Луфт на клапаните

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Луфт на клапаните

Мнениеот stefan4o » Съб 08 мар 2008 17:32


Здравейте, драги съфорумци.
Преди известно време си закарах колата за преглед, понеже бях доста силно притеснен относно състоянието на мотора. Става дума за Джета, модел 1986 г. с 1.3-литров карбураторен двигател. Та от сервиза, на който я бях оставил за преглед ми казаха (ще се опитам да цитирам по спомен):
"Ами двигателят може би е за ремонт. На двата цилиндъра компресията е 6, на останалите два 8, може да мине и само със смяна на сегменти и клапани, но може и да не стане". Та въпросната кола е може би на над 350 000 км, по двигателят има сменяни само клапани, доколкото знам (някои бяха нагорели). Клапаните ги оставиха преди време на 0.15 мм луфт всичките, но по предписание от VW май не е толкова много, та колата си потраква доволно много (близо до дизелов шум). Има ли вариант измерената преди 2 седмици компресия да е вследствие на това "охлабване" на клапаните ? И колко трябва да бъдат луфтовете на изпускателните и всмукателните клапани, ако те трябва да са различни? Възможно ли е резултатите от замерването на компресията да са верни, а колата да си върви безпроблемно на газ и на бензин без да гори масло и да пали нормално (1, макс 2-ри път ако е по-студено времето). Не смятам да наливам повече пари в тази кола (тук е мястото да се извиня публично на един съфорумец, ако чете темата ще се познае), просто искам да я позакрепя временно, докато си купя "нова" (ориентирал съм се към Поло не по-старо от 10 години), пък и може би да я покарам до края на тази година, щото пък ако не друго, то поне все още е лъскава като мине през автомивката, пък и да се подсигуря поне в началото, ако нещо случайно "новата" кола не е в час да имам бекъп.
Очаквам вашите отговори, за които ви благодаря предварително. Ако има нужда ще продиктувам номера на двигателя на колата.




Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Съб 08 мар 2008 18:05


Карай си така,няма никакъв смисъл да сваляш главата,ще ти излезе много по евтино да си намериш друг двигател. :wink: Иначе компресията не ти е чак толкова зле не,че е добре,но има такива дето са много по зле. :lol:

п.п Мислиш си,че колата ти върви нормално,защото не си я карал с читав двигател. :wink:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Съб 08 мар 2008 18:26


kaiser666 написа:
п.п Мислиш си,че колата ти върви нормално,защото не си я карал с читав двигател. :wink:

Е, това за вървежа го каза сервизният работник, аз действително друга такава с перфектен мотор не съм карал (освен ако не се брои времето, когато я карах от време на време, някъде през 2001-ва година, моторът й беше перфектен), ама от умрел кон 55 к.с. надали може да се очакват чудеса :lol: Иначе мерси за бързия отговор 8)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], villystyle и 73 госта