Спешна помощ за Голф 3 (НЕ ПАЛИ!)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
kiko™
Мнения: 6
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Спешна помощ за Голф 3 (НЕ ПАЛИ!)

Мнениеот kiko™ » Съб 12 апр 2008 18:02


Здравейте колеги, от доста време следя форума, но едва сега се регистрирах, причината е че имам нужда от вашата компетентна помощ, за която ви благодаря предварително. Значи проблема ми е следния, става въпрос за Golf 3 GTI 115 коня, вчера го изгасис пред работата, а на края на работният ден не успях да го запаля! Имам го от 5 години и досега не съм се сблъсквал с подобен проблем с тази кола. След щателен оглед (и доста прочетени теми от форума) установих че като пробвам да запаля до бубината не отива ток! Замерих средното кабелче (зеленото) от буксата която го захранва като сложих другият край на пробната лампа на "-" на акумолатра и не свети. Колата ми има аларма с имобилаизер слагана допълнително. Сега се опитвам да се свържа с човека който ми я постави за да видим дали причината не е в нея, дали имобилайзера не прекъсва захранването към бъбината и евентуално да се е прецакал. Тук вече се нуждая от вас! Ако се окаже че не е от алармата? Какво трябва да проверя? Някое реле? Кое? Каква друга може да е причината? Благодаря ви предварително за отговорите.




kiko™
Мнения: 6
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот kiko™ » Съб 12 апр 2008 19:22


Тъкмо говорих с алармаджията, изолирахме имобилайзера и пак не пали. Оказа се обаче че не съм замервал правилно бубината :oops: , та проблема може да е в нея. Утре едно приятелче с голф 1.6 ще дойде да видим с неговата бубина какво ще стане. Питането ми е бубина от 1.6 дали ще стане за моята 2.0 GTI?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 12 апр 2008 20:42


Пробвай по следната технология:
Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.


kiko™
Мнения: 6
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот kiko™ » Съб 12 апр 2008 21:06


Да, по нея ще я захващам утре, но ако можеш да ми кажеш дали комутатора и бубината от 1.6 ще станат на моята ?


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот rudoni » Съб 12 апр 2008 22:53


не трябва да имаш проблем! сменяй ако имаш!


Потребителски аватар
Mortimar
Мнения: 50
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 3:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Mortimar » Съб 12 апр 2008 23:55


При мен се случи нещо подобно (на ABD мотор) заради Хол датчика. Смених го и паленето се оправи :-)


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот rudoni » Нед 13 апр 2008 8:56


този Хол , че този Хол! това е най рядко проблемния детайл от запалителната уредба ! и винтерес на истината професионално се занимавам и не си спомням от кога не съм сменял Хол датчик !? бобини да , десетки кабели и капачки с палци ,но датчици не! насочисе към бобината!


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Мнениеот radi_nrj » Нед 13 апр 2008 12:23


rudoni написа:този Хол , че този Хол! това е най рядко проблемния детайл от запалителната уредба ! бобини да , десетки кабели и капачки с палци ,но датчици не! насочисе към бобината!


Особенно комутатора, който в случая върви с бобината.


Потребителски аватар
danaildimitrov1982
Мнения: 82
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот danaildimitrov1982 » Нед 13 апр 2008 12:50


сменяи комутатора и немаш проблем :да:


kiko™
Мнения: 6
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот kiko™ » Нед 13 апр 2008 14:18


Да, оказа се че с новата бубина и кумутатор запали (обече на газ), явно като съм пипал бушоните и релетата може да съм прецакал нещо. Сега ще замеря дали стига ток до помпата, ако не стига кой е бушона за помпата? Има ли някое реле за нея? Кое е?


kiko™
Мнения: 6
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот kiko™ » Нед 13 апр 2008 15:30


Откачиш буксата на бензиновата помпа, имаше 4 жички, двете крайни бяха червена и кафява и бяха по-дебели от средните две (които си мисля че са за датчика). Та като замерих се оказа че не идва ток до помпата! Проберих бушоните всичките са наред, следователно ще е релето. Моля ви, кажете ми кое е релето за бензиновата помпа и къде се намира. Благодаря предварително.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Нед 13 апр 2008 16:04


Кога точно мериш напрежението към помпата?Тя не работи постоянно при подаден контакт!Тя се включва за 1-2 сек при подаване на контакт,а работи постоянно едва при запален двигател.


kiko™
Мнения: 6
Регистриран на: Съб 12 апр 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот kiko™ » Пон 14 апр 2008 14:39


Проблема е решен, смених бубината с комутатора и релето за бензиновата помпа. Благодаря на всички за помощта. :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], goppa и 45 госта