Повишаване мощността на голф KR 16V

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Повишаване мощността на голф KR 16V

Мнениеот MK2 » Нед 07 май 2006 17:49


Ровейки се из интернет открих някои интересни мнения относно повишаване мощността на KR. Направо ще цитирам човека и бих призовал всички които са компетентни да коментират :
" Сток КР след дино настройки и малко игрички с warm up regulator-a прави спокойно 160кс на вала... "

"КР със 4-1 тръби и 286 валове прави спокойно 180/90кс на вала. Не е лошо за 1.8 моторетка"

Възможно ли е това?Какво представлява този warm up regulator?




Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 07 май 2006 17:56


Според Гугъл е някакъв регулатор на налягането на горивото според температурата на двигателя и чрез модване може да се повиши налягането на горивото допълнително - доста инфо има, но иска четене ;)
Например:
http://specialtauto.com/warm-up-regulators.html
http://www.asashop.org/autoinc/june97/techtips.htm


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Нед 07 май 2006 18:08


Това е интересно :wink:


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Повишаване мощността на голф KR 16V

Мнениеот KILLER GTI » Нед 07 май 2006 22:44


MK2 написа:Ровейки се из интернет открих някои интересни мнения относно повишаване мощността на KR. Направо ще цитирам човека и бих призовал всички които са компетентни да коментират :
" Сток КР след дино настройки и малко игрички с warm up regulator-a прави спокойно 160кс на вала... "

"КР със 4-1 тръби и 286 валове прави спокойно 180/90кс на вала. Не е лошо за 1.8 моторетка"

Възможно ли е това?Какво представлява този warm up regulator?

ако премахнеш механичния инжекцион може много работи да станат!!!
валове , колектор , портване, маховик и т.н.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пон 08 май 2006 8:39


Само един съвет от мен.

Ако се разкалиброва регулатора няма връщане назад :!:
(Имама два -три в такова състояние)

В интернет пише много неща ама в повечето случай трябва да четеш между редовете и пак ще се налага да отсяваш.
Емо го е казал ама и аз ... много неща са възможни ама не и с тая инжекция.

РАСО


Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MK2 » Вто 09 май 2006 13:45


Интересно! А как може да се смени инжекцията и от какво може да се сложи.Сигурно ще трябват компютри,дюзи,друга бензинова помпа и т.н.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4228
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 09 май 2006 14:26


карбуратори :idea: делорто, вебер...


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Вто 09 май 2006 23:44


MK2 написа:Интересно! А как може да се смени инжекцията и от какво може да се сложи.Сигурно ще трябват компютри,дюзи,друга бензинова помпа и т.н.

има два вариянта
1.електроника от АБФ, ЕКУ инсталация, дюзи, няколко датчика , делко и дросел и още дреболий.
2.Megasquirt , принципно по добрия вариянт за кола която ще се развива за напред, а може и по евтино да излезе!!


Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MK2 » Сря 10 май 2006 12:32


А какво ще кажете за "регулатор за налягане на бензина",който да може да се настройва ръчно.Монтирва се един датчик за мерене на налягането и когато искаш да върви повече навърташ кранчето.Възможно ли е?


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Чет 11 май 2006 22:49


MK2 написа:А какво ще кажете за "регулатор за налягане на бензина",който да може да се настройва ръчно.Монтирва се един датчик за мерене на налягането и когато искаш да върви повече навърташ кранчето.Възможно ли е?

така с бензина ОК , а въздух? !!!!


Потребителски аватар
smg
Мнения: 414
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот smg » Пет 12 май 2006 0:50


В комбинация с примерно някакъв К#Н панелен няма ли да стане?


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Пет 12 май 2006 1:37


smg написа:В комбинация с примерно някакъв К#Н панелен няма ли да стане?

няма как да стане , филтъра сам не мое да набута въздуха в цилиндрите!!
има си други хитрини , по голям дросел , портване на входа и изхода на главата и т.н.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 12 май 2006 10:16


Да но този регулатор как може да се направи .. ?!


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пет 12 май 2006 10:27


Така като гледам, работата се върти за играчка с тази инжекция, без да се сменя с нещо друго, за това ето ви една статия за K-Jetronic-а за да имате малко изходни данни за размисъл:
ALEXONE™ написа:Системата “K- JETRONIC” представлява електромеханична система за непрекъснато впръскване на горивото. При включване на запалването се включва и горивната /инжекционната/ помпа, която засмуква гориво от резервоара и го подава чрез акумулатора на налягане и горивния филтър в дозатор- разпределител. С помоща на вградения в него регулатор на налягане, горивото се поддържа с постоянно налягане. От дозатор- разпределителя, горивото постъпва в горивните дюзи. Дюзите непрекъснато впръскват гориво в смукателния колектор и при отваряне на смукателните клапани, горивната смес постъпва в цилиндрите. Количеството гориво, което се подава към дюзите, се определя от положението на дроселовата клапа. Колкото дроселовата клапа е по- отворена, толкова повече въздух минава през смукателния тръбопровод и толкова повече гориво е необходимо да се подава към дюзите за нормалната работа на двигателя. Количеството преминаващ през смукателния тръпопровод въздух, се определя от разходомера на въздух. Той с дозатор- разпределителя на гориво са обединени в един възел- регулатор на състава на горивната смес. Разположен е между въздушния филтър, дроселовата клапа и напорния диск /ротаметър/ на разходомера на въздух. Напорния диск се отклонява /завърта/ от засмуквания в смукателния тръбопровод въздух. Завъртането на ротаметъра се предава чрез лостова система на плунжера на дозатор- разпределителя на гориво. Премествайки се той дозира подаването на гориво чрез диференциалните клапани към дюзите, обезпечавайки оптималния състав на горивната смес.
Подаването на гориво по време на загряване на двигателя се осъществява с помоща на регулатора на управляващото /командното/ налягане. За повишаване оборотите на празен ход по време на пускане на двигателя служи клапан за допълнително подаване на въздух, поставен във въздушния канал и успоредно /байпасен канал/ на дроселовата клапа. Пускова дюза улеснява паленето при студен двигател и продължителността на работата и се определя от топлинно реле за време в зависимост от температурата на двигателя. Горивото едновременно се подава към пусковата дюза, регулатора за налягане на гориво, плунжера на дозатор- разпределителя, долните камери на диференциалните клапани и канала на командното налягане.

Агрегати на системата за впръскване

1. Горивна /инжекционна/ помпа
Използва се роторна ролкова помпа с електрозадвижване. Обикновено се поставя в резервоара за гориво. Горивото постъпва през смукателен щуцер в корпуса на помпата. В работната камера на вала на помпата се намира екцентричен ротор, в изрези на който са разположени ролки. Захванатото от тях гориво под налягане излиза през нагнетателен щуцер на помпата. Горивото преминава през електродвигателя и го охлажда. Той постоянно и напълно е запълнен с гориво и затова няма опасност от взрив.
Помпата подава по- голямо количество гориво от максимално необходимото на двигателя, за да подържа постоянно налягане в горивната система. При палене на двигателя, помпата работи докато се върти стартера. Ако двигателя заработи, то помпата остава включена. Ако двигателят заработи, то помпата остава включена. Ако двигателят не запали или загасне при включено запалване, то предпазна система /реле за включване на помпата/ я изключва.

2. Акумулатор /резервоар/ за налягане на горивото
Служи да подържа налягането в системата в продължение на известно време след изключване на двигателя. Това е необходимо за улесняване на повторно палене. Горивото под налягане не образува парни тапи и системата е в готовност за повторно палене. Акумулатора за налягане на горивото допълнително намалява шума от работата на инжекционната помпа.

3. Горивен филтър
Много важен елемент за финно очистване на горивото. Състои се от хартиен филтриращ елемент с допълнителна мрежа. На корпуса на филтъра със стрелка е указана посоката за движение на горивото.

4. Регулатор за налягане на горивото
Подържа постоянно налягането на горивото. Ако инжекционната помпа подаде по- малко гориво, регулатора за налягане ограничава количеството на връщащото се гориво и по този начин налягането се подържа постоянно.
При изключване на двигателя се изключва и помпата. Налягането в системата спада до стойност по- ниска от необходимото налягане за отваряне клапаните на дюзите. За сигурност в системата е поставен обратен клапан, който пропуска горивото само в едната посока, тази при която налягането в системата нараства до работно значение.

5. Разходомер на въздух
Приготвянето на горивната смес се състои в измерване разхода на въздух и пропорционално дозиране на гориво. Това се извършва от регулатора на състава на работната смес. Състои се от разходомер на въздух и дозатор- разпределител на гориво.
Разходомера на въздух работи на принципа на ротаметъра /ротация, завъртане/- окачен поплавък /напорен диск/ се завърта от въздушния поток въздух. Теглото на напорния диск и лоста на който е окачен са компенсирани с противотежест. Цялото количество въздух постъпващо в двигателя преминава през този измерител на въздуха. Напорния диск е разположен в дифузор. Преминаващия през дифузора въздух премества ротаметъра от положение на покой до определена величина. Преместването на ротаметъра се предава на управляващ плунжер, който отваря прозорче за преминаване на пропорционално количество гориво. Плоска пружина обезпечава правилното нулево положение при неработещ двигател.

6. Дозатор на горивото
Положението на напорния диск е мярка за постъпващото количество въздух в двигателя. Неговото завъртане се предава на управляващ плунжер, чрез лостова система. При преместването си плунжера отваря прозорче с различно сечение, през което преминава пропорционално количество гориво. Зависимоста е линейна. Върху плунжера действа и сила на управляващото налягане. Командното налягане чрез дроселиращ отвор се отделя от налягането в системата. Дроселиращия отвор е предназначен за разделяне контура на управляващото налягане от контура на налягането в системата. Командното налягане създава върху плунжера контрасила на силата, която действа на разходомера от динамичното въздействие на въздушния поток. Демпфериращия дросел препятства рязкото преместване на ротаметъра вследствие пулсации при засмукване.
При неголямо командно налягане към двигателя се подава по- голямо количество гориво и обратно. Чрез изменение на командното налягане се обогатява горивната смес за повишаване мощността при максимални обороти и при пускане на студен двигател.
Ако двигателят работи при частично натоварване с много бедна смес, то при пълно натоварване е необходимо допълнително да се обогати сместта чрез намаляване на командното налягане.Тази задача се решава от регулатора на командното налягане.

Диференциални клапани

Разходомера на въздух е с линейна характеристика. Следователно и дозиращата система на горивото трябва да осигурява линейна зависимост на подаденото към дюзите гориво. Това се осъществява от диференциалните клапани.

Дюза за впръскване на гориво

Тя се отваря при определено налягане и чрез колебателно движение на иглата на клапана, разпръсква горивото в канала пред смукателните клапани на цилиндрите. Дюзата се намира в държач , така че е изолирана от горещия двигател. Тя не изпълнява дозираща функция. Дюзата се отваря щом налягането превиши 3,3 атм.
Смесообразуването се извършва в смукателния колектор и цилиндрите на двигателя. Непрекъснато впръскваното от дюзите гориво се събира пред смукателните клапани. При тяхното отваряне, засмуквания в цилиндъра въздух увлича облака гориво и от турбулентното движение на въздушния вихър в момента на засмукване и сгъстяване способства за образуването на добре възпламеняваща се горивна смес.

Пускова дюза и термореле за време

При пускане на студен двигател възникват кондензионни загуби, поради които горивната смес обеднява. За компенсация на това и за улесняване пуска на студен двигател е необходимо да се впръсква допълнително гориво. То се извършва от пусковата дюза, която е разположена в смукателния тръбопровод. Тя се задейства от електромагнит. Дюзата е центробежен тип, понеже горивото се подава тангенциално към разпръсквача.
Терморелето за време ограничава времето за работа на пусковата дюза. В него има биметална пластина, която при достигане температурата на прогряване на двигателя, изключва пусковата дюза. При загрят двигател, терморелето е в отворено /изключено/ състояние.

Регулатор на управляващото /командното/ налягане

Веднага след пускане на студен двигател част от впръснатото гориво все още кондензира в смукателния колектор и по стените на цилиндрите. Това би могло да доведе до фактическо обедняване на горивната смес и пропуски при възпламеняването, ако по време на прогрева не се обогатява горивната смес.
Това обогатяване се извършва с помоща на регулатора на командното налягане. При студен двигател регулатора намалява командното налягане, което води до по- голямо отваряне на дозиращите прозорчета и като следствие повече гориво към дюзите. В зависимост от повишаване температурата на двигателя, обогатяването на горивната смес се намалява, което също се извършва от регулатора. Той се състои от:- пружина, диафрагмен клапан, биметална пластина и нагревателен елемент.

Клапан за допълнително подаване на въздух

За допълнително подаване на въздух при пускане и прогряване на двигателя служи клапан подсъединен успоредно на дроселовата клапа. В него перфорирана бленда, задвижвана праволинейно нагоре- надолу от биметална пластина загрявана от спирала определя напречното сечение на байпасен въздушен канал. В зависимост от температурата на двигателя, проходното сечение на байпасния се променя, така че при пускане на студен двигател то е по- голямо. С повишаване температурата на двигателя, блендата се придвижва от биметалната пластина и намалява проходното сечение. При загрят двигател байпасния канал е затворен от блендата. Клапанът е поставен така, че прима температурата на двигателя. При загрят двигател клапанът е затворен.

Принцип на действие на системата “K- JETRONIC” при автомобили без катализатор

Системата извършва следните функции:
- измерване разхода на въздух
- подаване на гориво
- приготвяне на горивна смес
Количеството въздух постъпващо в двигателя се регулира от дроселовата клапа и се измерва от разходомера на въздух.

С помоща на инжекционната помпа горивото през акумулатора на гориво и горивния филтър се подава към дозатора, който го разпределя между дюзите. Количеството гориво постъпващо към тях, зависи от положението на дроселовата клапа, а следователно и от количеството на преминаващия през нея въздух. Количеството въздух минаващ през смукателния тръбопровод се измерва от разходомера, който на свой ред командва дозатора на гориво.

Горивната система за впръскване трябва да осигурява:
- оптимално съотношение на горивото и въздуха при всички работни натоварвания и обороти на двигателя
- минимална токсичност при празен ход
- минимален разход на гориво
- пускане на студен и горещ двигател, прогряване на студен двигател

Системата на впръскване при частични режими осигурява приготвянето на обеднени смеси чрез промяна проходното сечение на дифузора за преминаване на въздуха и промяна проходния прозорец от плунжера за преминаване на гориво. При максимална мощност се осигурява подаването на обогатена смес чрез промяна проходното сечение на дифузора за преминаване на въздуха и намаляване на управляващото налягане действащо върху плунжера.
На празен ход системата подава обогатена смес чрез промяна проходното сечение на дифузора за преминаване на въздуха.
При пускане на студен двигател, системата подава богата горивна смес чрез намаляване управляващото налягане плюс допълнително подаване на гориво през пусковата дюза. При прогряване пусковата дюза се изключва. При пускане на горещ двигател се приготвя обогатена смес.
Формата на дифузора е избрана така, че при работа на празен ход и при пълно натоварване се приготвя по- богата горивна смес, отколкото при частично натоварване.
Ако при постоянни обороти на двигателя внезапно бъде отворена дроселовата клапа, налягането пред и след ротаметъра рязко нараства. В резултат на това ротаметъра за късо време прави по- голям работен ход отколкото е необходимо при установения режим и следователно подаваното към дюзите гориво ще бъде увеличено.
Ако пускането на студен двигател продължи повече от 8-15 сек., то терморелето изключва пусковата дюза, за да не се задави двигателя. В този случай терморелето служи като таймер. Ако при пускане на двигателя температурата му е по- висока от +35 градуса, то терморелето не включва пусковата дюза. В този случай то действа като термоизключвател.
Като признак, че двигателят работи, служат импулсите от бобината,които се преценяват от управляващо реле. След първия импулс от бобината се включва управляващото реле и то подава напрежение на инжекционната помпа, клапана за допълнително подаване на въздух и регулатора на командното налягане. Управляващото реле остава включено докато е включено запалването и двигателят работи. При самопроизволно угасване на двигателя при включено запалване, управляващото реле след 1 сек. изключва помпата и другите електроприбори на системата за впръскване.

Приготвяне на горивна смес на системата “K- JETRONIC” при автомобили с катализатор

Използването на катализатор води до понижение токсичността на изгорелите газове до 90% и повече. При обезвреждане на изгорелите газове с помоща на катализатор се понижава съдържанието на въглероден окис и въглеводороди, преобразувайки ги във въглероден двуокис и вода, а пък азотните окиси- в неутрален азот. Катализатора се използва само при работа с безоловен бензин.
При работа с катализатор се изисква точно регулиране на горивната смес, понеже отклонение от 1% съществено нарушава оптималната работа на катализатора.
Досега не е създадена отворена система за регулиране на горивна смес, работеща с такава точност. Задачата е решена чрез затворена система за регулиране на горивна смес с обратна връзка. Като обратна връзка служи ламбда- сондата. Сигналите /инфоармацията/ от ламбда- сондата се приемат и обработват от Електронен Блок за Управление /ЕБУ;Контролер/. ЕБУ изпраща команден сигнал на тактовия клапан, който управлява диференциалните клапани, а те от своя страна променят количеството гориво подавано на дюзите.

source: http://www.mercedes-club-bg.com/forums/ ... wtopic=969



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта