Стърже при спиране - Решено

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Стърже при спиране - Решено

Мнениеот valdo » Съб 03 сеп 2005 21:45


Задните ми спирачки са дискови. От седмица и нещо започна да стърже откъм дясното колело по време на спиране. Отпусна ли спирачките - изчезва. Забелязах, че има зависимост от това колко съм карал - в началото не се чува нищо, но с навъртането на километрите започва да стърже, стига до такава степен, че все едно съм вързал за колата 50 кила желязо и ги влача по земята:!:... Изглежда има някаква връзка с нагряването на диска. Пак да кажа - само при натискане на спирачката.

Накладките са още с достатъчно материал. Дискът е поизтъркан - има канал от износването, а по периферията има ръбчета, които изпилих почти до равно. Лагерът има луфт - при свалено колело може да се усети на ръка с разклащане на главината, но не е чак толкова.

Какво ли става? :roll:

Последна промяна от valdo на Пон 12 сеп 2005 13:50, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Съб 03 сеп 2005 22:01


как прецени че има достатъчно материал в накладките, сваля ли ги


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Съб 03 сеп 2005 22:47


Лагерът има луфт - при свалено колело може да се усети на ръка с разклащане на главината, но не е чак толкова.

Лично за мене не е нормално при свалено колело да се осеща луфта. Идеята ми е, че щом при свалено колело се осеща, като му сложиш колелото отклонението което ще дава по периферията на гумата става още по-голямо.
А за дисковете, аз лично не бих карал с надрани дискове.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Съб 03 сеп 2005 22:51


Прегледай щателно спирачките, щом се чува стържене на метал, значи наистина го има :wink: А за главината Ваското да каже, дочух че веднъж една от задните му гуми му се разсърдила и го зарязала както си карал нанякъде :roll: Между другото веднъж карах една седмица без горната контра на накладките на единия преден апарат и като спирах външната се триеше с металната си част в шапката на диска.За една седмица си беше издълбала очевиден канал и си мисля, че ако се бях забавил още, преспокойно щеше да среже целия диск.Когато спирах не стържеше толкова колкото виеше като нещо разцентровано:oops:


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Сря 07 сеп 2005 13:00


Извинявам се, че мълчах като риба, ама имах затруднения.
Накладките ги свалях и са с дебелина за още доста, затова казвам, че имат материал. На момента нищо повече от това не съм правил, че все не остава време. Проверих по телефона при италианеца за апарат - 40 лв. - не зная това добре ли е. Имало, обаче, два вида - различават се по една цифра, която ще погледна. Интересно дали има някакво отношение към стръженето това, че толкова е блокирал, че не може да се разтвори достатзчно, за да поеме нови накладки и, освен това, ръчната не работи изобщо. Но как би могло това да се отрази на разместване, та да отива на желязо.


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Сря 07 сеп 2005 13:09


NovobranecGT написа: ... Между другото веднъж карах една седмица без горната контра на накладките на единия преден апарат...

Кое наричаш горна контра - горният от двата болта, на които се завинтва апарата за главината, или горната от пружинките, които обтягат самата накладка?


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Пон 12 сеп 2005 13:56


Бях заблуден - звукът е идвал от лявото задно колело. След като го свалих най-сетне (секретният болт се разви с телоподаващо), установих, че вътрешната накладка се е изпилила до желязо, а едната пружинка се е усукала и застанала между нея и диска... Страшна картинка. На всичкото отгоре изстрадалият ми апарат не можа да се разтвори достатъчно за новите накладки (или поне не зная как се прави). Веселба. :(


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Пон 12 сеп 2005 14:04


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 15:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Пон 12 сеп 2005 14:33


vw_golf_2_Memphis написа:клеясват мамичката им....ама има начини :wink:


Ми на никой не му се занимава с тия апарати (и е обяснимо), а аз нямам инструменти, че да направя от голямо нищо голямо нещо... Взема ли си го в къщи на топло, може и да го рециклирам сам, ама като не мога да спра да карам всеки ден.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пон 12 сеп 2005 15:48


виж ТУК :wink:


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Пон 12 сеп 2005 16:00


golfer написа:виж ТУК :wink:


Златен си!!! :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 92 госта