Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот rusiq_24 » Пет 21 сеп 2012 19:56


Vizor написа:
rusiq_24 написа:
Vizor написа:Къде са измерени конете?

Пловдив МАДНЕС,ако имаш още въпроси давай на лични да не разводняваме темата за VW :да:


Мисълта ми беше следната. Боби изкарва мощността си на колелата (Диното в Хеед). Това са 160 коня на колелата.
За рефрънс само един ВР6 с филтри и работи изкарва 138, а АБФ 115-117 стоков.
Боби е над 190 коня на мотор и то при има няма 7000 оборота. До колкото му видях графиката ако върти до 9500 резултата ще е съвсем друг ;)

Мисля, че ми схвана мисълта. Диното на Венци мери на двигател. И това мисля, че също е ясно на всички. Просто не сравнявайте двигателите така.

Някъде да съм споменавал че мощността ми е на колела?Ясно ми е кое дино колко мери на кое и тн. и на боби мотора не е 1,6 че да правим сравнения и най вече хипотези ако се завърти на еди колко си какво ще стане то по тази логика ако се завърти до 20к оборота може и 400кс. да изкара.Моята мисъл беше съвсем друга и колко са конете ми изобщо не е толкова важно а най важното е колко е била и колко е станала след това разбира се на едно и също дино и при мен разликата беше около 40кс. което не е никак малко а и както казах не съм се напъвал за още понеже гледах да си карам с обикновен бензин и приличен разход който между другото биха завидели и коли под 100кс. :да:




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Пет 21 сеп 2012 20:18


Нормслно, извадил си мощност не от торк, а от обороти.
при колко оборота чак тоя мотор генерира 100 коня.

До 3500-4000 такава кола върви точно колкото 1.8 моно, правили сме съпоставка, да не кажа, че до 2000 моното е по,силно

Мотора е с много сериозна литрова мощност, но за съжаление тая мощност я имаш в някакви много неиьполваеми за ежедневно каране диапазони.

Много ми допада варианта, как двулитров мотор вади по 250-300 коня, при положение че е ограничен до 8000. Торка му е брутален.

Имал съм удоволствието да покарам назлобено хе, доставя голям кеф, тегли мнохо здраво при това във всички диапазони, много нервно и рязко тръгва...


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот rusiq_24 » Пет 21 сеп 2012 21:07


pe6kata написа:Нормслно, извадил си мощност не от торк, а от обороти.
при колко оборота чак тоя мотор генерира 100 коня.

До 3500-4000 такава кола върви точно колкото 1.8 моно, правили сме съпоставка, да не кажа, че до 2000 моното е по,силно

Мотора е с много сериозна литрова мощност, но за съжаление тая мощност я имаш в някакви много неиьполваеми за ежедневно каране диапазони.

Много ми допада варианта, как двулитров мотор вади по 250-300 коня, при положение че е ограничен до 8000. Торка му е брутален.

Имал съм удоволствието да покарам назлобено хе, доставя голям кеф, тегли мнохо здраво при това във всички диапазони, много нервно и рязко тръгва...

В ниски също е голяма сила колега,в жестока заблуда си.Нали именно за това е системата Втек.С над 300градусови валове мърка на празен ход като коте и не трепва мотора на 800об/мин.Заинтересувай се и виж дино графика на Втеков мотор да видиш колко е странна и ше забележиш как въртящия момент е почти еднакъв във целия диапазон на обороти,просто е голяма сила във високите затова всеки се заблуждава че са много слаби в ниски а реално не е така.Можеш да си караш из града на 5та дори до 25-30км/ч и каквото и нагорнище да видиш няма как да се наложи да сменяш предавка освен ако не желаеш просто даваш газ и изтегля. :да:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Съб 22 сеп 2012 10:07


заобиколен съм болни мозъци хондаджии :lol: .
имам някои наблюдения, но не твърдя че съм в час с тях, както ти.

торка на в-тека и на мотора без в-тек е еднакъв, малко над 140 нютона

слагал съм в-тек контролер и съм смъкал на 4000 оборота включването на в-тек системата. Слабо се усеща на тия обороти и реално мотора пак почва да се развърта от 5500. Говоря за неотварян мотор, само с периферен тунинг.

стоков мотор го въртяха на 9800 с някакви софтуери на муген... сега какво се случва с торка към тия обороти немога да кажа, колата не замаляваше, но факт е че хондата е образец за атмосферка, на която мощността е от обороти. Оригинално излиза на 100к.с. от литър, а ние с фв се борим да я достигнем. Отделно че за японския пазар излизат версии на 185коня фабрично от 1.6.

За да трансфорираш тази мощност идваща от обороти, във мощност към колелата, използваш много къса кутия, демек траснформираш обороти във въртящ момент.

Такъв мотор е подходящ за леко купе, а му е дотежало и си дотам.
За 1.6 върви много, и изобщо като атмосферка се представя много добре, но си е друго като има и малко повече кубици и торк. Пак казвам до определни обороти(нормални за ежедневно каране) върви точно колкото едно моно 1.8, така че да говорим за силна кола при нормално, ежеднвено каране. Освен ако норманото ти каране не е от 7000 нагоре :lol:

Няколко години карах мотор от 600кубика над 130коня,което е над 200к.с. на литър, въртящ се на 16 000 оборота, знам и как се държеше мотор на близо същите коне с почти двойно по-голяма кубатура. Има си и хубаи и лоши страни :D


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот rusiq_24 » Съб 22 сеп 2012 18:06


Въртящият момент е същия или почти същия както на макс обороти така и на 2000 да речем.В целия диапазон е почти еднакъв затова твърдя че на ниски е приятна доста това че е малко като цяло момента си е друга бира и той си върви с кубатурата при атмосверките но за целта си има вариант за 1,8 2,0 долнище и ще си имаш торк :да: За кутията също отново не съм съгласен и отново не си запознат,не е никак къса и най вече като вдигнеш прекъсвача става ужасно дълга.НА 1ва 80км/ч ако е къса кутия здраве му кажи :да:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Съб 22 сеп 2012 18:21


първа е дълга, но останалите са къси. един абф въпреки че се върти до 7000, вдига на която и да е предавка, освен първа, повече, отколкото вти на 9500.

дано вече не бъркам, но тази кола със 100км/ч реални върви с над 3500 на 5-та


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот niikoo_1 » Съб 22 сеп 2012 18:51


Такава кола по-скоро казан със седалки е отвратителна за каране извънградско, а и в града с малко по-висока скорост е кошмарен миксер.
В по-тежко купе като на Сивик 6ти ген неможе да откъсне :idea:
Иначе скоростите са найстина къси доста добре подбрани за даване на газ :lol: с такъв тип двигател.
Имат си и плюсове, ако на човек му трябва пробит варел с нулева антикориознно обработка много гаден интериор за вандалстване и даване на газ в града е уцелил джакпота. :Mr Green Fun
ИМах в миналото по едно време мерак за такъв варел като втора кола, но след като покарах няколко направо съм е отказал дори да поглеждам подобно нещо, дори 7ма генерация ТайпР е голяма варел и не прилича на кола и за такова съм мислил. mhihi


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот rusiq_24 » Съб 22 сеп 2012 20:35


Нико всичко което изброи е въпрос на вкус и мисля че никой в този форум не се вълнува от вкусовите ти качества.Сигурно харесваш дебели и космати жени ама това си е твоя работа също и е въпрос на вкус и също никой не го интересува това :да:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Vizor » Съб 22 сеп 2012 20:50


rusiq_24 написа:Нико всичко което изброи е въпрос на вкус и мисля че никой в този форум не се вълнува от вкусовите ти качества.Сигурно харесваш дебели и космати жени ама това си е твоя работа също и е въпрос на вкус и също никой не го интересува това :да:


И оня храни ама и ти не издържа :D


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот ivkata » Съб 22 сеп 2012 21:09


Ама и в темата никой не каза (освен валовете),какво може да се пипне по стоков KR или PL за да живнат!Само недомлъвки! :evil:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот dobrin » Нед 23 сеп 2012 7:24


Много вярно написано. До тук стана ясно, че това не може, онова става с много пари и т.н. Валове, сгъстяване, портване, увеличаване на обема, други колектори, дюзи, генерация, евентуално друго ел. управление на двигателя (или само чип може би), олекотен маховик ...

Ама аз само гадая, никой не написа конкретно - направих това, постигнах ето такъв резултат. Щото при тунинга сигурно всеки иска да е по- по- най- и другите да нямат като него ... Не че се учудвам, това ми беше ясно от самото начало. Ама все таях някаква надежда. Или пак ще напише някой, че свестните ги няма и не пишат вече ...


Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот negodnika » Нед 23 сеп 2012 10:09


На Сиромаха сетъпа:
ABF
портната глава, шлайф 0.6мм, преработени повдигачи-механични, валове catcams 283/279 на 11,5 лифт
дюзи 300куб, дросели 52мм,тромпети 80mm, megasquirt-незнам версия
отворена генерация, колектор 4-1
мощност: 140kw@7500rpm/202nm@5500rpm на колела

Най-често срещаните модове на KR в Англия, където карат най-вече на писти са:
портната глава,отворена генерация, колектор 4-2-1 или 4-1
валове от ABF или aftermarket
блок от 9А, WURmod(термо регулатор)
Ето и малко линкове:
200+ коня с K-Jet!
http://www.clubgti.com/showthread.php?1 ... lth-today!!
http://www.clubgti.com/showthread.php?8 ... et-200-bhp


Изображение
Изображение

Последна промяна от negodnika на Нед 23 сеп 2012 19:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 466
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот miro_hack » Нед 23 сеп 2012 18:49


На сиромха главата е свалена над милиметър !!!

Както казах,така и направих.
Гонката спечели астра с20хе с филтър,чип,генерация и кутия,та от тези подобрения колата на замерване е показала 180кс и 14 секунди...
На старта астрата ми взе една кола без да върти гуми и така си и завършихме :)

Не можах да си позволя да лежа повече под кр-а след като кола с 5 дена работа беше пред мен.
Да Пешка позна,желанието ми да се занимавам с мотора изчезна.
Жестоко съм наранен от атмосферните възможности за развитие на това парче желязо.
За това за сега ще покарам едно 200килограмово возило със 175 коня от литър за да ми минат раните и по нататък мисля да надуя АБФ : )

От контекста на темата до тук мисля,че разбрахме че няма засилване на VW 16в за под 4-5 хиляди лева
От тук атмосферните коли само на боби и на сиромаха признавам за засилени,всичко друго е побутнато малко!
Извода е направо да турбинирате :idea:


Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Сиромаха » Нед 23 сеп 2012 19:29


Главата ми е свалена 0,7мм и 0,4 блока :!:
Валовете са 283/279 на 11,5


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот dobrin » Пон 24 сеп 2012 9:22


miro_hack написа:Извода е направо да турбинирате :idea:

Ако държиш на много коне на всяка цена - да.
Но има хора, които държат да останат атмосферки.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта