Кулер на атмосферен мотор ?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
s5501na
Мнения: 856
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Кулер на атмосферен мотор ?

Мнениеот s5501na » Пон 26 сеп 2011 23:00


Здравейте,
Интересуваме дали има смисъл от монтирането на кулер на атмосферен мотор?
Идеята е да се охлажда въздуха , защото филтъра е точно над мотора, и колата върви нормално ,само когато е студено , загрее ли все едно си дръпнал ръчната спирачка.
Някой правил ли го е?
И ако да малко подробности относно монтажа, не очкавам чудеса.
Благодаря предварително за отговорите :beer




Потребителски аватар
batko_miro
Мнения: 1636
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
Автомобил: VW Golf
Двигател: CHGA 2010
Местоположение: София

Re: Кулер на атмосферен мотор ?

Мнениеот batko_miro » Пон 26 сеп 2011 23:15


Нее. В случая кулера само ще забавя притока на въздух. При турбо моторите въздуха, който постъпва в него е под налягане и висока температура. Функцията на кулера е да го доведе до някаква прилична температура, като по този начин ще има повече кислород в него, отколкото като не е минал през кулер. Не са хубави тия неща, където ги мислиш, на атмосферката кулера само ще пречи. А това, че като загрее мотора не ще да откине голфа може да е от много неща...


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Кулер на атмосферен мотор ?

Мнениеот Zerga3GT » Пон 26 сеп 2011 23:32


И аз я мислех тая работа че ми се подхвърля един кулер ама голяма играчка за нищо

Така че НЕСлагай Кулера Ако си мислиш че е от това което казваш по добре си измести филтъра до калника и го отдели с ламарина(ако ще е спортен) ако не една тръба прекарваш до някъде където има поток(зад фара или под него някъде по бронята) това са по добрите варянти

Еи го на да разбереш

Последна промяна от Zerga3GT на Вто 27 сеп 2011 13:40, променено общо 2 пъти.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Кулер на атмосферен мотор ?

Мнениеот myrshavija » Вто 27 сеп 2011 5:53


Zerga3GT написа:И аз я мислех тая работа че ми се подхвърля един кулер ама голяма играчка за нищо
Кулера вкарва студен въздух в двигателя но по голямата му роля е да охлажда въздуха който съответно охлажда турбото до някаква степен

Така че НЕ ако си мислиш че е от това което казваш по добре си измести филтъра до калника и го отдели с ламарина(ако ще е спортен) ако не една тръба прекарваш до някъде където има поток(зад фара или под него някъде по бронята) това са по добрите варянти

Половината от това, което си написал е неразбираемо. Това, което се разбира, не е вярно. Ще опитам накратко за невярното:
"Кулера вкарва студен въздух в двигателя но по голямата му роля е да охлажда въздуха който съответно охлажда турбото до някаква степен"
- кулерът не вкарва нищо никъде
- кулерът няма по-голяма и по-малка роля
- турбината не се охлажда с въздух
Останалото го четох няколко пъти и разбрах само, че препоръчваш изместване на филтъра(в което няма нищо лошо, стига да има полза), но като се има пред вид колко си компетентен за останалите неща, които си написал, а и грамотен ... аз не бих взел сериозно каквото и да напишеш. Ей тия няколко думи "Така че НЕ ако си мислиш че е от това което казваш " ?!? :banghead:


Сега по темата. При колите с принудително пълнене входящият въздух се сгъстява и температурата му се покачва над атмосферната. Ролята на кулера е да я понижи възможно най-много до температурата на околния въздух но не повече - все пак това не е хладилник, а радиатор, през който минава топъл въздух и се обдухва от околния въздух. За да отговориш на въпроса дали има смисъл е достатъчно да се замислиш с каква температура е входящият в колектора въздух при твоята кола. Освен това няколко метра тръби с чупки и радиатор, през които да преминава въздух, който не е под налягане и се движи само благодарение на засмукването от цилиндрите, вероятно само ще доведат на намаляване на дебита към мотора.
И за десерт - има много писано във форума.


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Кулер на атмосферен мотор ?

Мнениеот Zerga3GT » Вто 27 сеп 2011 13:21


Аве бай не можа ли да напишеш че съм с грешка и толкова голямо лигавене
Това не разбрах онова не прочетох ами хубаво какво трябва да ме цитираш
признавам че нямам голямо понятие от турбо защото нямам
И да си добавя. Искаш да кажеш че по студен въздух не охлажда така ли (говорим теоритично)
Големи корекции голямо чудо вземи се кандидатирай за модератор поне

Виждам че съм го написал с гъ!а си но ме боли зъб

До колегата който е писал темата:
Не ми гледай мненията еи го мършавия той знае


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Кулер на атмосферен мотор ?

Мнениеот Ivan4u » Вто 27 сеп 2011 14:44


Правилото е - като не разбираш , или не пишеш , или си носиш последствията . И за да не ме наругаеш безпричинно и мен , ще ти покажа една елементарна схема

Turbo_shema_b.jpg


Въздухът , маркиран от Стрелка 1 вече е минал през въздушния филтър , след което се нагнетява от турбото . Както каза колегата мършавия , след нагнетяването му се е нагорещил прилично , което означава , че ефективността му е намаляла . Именно поради тази причина минава през кулера , за да се охлади и в единица сгъстен въздух да има повече кислород , и по-голяма ефективност . Така охладения въздух не се връща обратно при турбото , а се движи единствено към всмукателя и след това в горивната камера :да:

Колегата с мерака да налее доста пари в това си начинание - има толкова много intake kits и в интернет , и по магазините , че могат да те заринат ... Няколко алуминиеви тръби , хубав филтър , изолация/преграда/ между филтъра/интейка и двигателя ... Варианти бол , теми за четене също има много :да:


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Кулер на атмосферен мотор ?

Мнениеот Zerga3GT » Вто 27 сеп 2011 15:27


Да вече си признавам че съм сбъркал яко
незнам защо съм останал с впечатлението че кулера е преди турбината
това не оправдава колегата мършав че ме оср@ и ме направи на 5 стотинки
Това беше начина а не да се определя колко съм компетентен имам една молба можеш ли да ми пратиш такава схема на г60 или 40 на лс да не до@сираме темата


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Кулер на атмосферен мотор ?

Мнениеот myrshavija » Вто 27 сеп 2011 19:41


Zerga3GT написа:Аве бай не можа ли да напишеш че съм с грешка и толкова голямо лигавене
Това не разбрах онова не прочетох ами хубаво какво трябва да ме цитираш
признавам че нямам голямо понятие от турбо защото нямам
И да си добавя. Искаш да кажеш че по студен въздух не охлажда така ли (говорим теоритично)
Големи корекции голямо чудо вземи се кандидатирай за модератор поне

Виждам че съм го написал с гъ!а си но ме боли зъб

До колегата който е писал темата:
Не ми гледай мненията еи го мършавия той знае

Виждам, че го приемаш много лично и затова ще ти отговоря. Има още няколко неща, които правят лошо впечатление:
Има една точка и едно двоеточие в целия ти пост.
Оправдаваш се с болка в зъба ... не разбрах за какво точно - дали за глупостите, които пишеш или за това, че си неграмотен ... и в двата случая е жалко. Мен и гъза да ме боли пак не дрънкам глупости, нито пиша по-зле.
Това е нещо като въпрос, но не е ясно какво точно питаш: "Искаш да кажеш че по студен въздух не охлажда така ли (говорим теоритично)" - кой не охлажда, какво да охлажда и по-студен от какво?
Нямам намерение да се кандидатирам за модератор, но, ако бях модератор, ти и всички като теб, които така явно демонстрирате пренебрежението си към родния ни език, нямаше да имате възможност да пишете във форума.


Потребителски аватар
s5501na
Мнения: 856
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кулер на атмосферен мотор ?

Мнениеот s5501na » Вто 27 сеп 2011 23:50


Колеги , моля ви не се карайте за глупости.
Искам да ви попитам нещо друго...възможно ли е проблема да не е във температурата на въздуха , а в дефектирала ламбда?
Иначе най-лесно ще пробвам с един филтър и тръба и ще си реша проблема.
Благодаря , че ми обяснихте за какво става въпрос , и ми спестихте доста главоболия :beer


Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Re: Кулер на атмосферен мотор ?

Мнениеот Volkov » Сря 28 сеп 2011 11:07


Zerga3GT написа:Да вече си признавам че съм сбъркал яко
незнам защо съм останал с впечатлението че кулера е преди турбината
това не оправдава колегата мършав че ме оср@ и ме направи на 5 стотинки
Това беше начина а не да се определя колко съм компетентен имам една молба можеш ли да ми пратиш такава схема на г60 или 40 на лс да не до@сираме темата


Схемата при г60 и г40 е същата, но вместо турбо картинката е с компресор! mhihi



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: krisaliks и 27 госта