


Баналният проблем датчик на хол и защо гори... моля за помощ
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Баналният проблем датчик на хол и защо гори... моля за помощ
Имам следният проблем карам голф 3 ABD 1.4 двигател... януари месец ми изгоря датчика на хол докато бях в движение карах с 80км в час и двигателя просто угасна, никакъв шум никакви симптоми нищо ей така от самосебе си .... смених го с втора употреба цяло делко от италиянеца преди да го купя го проверих всичко беше наред, пишеше бош на него не не знам дали е оригинално но беше като старото ми ... та да си дойдем на думата ето вчера отново по същия начин ми изгоря карал съм с това делко има няма два месеца и отново същия дефект.... някои има ли идея от какво може да изгаря датчика на хол , какъв ток може максимално да комутира този датчик .... единственото общо което виждам при двата ми случая е че и тогава и сега валеше дъжд ..възможно ли е кабелите да са проблем да се е намокрило нещо и от там де е подало +12 волта към сигналния проводник средния и датчика на хол да е изиграл ролята на бушон .... някакви идеи колеги биха ми били от полза
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Еееех никой не ще да отговаря а как ми се искаше някои да напише нещо като мене както аз отговарям.... мисля да кача въпросния датчик на осцилоскоп да видя каква графика ще ми даде .... някои колега ако го е правил нека пише ....интересно ми е ... лесно мога да си дам колата на майстор и да ми го оправят но повече искам аз да се преборя и сам да разбера защо изгаря ... ако въобще е изгорял , и ако е изгорял то как е изгорял и защо...
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 10 мар 2008 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лом
- Контакти:
i3v3a3n написа:Еееех никой не ще да отговаря а как ми се искаше някои да напише нещо като мене както аз отговарям.... мисля да кача въпросния датчик на осцилоскоп да видя каква графика ще ми даде .... някои колега ако го е правил нека пише ....интересно ми е ... лесно мога да си дам колата на майстор и да ми го оправят но повече искам аз да се преборя и сам да разбера защо изгаря ... ако въобще е изгорял , и ако е изгорял то как е изгорял и защо...
здрасти, и при мен имаше такъв проблем с този датчик и при мен така изгасна изведнъж и докато го открием с мой приятели от къде идва това че не искаше да пали накрая го открихме че е датчика на хол и аз като теб търсих го много тогава и на старо нямаше никъде, та реших да взема от София и там не целия а само едни части вътре дето отварят и затварят нещо такова беше за да може да го лъже и да запали, и така голям зор видях с този датчик но за сега е добре дано не ми прави проблеми че не е приятно особено на път да ти стане иначе колата е vw 2 - 1.3 .просто коментирам не зная от къде е станало това друго не съм сменял явно в един момент просто си става или нещо има по токовете не зная дано го оправиш и лек път.Ако откриеш от какво е станало така пиши да знаем и ние да си знае човек.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Щом говориш за осцилоскопи и комутационни токове, значи си в час с игрите, колега!
Не би трябвало да гори, освен при следните причини:
-чисто механично да опира въртящия се магнитен екран и да го протърква
- да е прокъсан семеринга под него и да ти навлиза масло от двигателя в делкото
-нарушена изолация по сигналния проводник и при влага да ти окъсява към корпус
... и най-опасната част- да са ти запушени отводнителните канали под пластмасите под предното стъкло и да ти се наводнява компютъра (той там е бучнат, под пасажерската чистачка)
Като товароносимост- мисля, че е няколко стотин мА- т.е- малка.
В идеалния случай графиката трябва да е правоъгълен сигнал, но разбира се, има дребеск в краищата на фронтовете.
Сработва на постоянен магнит, разположен в средата на делкото, под прорязаната ламаринка, която се върти реално.

Не би трябвало да гори, освен при следните причини:
-чисто механично да опира въртящия се магнитен екран и да го протърква
- да е прокъсан семеринга под него и да ти навлиза масло от двигателя в делкото
-нарушена изолация по сигналния проводник и при влага да ти окъсява към корпус
... и най-опасната част- да са ти запушени отводнителните канали под пластмасите под предното стъкло и да ти се наводнява компютъра (той там е бучнат, под пасажерската чистачка)
Като товароносимост- мисля, че е няколко стотин мА- т.е- малка.
В идеалния случай графиката трябва да е правоъгълен сигнал, но разбира се, има дребеск в краищата на фронтовете.
Сработва на постоянен магнит, разположен в средата на делкото, под прорязаната ламаринка, която се върти реално.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
да това са ценни съвети ...още не съм ги проверил трябва ми време от работа не мога да се обърна ...едно по едно всичко ще проверя и ще пиша.... и аз първия път се изприщих докато го открия че е датчика трябваше цялата верига да проследявам... а сега още не съм 100% че е той но почти съм сигурен... при първия случай имаше парченца от датчика по точно от корпуса му вътре в барабанчето с прорезите най вероятно се е опирало и се е протрило вероятно... сега незнам как е утре ще го гледам... мислех си да сменя цялата ел инсталация от датчика до компютъра профилактично поне да съм сигурен че не е от жици , но незнам дали отива в компа така мисля но дали е....
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
а дали може да ми изпратиш тази схема на меила защото не се вижда добре тук във форума ето го и него ivan_danov@yahoo.com
Аз проверих датчика действително е изгорял .., качих го на осцилоскоп но нищо нямаше как да видя изгарянето е все едно сигналния кабел е откачен , няма пробив между сигналния и захранването както предполагах .... това което успях да видя е че има нещо като полупроводников преход между + и - захранване все едно мериш светодиод високоомен преход ... консумира 10 mA ток при включване на захранването не знам дали е нормално като купя здрав ще го съпоставя с него ,,,, спомням си от предния път че здравия има постоянен преход като на обикновен диод но нямам спомени между кои крачета.... мисля също да прекарам нова жица от датчика до там където отива , също ще пробвам да огранича тока през сигналния проводник с едно съпротивление до колкото може пък ще видим какво ще стане.... ..някои дали има принципната схема на означение на такъв датчик на хол ...ако я имах щях да съм доста по улеснен с откриването на причината за изгарянето предполагам че трябва да е нещо като схема на транзистор но не съм сигурен
Аз проверих датчика действително е изгорял .., качих го на осцилоскоп но нищо нямаше как да видя изгарянето е все едно сигналния кабел е откачен , няма пробив между сигналния и захранването както предполагах .... това което успях да видя е че има нещо като полупроводников преход между + и - захранване все едно мериш светодиод високоомен преход ... консумира 10 mA ток при включване на захранването не знам дали е нормално като купя здрав ще го съпоставя с него ,,,, спомням си от предния път че здравия има постоянен преход като на обикновен диод но нямам спомени между кои крачета.... мисля също да прекарам нова жица от датчика до там където отива , също ще пробвам да огранича тока през сигналния проводник с едно съпротивление до колкото може пък ще видим какво ще стане.... ..някои дали има принципната схема на означение на такъв датчик на хол ...ако я имах щях да съм доста по улеснен с откриването на причината за изгарянето предполагам че трябва да е нещо като схема на транзистор но не съм сигурен
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Датчика ти е една гола бобина(е облечена е все пак) На тази схема не си личи много но примерно при опел датчика на хол тропа направо комутатора и ако има пробив при него може да прасне хол датчика ....колегата радото казва че има +,-, и сигнал към компа....т.е единственото което мога да ти кажа е да си купиш нов...и ако пак има проблем чоплиш сигнала към компа ....просто няма откъде другаде
- Gal
- Мнения: 1483
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
- Автомобил: МК7
- Двигател: DCYA 2018
- Местоположение: София
Ronin написа:Датчика ти е една гола бобина(е облечена е все пак) На тази схема не си личи много но примерно при опел датчика на хол тропа направо комутатора и ако има пробив при него може да прасне хол датчика ....колегата радото казва че има +,-, и сигнал към компа....т.е единственото което мога да ти кажа е да си купиш нов...и ако пак има проблем чоплиш сигнала към компа ....просто няма откъде другаде
Имаш предвид МИ датчик. При мен датчика умря и след 3 години и 150хил.км умря комутатора. Освен това ЕКУ-то не отчита грешка за неработещ датчик...
Тъпите алармисти, бяха рязали и мазали, та изолирах след тях и малко след наместа им почнаха проблемите с датчика, не пали, гасне...и т.н. Друг проблем е куплунга на датчика, мокрене, окисление... както и на самото делко-респ. датчик.
Лично мое мнение е, че е по-добре за 50-60 лева да си купиш нов датчик, отколкото няколко пъти да даваш по-малки суми за стари делка.
- martin_ganev
- Мнения: 327
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 22:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ех,аз колко вода изпих докато разбера какво си написалmartin_ganev написа:kolegi edin priqtel e sodil da mu ka4vat kolata na nqkakav komputar za6toto mnogo mu gorqla (20-22litra benzin gracko) i mu kazali da si smeni dat4ika na HOL i stqla da se opravi imali ne6to verno v tova i kk se kazva tozi komputar deto gi zaka4at kolite?mersi predvaritelno

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
LILO&STICH написа:ех,аз колко вода изпих докато разбера какво си написалmartin_ganev написа:kolegi edin ...
И аз бая време се кьорих!

Колега, пиши на КИРИЛИЦА!
i3v3a3n написа:а дали може да ми изпратиш тази схема на меила защото не се вижда добре тук във форума ето го и него ivan_danov@yahoo.com ...
Веднага го пращам, съжалявам, че чак сега видях темата
Но се съмнявам, че ще се вижда кой знае колко по-добре!

- martin_ganev
- Мнения: 327
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 22:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
извинявам се
може ли от този датчик на ХОЛ да дава по голям разход?един приятел си качил колата на вак комп и му казали 4е този дат4ик е заминал и затова му дава такав разход от 20-22 литра градско на бензин?моят голф 3 е 1.8 гт 90 коня и ми дажа 16-18градско на гас нормално ли е и моге ли да дава някакви гре6ки (немам катализатор)моля за отговори благодаря предварително.ПОЗДРАВИ

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта