копирано от тунинг.бг и е написано от бат гого
На срещата вчера се решиха доста проблемни моменти , свързани с организацията и провеждането на състезанията .
БФДР сме доволни от решенията и смятаме , че решенията и промените са градивни! ( Увод за недошлите!!)
Започвам с техническата комисия , която избрахме :
1. Тя се състои от трима членове , плюс един човек от федерацията , като наблюдател и две резерви в случай , че някой от основните членове е възпрепядстван ..а именно :
-- Николай Минков ( MAD MAX)( независим интригант)
-- Тодор Василев ( todor vasilev)( Tsunami tuning)
-- Йордан Старшията (Dragpower)
резерви:
--Владимир Николов ( малкия-HEED AUTO)
--Методи Стоянов ( Extreme tuning)
Това са уважавани от всички хора свързани със спорта , така че решенията на комисията са окончателни!
2. Сигурност!!
--Спирачна с-ма в пълна окомплектовка!!!!!!
--Пожарогасител ( типът ще бъде уточнен допълнително) на достъпно място във всеки стартиращ автомобил!!!
--Задължителен шлем за класове "А" , "В" , "FWD" и "С" изключая участници от "СТРИЙТ" записали се и в "С" !
-- За коли без интериор и с ролбар са задължителни спортните презраменни колани с минимум 3 точки на закрепване!
-- Усилване на клетката ( ролбара) с 3 допълнителни хикса отзад и от двете страни! ( схема ще бъде публикувана малко по-късно), като мунимума като изискване към тръбите ще бъде Ф45 с дебелина 1.5мм и Ф40 с дебелина 2мм!
Хомологираните ролбари ще бъдат признавани чрез документ ( сертификат) като за тях отпадат изискванията към тръбите , а правените ще бъдат проверявани посредством бургия 3мм от комисията!
3.Квалификаций и точкова с-ма:
--Времена валидни за квалификация могат да се дават в петък ( предишния ден на състезанието) без ограничение и в събота при следните ограничения : 2 старта за града домакин и 5 старта за състезатели извън него! ( Това се прави с цел пестене на време и е свързано единствено с организацията)
--Точки получават класиралите се СЪСТЕЗАТЕЛИ до четвърто място , а именно :
1 място -10 т.
2 място - 6 т.
3 място - 4 т.
4 място - 2 т.
Като 1 точка получава състезателя дал най-добро време в квалификацията на съответния клас!!!!
-- Право на участие имат в даден клас , само един пилот с един автомобил, т.е. един автомобил неможе да участва с двама пилоти ( да се сменят м/у стартовете) , както и един пилот неможе да управлява 2 автомобила в един клас!
4. Контестаций за отваряне на двигател ( мерене на кубатура) имат право да подават срещу състезател , само преки съперници на даден етап от състезанието , като таксите са за клас "А"- 400лв + до 200 лв. от БФДР ( при необходимост) и клас "В" -500 лв + до 200лв. от БФДР ( при необходимост). Като мотора се отваря на пистата в хангара веднага след състезанието от посочен от собственика на автомобила присъстващ човек или от член на комисията!
За други нередности( липсващи части от колата примерно), пропуснати от комисията , могат да се подават контестаций от всички състезатели или да се обръща внимание на комисарите за вземане на своевременни мерки! Наказанията за поставяне на тежести , парични глоби постъпващи в наградния фонд и други ,се налагат от комисята след одобрение от наблюдаващия член на БФДР!
5. Кубатурата на клас"А" се вдига до 2050кубика, за да може да влизат ремонтните размери ( както е и в клас "В" за турбините)
6. Създава се нов клас наречен "FWD" , който е без ограничение от към кубатура, турбо и нитро за коли само с предно предаване!! Надявам се тук да намерят място всички турбинирани голфове, астри и други бегачки, които за сега поради особенностите на пистата , нямат шанс!!! За сега този клас ще бъде без паричен награден фонд , а само с купи, шампанско , като и в него ще бъде излъчван РЕПУБЛИКАНСКИ шампион!!
Давайте да коментираме добавяме пропуски или квото и да било!
Според мен ще се получи супер заедно и с кръговете от шампионата извън София! За сега плановете са за Сливен, Петрич и Плевен , но продължаваме да работим всички по уточняването!
Мисла че новата група "FWD" дава добри важможности да участват некои направени VW-ta и да имат успех ....