датчик на хол

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
milen_861
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 22 фев 2008 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

датчик на хол

Мнениеот milen_861 » Вто 06 май 2008 20:42


здравейте някои може ли да ми каже колко струва датчик на хол за голф 3 94г. 1.6двигател.Значи проблема е следният влязох в колата и запалих много трудно, тръгнах вси4ко си беше нормално около 1км.загасна и дотам, няма никакви токове и ми казаха че е датчика на хол.На мен и и друг път ми е горял този датчик но непомня колко пари беще защото сменях и други работи тогава.И имам и друг въпрос ако е изгорял този датчик може ли отнего да изгори и бобината. И дали е рисковано да пробвам с друга бобина.




Потребителски аватар
m&m16v
Мнения: 269
Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,с Герман
Контакти:

Мнениеот m&m16v » Вто 06 май 2008 22:32


За твоята кола го има в Ауто плюс и струва около 67лв. Марка на датчика БОШ,в комплекта има всичко необходимо за ремонта на делкото. Избягвай евтините.


milen_861
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 22 фев 2008 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот milen_861 » Вто 06 май 2008 22:47


благодаря за информацията сега проблема остава дали е датчи или бобина защото като чета повечето казват при подобен проблем или датчик или бобина и се чудя какво да правя.Незнам ако пробвам с друга бобина да не я сасипя нещо?


ludia_golfer
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 19:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ludia_golfer » Вто 06 май 2008 23:03


аз също го сменях този датчик преди седмица/две... като отиваш да си го купуваш най добре занеси и твоя, че на мен ми го объркаха въпреки всичките им каталози и пълно инфо за моята кола!!!
...успех с отстраняването на проблема колкто се може по-скоро!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 07 май 2008 0:18


Начини за проверка на това какво е скапано по запалването, придружено със синички рецензионни бележки от ваското1 ;)



Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.


Потребителски аватар
m&m16v
Мнения: 269
Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,с Герман
Контакти:

Мнениеот m&m16v » Сря 07 май 2008 0:54


Ето това е точната и изчрпателна информация по темата :lol:


milen_861
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 22 фев 2008 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот milen_861 » Сря 07 май 2008 6:28


благодаря днес ще си направя такъв пробник и довечера ще опитам.


milen_861
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 22 фев 2008 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот milen_861 » Сря 07 май 2008 19:01


Май се оказа че е бобината но за по голяма сигурност сега 6те пробвам моята на едно венто.Ако се уверя на 100% че е тя утре ще взема една бубина то един път ми я сменяха преди 4 месеца но кои знае каъв ментак са ми сложили.


Потребителски аватар
val4o_00
Мнения: 36
Регистриран на: Вто 25 дек 2007 9:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там,до реката

..

Мнениеот val4o_00 » Чет 08 май 2008 8:35


аз имам един за продан :wink:
само,че е от 2.0 GT
ако решиш нещо.....
50лв


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 08 май 2008 23:25


Само да вметна-относно теста на Хол-сензора със светодид, може да се свържат успоредно но с обратна полярност два еднакви диода- все единият ще светне.Така отпада необходимостта от спазване на поляритет


milen_861
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 22 фев 2008 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот milen_861 » Пет 09 май 2008 16:45


Проблема е отсранен купих хубава бобина и сега всичко е ок.Надявам се повече да нямам проблеми благодаря на всички за помоща.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта