Колега.. то сток АБФ, никога няма да тръгне и като Ц20ХЕ в еднакво здраве.
За да не е офф.. Атмосверен тунинг на АБФа.. аз лично бих се наел с къси скорости, генерацийка, филтърче, колекторче.. чип за финал, с леките модове все си мисля, че ще стане приятна за каране колица.. Иначе филма с другите ъпгрейди става много голям и като пари и като работа и т.н.
Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
- if4oo
- Мнения: 322
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
- Автомобил: GOLF 4 VR6T
- Двигател: AUE
- Местоположение: pleven
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Доста неща се изписаха по темата,но някак много разхвърляно стана като информация.Според мен би било добре всеки който се е захванал с развитие на своя 16в мотор и кой колко е 'изстискал'от него(мисля има доста такива заслужаващи уважение) да напише какво точно е направил и какво е получил накрая като краен резултат.Ако има и дино графики ще е още по-добре.
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
взимате един 16В мотор...обслужвате го изцяло с нови лагери и гарнитури,
евтин тунинг:
режете главата с 1мм
сслагате метална гарнитура
взимате раздвижно колело за валовете
режете маховика и го БАЛАНСИРАТЕ!!!!
Махате големите спирачки и минавате на 239мм 2вентилирани
13ки джанти на 195 гуми с нисък трейд уеар
след всичкото това ... отивате на дино или при някой който знае какво прави за да в инастрой железата да работят адекватно...
среден тунинг:
Мерите степен на сгъстяване на сглобен мотор
Режете от главата малко и от блока малко
модифицирате буталата така че да не удрят в главата и в клапаните
портвате си сами главата с малко
метална гарнитура
раздвижно колело
валове (според това къде искате да има сила тоя мотор)
генерация според мотора и изискванията към ннего (правена)
дросели или карбуратори от нещо....
къстъм колектор за тях
евтина електроника...
скъп тунинг:
купувате бутала, биели, колянов вал, валове, раздвижни колела, алуминиеви шайби,
Давате главата за портване
купувате кит за клапаните (клапани,пружини талерки)
кит за охлаждане на маслото
кит за всмукателната система(дросели с всичко нужно за тях)
Скъпа електроника за управление на железата
цяла изпускателна система от марков производител (от хедърс до накрайник)
.......
Това е ... и чакате да видите какво ще стане.... това е за АБФ или КР
пак казвам... няма точна рецепта!!!!
евтин тунинг:
режете главата с 1мм
сслагате метална гарнитура
взимате раздвижно колело за валовете
режете маховика и го БАЛАНСИРАТЕ!!!!
Махате големите спирачки и минавате на 239мм 2вентилирани
13ки джанти на 195 гуми с нисък трейд уеар
след всичкото това ... отивате на дино или при някой който знае какво прави за да в инастрой железата да работят адекватно...
среден тунинг:
Мерите степен на сгъстяване на сглобен мотор
Режете от главата малко и от блока малко
модифицирате буталата така че да не удрят в главата и в клапаните
портвате си сами главата с малко
метална гарнитура
раздвижно колело
валове (според това къде искате да има сила тоя мотор)
генерация според мотора и изискванията към ннего (правена)
дросели или карбуратори от нещо....
къстъм колектор за тях
евтина електроника...
скъп тунинг:
купувате бутала, биели, колянов вал, валове, раздвижни колела, алуминиеви шайби,
Давате главата за портване
купувате кит за клапаните (клапани,пружини талерки)
кит за охлаждане на маслото
кит за всмукателната система(дросели с всичко нужно за тях)
Скъпа електроника за управление на железата
цяла изпускателна система от марков производител (от хедърс до накрайник)
.......
Това е ... и чакате да видите какво ще стане.... това е за АБФ или КР
пак казвам... няма точна рецепта!!!!
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
опаааа сетих се и за още няколко начина за "тунинг"
подмяна на разпределителни валове с такива от труги модели.
ЧИП тунинг
филтри и китове за колд еър
лъжене на датчика за вода ...
никелиране на колектори... (отвътре)
Орязване на разни елементи от двигателя (колянов вал, бутала, биели....)
тук не иронизирам.... просто обобщавам факти от други теми и автори
подмяна на разпределителни валове с такива от труги модели.
ЧИП тунинг
филтри и китове за колд еър
лъжене на датчика за вода ...
никелиране на колектори... (отвътре)
Орязване на разни елементи от двигателя (колянов вал, бутала, биели....)
тук не иронизирам.... просто обобщавам факти от други теми и автори
- nayden_n
- Мнения: 55
- Регистриран на: Сря 22 окт 2008 21:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Bobby_ написа:взимате един 16В мотор...обслужвате го изцяло с нови лагери и гарнитури,
скъп тунинг:
купувате бутала, биели, колянов вал, валове, раздвижни колела, алуминиеви шайби,
Давате главата за портване
купувате кит за клапаните (клапани,пружини талерки)
кит за охлаждане на маслото
кит за всмукателната система(дросели с всичко нужно за тях)
Скъпа електроника за управление на железата
цяла изпускателна система от марков производител (от хедърс до накрайник)
.......
Това е ... и чакате да видите какво ще стане.... това е за АБФ или КР
пак казвам... няма точна рецепта!!!!
Bobby , колко коня би станало със скъпата рецепта примерно 2.0 16v ? Може ли да се очаква мощност от порядъка на 150 коня/литър или трябва още нещо ?
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
леле.... 150кс на литър е много трудно постижимо.....
не е невъзможно но... ...
за да го постигнеш това ... двигателя трябва да струва нещо от порядъка на 50000лв минимум
за да се постигне тази мощност .... 80%от двигателя трябва да е индивидуален и пак се съмнявам това да се случи. Не познавам някой в БГ който да може да гарантира че това е 100% постижимо. Това е ДТМ технология.
Аз лично мога да гарантирам с това кото мога да направя, или аз мога да гарантирам за 100-110кс на литър и то на мотор. Със сигурност има хора които ще постигнат по добри резултати от мен...
моя двигател е супер евтина концепция и е меко казано лоу кост... и успях да извадя 90кс на литър на мотор което ме навежда на мисълта че не са невъзможни тези коне с подходящите железа и управление....
не е невъзможно но... ...
за да го постигнеш това ... двигателя трябва да струва нещо от порядъка на 50000лв минимум
за да се постигне тази мощност .... 80%от двигателя трябва да е индивидуален и пак се съмнявам това да се случи. Не познавам някой в БГ който да може да гарантира че това е 100% постижимо. Това е ДТМ технология.
Аз лично мога да гарантирам с това кото мога да направя, или аз мога да гарантирам за 100-110кс на литър и то на мотор. Със сигурност има хора които ще постигнат по добри резултати от мен...
моя двигател е супер евтина концепция и е меко казано лоу кост... и успях да извадя 90кс на литър на мотор което ме навежда на мисълта че не са невъзможни тези коне с подходящите железа и управление....
- nayden_n
- Мнения: 55
- Регистриран на: Сря 22 окт 2008 21:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Благодаря ти , това исках да знам
И аз не познавам

Bobby_ написа:Не познавам някой в БГ който да може да гарантира че това е 100% постижимо.....
И аз не познавам

-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Бобка, добре си ги написал нещата, имам само една забележка. Премахването на големите спирачки и минаването на 239 при вече засилен мотор е от типа евтин тунинг, дето излиза скъпо. Safety first. За нищо на света не бих се върнал от 280 към 256, камо ли към 239.
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Това е .... намаляване на неокачено тегло и .... това допринася за динамиката на автомобила при ускорение.....
Това че ще има проблеми при спиране е друга тема!!!!!
Това че ще има проблеми при спиране е друга тема!!!!!
- AE86
- Мнения: 1076
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 12:22
- Автомобил: Jetta mkII
- Двигател: PN 1989
- Местоположение: Русе
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Не съм много запознат с атмосферният тунинг на 16волтовите двигатели на Фолсваген,но след кратки справки и препратки попаднах на една много интересна информация.Та има една много популярна книга в САЩ "Secrets of a 740hp Winston Cup" която струва 99$.В нея на дълго и на широко е описана всяка една стъпка, която трябва да се направи,за да има някакъв резултат.Накратко на Английски:
Cylinder Heads
How-to make 10hp with a 1 inch wide piece of sandpaper
How-to port your heads using Riblet techniques.
Why you must check reverse flow on your heads and how-to use it to make hp.
Why some of my worst flowing heads made the most power.
The three port dimensions you must watch.
What valve lifts are the most important. (A lot of people get this one wrong.)
Why back cutting the valves doesn't always work.
Intake Manifold
Why you can't use a flow bench to design a manifold.
The 10 minute modification that works every time.
The right way to match the ports. It's not the easist.
What to do if you run restricted type engines.
Carburetor
Why there are good and bad carburetors and how-to get a good one.
Air bleeds, you have never adjusted them, I'll show you how
Why the location of the carb on the manifold is so important.
When should your throttle blades not be set straight up and down.
Who is, by far the best supplier of carbs to Nascar teams?
Camshaft
Are high ratio rockers the way to go?
Why valve bounce kills hp and how-to stop it.
Why running at a lower rpm can actually increase bounce.
How-to run over 200 # on the seat of a flat tappet cam.
How-to properly prep a camshaft.
Valvetrain
The 3hp modification you must do to a Jesel belt drive.
What is the best rocker arm to run.
What is the best all around push rod
Why you can't take valve springs out of the box and run them.
Why and how-to prep every component.
Pistons
Who is the only manufacture to use for pistons
What is the right skirt shape for hp.
What is the best way to set deck clearence.
Are coatings worth it?
How-to prep pistons for longevity and performance.
When to run gas ports and how many to use.
Rings
The one modification I wouldn't even think of not doing.
How-to keep low drag rings from oiling.
How-to use oil expanders to fine tune drag.
Why most people don't have a clue how-to make rings seal.
What is my favorite ring to run.
Crank and Rods
How-to balance your crank for more hp. This one will surprise you.
Bearing coatings can be a disaster What you must do if you're going to use the.
Who's cranks make the most power.
The only dampner to use and how-to modify it.
What rod modification you must do.
How-to prep bearings. Most people just pull them out of the box.
Block
Coated bores, yes you read it right. There is only one that will work.
What block modification will lower oil flow by 3 gal per min.
How-to properly machine the cylinder bores.
How-to set up your cooling system. Most teams have this one wrong.
Oiling System
This is where you will find the easist 7hp.
Why the 10# per 1000 rpm is not the best way to set psi.
What are the best oils to run and which to say away from.
How oil pan makers have been making mistakes for years.
Oil pump modifications.
Ignition System
How-to stop timing fluctuations.
How-to adjust timing on every cylinder.
What is the best spark plug to run.
What are the only wires that consistently work.
Exhaust System
Why equal length headers are not as important as you think.
How-to use the firing order to help you design your headers.
What is the perfect collector shape?
Engine Assembly
Why you have to look at oil and oil temp to set bearing clearence.
Why I'm not afraid of silicone. In fact, in can be worth hp.
The piston pin mod that might save your engine.
How-to install heads so you never blow a head gasket.
What is the right way to set cam timing. Most people are missing this one.
Dyno Tuning
Why adjusting lash tells you nothing about cam size needed.
What is the best way to spot detination on the dyno.
The only way I would ever break-in an engine.
Track Tuning
Why only 1 percent of the people who read spark plugs are actually doing it right.
How-to to adjust your jetting by the sound of the engine.
How to read spark plugs the right way.
Сигурен съм,че всеки който си отговори на тези въпроси ще създаде много голямо атмосферно чудовище.Всички въпроси и отговори ги има в Secrets of a 740hp Winston Cup. Нямам нищо общо с нея,просто мисля,че всичко е написано там.Който има парички може да си я вземе.С това мисля,че изчерпахме темата,не да си чешем пръстите по клавиатурите.
П.П. Аз разбрах следното. Атмосферен тунинг не е само работата по ДВГ-то, ами всичко тръгва от въздъшният поток към дроселите,преминава през всмукателните колектори,техните стени и прочие,глава,блок,всички периферни работи и се приключи със Ауспуховата система и настройката на Дино. Благодаря за отделеното време

Cylinder Heads
How-to make 10hp with a 1 inch wide piece of sandpaper
How-to port your heads using Riblet techniques.
Why you must check reverse flow on your heads and how-to use it to make hp.
Why some of my worst flowing heads made the most power.
The three port dimensions you must watch.
What valve lifts are the most important. (A lot of people get this one wrong.)
Why back cutting the valves doesn't always work.
Intake Manifold
Why you can't use a flow bench to design a manifold.
The 10 minute modification that works every time.
The right way to match the ports. It's not the easist.
What to do if you run restricted type engines.
Carburetor
Why there are good and bad carburetors and how-to get a good one.
Air bleeds, you have never adjusted them, I'll show you how
Why the location of the carb on the manifold is so important.
When should your throttle blades not be set straight up and down.
Who is, by far the best supplier of carbs to Nascar teams?
Camshaft
Are high ratio rockers the way to go?
Why valve bounce kills hp and how-to stop it.
Why running at a lower rpm can actually increase bounce.
How-to run over 200 # on the seat of a flat tappet cam.
How-to properly prep a camshaft.
Valvetrain
The 3hp modification you must do to a Jesel belt drive.
What is the best rocker arm to run.
What is the best all around push rod
Why you can't take valve springs out of the box and run them.
Why and how-to prep every component.
Pistons
Who is the only manufacture to use for pistons
What is the right skirt shape for hp.
What is the best way to set deck clearence.
Are coatings worth it?
How-to prep pistons for longevity and performance.
When to run gas ports and how many to use.
Rings
The one modification I wouldn't even think of not doing.
How-to keep low drag rings from oiling.
How-to use oil expanders to fine tune drag.
Why most people don't have a clue how-to make rings seal.
What is my favorite ring to run.
Crank and Rods
How-to balance your crank for more hp. This one will surprise you.
Bearing coatings can be a disaster What you must do if you're going to use the.
Who's cranks make the most power.
The only dampner to use and how-to modify it.
What rod modification you must do.
How-to prep bearings. Most people just pull them out of the box.
Block
Coated bores, yes you read it right. There is only one that will work.
What block modification will lower oil flow by 3 gal per min.
How-to properly machine the cylinder bores.
How-to set up your cooling system. Most teams have this one wrong.
Oiling System
This is where you will find the easist 7hp.
Why the 10# per 1000 rpm is not the best way to set psi.
What are the best oils to run and which to say away from.
How oil pan makers have been making mistakes for years.
Oil pump modifications.
Ignition System
How-to stop timing fluctuations.
How-to adjust timing on every cylinder.
What is the best spark plug to run.
What are the only wires that consistently work.
Exhaust System
Why equal length headers are not as important as you think.
How-to use the firing order to help you design your headers.
What is the perfect collector shape?
Engine Assembly
Why you have to look at oil and oil temp to set bearing clearence.
Why I'm not afraid of silicone. In fact, in can be worth hp.
The piston pin mod that might save your engine.
How-to install heads so you never blow a head gasket.
What is the right way to set cam timing. Most people are missing this one.
Dyno Tuning
Why adjusting lash tells you nothing about cam size needed.
What is the best way to spot detination on the dyno.
The only way I would ever break-in an engine.
Track Tuning
Why only 1 percent of the people who read spark plugs are actually doing it right.
How-to to adjust your jetting by the sound of the engine.
How to read spark plugs the right way.
Сигурен съм,че всеки който си отговори на тези въпроси ще създаде много голямо атмосферно чудовище.Всички въпроси и отговори ги има в Secrets of a 740hp Winston Cup. Нямам нищо общо с нея,просто мисля,че всичко е написано там.Който има парички може да си я вземе.С това мисля,че изчерпахме темата,не да си чешем пръстите по клавиатурите.
П.П. Аз разбрах следното. Атмосферен тунинг не е само работата по ДВГ-то, ами всичко тръгва от въздъшният поток към дроселите,преминава през всмукателните колектори,техните стени и прочие,глава,блок,всички периферни работи и се приключи със Ауспуховата система и настройката на Дино. Благодаря за отделеното време


- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
темата има заглавие и насоченост.
коментари, засягащи различни двигатели, модели и модификации са меко казано неуместни и нежелани!
нико-ако имаш да кажеш нещо по темата, заповядай, ако нямаш-запази предложенията си извън нея!
коментари, засягащи различни двигатели, модели и модификации са меко казано неуместни и нежелани!
нико-ако имаш да кажеш нещо по темата, заповядай, ако нямаш-запази предложенията си извън нея!
- negodnika
- Мнения: 891
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
- Автомобил: Golf MK II GTI+GL
- Двигател: PB+EZ
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
И понеже се интересувам най-вече от засилване на KR/PL, ето някой полезни неща за именно засилването на такива:
WURmod- така наречената модификация на термо регулатора - http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=31611.0
Как да си настройм инжекцията http://members.dslextreme.com/users/vwt ... ning1.html
Два изпускателни вала, зацепване http://forums.fourtitude.com/showthread ... 8013/page1
Модул за прецизна настройка на KE-Jet http://www.autotech.com/category/power-module.html
Портване на глава http://www.clubgti.com/showthread.php?1 ... ons-thread
А ето и още един мотор над 180коня с K-Jet
2 litre 9A 16v
Dave Crisell cylinder head
Twin exhaust cams
50mm inlet manifold
WUR mod and set up by Stealth racing
Jetex 2.5" stainless system with twin 80mm round tail pipes
K&N filter in 'modified' airbox
HotGolf lightened and balanced flywheel
Mocal 13 row 235mm oil cooler
184bhp/145 lb/ft
http://passionford.com/forum/pictures-v ... k-car.html
WURmod- така наречената модификация на термо регулатора - http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=31611.0
Как да си настройм инжекцията http://members.dslextreme.com/users/vwt ... ning1.html
Два изпускателни вала, зацепване http://forums.fourtitude.com/showthread ... 8013/page1
Модул за прецизна настройка на KE-Jet http://www.autotech.com/category/power-module.html
Портване на глава http://www.clubgti.com/showthread.php?1 ... ons-thread
А ето и още един мотор над 180коня с K-Jet

2 litre 9A 16v
Dave Crisell cylinder head
Twin exhaust cams
50mm inlet manifold
WUR mod and set up by Stealth racing
Jetex 2.5" stainless system with twin 80mm round tail pipes
K&N filter in 'modified' airbox
HotGolf lightened and balanced flywheel
Mocal 13 row 235mm oil cooler
184bhp/145 lb/ft
http://passionford.com/forum/pictures-v ... k-car.html
Последна промяна от negodnika на Сря 03 окт 2012 17:38, променено общо 2 пъти.
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
имам гореща препоръка да се придържаме към темата и нейното естество....
няма да ми е гот да се оптитам да поддържам интересната тема и да има яко странични явления
Ето така се губи интереса за писане в тема!!! поне на мен тка ми влияе!!!
няма да ми е гот да се оптитам да поддържам интересната тема и да има яко странични явления
Ето така се губи интереса за писане в тема!!! поне на мен тка ми влияе!!!
- vankoGTI
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Дали е безсмислено или не нека всеки сам реши!Някои хора искат да карат позасилени атмосферни коли ,други искат да карат турбинни въртогумки на предно предаване.Така че нека не осираме темата която е за АТМОСФЕРЕН ТУНИНГ 

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Разчистено. Прочетете предходните мнения на Ваското и Боби и нека се придържаме към темата. Няколко хора вече са с предупреждения, нека не се налага да има нови. Всички знаем какво знаете и можете, знаем и че сте фенове на друг тип засилване и изобщо агрегати. Оставете тази тема на хората, интересуващи се точно от атмосферния силов тунинг на 16V двигателите на VW.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта