Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
yakobg
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 26 ное 2018 11:16
Автомобил: VW Golf 6
Двигател: 14 TSI 122hp

Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига

Мнениеот yakobg » Пон 26 ное 2018 11:54


Здравейте от един нов потребител, който, за съжаление, не е особено в час по технически въпроси :(

Имам Golf 6 1.4 TSI 122 к.с, на 81.000км и 7 години - колата я купих нова, досега не съм имал никакви технически проблеми, само консумативи съм сменял, всяка година в сервиза на Порше.

Преди две седмици двигателят започна да трака много силно на празен ход, оборотите да играят и да гасне след 5-10 секунди (колата беше паркирана под наклон, което е изиграло роля май). В движение няма никакъв проблем - върви нормално, ускорява, няма придърпване, но на празен ход винаги гасне. Междувременно светна и лампата за двигателя и я закарах само до сервиз днес, не съм я карал една седмица. Интересното е, че след диагностиката почти не трака на празен ход и не гасне вече.

В Порше Изток след диагностика казаха, че проблемът е или в camshaft adjuster unit (разпределитен вал), или в timing chain (ангренажната верига) - обясниха ми подробно, но за съжаление не разбирам и гледам списъка с частите, които трябва да се сменят. Казаха, че проблемът е конструктивен и са правили няколко такива ремонти досега.

Въпросът ми е - може ли да ми препоръчате сервиз, където могат да сменят тези части - най-скъпите са camshaft adjuster unit, timing chain и chain tensioner? Цената само на частите в Порше е 1700 лева, с труд нещата отиват над 2000 лева. Колко би струвало всичко в един "неофициален сервиз"? :)

Потърсих за подобна тема и проблем, моля да ме извините, ако съм постнал в грешна секция или съм дублирал тема!

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3649
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига

Мнениеот Spas » Пон 26 ное 2018 11:59


Здрасти, често срещан проблем при тези мотори, за съжаление. Още по-лошото е, че не за първи път се среща на такива километри. Тук ти трябва да си решиш, дали искаш да я караш още няколко години тази кола или искаш да се разделиш с нея. Ако първото - заслужава си за я отремонтираш качествено. Ако второто - тогава търси алтернатива. Принципно проблема е във обтегача на веригата, но се сменя всичко комплект.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7540
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Arteon R-Line 2020
Двигател: TSI DKZA
Местоположение: София

Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига

Мнениеот hooligan_sk » Пон 26 ное 2018 12:02


Масов проблем, разтегната верига и загубена центровка. Не карай колата така като за начало. Комплекта обтегач + верига и още някакви дреболии към него варира между 400 и 600лв. Добави си и ново масло с филтър за 100лв, то задължително се сменя при този ремонт. Работата не е много, предполагам около 200лв. На твое място не бих го правил в Порше, компетенцията им е много съмнителна.

ПС: Имах същия Г6, моята на 104К тропаше яко и мина по този път. Продавача си я оправи за негова сметка обаче, преди да я взема.


yakobg
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 26 ное 2018 11:16
Автомобил: VW Golf 6
Двигател: 14 TSI 122hp

Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига

Мнениеот yakobg » Пон 26 ное 2018 12:12


hooligan_sk написа:Масов проблем, разтегната верига и загубена центровка. Не карай колата така като за начало. Комплекта обтегач + верига и още някакви дреболии към него варира между 400 и 600лв. Добави си и ново масло с филтър за 100лв, то задължително се сменя при този ремонт. Работата не е много, предполагам около 200лв. На твое място не бих го правил в Порше, компетенцията им е много съмнителна.

ПС: Имах същия Г6, моята на 104К тропаше яко и мина по този път. Продавача си я оправи за негова сметка обаче, преди да я взема.


Досега не съм се сблъсквал с компетенцията им по общи ремонти, но каросерийните ремонти няколко пъти си оставяха ръцете - една врата я боядисваха три пъти в рамките на две седмици, като накрая ми дадоха кола за тяхна сметка, защото положението отиваше към трагикомично; капак също са оправяли за тяхна сметка без скандали, защото почна да се лющи след една година и застрахователят отказа да го покрие... Просто цената е прекалено висока за кола, която струва 12.000 лева :)

Някой дали може да препоръча качествен сервиз, знам, че е доста пипкава работа точно тази смяна?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7540
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Arteon R-Line 2020
Двигател: TSI DKZA
Местоположение: София

Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига

Мнениеот hooligan_sk » Пон 26 ное 2018 12:29


Обслужването на ангренажната верига е доста регулярна операция, особено при този мотор. Виж раздела за сервизи, може да се ориентираш там по отзивите. Никси в Герман например, без проблем ще ти я обслужи.


yakobg
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 26 ное 2018 11:16
Автомобил: VW Golf 6
Двигател: 14 TSI 122hp

Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига

Мнениеот yakobg » Вто 06 авг 2019 9:27


Забравих да споделя финала на историята :) След като не успях да се свържа с никой от сервизите препоръчани тук, реших да се поразровя относно казуса с веригите и TSI двигателите на VW и се свързах отново със сервиза на Порше и им обясних, че става въпрос за конструктивен дефект или по-скоро некачествено оборудване при производството на някои от веригите, което и VW признават и чудо - поеха всички разходи без разправии и трябваше да си платя само смяната на маслото и филтрите, но при мен, слава богу, нямаше повреди по двигателя - веднага след диагностиката прибрах колата и не съм я карал, а я закарах за ремонта с репатрак.
Казаха ми, че този проблем се получава когато на наклон колата се оставя на скорост и е препоръчително да се пуска ръчната в такива случаи, за да не се разтяга веригата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 16973
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига

Мнениеот stefan4o » Вто 06 авг 2019 17:57


yakobg написа:Казаха ми, че този проблем се получава когато на наклон колата се оставя на скорост и е препоръчително да се пуска ръчната в такива случаи, за да не се разтяга веригата.

Това звучи доста интересно. А тези с ремъци?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта