Съединителя "залепва" при престой на включена скор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Съединителя "залепва" при престой на включена скор

Мнениеот milmar » Съб 17 май 2008 10:31


Колеги имам следния проблем : понякога (често пъти) когато вечер паркирам колата на скорост , сунтринта натискам съединителя да изключа от скорост за да паля , но :? скоросната кутия е под напрежение , не може да се изключи . Налага се да запаля на скорост , с натиснат съединител - усеща се как дръпва за момент и после се оправя , все едно че не е имало проблем .
Нормално нямам проблеми със съединителя - скоростите се включват нормално , няма буксуване , съединителя е на около 15 хил. км .




Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Съб 17 май 2008 10:41


Някога карах Балканче. Неговия съединител беше в маслена баня, с дискове от стомана и дискове с корк. Всяка пролет се налагаше да разлепвам корка от стоманата. Но феродов диск да залепи при положение че трябва да е сух - не ми се вярва.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Съб 17 май 2008 19:11


Мисля, че като не работи мотора битрябвало да може с лекота да включиш и изключиш скорост, съединителя не играе роля.По-скоро нещо в скоростите има, например да ти е намаляло маслото, като врътне омаслява и работата се нормализира, като престои зъбчатките стават сухи и се затруднява превключването


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 17 май 2008 20:03


по надолнище ли я спираш колата?
къде ти отделя съединителя - да не е много долу - т.е. да не дърпа вилката докрай?


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съединителя "залепва" при престой на включена

Мнениеот kamus11 » Съб 17 май 2008 20:21


milmar написа:Колеги имам следния проблем : понякога (често пъти) когато вечер паркирам колата на скорост , сунтринта натискам съединителя да изключа от скорост за да паля , но :? скоросната кутия е под напрежение , не може да се изключи . Налага се да запаля на скорост , с натиснат съединител - усеща се как дръпва за момент и после се оправя , все едно че не е имало проблем .
Нормално нямам проблеми със съединителя - скоростите се включват нормално , няма буксуване , съединителя е на около 15 хил. км .
това се случва често когато семеринга на к. вал пропуска масълце. след като престои колата маслото което попаднало между феродовия и притескателния диск засъхва и поради тази причина не може да отлепи. .....вкл. на 4-та скорост натискаш спирачката и съединителя след което въртиш на стартер :idea:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Съб 17 май 2008 21:29


За да не мога да мръдна скоростния лост , явно скоростната кутия е под напрежение , явно когато колата е спряна не е съвсем на равно !
Проблем с маслото в скор. кутия няма , там си е !
Допускам да има омасляване на съединителя откъм коляновия вал :cry: :? , надявах се че ще е нещо друго , по-просто :( .... , но пък няма буксуване , мога да въртя гуми :lol: , на 4-та и на ръчна двигателя гасне ....


golfaeburz
Мнения: 15
Регистриран на: Чет 15 май 2008 21:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот golfaeburz » Съб 17 май 2008 21:57


Да не би проблема да е в лоста за скорости що не пробваш да го намажеш с грес, и сутрин пробвай първо да включиш на задна така кутията ще се завърти наопаки и трябва да се разблокира.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Съб 17 май 2008 22:09


golfaeburz написа:Да не би проблема да е в лоста за скорости що не пробваш да го намажеш с грес, и сутрин пробвай първо да включиш на задна така кутията ще се завърти наопаки и трябва да се разблокира.


Едва ли е от лоста ... аз не мога да изключа (обикновено я оставям на 1-ва или задна , зависи как съм паркирал :) ) , но това май наистина се случва само когато паркирам на наклон :roll: :roll: .


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 19 май 2008 10:44


нормално е да е трудно - пробвай с ръчна и виж как ще е.
Зъбите в кутията и диференциала са под напрежение от наклона и трудно се изключва от скорост - ама чак пък да не може да се изключи.... може и проблем по лоста да има.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта