НЕЩО ЩРАКА И ЦЪКА..

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
gotto
Мнения: 95
Регистриран на: Сря 08 юни 2005 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

НЕЩО ЩРАКА И ЦЪКА..

Мнениеот gotto » Пон 25 юли 2005 12:24


НЕЩО ЩРАКА И ЦЪКА..като дам газ ...ама не трябва да е аванс , защото съм на газ ...много неприятно е ...имаше дупка на средното гърне ..залепиха я , но малко намаля шума иначе пак щрака ...как да разбера дали е от повдигачите на клапаните.....сложих добавка за сгъстяване на маслото , но въобще не намали щракането ...може ли да е гарнитура на колектора...

джета 85г 1,8 gl двигател hv




Потребителски аватар
Jetta16v
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 16 сеп 2004 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetta16v » Пон 25 юли 2005 18:54


:wink: Колега като отвориш капака от къде е цъкането?


Потребителски аватар
gotto
Мнения: 95
Регистриран на: Сря 08 юни 2005 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

цъка от ...

Мнениеот gotto » Вто 26 юли 2005 14:17


цъка от ...като , че от клапани ...високо горе ....


Потребителски аватар
Jetta16v
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 16 сеп 2004 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetta16v » Вто 26 юли 2005 19:27


:( Виждал съм много 8 вентилови джети с този шум.Мисля че трябва да се подменят пулове или тарелки ако цъкането продължава и след загряване на мотора , ама по-добре да го види специалист.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: цъка от ...

Мнениеот kris11 » Вто 26 юли 2005 21:47


damian написа:цъка от ...като , че от клапани ...високо горе ....

Повдигачи и задължително полусинтетика. Ако е оставена с малко масло хидравличните повдигачи се скапват - нови. Ако е много стар мотор и не е поддържан с редовна смяна на хубаво масло същата история.Като позагрее малко не намалява ли шума?
А като я запалиш студена чатърка ли по-силно?
Ако вдигнеш обороти и се намали -ниско е налягането на маслото или е гъсто.За да е ниско - поизносена маслена помпа или неизправен клапан изпуска масло при продължителен престой.Може и да е от клапана в масленият филтър -или лоша пружина или заседнал боклук и филтъра се празни постепенно.Имах проблем със служебният бус.Дикато не сипах полусинтетика не миряса -а и 1 клапан ми изгаряше .а и не ми се даваха по 80 лв на хидравличен повдигач


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Пет 29 юли 2005 17:26


Хидравличните повдигачи по инструкция се тестват по следния начин. Автомобилът трябва да бъде с нормално ниво на маслото и да се загрее до двукратно включване перката на вентилатора. След това повишете честотата на въртене до 2500об/мин и я задържате така за 2 минути. Ако все още чувате характерното чукане то най-вероятно имате износен хидравличен повдигач.
За да определите кой е износения повдигач е необходимо да загасите двигателя, да смъкнете капака на клапаните и с ключ да превъртате коляновия вал "на ръка" така, че гърбицата на разпределителния вал да да не натиска проверявания повдигач ( т.е. да "сочи нагоре" ). С луфтомер измерете разстоянието м/у вала и повдигача. Ако е повече от 0.2мм - сменете повдигача. Ако е под 0.1мм - натиснете повдигача с нещо дървено и пластамасово с усилие 5-10кг и отново премерете с луфтомер разстоянието м/у повдигача и вала. Ако е над 0.2мм - сменете повдигача.
Забележка: След смяна на повдигачите и монтиране на разпределителния вал не трябва да палите двигателя поне 30 минути.
При по-стари автомобили се препоръчва ( но не е задължително ) да се сменят всички повдигачи наведнъж, защото се предполага, че никога до сега не са сменяни и най-вероятно са към края на живота си. Иначе може да ви се наложи в рамките на една година да ги смените всичките един по един ....
Надявам се, че съм бил полезен. Успех!


Потребителски аватар
gotto
Мнения: 95
Регистриран на: Сря 08 юни 2005 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

затварям темата !

Мнениеот gotto » Вто 02 авг 2005 11:36


Затварям темата !
Благодаря на всички , КОИТО СЕ ОТЗОВАХА НА ВЪПРОСА МИ...
Проблема се оказа една тръбичка при вакумния регулатор , която се беше прокъснала..
... МАИСТОРИТЕ , които категорично заявиха , че повдигачи и клапани са за смяна...са ГОЛА ВОДА...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта