как се свалят пружини ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
lucky7o
Мнения: 965
Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

как се свалят пружини ?

Мнениеот lucky7o » Вто 22 юли 2008 15:53


Колеги,хаиде някой да ми каже как се свалят пружините(не съм свалял досега) Интересуваме за предните примерно,отварям капака и виждам "чашките" с гаиката,но като се опитам да отвъртя гайката и се върти цялото :roll: (амортесьора май се върти) Трябва ли да се държи някаква контра или ...

И също да попитам,като резах пода за да го кърпя,срязах тръбичките по които минава спирачната течност :oops: Колко струват горе долу (нови),ако знае някой да знам,а не да обикалям... И лесно ли се сменят?
Благодаря ...




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 22 юли 2008 15:59


Колега, Хайде..... :търсачкаа
Благодаря! ;)


Потребителски аватар
lucky7o
Мнения: 965
Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот lucky7o » Вто 22 юли 2008 16:02


Tinko написа:Колега, Хайде..... :търсачкаа
Благодаря! ;)

*смяна* *пружини 10065 резултата ! Ползвам ама нещо ...


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 22 юли 2008 16:04


Ами няма как да го одвиеш само с ключа, трябва ти шестограм който се пъха в оста на амортисьора и се държи неподвижен, а гайката се одвива. Има такива ключове. Иначе е трудно с обикновенни инструменти.... :roll: По скоро нещо като камък, но с страничен захват, а от горе да пъхнеш шестограма... Успех! :да:


Потребителски аватар
lucky7o
Мнения: 965
Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот lucky7o » Вто 22 юли 2008 16:08


Tinko написа:Ами няма как да го одвиеш само с ключа, трябва ти шестограм който се пъха в оста на амортисьора и се държи неподвижен, а гайката се одвива. Има такива ключове. Иначе е трудно с обикновенни инструменти.... :roll: По скоро нещо като камък, но с страничен захват, а от горе да пъхнеш шестограма... Успех! :да:

И аз видях,че на оста има дупка (шестограм) но не бях сигорен... Благодаря,ако някой отговори и за "тръбичките за спирачките" :lock:


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Вто 22 юли 2008 16:11


взимаш един Г-образен шестограм мисля 7мм, взимаш е един дълбок камък 21 от гидория ама от тези които имат както квадрат за гидорията така и външен шестограм.пъхаш шестограмчето през камъка и го поставяш на амортисьора той самия стержин има вътрешен шестограм отгоре. след това поставяш камъка на гайката и го въртиш с гайчен ключ 22 а шестограма го държиш с някоя тръбичка да не мърда(контра) развиваш гайката до края.дигаш колата,сваляш гумата и махаш двата болта които държат амортисьора за шенкела,откачаш тръбичките на спирачките и ги демонтираш.както е в сглобено положение захващаш пружините с скоби за пружини и ги натягаш малко. махаш тампона на амортисьора с лагерчето и почваш да развиваш внимателно така да кажа гайката дето държи горната тарелка на пружината.то не е точно гайка а е едно кръгло с процепи за спец ключ.като го развиеш сваляш пружината и махаш равномерно скобите.


Потребителски аватар
Дашо
Пернишки бек
Мнения: 6104
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън

Мнениеот Дашо » Вто 22 юли 2008 16:29




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Вто 22 юли 2008 17:06


Я се откажи кат гледам хал хабер си нямаш от цялата ралта,даже не си си направил труда да се поинтересуваш от устройството на целия макферсон и реда на разглобяване,ще береш ядове.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот Бързият » Вто 22 юли 2008 19:47


Пич , и аз те съветвам да не се захващаш с това :idea: Не е толкова лесно колкото изглежда . След като не можеш да прецениш дори как се отвива чашката на макферсона тая работа не е за тебе :roll: Трябват ти и скоби за да свиеш пружината , защото лесно чупи зъбки ако не знаеш какво точно правиш :roll: Не разбрах защо точно искаш да ги свалиш , но по-добре се откажи :idea:


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Вто 22 юли 2008 19:50


ключ за свещи рязан...май такъв ползвах ... и шестограм ест...държиш контра и те така...ама не барай сам да не останеш без зъби..скоби сериозни трябват


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 22 юли 2008 19:57


Бъркалка за бормашина, дето се ползва за миксер при бъркане на разтвори. Един колега в неделя нямаше откаде да купи ключ, та казал че става перфектно! :lol: :lol: :lol: Умрях си от смях, но си направи хубав ключ от бъркалката. :twisted: :lol:


Потребителски аватар
lucky7o
Мнения: 965
Регистриран на: Чет 22 май 2008 23:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот lucky7o » Сря 23 юли 2008 9:46


Брей като чете човек направо да земе да се откаже ! Ще ги сменя сам,не съм с две леви ръце,исках просто някой който е правил процедурата да даде един "жокер" да не се чудя от къде и как...Вече ми стана ясно за,което благодаря.
Ще слагам други пружини и за това ще свалям тези...
темата е за :lock:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 23 юли 2008 10:04


lucky7o написа:Брей като чете човек направо да земе да се откаже ! Ще ги сменя сам,не съм с две леви ръце,исках просто някой който е правил процедурата да даде един "жокер" да не се чудя от къде и как...Вече ми стана ясно за,което благодаря.
Ще слагам други пружини и за това ще свалям тези...
темата е за :lock:


Колега напълно те подкрепям! Не са прави колегите! Рано или късно човек трябва да се научи! ;) Успех! :да:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Сря 23 юли 2008 13:51


Колега ще ме прощаваш ама правилно са ти казали да не правиш самоинициативи щото задните може и без скоби да ги смениш (поне аз успявам) ама за предните без скоби :horror: :082: :083: :081: . Да не дава всевишний ама опиташ ли да свалиш без скоба предна пружина не мойш свари да избягаш :idea:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 23 юли 2008 14:12


znainainai написа:Колега ще ме прощаваш ама правилно са ти казали да не правиш самоинициативи щото задните може и без скоби да ги смениш (поне аз успявам) ама за предните без скоби :horror: :082: :083: :081: . Да не дава всевишний ама опиташ ли да свалиш без скоба предна пружина не мойш свари да избягаш :idea:


Е това за скобите го пропуснах, но аз все си мисля, че той ще има :?: :?: :?: :roll:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 70 госта