НЕЩО ЩРАКА И ЦЪКА..като дам газ ...ама не трябва да е аванс , защото съм на газ ...много неприятно е ...имаше дупка на средното гърне ..залепиха я , но малко намаля шума иначе пак щрака ...как да разбера дали е от повдигачите на клапаните.....сложих добавка за сгъстяване на маслото , но въобще не намали щракането ...може ли да е гарнитура на колектора...
джета 85г 1,8 gl двигател hv
НЕЩО ЩРАКА И ЦЪКА..
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: цъка от ...
damian написа:цъка от ...като , че от клапани ...високо горе ....
Повдигачи и задължително полусинтетика. Ако е оставена с малко масло хидравличните повдигачи се скапват - нови. Ако е много стар мотор и не е поддържан с редовна смяна на хубаво масло същата история.Като позагрее малко не намалява ли шума?
А като я запалиш студена чатърка ли по-силно?
Ако вдигнеш обороти и се намали -ниско е налягането на маслото или е гъсто.За да е ниско - поизносена маслена помпа или неизправен клапан изпуска масло при продължителен престой.Може и да е от клапана в масленият филтър -или лоша пружина или заседнал боклук и филтъра се празни постепенно.Имах проблем със служебният бус.Дикато не сипах полусинтетика не миряса -а и 1 клапан ми изгаряше .а и не ми се даваха по 80 лв на хидравличен повдигач
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
Хидравличните повдигачи по инструкция се тестват по следния начин. Автомобилът трябва да бъде с нормално ниво на маслото и да се загрее до двукратно включване перката на вентилатора. След това повишете честотата на въртене до 2500об/мин и я задържате така за 2 минути. Ако все още чувате характерното чукане то най-вероятно имате износен хидравличен повдигач.
За да определите кой е износения повдигач е необходимо да загасите двигателя, да смъкнете капака на клапаните и с ключ да превъртате коляновия вал "на ръка" така, че гърбицата на разпределителния вал да да не натиска проверявания повдигач ( т.е. да "сочи нагоре" ). С луфтомер измерете разстоянието м/у вала и повдигача. Ако е повече от 0.2мм - сменете повдигача. Ако е под 0.1мм - натиснете повдигача с нещо дървено и пластамасово с усилие 5-10кг и отново премерете с луфтомер разстоянието м/у повдигача и вала. Ако е над 0.2мм - сменете повдигача.
Забележка: След смяна на повдигачите и монтиране на разпределителния вал не трябва да палите двигателя поне 30 минути.
При по-стари автомобили се препоръчва ( но не е задължително ) да се сменят всички повдигачи наведнъж, защото се предполага, че никога до сега не са сменяни и най-вероятно са към края на живота си. Иначе може да ви се наложи в рамките на една година да ги смените всичките един по един ....
Надявам се, че съм бил полезен. Успех!
За да определите кой е износения повдигач е необходимо да загасите двигателя, да смъкнете капака на клапаните и с ключ да превъртате коляновия вал "на ръка" така, че гърбицата на разпределителния вал да да не натиска проверявания повдигач ( т.е. да "сочи нагоре" ). С луфтомер измерете разстоянието м/у вала и повдигача. Ако е повече от 0.2мм - сменете повдигача. Ако е под 0.1мм - натиснете повдигача с нещо дървено и пластамасово с усилие 5-10кг и отново премерете с луфтомер разстоянието м/у повдигача и вала. Ако е над 0.2мм - сменете повдигача.
Забележка: След смяна на повдигачите и монтиране на разпределителния вал не трябва да палите двигателя поне 30 минути.
При по-стари автомобили се препоръчва ( но не е задължително ) да се сменят всички повдигачи наведнъж, защото се предполага, че никога до сега не са сменяни и най-вероятно са към края на живота си. Иначе може да ви се наложи в рамките на една година да ги смените всичките един по един ....
Надявам се, че съм бил полезен. Успех!
затварям темата !
Затварям темата !
Благодаря на всички , КОИТО СЕ ОТЗОВАХА НА ВЪПРОСА МИ...
Проблема се оказа една тръбичка при вакумния регулатор , която се беше прокъснала..
... МАИСТОРИТЕ , които категорично заявиха , че повдигачи и клапани са за смяна...са ГОЛА ВОДА...
Благодаря на всички , КОИТО СЕ ОТЗОВАХА НА ВЪПРОСА МИ...
Проблема се оказа една тръбичка при вакумния регулатор , която се беше прокъснала..
... МАИСТОРИТЕ , които категорично заявиха , че повдигачи и клапани са за смяна...са ГОЛА ВОДА...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта