Отвори по челата на буталата - за какво служат?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
AE86
Мнения: 1076
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 12:22
Автомобил: Jetta mkII
Двигател: PN 1989
Местоположение: Русе

Отвори по челата на буталата - за какво служат?

Мнениеот AE86 » Чет 29 сеп 2011 19:19


Въпреки,че не съм привърженик на силовият тунинг.Както си разглеждах из форумите попаднах на едни снимки на явно Фолксвагенов блок искам да разбера "Що за чудо са тези отвори отгоре на цилиндрите?"
Прилагам следните снимки,моля за някакви мнения от компетентните ако има такива.Благодаря предварително :P


Изображение
Изображение
Изображение

Последна промяна от AE86 на Чет 29 сеп 2011 19:26, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Колеги, малко помощ и мнения

Мнениеот bobocamaro » Чет 29 сеп 2011 19:25


Изображение
AE86 написа:моля за някакви мнения от компетентните ако има такива.

ми аз не съм компетентен, ма сигурно има и такива.


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Колеги, малко помощ и мнения

Мнениеот Ivan4u » Чет 29 сеп 2011 19:35


Когато отнемеш определени милиметри от блока , главата или двете заедно , разстоянието между клапана и буталото намаля от заводски определеното . В този случай се фрезоват фаски/тези вдлъбнатите/ и така няма проблем , въпреки че по този начин също леко се разрежда камерата ... Също се предлагат и готови бутала . Но да се изкажат специалистите :да:


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Колеги, малко помощ и мнения

Мнениеот Peteff » Чет 29 сеп 2011 19:39


не съм специалист но едно време учехме че тези отвори/цепнатини/форми на буталата са за по добро смесо образуване и смесоизгаряне .при някои автомобили са просто да предпазват клапаните при скъсване на ремъка , по главната им роля е тази която споменах :) дано съм помогнал в дилемата ти


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Колеги, малко помощ и мнения

Мнениеот 6669 » Чет 29 сеп 2011 19:40


Ivan4u написа:Когато отнемеш определени милиметри от блока , главата или двете заедно , разстоянието между клапана и буталото намаля от заводски определеното . В този случай се фрезоват фаски/тези вдлъбнатите/ и така няма проблем , въпреки че по този начин също леко се разрежда камерата ... Също се предлагат и готови бутала . Но да се изкажат специалистите :да:

Мисля че колегата говори за разпробитото по периферията на буталото, а не за скосението за клапаните.
На мен също ми е интересно защо са направени :beer


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Колеги, малко помощ и мнения

Мнениеот Zerga3GT » Чет 29 сеп 2011 20:15


Айде да си изкажа некомпетентно мнение

Тези дупки или Gas Ports според американските разбирания за драг ги правят за двигатели с по висока компресия като слагат някакви сегменти без процеп (Gapeless) а дупките спомагат чрез компресията този сегмент да се разширява също така тези сегменти износват двигателя в пъти повече.
Тези портове като твоите не били много добри защото се запушвали по бързо а имало такива които стояли при една страна.
За такива бутала се слагала някаква спомагателна вакумна помпа на вентилационната система на картера защото явно влиза повече от нормалното количество смес в двигателя.
Портовете обикновено са с големина ф0.46мм
Тук говорим за двигатели който работят над 7500 оборота
цялата работа вдига около 20коня.
Забележете на примерната снимка сегмента.
:да: поздрави от форд мусъл форумс

Ето какво представлява работата
Изображение

Изображение


Потребителски аватар
AE86
Мнения: 1076
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 12:22
Автомобил: Jetta mkII
Двигател: PN 1989
Местоположение: Русе

Re: Колеги, малко помощ и мнения

Мнениеот AE86 » Пет 30 сеп 2011 17:48


Исках да питам за разпробитите отвори по буталото.След като другите работи сте ги намерили в Американ масулс форум ще да стане Здраво вървящо VW.


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Колеги, малко помощ и мнения

Мнениеот Zerga3GT » Пет 07 окт 2011 17:19


AE86 написа:Исках да питам за разпробитите отвори по буталото.След като другите работи сте ги намерили в Американ масулс форум ще да стане Здраво вървящо VW.


отворите спомагат на сегмента от последната снимка да се разширява


Потребителски аватар
brutalisimo
Мнения: 68
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Отвори по челата на буталата - за какво служат?

Мнениеот brutalisimo » Съб 08 окт 2011 2:01


правилно си чел. отвоврите са за разширение на сегмента посредством компресията. колега снимките от каде са че ми изглеждат познати.


Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: Отвори по челата на буталата - за какво служат?

Мнениеот Сиромаха » Нед 09 окт 2011 19:17


Вальо Павлов се е съгласил да снима двигатела а не му е обяснил тази подробност :gruebel .


Потребителски аватар
mladennn
Мнения: 140
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 19:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Отвори по челата на буталата - за какво служат?

Мнениеот mladennn » Вто 11 окт 2011 22:07


по бегал спомен около 97-98г по евро спорта имше състезания с туристически автомобили което беше в два манша ,та отбора на нисан по спомен нисан премиера в първия манш убиваше с вървене ,но незнаино защо във втория изоставаше доста , та тогава говореха за някакви дупки в буталата и така като гледам маи са тези :horror:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта