Проблем със стрелката за температурата на водата.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
senser
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 23 май 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Проблем със стрелката за температурата на водата.

Мнениеот senser » Сря 20 юли 2005 15:23


Здравейте,

Проблема е следния - стрелката която показва температурата на водата доколкото знам по принцип трябва да стои "по средата", право нагоре. При мен обаче тя никога не минава над 1/4. Дори и при загрял двигател и работеща перка на радиатора е същото. Разликата между загрял и студен двигател при стрелката е не повече от 2-3 мм.

Пробвах да сменя датчика за температурата но никакъв ефект. Явно проблема е друг или не съм уцелил датчика :) (мисля че се намира на един пластмасов "тройник" който влиза отпред в двигателя, там са три датчика и единия който е отдолу според мен). Чудя се дали има смисъл да разглобявам таблото и къде може да е проблема, че в тия жеги си е кофти да не знаеш какви са градусите.

Голф2 1,8 моноинжекция 89 г. 3 врати




Потребителски аватар
DOHC
Мнения: 419
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DOHC » Съб 23 юли 2005 21:33


И аз имам подобен проблем с моя Голф3 (abf) или по точно казано когато колата загрее уреда на таблото за охлаждащата течност показва 70 градуса или малко отгоре, а на борд компютъра температурата на маслото ми е към 80-82 градуса и точно в този момент се пуска перката, но за много кратко време и спира, после пак и пак и така колата не може да загрее повече, когато работи намясто. И аз смених термодатичик но ефекта беше минимален.

Ще се радвам ако някой може да помогне на мен и на колегата разбира се.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 24 юли 2005 14:47


Да не би термостата да ви е за смяна???


Потребителски аватар
DOHC
Мнения: 419
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DOHC » Нед 24 юли 2005 14:57


От термостата казваш.. ми според мен е малко вероятно, защото си имам добро парно и преди да се включи перката горня маркуч на радятора е топъл а долния студен! Да не би да е от някой друг датчик? :roll: :roll:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 24 юли 2005 15:23


Охладителната система е със много елементи и докато провериш всички :banghead: лошото е че може да е нещо елементарно а ти да търсиш под вола теле,особено пък с тия електроники :(А ако долния маркуч е студен то си е май за термостат-така поне са ми казвали монтьори???!!!


Потребителски аватар
StreetThug16V
Мнения: 434
Регистриран на: Нед 24 окт 2004 7:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот StreetThug16V » Нед 24 юли 2005 18:02


DOHC няма да се притесняваш просто ABF така си работи. И при мене е така и при KILLER GTI е така. Значи колато ми е загряла при 70С. Ако съм в задръстване и включен климатик приближава малко преди 90С и отваря термостата и включва перката и веднага връща на 70 или малко над 70. Много горещи дни: до 80С макс. Маслото ми е много по-горещо от твоето- винаги при загрял мотор е над 90С. Ама това е нормално около 20С да е по-топло от водата. А ако карам бързо по магистралата, изстива още повече. Много горещи дни - 80С (става въпрос за постоянна температура.) И аз отначало като я купих се шашках що не загрява, но майсторите ме успокоиха че всичко е наред.


Потребителски аватар
DOHC
Мнения: 419
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DOHC » Нед 24 юли 2005 18:13


Ето какво открих в една друга тема:

Ventoman написа:Pichaga даде един добър савет

(най-простия тест е на празен ход няма принудително охлаждане от насрещен въздух, палиш колата и чакаш---кога ще включи перката)

Само искам да допълня . Нормалния цикал е следния . Сутрин на студено палиш колата и вдигаш капака . И започваш да държиш водното съединение през което постъпва водата в радиатора и едновременно следиш стрелката на водата . Като стрелката стигне горе долу средата , ще ти отвори и втория кръг , тоест водата ще започне да цирколира и през радиатора , чак тогава трябва да усетиш и как преминава топлата вода през водното саединение . Стрелката на водата ще ти спадне малко и след това отново ще започне да се вдига . Гледаш си в книжката каде е посочено да се включи перката , и момента трябва да е точно там !!!

Не трябва се се забравя и че навън температурите са доста ниски и това опражнение ще стане по-бавно .

Сега ще обясня ако имаш някакви нередности какво ще се получи :

1. Ако ти седи постоянно отворен термостата ще започне да ти грее веднага и водата която минава през водното саединение , а тя трябва да загрее чак след отварянето на втория кръг . ( Трябва да се внимава да не се обърка пълнещия и източващия маркуч ) .

2. Ако ти се включва по-късно или по-рано перката проблема е в датчика които включва перката . Около 20-25лв. струва .

За развалена водна помпа може да се говори чак следкато започне да идава едни пищящи звуци , след това почва да издава звуци като на трошене на камани и гледаш ей така :shock: и след това протича .

Нормално е зимата да седят температурите на двигателя по ниски особенно ако си в краините квартали на София или извън нея .

На колата и трябват поне около 7 км. градско тоест с висене по светофарите , и над 8-9 км. извън градско за да си влезе в нормална температура .

По въпроса защо не ти духа топло парното , ако всичко ти е наред със системата както е описано по-горе , има вероятност да ти е позапушен радиатора за парното и водата да цирколира само в малка част от трабичките . Ако те интересува мога да ти го обясня подробно и този въпрос , но да не ви омръзна :roll:

И един съвет от мен . Никога не си пълнете системата с чист концехтрат (антифриз) , особено като не е менте , защото лятото ще напълните форума с въпроси защо ви изхвърля водата или защо ви протече радиатора .

Щях да забравя , при четвърта скорост на парното и при не достатъчно загряла кола , не се постигат добри резултати 8)

Надявам се да съм ви бил полезен :wink:


Моето голфче се държи точно както е описал колегата по-горе (текста в синьо), но единствената разлика е, че стрелката не достига 90 градуса, а 70-75 и тогава пуска перката (отваря втория кръг).
Незнам защо, но си мисля, че проблема е в датчика на перката (текста в червено) и мисля да го сменя. Лошото е, че ако не от него ще трябва да подължа да си сменям докато накрая не смена цялата охлаждаща система.. :evil: :lol:


Потребителски аватар
DOHC
Мнения: 419
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DOHC » Нед 24 юли 2005 18:19


StreetThug16V написа:DOHC няма да се притесняваш просто ABF така си работи. И при мене е така и при KILLER GTI е така. Значи колато ми е загряла при 70С. Ако съм в задръстване и включен климатик приближава малко преди 90С и отваря термостата и включва перката и веднага връща на 70 или малко над 70. Много горещи дни: до 80С макс. Маслото ми е много по-горещо от твоето- винаги при загрял мотор е над 90С. Ама това е нормално около 20С да е по-топло от водата. А ако карам бързо по магистралата, изстива още повече. Много горещи дни - 80С (става въпрос за постоянна температура.) И аз отначало като я купих се шашках що не загрява, но майсторите ме успокоиха че всичко е наред.


Благодаря ти колега дано да си прав. Честно да си кажа се притеснявам да не би да не загрява достатъчно и съответно да гори повече и да почне да се сдухва двигателя, макар че за сега да чукна на дърво ми гори дори по-малко от колкото трябва..


Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Мнениеот VR666 » Нед 24 юли 2005 18:32


На вентото стрелката винаги си сочи 70.
Минава я само при катерене на проходи или в града на светофари и
стига до 90 - 95.
Смятам, че е напълно нормално това. Drunk


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 24 юли 2005 18:44


Да в Ботевград са 5-6 светофара я карай всеки ден из Софето в пикови часове из центъра и ще се видиш в приключение перката не спира!!!


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Вто 26 юли 2005 9:12


Колата ми е Голф 3 ГТИ 115 и имам следната проблемация:
Значи, карам колата главно на къси разстояния в града /от къщи до работа - 3-4 км./ и забелязвам, че не може да мръдне стрелката на температурата. Като покарам доста време из града по светофарите колата си загрява, но трябва да съм я карал много, че да стигне 80-90 градуса /перката включва на около 85/. В града ми гори доста, но извънградско при 90-100 км/ч. - 5,5 л. :shock: , по задръстванията /като се връщах от морето/ и ръчка от време на време - 7,2 л./100 км.- тва са показания на борд компа.
Ходих на майстор да сменям термостата, но той замери темп. на антифриза в казанчето и каза, че е в норма ама аз бях карал преди тва колата доста време в града. :? Извън града при скорост 120 км/ч. стрелката на темп. не може да стигне 70 градуса! Днес сутринта направих това по-горе описаното със синьо и кво да видя, при темп. на маслото 52 градуса и не мръднала стрелка на темп. и двата маркуча на радиатора бяха топли!!! Е тва не е ли ТЕРМОСТАТА???

Последна промяна от driver на Вто 26 юли 2005 10:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 26 юли 2005 10:14


термостат.
за препоръчване е BEHR.


Потребителски аватар
steff_gti
Мнения: 173
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот steff_gti » Вто 26 юли 2005 12:03


Ако си го направил при студен двигател 99% термостат(постоянно отворен), показателите на стрелката също сочат за това-личен опит. Само едно не отговаря на моите симптоми и това е разхода: при отворен термостат и ниска температура на двиг караш постоянно на смукач и качва разхода (градско-16-17 л/100), но това беше зимата, незнам дали е така и през лятото при тези температури. Но винаги е добре да получиш мнението на още един майстор.


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Вто 26 юли 2005 12:32


steff_gti написа:Ако си го направил при студен двигател 99% термостат(постоянно отворен), показателите на стрелката също сочат за това-личен опит. Само едно не отговаря на моите симптоми и това е разхода: при отворен термостат и ниска температура на двиг караш постоянно на смукач и качва разхода (градско-16-17 л/100), но това беше зимата, незнам дали е така и през лятото при тези температури. Но винаги е добре да получиш мнението на още един майстор.


В града борд компа ми показва 12-13-14 л./100 км. Като покарам повечко да си загрее пада на 10,5 - 11 л./100 км./случвало се е и под 10 л. да падне/ :?: Тва е, че перката много рядко до сега съм я чувал да работи, хем е баси жегата трябва да карам сумати километри в града, че да се включи. :?


Потребителски аватар
steff_gti
Мнения: 173
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот steff_gti » Вто 26 юли 2005 13:56


Там е работата че ако ти е останал отворен термостата, колкото повече го караш толкова по-малка е вероятноста да загрее до нормалната си работна температура :shock: (може би в тези жеги това е изключение). Иначе разхода ти е нормален (като за кола в изправност) предвид късите разстояния в града. Перката на вентилатора включва на 1-ва скорост чак на 100 градуса, което трябва да се случва по-честичко в тези жеги (е не на 3-4 км пробег, но при малко повечко обикаляне из града, и ако всичко е наред разбира се).

Последна промяна от steff_gti на Чет 28 юли 2005 8:43, променено общо 1 път.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: radotom и 66 госта