Здравейте от един нов потребител, който, за съжаление, не е особено в час по технически въпроси :(
Имам Golf 6 1.4 TSI 122 к.с, на 81.000км и 7 години - колата я купих нова, досега не съм имал никакви технически проблеми, само консумативи съм сменял, всяка година в сервиза на Порше.
Преди две седмици двигателят започна да трака много силно на празен ход, оборотите да играят и да гасне след 5-10 секунди (колата беше паркирана под наклон, което е изиграло роля май). В движение няма никакъв проблем - върви нормално, ускорява, няма придърпване, но на празен ход винаги гасне. Междувременно светна и лампата за двигателя и я закарах само до сервиз днес, не съм я карал една седмица. Интересното е, че след диагностиката почти не трака на празен ход и не гасне вече.
В Порше Изток след диагностика казаха, че проблемът е или в camshaft adjuster unit (разпределитен вал), или в timing chain (ангренажната верига) - обясниха ми подробно, но за съжаление не разбирам и гледам списъка с частите, които трябва да се сменят. Казаха, че проблемът е конструктивен и са правили няколко такива ремонти досега.
Въпросът ми е - може ли да ми препоръчате сервиз, където могат да сменят тези части - най-скъпите са camshaft adjuster unit, timing chain и chain tensioner? Цената само на частите в Порше е 1700 лева, с труд нещата отиват над 2000 лева. Колко би струвало всичко в един "неофициален сервиз"? :)
Потърсих за подобна тема и проблем, моля да ме извините, ако съм постнал в грешна секция или съм дублирал тема!
Благодаря предварително!
Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига
Здрасти, често срещан проблем при тези мотори, за съжаление. Още по-лошото е, че не за първи път се среща на такива километри. Тук ти трябва да си решиш, дали искаш да я караш още няколко години тази кола или искаш да се разделиш с нея. Ако първото - заслужава си за я отремонтираш качествено. Ако второто - тогава търси алтернатива. Принципно проблема е във обтегача на веригата, но се сменя всичко комплект.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига
Масов проблем, разтегната верига и загубена центровка. Не карай колата така като за начало. Комплекта обтегач + верига и още някакви дреболии към него варира между 400 и 600лв. Добави си и ново масло с филтър за 100лв, то задължително се сменя при този ремонт. Работата не е много, предполагам около 200лв. На твое място не бих го правил в Порше, компетенцията им е много съмнителна.
ПС: Имах същия Г6, моята на 104К тропаше яко и мина по този път. Продавача си я оправи за негова сметка обаче, преди да я взема.
ПС: Имах същия Г6, моята на 104К тропаше яко и мина по този път. Продавача си я оправи за негова сметка обаче, преди да я взема.
Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига
hooligan_sk написа:Масов проблем, разтегната верига и загубена центровка. Не карай колата така като за начало. Комплекта обтегач + верига и още някакви дреболии към него варира между 400 и 600лв. Добави си и ново масло с филтър за 100лв, то задължително се сменя при този ремонт. Работата не е много, предполагам около 200лв. На твое място не бих го правил в Порше, компетенцията им е много съмнителна.
ПС: Имах същия Г6, моята на 104К тропаше яко и мина по този път. Продавача си я оправи за негова сметка обаче, преди да я взема.
Досега не съм се сблъсквал с компетенцията им по общи ремонти, но каросерийните ремонти няколко пъти си оставяха ръцете - една врата я боядисваха три пъти в рамките на две седмици, като накрая ми дадоха кола за тяхна сметка, защото положението отиваше към трагикомично; капак също са оправяли за тяхна сметка без скандали, защото почна да се лющи след една година и застрахователят отказа да го покрие... Просто цената е прекалено висока за кола, която струва 12.000 лева :)
Някой дали може да препоръча качествен сервиз, знам, че е доста пипкава работа точно тази смяна?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига
Обслужването на ангренажната верига е доста регулярна операция, особено при този мотор. Виж раздела за сервизи, може да се ориентираш там по отзивите. Никси в Герман например, без проблем ще ти я обслужи.
Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига
Забравих да споделя финала на историята :) След като не успях да се свържа с никой от сервизите препоръчани тук, реших да се поразровя относно казуса с веригите и TSI двигателите на VW и се свързах отново със сервиза на Порше и им обясних, че става въпрос за конструктивен дефект или по-скоро некачествено оборудване при производството на някои от веригите, което и VW признават и чудо - поеха всички разходи без разправии и трябваше да си платя само смяната на маслото и филтрите, но при мен, слава богу, нямаше повреди по двигателя - веднага след диагностиката прибрах колата и не съм я карал, а я закарах за ремонта с репатрак.
Казаха ми, че този проблем се получава когато на наклон колата се оставя на скорост и е препоръчително да се пуска ръчната в такива случаи, за да не се разтяга веригата.
Казаха ми, че този проблем се получава когато на наклон колата се оставя на скорост и е препоръчително да се пуска ръчната в такива случаи, за да не се разтяга веригата.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 6 2011 г. 1.4 TSI 122 кс съвет за ремонт на разпределителен вал/ангренажна верига
yakobg написа:Казаха ми, че този проблем се получава когато на наклон колата се оставя на скорост и е препоръчително да се пуска ръчната в такива случаи, за да не се разтяга веригата.
Това звучи доста интересно. А тези с ремъци?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Irnik и 162 госта