Инфо за блокове и двигатели

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Вто 09 окт 2007 10:36


Vizor написа:примерно се замислете ако на PG мотор махнем компресора и сложим турбо ? какво става ще си работи както преди стига да е надута турбината толкова.. колкото компресора попринцип ? нали така ?


Правиш някакви фундаментални крешки ми се струва. От къде го измисли това горе? Няма такова нещо защото мап картата на компресора няма абсолютно нищо общо с мап картата на турбото съответно неможе да искаш ECU с дани за G-lader да работи адекватно с турбина. Има разни опити правени, но посмъртно неможе да го накараш да работи с хубави смеси в средни и високи обороти. Забрави чипове за шайби едиколкоси мм...това е загуба на маса време и пара.
Минах по този път и по-ефтин вариянт от 4к за читаво изпълнение просто няма. Говорим за кола дето да се кара маса време а не еднодневка а и това са пари вложени само в мотора и електроника. Като смятате един проект обикновено смятате само едрите части..турбо, колектор, кулер.......а това че си дал пет пъти по 10-20лева за шепа болтове тук, пари за маркуч там, за студени пътища и още и още вобще не го мислите щото точно тея малки парици тък-там накрая ти правят цифрата :shock
Това се неща дето са дъфкани цифра време...какво значи колкото просто да има кулер та :gruebel ми то за толко си сложи един за парлама и толкова.

Единствения начин да слезеш под 4к за изпълнението е да се заиграеш с турбо карбове от ренде и авансатор (някакъв газаджийски) дето да клати там нещо по обороти.

РАСО




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 09 окт 2007 11:53


Ами добре бе Пацо тогава не е задължително да е с турбо ... може да се вземе един читав компресор от "човека с компресорите" и да си се сработи читаво с електрониката ?

това че пиша глупости са просто разсъждения на глас. интересно ми е дали и как става. Все пак да не забравяме че мегаскуирта винаги може да се сложи и настрои .. :lol: пък и една електроника от г60 си е точно толкова пари колкото мс-а без да е мапнат (+ - 100лв) + ***лв за мап.. и пак ще се получи.. колектори .. колената се взимат.. бащата тенекеджия все ще ги сглоби някакси .. абе ще го мислим .. утре купувам колата.. а това смятам да го оставя за нова година за подарък :lol:


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Вто 09 окт 2007 16:02


паце сигурно е дъфкано-извинявам се за което- не по темата,,,
електрониката на Г-60 то с подходящи дюзи и налягане на бензина -при същия търбо надув--къде издъхва?? въпроса ми е само за хранене...


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Вто 09 окт 2007 16:44


rudolf написа:паце сигурно е дъфкано-извинявам се за което- не по темата,,,
електрониката на Г-60 то с подходящи дюзи и налягане на бензина -при същия търбо надув--къде издъхва?? въпроса ми е само за хранене...


и на мене това ми е интересно .. хубаво е да се обясни да знаем


Потребителски аватар
Snoopy
Мнения: 263
Регистриран на: Чет 16 фев 2006 20:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Snoopy » Сря 10 окт 2007 0:12


Визоре, извинявай, че ще пиша не по проблема ти, но до скоро бях с впечатлението, че компресора и турбото са едно и също нещо, просто на Мерцовете пише отзад или Турбо дизел или компресор, и го смятах за едно и също, разясних си за двата вида турбо - механичното с ремъка и това с изгорели газове, и ся въпроса, ква аджеба е разликата между Турбо и Компресор и наистина ли тия двете не са едно и също. :shock

Е какъв етози въпрос, след като си си изяснил нещата? Как смяташ, че са едно и съща, като едното се върти постоянно с ремък, а другото от изгорелите газове? mod edit: musura

Мусур, не ме мъмри де, за тва питам, щото не знам... :roll:
Значи като обсъждахме с разни бивши състезатели(в българските шампионати) за тях няма разлика между турбо и компресор, а има два вида турбота, чудех се дали няма разминаване в разбиранията на различните поколения, за тва ви мрънкам. :)
Мерси все пак. ;)

Ами ти сам си си отговорил - компресора е механично свързан към коляновия вал и се върти от него постоянно, от там идва и предимството му - че се върти от малки обороти и съответно недостаъка - че е ограничен в оборотите. При турбото - то се върти от изгорелите газове и съответно в зависимост от много неща може да прави много повече бууст от компресора, недостатъка му е, че на малки обороти, понеже няма достатъчно изгорели газове, не може да прави достатъчно бууст. Има много двигатели, които са решени хем с турбо хем с механичен компресор, както 1.4 би-турбо мотора на VW, който даже стана двигател на годината за миналата година. Отделно КПД-то на двигател с турбо би трябвало да е по-голямо от такъв с механичен компресор, дори и заради факта, че част от енергията на мотора отива за да върти самия компресор, докато при турбото я няма тази загуба. mod edit: musura

Златен си :D Мерси много за доразясняването :wink:, и Визоре, извинявай отново за намесата в твойта тема. ;)


Потребителски аватар
NightBoy
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: навсякъде

Мнениеот NightBoy » Сря 10 окт 2007 17:30


паце сигурно е дъфкано-извинявам се за което- не по темата,,,
електрониката на Г-60 то с подходящи дюзи и налягане на бензина -при същия търбо надув--къде издъхва?? въпроса ми е само за хранене...


Не става без смяна на чипа, а що се отнася до сток инжекторите достатъчно добре хранят (8в глава) до 1.2 бара :wink:


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Сря 10 окт 2007 19:53


NightBoy написа:
паце сигурно е дъфкано-извинявам се за което- не по темата,,,
електрониката на Г-60 то с подходящи дюзи и налягане на бензина -при същия търбо надув--къде издъхва?? въпроса ми е само за хранене...


Не става без смяна на чипа, а що се отнася до сток инжекторите достатъчно добре хранят (8в глава) до 1.2 бара :wink:


Защо се говори за различни кубици дюзи при 8 клапана и 16 клапана?
Все пак 1,8 8 клапана ПБ мотор е със 190 кубикови дюзи, а 2,0 16 клапана АБФ е с 215 кубикови дюзи и то не заради 16те клапана, а заради 200-те кубика отгоре! Глава от КР с блок, бутала и биели от АБФ съм чел доста пъти за такава комбинация, главно в чуждестранни форуми, предпочитат я защото имала по-големи портове! Не съм сравнявал КР глава с глава на АБФ, но това знам!


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Сря 10 окт 2007 20:27


K_Power написа:
NightBoy написа:
паце сигурно е дъфкано-извинявам се за което- не по темата,,,
електрониката на Г-60 то с подходящи дюзи и налягане на бензина -при същия търбо надув--къде издъхва?? въпроса ми е само за хранене...


Не става без смяна на чипа, а що се отнася до сток инжекторите достатъчно добре хранят (8в глава) до 1.2 бара :wink:


Защо се говори за различни кубици дюзи при 8 клапана и 16 клапана?
Все пак 1,8 8 клапана ПБ мотор е със 190 кубикови дюзи, а 2,0 16 клапана АБФ е с 215 кубикови дюзи и то не заради 16те клапана, а заради 200-те кубика отгоре! Глава от КР с блок, бутала и биели от АБФ съм чел доста пъти за такава комбинация, главно в чуждестранни форуми, предпочитат я защото имала по-големи портове! Не съм сравнявал КР глава с глава на АБФ, но това знам!


опитвах се да извадя дюзите от сметката- не да вкарам дебат за тях,,,за главата също
(тоест,приемаме че с дюзи или налягане-ще постигмен желаната смес)

въпроса е когато сензорите отчетат същото пълнене като компесора,и нагласим сместа да е същата,(ако има разлика),,,защо електрониката да не може да се справи с нейната си карта?
не говоря за ултра 98%тов тунинг,,,
човека питаше за компромисен вариант който да не е много скъп.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Сря 10 окт 2007 21:01


Абе не съм много в час с турбо (компресор) колите ама ми минава една мисъл в главата за електрониката....
Ако електрониката е програмирана при Х обороти да дава У аванс без надув то тогава ще се оплетат схемите по запалването при надув...

Пример:
При 2000 оборота картата на компа е програмирана да даде 10 градуса аванс (без надув) (при надув не знам накъде се движи аванса)
При компресора на 2к оборота ще имаме 0,2 бара а при турбото все още сме атмосферни..... може би аванса да се променя драстично при надув ама аз си мисля че има някакви стойности по дефолт....

Не знам дали се изказвам подготвен :oops: просто разсъждавам за електрониката с която имам бледи познания....

НЕ МЕ ПЛЮЙТЕ МНОГО ако съм се изказал неподготвен :)


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Сря 10 окт 2007 22:44


Електрониките си имат датчик за товар които им казва има ли налягане и колко. Т.е. Ако не е надула аванса си остава като за без налягане.
И кои си ти гении такъв дето си мислиш че ще нахраниш 8клапанов мотор до 1.2 с 245кубика дюзи при положение че :
1. компютъра не му е ясно какво става след 1бар
2. променил си пълненето на мотора, което компютъра също не разбира
Храня те защото някои може да си счупи мотора от компетентното ти мнение.
За Г60 компютър всичко над 0.7 е опасно. Особено много важи за комбинация с 16В глава.
Информация от динотестове.
Г60 с компресор с Мегаскуирт на 1 бар затавани 245 кубика дюзи. С 300 кубика е о.к. 156к.с. на гуми.
20в турбо с мегаскуирт затавани оригиналните си дюзи на 0.8. с оригинално турбо. 155к.с. на гуми. Върнахме го до 145 да не ги тавани.
Мерени в ХЕЕД.
Пацо затавани 300 кубикови на 0.7 с КР мотора. С прилично турбо. Т3
ПГ буталата носят до 1.2 налягане без проблем.
Кр бутала съм пробвал и на 1.4 и носят, но само при ПРАВИЛНО ПОДГОТВЕН И ДОБРЕ НАСТРОЕН МОТОР. И никакви дигифанти в тая схема.
Заболя ме устат да говоря :lol:


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Чет 11 окт 2007 12:17


1bar-- да подразбираме ли че до 0.6/0.7 цпу-то на г60 ще се оправи с турбо надув?
той човека май това питаше--евтин,,а не екстремен вариянт.
а ти кой точно хранеше в предния пост?


Потребителски аватар
NightBoy
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: навсякъде

Мнениеот NightBoy » Чет 11 окт 2007 20:09


Колега с ремап на ЕСU-то, аванс контролер и малко по-голямо налягане на горивото при ПГ-то си става, а тук става на въпрос за надув до 0.7бара. И аз си мислех че на 1.1 Дигифанта нема да се сети за каво става на въпрос, но уви, от личен опит споделям. Не казвам постоянно да се кара на 1.2, а че на 0.7 за каквото иде реч ще се храни доволно. :wink:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта