Помощ. Ламбда сонда или...?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Drakisath
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 01 сеп 2005 16:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Помощ. Ламбда сонда или...?

Мнениеот Drakisath » Сря 07 сеп 2005 22:16


Здравейте.
Нов съм във форума, а и не разбирам кой знае колко от автомобили, макар и да ги обичам :) така че простете невежеството ми.
Ето какъв е проблема, с който се сблъсках.
Колата е Голф 3 ГТИ 2Е двигател.
Доскоро я карах с отвратителна настройка - 30 градуса предварение на запалването. Ходих на сервиз при едни момчета, който са наистина добри (поне така им се носи славата). Настройха я, мериха компресията на двигателя, казаха че е пушка съвсем леко спаднала от заводската и потвърдиха това, което и без това си знаех за колата, че двигателя е в отлично състояние. Но ми казаха, че ламбда сондата е тръгнала да си заминава и затова се получавал този дефект, който започнах да усещам.
А именно. Когато е студен двигателя, като подам газ по-рязко усещам нещо като моментен спад. Трудно ми е да го обясня, тъй като ми липсва техническата терминология в областта, но ще опитам - подавам по-рязко газ, усещам моменто "пропадане" на работата на двигателя, все едно заглъхва за секунда и след това се "отпушва". Все едно прекъсва, но не е същото като при прецакан комутатор или бобина (случи ми се един път и знам какво е :) ). Все едно заглъхва двигателя, подаваш газ, а не получаваш съответното адекватно ускорение, все едно се "спъва".
Като я изфорсирам така 2-3 пъти ефекта започва да изчезва, а като позагрее двигателя, съвсем. Също изчезва ефекта ако подам газ (получава се ефекта) върна газта, но без да смъквам предавката и пак подам рязко газ, 1-2 пъти така и си влиза в нормален ритъм и си ускорява както би трябвало.
Момчетата от сервиза ми казаха, че е от ламбда сондата и че ако я смвня това "прекъсване" няма да го има, но все пак странно ми е, ако е от нея защо изчезва, не би ли трябвало постоянно да се проявява? Благодаря предварително за съвети и мнения.




Потребителски аватар
Boko*
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 30 дек 2004 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Boko* » Сря 07 сеп 2005 22:54


G3 AEK 1.6 101hp . Съшия проблем го имам и аз. Бензиностанции сменях. Диагностика ОК. Аналогично на тебе ми казаха че ламбдата ми е 4 пъти по мудна. Никой не можа да ми отговори дали на това може да се дължи това " забиване" и започнах да се ровя из нета. Явно хората по на запад Ламбдата я имат за консуматив зашото препоръчват смяната й на 160 000 км ( мойта е 4 проводна с подгряване ). твърдо съм решил да я сменям че с този скъп бензинбързо ше си я изплатя ( при нова сонда дават до 30% икономия). Така че ако не е по - добре, няма да е по-зле. И все пак ми е интересно и други да споделят ефекта от мудна ламбда сонда и последствията след смяната й.


Потребителски аватар
HF
Мнения: 496
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот HF » Чет 08 сеп 2005 18:59


аз сменях ламбда сонда преди около месец. Симптомите са тези, които сте изброили, но според мен задължително трябва да се направи диагностика, преди да се дават пари за части. Мога да препоръчам човек за София, който да провери как ви е колата - http://www.eprom-tuning.com/.
Резултата след смяната е, че колата върви доста повече, а ми се струва и че е намалила малко разхода.


Drakisath
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 01 сеп 2005 16:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Drakisath » Чет 08 сеп 2005 21:25


Диагностика ми правиха и казаха, че всичко е супер с изключение на ламбда сондата. Казаха ми момчетата, че няма да ме навиват да си я сменям, защото струва пари и трябва сам да си преценя. Аз просто не бях сигурен, лесно е човек да бъде излъган като не разбира нищо, а и става недоверчив.
Тези "прекъсвания" или "глъхнения" или загуба на мощ и липса на ускорение или както и да се нарече, казаха, че са от нея и че ако искам да се оправи трябва да се смени.
По това, което досега сте писали разбирам, че явно не са ме излъгали и мога да пристъпя към смяна. Има ли някакъв специален тип или модел или производител, който трябва да търся за моята кола?


vanhallen
Мнения: 47
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот vanhallen » Чет 08 сеп 2005 22:36


эначи да ти кажа и аэ четох много във форума эа подобния проблем и тъй като и аэ го имам аэ съм със ADY мотор 115 кончета мисля че проблема наистина идва от ламбда сондата според мненията эа тоэи проблем стигам до тоэи иэвод макар да не сам ходил още на диагностика эащото скоро вэех колата но эадължително ще ида :) кажи реэултата ако си сменил сондата


Drakisath
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 01 сеп 2005 16:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Drakisath » Пет 09 сеп 2005 0:50


Мисля да я сменя тези дни, но ще поровя още малко и ще изчакам на този форум, може още някой да каже нещо ценно. Засега всички следи водят към сондата, но ще е неприятно, ако я сменя и пак продължи.


iwanst
Мнения: 144
Регистриран на: Съб 21 май 2005 16:23
Автомобил:
Двигател:

Ламбда

Мнениеот iwanst » Пет 09 сеп 2005 14:40


Една глупава идея отка4и я съвсем сондата и вий как е преди карах един пасат и маистора каза 4е е за смяна и я отка4и и каза 4е ще се дигне може би малко разхода ама да видя как ще варви ПРАВ БЕШЕ ВЪРВЕШЕ ПО ДОБРЕ разхода маи си беше се същия 14 градско...Пробваи..


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Пет 09 сеп 2005 15:21


Това за откачането на сондата е вярно...един приятел с RP1.8(na Golf 2 GT) след очебийни симптоми за отишла ламбда-черен пушек от ауспуха,висок разход-му я откачиха и тъй като не му се дават пари за нова вече година кара така.
Колата си върви супер,поне според него разхода е нормален...вярно след известно време му се вкл. лампата чек енджин(за която мнозина твърдят,че я няма на двигателителите на WV :wink: ) но мисля,че проблема му е само в това.
Та така...


Drakisath
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 01 сеп 2005 16:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Drakisath » Пет 09 сеп 2005 15:57


Това ми се струва малко гадно решение. Не може да не окаже някакво отрицателно влияние на работата на двигателя. А и не е чак толкова скъпа 100-150 лв. Въпроса е като я сменя да се оправи, а не разни пишман майстори да се тренират да гадаят и сменяй, сменяй...


Потребителски аватар
steff_gti
Мнения: 173
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот steff_gti » Пет 09 сеп 2005 17:17


Идеята с откачането не е никак глупава, нищо не може да навреди. Просто компютъра влиза в един авариен режим (със статични показатели зададени фабрично именно за този режим) при откачена ламбда сонда. Най-много да вдигне малко разхода но пък реакцията на педела трябва да се нормализира ако проблема ти е в сондата. Пробвай нчма да сгрешиш пък ти като искаш пак си купи нова. :wink:


vanhallen
Мнения: 47
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот vanhallen » Пет 09 сеп 2005 18:42


а да кажете точно къде се намира ламбда сондата на мотора и аэ да пробвам със раэкачена сонда да видим как ще реагира мотора :)


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Пет 09 сеп 2005 21:38


Неиде по колекторите или по катализатора ако го имаш.....
една пишка включена нАпреки търси... с кабели 1-2-3
Изключваш от буксата от горе в края на тез кабели...да не земиш да отвърташ да вадиш цялата сонда.....


Drakisath
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 01 сеп 2005 16:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Drakisath » Съб 10 сеп 2005 8:11


Всъщност откачането на сондата може да е добър тест. Щом е както казвате, двигателя да влиза в авариен режим, като се откачи, проблема със заглъхването би трябвало да се пооправи, тъй като компютъра няма да се "лъже" по показанията на сондата, а ще вземе някакви статично зададени, това поне може да покаже дали проблема наистина е в сондата.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 198 госта