Здравейте колеги,има ли смисъл от правенето на силов тунинг на този тип двигател,че чета,чувам разни,коментари за тва,че няма хляб за този вид двигатели и разни такива мнения ?
Имам някакви предложения,но искам колегите да изкажат мнение,колата си се държи достойно за годините си.
Ако някой е имал опит или е правил такъв мотор,ако може да сподели мнение.
Благодаря предварително !
golf 3 AGG 96г - Проект ?
- Daniel Kuntov
- Мнения: 820
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: GTI 2.0 8V AGG
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Здравей колега.Аз имам голф 3 със същия мотор,Бих казал че в двигателя има потенциал.Мотора е с фабрично по леки бутала от другите 115-ки и има най добър въртящ момент.Моя го взех с тунингован мотор от Германия.В момента е с къса скоростна кутия с код-ACD,олекотен маховик,спортен филтър панелен.Слагам 100 октана бензин и ми дава ускорение от 0-100 8.0 сек,навървя си и то доста добре.Замислил съм се за чип,и скоро ще го сложа да видя дали ще има добър резултат.
- dastre
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 12:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Значи може да замисля нещо.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Аз бях замисли по-големи дюзи и разстъргване на всмукателните отвори,но се допитах до колега от форума,който е много на ти с атмосферния тунинг и ме разубеди.Каза ми че без вал,който струва колкото цял АБФ нямало да има почти никакъв ефект.А бях намерил цял мотор AGG по който да си експериментирам
- Daniel Kuntov
- Мнения: 820
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: GTI 2.0 8V AGG
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Колеги какво мислите за ЧИП на тоя мотор ?Ще има ли позитиви,или няма смисъл?
- kapitango
- Мнения: 113
- Регистриран на: Нед 18 фев 2007 19:25
- Автомобил: Audi S6 plus
- Двигател: V8 AHK
- Местоположение: Плевен
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
С 277 градусов вал, Сгъстяване до към 11,5:1, добро портване на главата, дросел от АБФ или ВР6 пак портнат, освобождаване на изпускателната система на 55мм. с проходни гърнета и качествен ремап ще можеш да изкараш малко над 150 кс. 160кс биха били доста оптимистична цел. може би с дросели ще се дотика на 160 кончета.
-Вала нов е 180$ + доставка;
-Сгъстяването ти е 30лв. за рязането на главата, + 40лв. за тънка гарнитура.
Като свалиш главата е добре да и смениш водачите на клапаните, гумичките са задължителни, напасване на клапани и семеринг на вала и станаха още 100лв;
-Дросела е около 25-40лв в зависимост как ще го спазариш;
-Гърнетата също са ти въпрос на пазарлък но две хубави проходни гърнета втора ръка ще ти струват около 100лв. + работа при майстор да ти напасне тръбите на 55мм още 60-80лв.
-Портването е най-добре сам да си го направиш, ще ти излезне под 20лв. за различни накрайници за дремела и 2 дни яко пилене.
-Ремапа е вече тънкия момент и трябва да се направи от някой който няма да те претупа набързо и да ти вземе парите, но и тук ще дадеш поне 300лв.
-Хубаво е да минеш на две бобни поне защото 1 няма да смогва във високите обороти.
И като удариш чертата ще видиш че ще похарчиш над 900лв, като винаги излиза нещо непредвидено.
Иначе сед това ще имаш един много приятен за каране ежедневен автомобил.
-Вала нов е 180$ + доставка;
-Сгъстяването ти е 30лв. за рязането на главата, + 40лв. за тънка гарнитура.
Като свалиш главата е добре да и смениш водачите на клапаните, гумичките са задължителни, напасване на клапани и семеринг на вала и станаха още 100лв;
-Дросела е около 25-40лв в зависимост как ще го спазариш;
-Гърнетата също са ти въпрос на пазарлък но две хубави проходни гърнета втора ръка ще ти струват около 100лв. + работа при майстор да ти напасне тръбите на 55мм още 60-80лв.
-Портването е най-добре сам да си го направиш, ще ти излезне под 20лв. за различни накрайници за дремела и 2 дни яко пилене.
-Ремапа е вече тънкия момент и трябва да се направи от някой който няма да те претупа набързо и да ти вземе парите, но и тук ще дадеш поне 300лв.
-Хубаво е да минеш на две бобни поне защото 1 няма да смогва във високите обороти.
И като удариш чертата ще видиш че ще похарчиш над 900лв, като винаги излиза нещо непредвидено.
Иначе сед това ще имаш един много приятен за каране ежедневен автомобил.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
хубаво е едното крайно число да се умножи по 2, другото да се раздели на 2, за да се получи по-реалистично.
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Daniel Kuntov написа:... и ми дава ускорение от 0-100 8.0 сек...
Доста сериозно постижение, като се има предвид, че в стоково състояние дава около 10сек., освен изброените подобрения, които описа какво друго е правено по мотора, с това време от 8сек. би трябвало стоков ABF да го отнасяш.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Не знам как ги правите 8 сек.Моя е напълно стоков и в добро здраве с газов инжекцион и онзи ден ми стана интересно за колко сек. прави 100км/ч.Спрях на една права отсечка,пуснах го на бензин (А-95) и почти без да въртя гуми потеглих с пълна газ.
Засичах с телефона два пъти и двата ми опита бяха около 9 сек.Ако някой друг ми засича,може и да сваля някоя друга стотна,понеже е малко кофти сам да си засичаш.
Опита го направих със зимни гуми 175/60/14 и бях сам в колата.Ако бях със 17-ките сигурно щях да съм над 10 сек
Засичах с телефона два пъти и двата ми опита бяха около 9 сек.Ако някой друг ми засича,може и да сваля някоя друга стотна,понеже е малко кофти сам да си засичаш.
Опита го направих със зимни гуми 175/60/14 и бях сам в колата.Ако бях със 17-ките сигурно щях да съм над 10 сек
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
И твойте резултати са доста оптимистични, защо - стоков автомобил в различните каталози го дават м/у 9,7-10,4 сек. до 100км/ч, ти казваш, че имаш ГИ, тоест колата е по тежка, следователно при сток кола както казваш, че е твойта няма логика да даваш по добри резултати от каталожните при положение, че си по тежък. Вариантите са два - или каталожните данни на производителя лъжат за ускорението или замерването ти с телефона е грешно
офтопик: имам фиат пунто атмосферка 130к.с. и съм мерил с гтек време с човек в колата около 9сек до 100км/ч и ми е интересно ако замерим дали ще сме на кантар, след като казваш, че и твойта дава време 9сек, но за съжаление аз съм в София. Сори за отклонението, но ако някой с такъв голф наистина прави 0-100 за 9сек. ще се радвам да замерим
офтопик: имам фиат пунто атмосферка 130к.с. и съм мерил с гтек време с човек в колата около 9сек до 100км/ч и ми е интересно ако замерим дали ще сме на кантар, след като казваш, че и твойта дава време 9сек, но за съжаление аз съм в София. Сори за отклонението, но ако някой с такъв голф наистина прави 0-100 за 9сек. ще се радвам да замерим
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Все пак засичах с телефона,а и по километраж е възможно да лъже с 4-5 км/ч.
Ето идно клипче на същия голф със двигател АГГ.Погледни на 35 секунда от клипа са записали 0-100-9.2 сек.
По книга им дават 10 сек.обаче на 2Е мотора.
Обаче да свалиш цяла секунда,демек 8 сек.0-100 се иска сериозна игра по мотора То на АБФ му дават някъде 7.7-8сек.
Ето идно клипче на същия голф със двигател АГГ.Погледни на 35 секунда от клипа са записали 0-100-9.2 сек.
По книга им дават 10 сек.обаче на 2Е мотора.
Обаче да свалиш цяла секунда,демек 8 сек.0-100 се иска сериозна игра по мотора То на АБФ му дават някъде 7.7-8сек.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Тоя мотор за да тръгне като хората трябва да е сгъстен поне от 12:1 нагоре и не със неговата глава на хидравлика. Сметнал съм един такъв мотор ,който скоро ще направя с Шрик 306 и дросели.
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
Bai Sando написа:Все пак засичах с телефона,а и по километраж е възможно да лъже с 4-5 км/ч.
Ето идно клипче на същия голф със двигател АГГ.Погледни на 35 секунда от клипа са записали 0-100-9.2 сек.
По книга им дават 10 сек.обаче на 2Е мотора.
Обаче да свалиш цяла секунда,демек 8 сек.0-100 се иска сериозна игра по мотора То на АБФ му дават някъде 7.7-8сек.
Евала, нямах представа, че кола 116к.с. може да има такова доволно ускорение, чак не ми се повярва.
Интересно ако се ползва този източник https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk3 , ясно се вижда долу в таблицата, че всички изброени мотори 2E/ABA/ADY/AGG са с еднакви динамични характеристики, интерено от къде идва тази пъргавина при AGG мотора ?, купето ли е по леко ?
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
AGG не е за подценяване. Впрочем на Валката(от Банкя) старото 2е се лепеше за задната броня на стокова 4ка ПД 116 коня....
Re: golf 3 AGG 96г - Проект ?
vucata написа:AGG не е за подценяване. Впрочем на Валката(от Банкя) старото 2е се лепеше за задната броня на стокова 4ка ПД 116 коня....
Нещо нещата пак се разминават, по тоя каталог http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8670 голф 4 1.9 ТДИ 115к.с. дава време 10сек до 100км/ч, горния голф от клипа уж стоков, понеже никъде не пише, че нещо е пипано дава 9,2 сек, пък ти твърдиш, че АГГ седи на задната броня на четворката, някой послъгва
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта