Разлика в харча м/у 8 и 16v

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
GTIteam
Мнения: 410
Регистриран на: Нед 19 дек 2004 23:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Разлика в харча м/у 8 и 16v

Мнениеот GTIteam » Сря 07 сеп 2005 17:17


Някой може ли да ми каже каква е разликата в харченето на Г3 ГТИ съответно 8 и 16 клапана при 2000 кубика - съответно 116 и 150 коня

мерси предварително




Потребителски аватар
Mega75
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 25 яну 2005 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re ...

Мнениеот Mega75 » Сря 07 сеп 2005 17:53


Според мен не би трябвало да има разлика. 16-ката трябва да има по-добър и точен процес на горене. Аз съм с 8 клапана и си мисля, че разхода е сходен.


Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MK2 » Сря 07 сеп 2005 18:55


при голф 2 разликата между 8клапана PB мотор и 16клапана KR е 1литър при грдско и ивзвънградско.Но според мен разликата не идва от клапаните а по-скоро от това че PB мотора е с електронен инжекцион докато KR e механика.Попринцип 16 клапановите мотори имат по-прецизно пълнене и изпразване,от което и разхода спада.Но разликата в конете е голяма при голф 3 8клапана и 16 клапана.Това са 45к.с. 16 клапана би трябвало да харчи повечко!


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Re: Re ...

Мнениеот musura » Сря 07 сеп 2005 19:04


Mega75 написа:16-ката трябва да има по-добър и точен процес на горене.


съгласен 100%


Потребителски аватар
DOHC
Мнения: 419
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DOHC » Сря 07 сеп 2005 20:06


Ето какво казва производителя! :)

Изображение

Но според мен данните за 16V са малко завишени, защото при мен положението е следното:
При 90км/ч - 6.1 без климатик, 6,6л с климатик
При 120км/ч - 7.1 без климатик, 7,5л с климатик
В града е много относително, но около 11л без климатик


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 07 сеп 2005 23:52


До колкото знам, 16 винтиловия двигател е създаден за по добра икономия, повишаването на мощността е вторичен ефект.....тези двигатели (ФВ, ОПЕЛ и съответните от поредицата) са направени да подобрят параметрите на 8 клапановите си предшественици, сега ако ви тежи кръка много няма да са по икономични, но в един режим на каране 16-та би трябвало да е по икономична от 8-та......

Дори VE (Volumetric efficiency) на да речем Г2 PB и KR, ПБ-то има по ниски данни (мери се в % ) на оптимална мощност 112 к.с @ 5400 => 84.14%.......КР-а с 139 к.с. @ 6300 => 89.72 %, тва ще покаже колко добре се използва горивната камера и колко бързо и ефикасно се пълни с количеството въздух/гориво подадено и измерено от уредите......

:wink:


Потребителски аватар
ScarFace™
Мнения: 131
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 11:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ScarFace™ » Чет 08 сеп 2005 6:24


Явно моя не е в ред.Мойта 16-ка на градско под 13 не пада.Е отделен въпрос е че минавам София 2 пъти дневно в най-голямото задръстване де:)Разбирайте Люлин-Зала Фестивална сутрин към 9 и вечер към 6.А на извънградско под 6.5 не съм я свалял.С 150 ми дава 9-10.За Голф 3 става въпрос.


Потребителски аватар
Mega75
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 25 яну 2005 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re ...

Мнениеот Mega75 » Чет 08 сеп 2005 10:24


DOHC написа:Ето какво казва производителя! :)

Но според мен данните за 16V са малко завишени, защото при мен положението е следното:
При 90км/ч - 6.1 без климатик, 6,6л с климатик
При 120км/ч - 7.1 без климатик, 7,5л с климатик
В града е много относително, но около 11л без климатик



Tака е и при мен. Разликата е, че съм с 8 клапана. Колкото и да ми се искаше няма Венто с 16 клапана. Не мога да разбера защо? Някой ако знае да каже?


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 08 сеп 2005 10:34


Ами политика на фирмата (за 16V Венто говоря).
Преценили са, че в GT или GLX изпълнението най-голям двг ще бъде 2.0 8V - 115 кс., ако това вече не ти стига, предлагат и VR6.
П.П. То е така и при Голф 3 комби - няма 16V, а VR6 e само Синхро на 190 кс, а не 174 кс.


Потребителски аватар
GTIteam
Мнения: 410
Регистриран на: Нед 19 дек 2004 23:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот GTIteam » Чет 08 сеп 2005 13:01


Затова исках да питам за 16В понеже сега съм с 8 ама скоро живот и здраве ще вземам 16 та ...

сега с 8ицата ми яде около 7.5 извън и 12.5 градско та исках да се подготвя психически :lol: :lol:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kris11 и 133 госта