написа:Джетспарка няма нищо общо с този проблем. Дет се вика той е друга бира.


Точно така :-)

Beer


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Пет 29 юли 2005 17:59


Джетро -аз съм с точно такъв автомобил ( че и на година на производство го докарвам ). Сложих Ловато в началото на месеца. И при мен ми прекъснаха компютъра и при това не преди всяко палене, а изобщо когато колата работи на газ. Нямам никакви проблеми.
Понеже се занимавам с електроника преди да отида при газаджиите пробвах няколко схеми на ламбда-емулатори и проверих дали мога да излъжа електронния блок. Значително по-късно вдига грешка, но все пак вдига - явно не се лъже толкова лесно....
Но мой съсед с Пасат с нашия двигател му сложиха емулатор за 20лв и ефекта е нулев - след като е карал на газ не може да мине на бензин - колата киха, не държи обороти и т.н. Дори трудно изобщо запалва на бензин. След като откачи акумулатора за малко нещата се оправят ....
Така, че карай спокойно колата си и не се притеснявай.
Безаварийно пътуване на всички колеги.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Пет 29 юли 2005 18:12


netizen написа:
madmen написа:Хм, че как ти ресетват ЕКУ-то без да ти се зануляват днвения километраж и часовника на Вентото ?
Иначе Ламбда емулатор струва 40-50лв. Има разни схеми из Интернет, тествал съм - не работеше при мен, първоначално дори бях с някякъв емулатор Made in съседна Турция... В момента съм със Старгас емулатор и не натрупва грешки ЕКУ-то. При теб може да трупа грешки и от липса на захранване към дюзата, което също си има решение.

При нашите коли системата на впръскване е МоноДжетроник. Там електронния блок отговаря само за впръскването на гориво. Той няма нищо общо с дневен километраж, часовник и най-вече със запалването ....Това позволява безпроблемното му спиране, когато двигателят не работи на бензин.
По-новата система е МоноМотроник, която представлява Комплексна Система за Управление на Двигателя ( КСУД ). Освен впръскването, тя управлява по електронен път и предварението на заплаването в динамичен режим. По тази причина не може ( по-точно не трябва ) да се изключва електрония блок при работа на газ - запалителната система няма да работи нормално. Там вече е задължително използването на емулатор на сондата или поне да се ресетва електронния блок само когато колата не работи.
МоноДжетроник не поддържа диагностика на дюзата за впръскване, така че за нея не е необходим емулатор.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Re: Въпрос за ламбда емулатор(или както там се казва)

Мнениеот zdr_spasov » Пет 29 юли 2005 18:19


Това дето струва 300лева не му викат емулатор а е нещо съвсем друго. Както и да е аз съм с емулатор и съм доволен а реших да бъде така за да не се нулира всеки път компютъра. Щото при мен специално като се нулира компютъра трябва да мине време докато си нагласи оборотите и вървежа. И ако всекипът всяко палене се нулира то не виждам кога ще има време да заработи нормално. Въпрос на гледна точка и избор.

Абсолютно съм съгласен. И при мен така се държи електронния блок, но не се усеща особено, защото само пали на бензин и после сама си минава на газ, т.е. на банзин почти не я карам. А като се наложи да се кара на бензин за 10-тина километра електронния блок си оправя настройките и всичко е ОК.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Пон 01 авг 2005 10:03


Аа,бате Здравко,ние много сме си говорили с теб по тия въпроси, ама за някои не съм съгласен:
При нашите коли системата на впръскване е МоноДжетроник. Там електронния блок отговаря само за впръскването на гориво. Той няма нищо общо с дневен километраж, часовник и най-вече със запалването ....Това позволява безпроблемното му спиране, когато двигателят не работи на бензин.
- Аз мисля, че електронния блок отговаря и за управлението на стъпковия ел.мотор, ако ти тотално изключиш захранването на компа, колата по принцип ще работи на газ, но с много нестабилни обороти - ту високи, около 2000, ту ниски на прага на изгасването - просто никой не управлява клапата. Не подценявай компа, той дори и наблъскани грешки управлява стъпковия мотор все пак.
Според мен, използването на емулатор не е задължително, но е препоръчително. Мен все пак ме дразнеше когато по време на движение светне лампата"check engine" - тя е една такава жълта и силна, ако караш по тъмно направо ти вади очите.
Гарантирам ви на всички, че схемите на емулатори по руските сайтове стават за целта. Фабричните емулатори не са нищо повече от тия публикуваните в Интернет, освен че са поне 10 пъти по скъпи. В края на краищата емулатора е един тъп генератор на импулси. Направете си един емулатор със схемата NE555 - ще ви излезе 3-4 лева най много. Добавете му и едно реле, което се свързва паралелно на газовия клапан, и сработва когато сте на газ. Релето има 1 превключващ контакт който превключва входа на компа от сондата към емулатора. Захранването на самия емулатор свържете пак към клапана. Без реле работата според мен не става ??? - кво ще кажете.
И да не си давате парите за боклуци - НАПРАВЕТЕ СИ ЕМУЛАТОРА САМИ.
Айде наслука :)


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Пон 01 авг 2005 10:06


И забравих да кажа, че ресетването на компа при всяко гасене е задължително да се направи според мен.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта