:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Проблеми при запалването на Г4 1.6 16V

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблеми при запалването на Г4 1.6 16V

Мнениеот so.sec » Пон 05 май 2008 19:24


Колеги имам следните 2 от време на време появяващи се проблеми:

1. При палене, особено на студен двигател, но понякога и при топъл, се чува едно кратко "изхъркване" от двигателя. трае не повече от секунда и всичко после е нормално. все по-често се получава, преди беше да кажем всеки трети път, сега вече е почти всеки път. Бяха ми казали че е бендикс. Идеи и опит?

2. От по-скоро при палене (прави го ~ веднъж на 10 паления), авомобила вместо на 1000+ оборота колкото държи когато двигателят е студен, забива на да кажем 700 или 800 при което колата почва да се тресе, двигателя работи неравномерно, оборотите играят и обикновено до 3-4 секунди се качват до нормалното и вс е ок. С 2 думи колата се давичка някак си.

Нямам идея дали 2та проблема са свързани!?


Та - в тази връзка - съвети и събран опит по тези 2 проблема?
Препоръка за добър сервиз в София за диагностика и ремонт на запалителна система.

P.s. VAG-COM -а не показва грешки.

Последна промяна от so.sec на Пон 05 май 2008 19:32, променено общо 1 път.




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 05 май 2008 19:27


Проблем номер 2 - Дроселова клкапа за почистване.
И моята ги правеше тези номерца,изчистих си дроселовата клапа и е ОК. И на бенз и на газ.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Пон 05 май 2008 19:32


andro_ написа:Проблем номер 2 - Дроселова клкапа за почистване.
И моята ги правеше тези номерца,изчистих си дроселовата клапа и е ОК. И на бенз и на газ.


Бе аз газ нямам... но да те помоля да ми дадеш малко повече подробности за почистването...? за да не правим спам тука ако искаш на ЛС.
Мерси.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 05 май 2008 19:42


Защо да е спам,те и колегите ще са доволни.
Значи при мен (вероятно и при теб) дросела,заедно с ТПС и стъпковото моторче са 1 тяло,закрепено с 4 болтчета към всмукателния колектор.
Процедурата:

1.Сваляме минуса на акумулатора.
2.Разкачваме накачените неща по дросела - маркучи и букси.
3.Сваляме тялото на дросела.
4.Махаме жилото за газта - при мен лесно се сваля.
5.Взимаме там някакъв разтворител - бензин,WD-40,АМБ,коресилин,нафта,алкохол,спирт въобще каквото има подръка и едно парцалче.Има специални спрейове за почистване на карбуратор - те са идеалното чистещо средство,ама аз за какво да давам 9-10 лева за 500 грама,след като литър бензин е 2 лева?
6.Обикновено дросел клапата е зацапана от маслените гадости,които се полепват опо нея от маркучите за вентилация на картера и капака на клапаните.
7.С ловки и умели движения и НЕЖНО поливаме там с разтворителя и леко полека чистим с парцалчето до пълен алуминиев блясък.
8.Ако има нужда въртим малко захвата на жилото на газта,за да завъртим дросел клапата и изчистим всичката гняз.
9.Изчакваме малко да позасъхне, монтираме по обратен ред на демонтирането.
10.Закачаме си минусовата клема,палим и караме малко да се адаптира клапата,че като свалим буксата,нали се била нулирала...не знам кво си.
11.Кефим се.


Значи НЕ НОСЯ ОТГОВОРНОСТ ако вашата клапа след демонтирането на буксата трябва да се обучи с ВАГ-КОМ.Моя мотор е 1.6 инжекцион със SIMOS инжекция и нямах никакви проблеми,свободният ход си е нормален и нямаше нужда от никакво обучение.

ВАЖНО:Ако ще пипате да свалите едната клема на АКУМУЛАТОРА, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.

Последна промяна от andro_ на Пон 05 май 2008 19:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Пон 05 май 2008 19:46


много благодаря за труда и отзивчивостта!


Потребителски аватар
specialist
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 18:52
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFT 1997
Местоположение: София

Мнениеот specialist » Пон 05 май 2008 20:30


Перфектно описание за решение на проблема. На мене това ми го направиха в Дунев за около час и 45 лв и свободния ход заспа.


Потребителски аватар
Ясер
Мнения: 184
Регистриран на: Нед 16 дек 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ясер » Вто 06 май 2008 19:55


по Проблем номер 1:
Определено е бендикса. Нужно е да се свали стартера и да му се направи профилактика. ;)

Успех.


Потребителски аватар
GARTNER
Мнения: 1980
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Cофия/Оряхово
Контакти:

Мнениеот GARTNER » Вто 06 май 2008 21:41


Колега на първия проблем сам си си го разрешил
Бяха ми казали че е бендикс. Идеи и опит?
Бендикса е 100% и аз го имах този проблем като на всички четворки :D


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Вто 06 май 2008 22:07


GARTNER написа:Бендикса е 100% и аз го имах този проблем като на всички четворки :D


Колко излиза ремонт/почистване или каквото там му се прави и бихте ли ми препоръчали място в София където да го сторят?


smehur
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 08 май 2008 18:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот smehur » Чет 08 май 2008 18:39


Има ли наистина някой който е правил процедурата с бендикса да каже колко струва приблизително ремонта и къде в София би могъл да бъде направен?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта