Здравейте, темата се повтаря, но в предишната такава нищо конкретно не е изписано и от 1 година е неактивна. Бихте ли били така добри да ми дадете някои идеи за засилване малко на този двигател, без да се слага турбо.Двигателя е 1.8 20v 125к.с. ADR с пластмасовите всмукателни колектори. 1999година. Искам да ми дадете ако може някакви идеи. Не искам много, а и да искам без турбо не мога да изкарам много коне от него. Като за начало се правят най-очевидните неща:
1.Премахване на катализатора
2.Изолиране на EGR-а - тези неща са ясни, но нямат нищо общо с истината.
Четох в един форум говореха за портване на глави, след това почнаха да се карат кой повече разбира и не стана ясно какво всъщност е портване на глава. Това всъщност ми е осн.въпрос. Казвайте всякакви предложения, в пълен ,, слух съм '' :D
Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
- Martin_Zdravkovski
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 22 окт 2012 19:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20v 125
- Местоположение: София
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
Martin_Zdravkovski написа:... Казвайте всякакви предложения, в пълен ,, слух съм '' :D
Виждам, че си се въодушевил, но за съжаление колата ти е "шлеп" най-ужасен и това е самата истина. Каквото и да направиш , няма как да задвижиш това нещо осезаемо. Има си причина човек да си купи атмосферен Пасат 1.8 20v , но засилването му със сигурност не фигурира в списъка с причини.
Относно портването на главата. Не случайно главата ти е с малките смукателни портове. Причината е, че когато въздушния поток преминава от по-голям към по-малък диаметър, той се ускорява и това генерира допълнителна мощност в мотора. Единственото евтино решение за тази глава е просто да бъдат загладени всички неравности в отворите, но не и да се разширяват. Тъй като инжекторите пръскат директно в порта, можеш да използваш максимум шурка 100, но не по-ситна. В противен случай рискуваш горивото да започне да кондензира по стените на порта , което просто казано те връща от където си тръгнал.
Предполагам, че може да се поиграе и с друга изпускателна система (хедърс, малко по-широки тръби и т.н.) което ще несъмнено ще бъде малко или много ефективно, но личното ми мнение е да си караш колата такава каквато си я избрал.
- Martin_Zdravkovski
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 22 окт 2012 19:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20v 125
- Местоположение: София
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
По принцип си прав, че няма смсиъл да се занимавам с излишни за този тип кола работи. Мисълта ми е, ако говориме в цифри, дали ще мога да я докарам до 150-60к.с., повече не ми трябввт честно казано, тъй като не см състезател по пътищата, а относно двигателя, всички пасатчета, които гледах на пазара 1.8Т, 2.3,....2.5тди и нямаше читави, този беше единствения и до ден днешен да чукнем на дърво нямам проблеми. Та да си дойдем на думата, реално погледнато ми трябва 30-тина к.с. отгоре, защото му е тежичко на това купе с този слабичък двигател, та за това се обръщам към вас.
Гледах разни чипове в adler auto за по 200лв, но на моя двигател я му вдигне 10к.с., я не, което няма особен смисъл.
Гледах разни чипове в adler auto за по 200лв, но на моя двигател я му вдигне 10к.с., я не, което няма особен смисъл.
- Martin_Zdravkovski
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 22 окт 2012 19:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20v 125
- Местоположение: София
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
Пъроначалната идея ми беше да поръчам на едни приятелчета, които се занимават със такъв тип тунинг да ми направят изпусканелни колектори плетени или как се казва там и генерация, която все пак да не вдига много шум, във комбинация с изолиране на ЕГР-а и чип, но не знам до колко ще бъде ефективно това. Мисля да го изпробвам, все пак съм на 20години сега ако не си троша главата кога ше е :D
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
С две думи казано ...няма начин. Това не е турбо мотор за да очакваш 20-30к.с. горница при чипосване.
- Martin_Zdravkovski
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 22 окт 2012 19:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20v 125
- Местоположение: София
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
Трудна работа с тия атмосферни двигатели, ама какво да се прави. Мерси колега все пак :) 

- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
ти не си ли чул.... слагаш на преден ляв калник лепенка МОМО и хоп... 10 коня отгоре.... слагаш и на десния и хоп... още десет коня
сега сериозно..... Аз преди време се бях зачел сериозно да си засиля пасата който е с твоя мотор, наистина не може да се вдигне толкова коне без доработки, които излизат толкова скъпо, че да си вземеш 1.8 т например.

- Martin_Zdravkovski
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 22 окт 2012 19:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20v 125
- Местоположение: София
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
Ххаха, мисля, че лепенката Monster вдига около 30к.с. поне ! :D .... Няма да се занимавам с излишни работи, тъкмо ще спестя някой лев да отида няколко дни до морето, че не съм ходил от бая време. Единственото което ще нпаравя е да махна катализатора и да изолирам ЕГР-а пък да видиме, не очаквам да се промени нещо, просто ми казаха, че щяло да е по-добре пък ще видим. :)
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
И аз това бих направил на твое място.Другото е ужасно скъпо и според мен поне не оправдано наливане на пари за няколко коня от горе 

- buller
- Мнения: 2192
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
Щом те слуша колата - не си играй да отваряш двигателя.
Можеш да я направиш по-респонсна с махане на катализатор, по-широка генерация, "спортен" въздушен филтър и най-вече - по-качествен бензин.
Оттук насетне, всеки друг лев ми се струва ще е излишен.
Може да пишеш на лично на Brezel, защото съм сигурен че и други с този двигател са ходили при него. Той също може да даде насоки какво да правиш/не правиш.
Но, исканите от теб 20-30 коня няма да ги изкараш така лесно - мислил ли си за смяна на двигателя? 1.8Т с инсталация и турбо бяха по 1000 лв.?
Можеш да я направиш по-респонсна с махане на катализатор, по-широка генерация, "спортен" въздушен филтър и най-вече - по-качествен бензин.
Оттук насетне, всеки друг лев ми се струва ще е излишен.
Може да пишеш на лично на Brezel, защото съм сигурен че и други с този двигател са ходили при него. Той също може да даде насоки какво да правиш/не правиш.
Но, исканите от теб 20-30 коня няма да ги изкараш така лесно - мислил ли си за смяна на двигателя? 1.8Т с инсталация и турбо бяха по 1000 лв.?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
Вариант 1 - Слагаш ГИ и караш на газ в режим "икономик", колата ще е по-тромава. Като щракнеш на бензин, ще имаш усещане за 20-30 коня отгоре.
Варинант 2 - Продаваш шлепа и си купуваш едно Браво иноишес и летиш!
Варинант 2 - Продаваш шлепа и си купуваш едно Браво иноишес и летиш!

- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Подобрения на 1.8 20v ADR ( атмосферен - предложения )
по бива да е 2.0 VT
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта