Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Ако можеш да ми дадеш съвет относно дросела. Дали ми трябва по-голям за дребни доработки, или стоков е достатъчен?
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
изпускателния колектор и двуцевката от 2е еднакви ли са с тези на PB мотора. Или от 2е стават ли на 1.8 ?
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Колеги смятам да слагам глава от PB на моето 1.8 и до колкото знам главата няма отвор за подгрева на смукателя. Мога ли да мина без подгрева или трябва да дупча главата и да си оставя подгрева ?
- RISTEE
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
- Автомобил: Vw mk2 GT special
- Двигател: 1.8 RP
- Местоположение: riogrande
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Ванка освен за подгрев зимата, служи и за охладител лятото, да се направи отвор не е мн сложно
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
RISTEE написа:Ванка освен за подгрев зимата, служи и за охладител лятото..
Именно за това не искам да го изолирам, а да разбера къде да направя отвора на главата
П.П. все още нямам глава и не съм свалял колекора, но искам да съм подготвен предварително
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Пробива се главата, прави се резба, навива се щуцер и правиш байпас изолирайки колектора, на колектора термални подложки ,и омотан с читава термо лента или одеало и термощит от долу, това е пърформънс варианта другото е компромис,
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Амии относно АЕЕ някой да каже нещо? Аз съм само без ламбда и има осезаема разлика както в разхода така и във вървежа...
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
- Автомобил: MK2
- Двигател: RP
- Местоположение: Варна
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Дойде времето да се изложа пред знаещите колеги ..та имам няколко въпроса, понеже мотора почна да си гори доста масло(1.8 моно) в един момент ще трябва да се отваря чудото. Искам така и така ще го отварям и ще вляза с някакви пари - да пипна нещо да мога да се хваля после, че аз съм си виновен, че си счупих мотора. Та..Разбрах за бутала с биели от 1.8Т с 20мм болт(преди 2000та), сегменти и лагери от 1.8Т пак, глава сигурно ще ползвам от PB със затапени дупки за инжекторите, ще се кара на газ. Въпросите са ми:
1.Като степен колко се получава ? 12:1 12.5:1 ? Видях че пешката очакваше малко над 12;1.
2. Един колега малко по-назад имаше проблем със запалването, там нещата как стоят общо взето?
3. Подсетиха ме за маслото и по-точно температурата му. В момента мотора няма " охладителя" за маслото на конзолата, нужен ли ми е или мога да карам без него? Много рядко режа над 5000об.
4. Пръскалки нямам под буталата - проблем ли е също и това?
Май има и още работи, но не мога се сетя сега. Ако има отговори на въпросите ми в някакви теми..дайте насоки, аз не можах да намеря.
1.Като степен колко се получава ? 12:1 12.5:1 ? Видях че пешката очакваше малко над 12;1.
2. Един колега малко по-назад имаше проблем със запалването, там нещата как стоят общо взето?
3. Подсетиха ме за маслото и по-точно температурата му. В момента мотора няма " охладителя" за маслото на конзолата, нужен ли ми е или мога да карам без него? Много рядко режа над 5000об.
4. Пръскалки нямам под буталата - проблем ли е също и това?
Май има и още работи, но не мога се сетя сега. Ако има отговори на въпросите ми в някакви теми..дайте насоки, аз не можах да намеря.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
12.7:1 идва степента с бутала от 1.8Т
съвременните автомобили ги правят със степен около 12:1
2.0 8в мотора на фабричен метан е с 12.5:1
на 12.7:1 с оригиналния ПБ вал, компресията при мен беше 16 бара
При мен се караше бензин/метан. С 10.5кг метан (толкова ми беше бутилката) стигах от Ямбол до София (София-Ямбол е друго ) със спокойно и целенасочено икономично каране 100-110км/ч реални, в този случай ми идваше около 3.3кг/100 км
На бензин също беше много икономична, но трябва да отбележа, че колата беше с дълга пренаредена от мен кутия - 3000 оборота на 5-та - 130км/ч
На равно на бензин правеше 210км/ч реални, 220 по скоростмер. Само 98+ октана, добре се държеше и с октан бустери. На метан правеше 180-190 на равно.
С ТАП, зададен на +7 градуса (по спомен) на метан.
Навъртях и около 50 хил км, след което я продадох на мой познат. След не много време демонтира метановата уредба и сложи газова. Газаджията я оставил явно с по-бедна смес и не върнал предварението на ТАП-а. Вървяла доста добре и разхода бил много добър карайки се нормално, но след едно продължително магистрално каране със 170+км/ч, стопи и 4-те бутала. Качих му оригинален мотор и до ден днешен си е с него, но е много далеко от предишния вървеж и разход.
Метана е отканово число към 130, пропан бутана е около 107.
На метан си минавах спокойно магистралата със 160-170км/ч (3600-3800 оборота) без да имам каквито и да е проблеми с греене на масло и т.н. При тази скорост разхода ми отиваше на около 5.5кг/100км метан
Като поведение - колата беше много силна още от ниските. Без проблем и тъпчене си влизаше в червеното на оборотомера.
Ако такъв мотор се сглоби за леко купе и къса кутия, и се оборудва с наистина агресивен вал и глава с големи клапани (и някои доработки по главата и хубава изпускателна система) ще върви брутално за 8в мотор. Под агресивен вал визирам над 280 градусов с лифт към 12мм. Така и не се заиграх повече, 4 цилиндоривите не са ми на сърце
съвременните автомобили ги правят със степен около 12:1
2.0 8в мотора на фабричен метан е с 12.5:1
на 12.7:1 с оригиналния ПБ вал, компресията при мен беше 16 бара
При мен се караше бензин/метан. С 10.5кг метан (толкова ми беше бутилката) стигах от Ямбол до София (София-Ямбол е друго ) със спокойно и целенасочено икономично каране 100-110км/ч реални, в този случай ми идваше около 3.3кг/100 км
На бензин също беше много икономична, но трябва да отбележа, че колата беше с дълга пренаредена от мен кутия - 3000 оборота на 5-та - 130км/ч
На равно на бензин правеше 210км/ч реални, 220 по скоростмер. Само 98+ октана, добре се държеше и с октан бустери. На метан правеше 180-190 на равно.
С ТАП, зададен на +7 градуса (по спомен) на метан.
Навъртях и около 50 хил км, след което я продадох на мой познат. След не много време демонтира метановата уредба и сложи газова. Газаджията я оставил явно с по-бедна смес и не върнал предварението на ТАП-а. Вървяла доста добре и разхода бил много добър карайки се нормално, но след едно продължително магистрално каране със 170+км/ч, стопи и 4-те бутала. Качих му оригинален мотор и до ден днешен си е с него, но е много далеко от предишния вървеж и разход.
Метана е отканово число към 130, пропан бутана е около 107.
На метан си минавах спокойно магистралата със 160-170км/ч (3600-3800 оборота) без да имам каквито и да е проблеми с греене на масло и т.н. При тази скорост разхода ми отиваше на около 5.5кг/100км метан
Като поведение - колата беше много силна още от ниските. Без проблем и тъпчене си влизаше в червеното на оборотомера.
Ако такъв мотор се сглоби за леко купе и къса кутия, и се оборудва с наистина агресивен вал и глава с големи клапани (и някои доработки по главата и хубава изпускателна система) ще върви брутално за 8в мотор. Под агресивен вал визирам над 280 градусов с лифт към 12мм. Така и не се заиграх повече, 4 цилиндоривите не са ми на сърце
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
- Автомобил: MK2
- Двигател: RP
- Местоположение: Варна
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
До другата седмица се надявам мотора да е сглобен и евентуално да запали. Обаче се чудя какво масло да взема...В момента е на 10в40, със същия вискозитет или 10в50 примерно?
Сетъпа е въпросния обсъждан по горе: 1.8моно RP с 1.8Т бутала, всичко останало е сток.
Сетъпа е въпросния обсъждан по горе: 1.8моно RP с 1.8Т бутала, всичко останало е сток.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
след като го разработиш - 5в40. От сравнително скоро и на двете ми коли минах на 0в40 и определено ми харесва много повече от 5в50 и 10в60.
разработката - с минералка първите 100-200км
после 1000км с полусинтетика
разработката - с минералка първите 100-200км
после 1000км с полусинтетика
-
- Мнения: 1987
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
- Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
- Двигател: PB 112 + 1P 98
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
pe6kata написа:12.7:1 идва степента с бутала от 1.8Т
на 12.7:1 с оригиналния ПБ вал, компресията при мен беше 16 бара
Здравей!
С каква гарнитура идва тази степен на сгъстяване?
Същото съм се захванал да направя в GX блок с неговата си глава, с 38мм всм. клапани, механичния инжекцион и газова. Буталата които съм приготвил са от AGU мотор с биелите. Може ли спокойно да се кара с 98/100 октана бензин?
- caro
- Мнения: 558
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Атмосферен тунинг на 8V двигателите на VW
Най - добрия атмосферен тунинг го направи Митко - Vento.
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=54&t=194975
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=54&t=194975
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта