Да бе това за скупяването е така сам знаеш че има и 1.4 100коня нищо, че е 16клапаново. Новите автомобили с 1.4 мотори са почти всичките по 90-100коня.
Същото важи и за моя мотор 1.8АБС 90коня и 1.8ААМ 75коня. А като се замисля за японците ми тойтота корола купе АЕ86 е с 1.6 16клапанов twincam мотор и е 126 коня и това е автомобил от 1984година за витеците на хонда не ми се говори. Но при всички положения 80коня няма да го натоварят много мотора, ще се наторави, ако се надуе с вентилатор или компресорче.

Лек тунинг и има ли той почва в двигатели под 1.6
- asskoGTI
- Мнения: 778
- Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
nii написа:на адрес www.86c.de има една кратка статия на тема защо някои 1.3 ДВГ са 55к.с. а други 75к.с. (фауве мотори де) и там кротко си е описано че причините са същите поради които има ТДИ 90к.с., 100к.с, 110, 115, 130, 140 и така нататаък.
де факто 1.3 мотора е пригоден фабрично за по-сериозно цедене както се вижда при Г40, но поради маркетингови съображения МН и НЗ са скопени до 55к.с. като с лека доработка НЗ се превръща в 3Ф и прочее...
вие бая сте ме плюли относно идеята ми да си сменя вала и да гоня 80к.с. но на мен ми е мерак и ще го направя.
тоест ако тия немци дето се занимават с рацерство от Х години са го нагодили МН с 2 карбуратора и вал и филтър до 80к.с. аз не виждам причина да не им вярвам. знам че е много но разберете - в случая не се доизцежда мотора до ръба на възможностите му, а се вкарва от скопен в нормален режим.
и ако някой ми каже че 80-90 к.с. са много за 1300 кубика да седне да чете книжки
братле напълно съм съгласен,с твойто мнение
по начало тез ми ти джигателчета както каза ПАЦО са много ама много здрави и причината е следната- просто производителя(VW)е направил двигатела по следния начин(чел сам по тази тема): прави се двигатела в завода и се оптимизира мощност и разход.след което се стига до някаква мощност и съответно разход от рода на 66-70к.с при разход 7.или нещо от сорта ....обаче се подразбира че двигатела че изкрета в този си вариант при продажба в рамера на 250-300 000км. МАКС. при положение че е третиран с 2 основни ремонта(в заводите 3-ти ремонт не се брои преди 92г.-поради политика на фирмите).след което джигателя се сваля до мощност която да издържа достатъчно дълго така че клиентте(демек германците и австрииците предимно) да са сигурни че си купуват качество на ниска цена.
или с две думи просто тези и не само тези двигатели са направени така че да си карат ж обем от някакви си (грубо)500-600 000 км. за да е сиг клиента че взима абсолютно сигурно возило което няма да умре. хехехе което разбира се е само за заблуда

и тн. и тн. много офтопик отидох ама ше ме проштавате
- asskoGTI
- Мнения: 778
- Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ИЛИ ДА СИ ДОЙДЕМ НА ТЕМАТА
ЛЕКИЯ ТУНИНГ ИМА ЛИ ТОЙ ПОчВА УНАС
И ЗАЩО МИСЛИТЕ ЧЕ ЛЕКИЯ ТУНИНГ Е БАШ ТУНИНГА?
ТУНИНГ СИ Е КАКТО СЕ ВИКА ТУРБИНГ С МОШНОСТ ДОБАВЕНА ОТ НАД 100 КОНЯ ИЛИ ОБЪРНАТО В ЦИФРИ НАД 5000ЛВ.
а да искам само да добавя последно изказване Mr Green Fun
аз лично имам приятел с 1.3 220 к.с и G60 компресорЕ(тунинг за около 10000лв.)хиххихиххихи
важното е VW-на да показва респект

И ЗАЩО МИСЛИТЕ ЧЕ ЛЕКИЯ ТУНИНГ Е БАШ ТУНИНГА?
ТУНИНГ СИ Е КАКТО СЕ ВИКА ТУРБИНГ С МОШНОСТ ДОБАВЕНА ОТ НАД 100 КОНЯ ИЛИ ОБЪРНАТО В ЦИФРИ НАД 5000ЛВ.
а да искам само да добавя последно изказване Mr Green Fun
аз лично имам приятел с 1.3 220 к.с и G60 компресорЕ(тунинг за около 10000лв.)хиххихиххихи
важното е VW-на да показва респект

- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Soft тунингна е много удачен и лично аз мисля да си отпуша малко мотора, че тия 90коня са ми малко и определено има почва у нас.
Хубавото, е че ще може да се гъбаркаш с някой автомобили по светофарите - да речем нормални Голф3-ки 1.6, 1.8, Вектрички 1.6 и
1.8, БМВ 3та серия Е36 316, 318 така ще и удоволствие ще има от цялата работа.
П.С
Така за мощността и живота на двигателите аз мисля следното
Дадох пример и пак ще дам с тойота корола купе АЕ86 от 1985год с
1.6 литров twincam мотор 16клапана с 126коня, също така можем да споменем и КР мотора на Г2 ГТИ, който е 139коня и е доста здрав, така че здравината не зависи само от литровата мощност на двигателя ами и от това какви чарколяци са използвани и естествено качеството.
Да вярно, е че колкото е по форсиран даден мотор толкова бързо се износва, но живота на двигателя не е КОНСТАНТА а е Променлива и зависи от начина на експлоатация.
Аз ако имам кола с мотор 1.6 - 140коня и я карам леко да речем сменям предавките на 2000-3000об/мин и един път седмицата примерно я настъпвам, а ти караш кола 1.6 - 100коня и я експлоатираш по същия начин живота на моторите ще е един и същ. А ако я ръчкаш ще издаде багажа много по-бързо от мойта форсирана кола.
Иначе идеята ти е вярна за конете и живота, но еклплоатацията е по-важна.
Хубавото, е че ще може да се гъбаркаш с някой автомобили по светофарите - да речем нормални Голф3-ки 1.6, 1.8, Вектрички 1.6 и
1.8, БМВ 3та серия Е36 316, 318 така ще и удоволствие ще има от цялата работа.
П.С
Така за мощността и живота на двигателите аз мисля следното
Дадох пример и пак ще дам с тойота корола купе АЕ86 от 1985год с
1.6 литров twincam мотор 16клапана с 126коня, също така можем да споменем и КР мотора на Г2 ГТИ, който е 139коня и е доста здрав, така че здравината не зависи само от литровата мощност на двигателя ами и от това какви чарколяци са използвани и естествено качеството.
Да вярно, е че колкото е по форсиран даден мотор толкова бързо се износва, но живота на двигателя не е КОНСТАНТА а е Променлива и зависи от начина на експлоатация.
Аз ако имам кола с мотор 1.6 - 140коня и я карам леко да речем сменям предавките на 2000-3000об/мин и един път седмицата примерно я настъпвам, а ти караш кола 1.6 - 100коня и я експлоатираш по същия начин живота на моторите ще е един и същ. А ако я ръчкаш ще издаде багажа много по-бързо от мойта форсирана кола.
Иначе идеята ти е вярна за конете и живота, но еклплоатацията е по-важна.
niikoo_1 написа:Под лек(от към пари) тунинг аз разбирам следното:
1. Да си махнеш катализатора
2. въздушен филтър конус с топлинен щит
3. Хубави свещи
4. И евентуално чип
Това ще ти даде около 10коня и моторетката ще живне доста. От към пари ще се върже към 400лв. + -
да ти кажа това където си го написъл е, точна както го казваш - лек тунинг, но не и откъм пари:
1. махането ма катализатора и заменянето му с резонаторно гърне - 30 лева
2.К&N филтъра с тръбата - 250 лева (топлинния щит си го правиш сам, но как идея си нямам

3 хубави свещи (обяснете ми каво означава "хубави свещи", марки и модели и цени естественно), гадая в момента но да предположим - 50 - 60 лева
4. чип - 300 лева
за тези цени съм питал хората ,които правят такива неща тук в българия, не съм гледал e-bay-а или чужди тунинг фирми.
и какво излиза, че за около 600 лева си +- 10 коня.
на мене ми предложиха - вал 500 лева и чип 300, но не ми казаха точно колко коня се очаква да стане GT-o

- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
1
nero написа:niikoo_1 написа:Под лек(от към пари) тунинг аз разбирам следното:
1. Да си махнеш катализатора
2. въздушен филтър конус с топлинен щит
3. Хубави свещи
4. И евентуално чип
Това ще ти даде около 10коня и моторетката ще живне доста. От към пари ще се върже към 400лв. + -
3 хубави свещи (обяснете ми каво означава "хубави свещи", марки и модели и цени естественно), гадая в момента но да предположим - 50 - 60 лева
:
моите са по 31.70лв парчето /Денсо

- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Неро ей сега ти давам точни цени.
1. Да си махнеш катализатора
2. въздушен филтър конус с топлинен щит
3. Хубави свещи
4. И евентуално чип
Eй сега ще ти дам точните цени на нещата.
1. 55лв.
2. От Сащ 40-45долара (панелен или конус К&Н за Голф3)
3. Денсо Иридиум или НГК пак иридиеви - тук са по 30лв. парчето, но аз ще си ги взема да за 10-12$ бройката = 45$
4. 180лв. без монтаж да ги сложим в 200лв. това при колегата Vi-Max в tuning4power.hit.bg
Излиза точно 400лв. като това е най-евтиния вариант за който мога да се сетя, ако всичко е от Бг излиза към 600кинта.
Нали знаеш, че безплатен обяд няма, все пак ако говорим за читава турбо конверсия трябва да отделиш 5хил. лв.
Като пипна мойта моторетка ще споделя какво и колко точно ми е излезнало, но засега и аз съм сток.
1. Да си махнеш катализатора
2. въздушен филтър конус с топлинен щит
3. Хубави свещи
4. И евентуално чип
Eй сега ще ти дам точните цени на нещата.
1. 55лв.
2. От Сащ 40-45долара (панелен или конус К&Н за Голф3)
3. Денсо Иридиум или НГК пак иридиеви - тук са по 30лв. парчето, но аз ще си ги взема да за 10-12$ бройката = 45$
4. 180лв. без монтаж да ги сложим в 200лв. това при колегата Vi-Max в tuning4power.hit.bg
Излиза точно 400лв. като това е най-евтиния вариант за който мога да се сетя, ако всичко е от Бг излиза към 600кинта.
Нали знаеш, че безплатен обяд няма, все пак ако говорим за читава турбо конверсия трябва да отделиш 5хил. лв.
Като пипна мойта моторетка ще споделя какво и колко точно ми е излезнало, но засега и аз съм сток.
Re: 1
landwarrior написа:nero написа:niikoo_1 написа:Под лек(от към пари) тунинг аз разбирам следното:
1. Да си махнеш катализатора
2. въздушен филтър конус с топлинен щит
3. Хубави свещи
4. И евентуално чип
Това ще ти даде около 10коня и моторетката ще живне доста. От към пари ще се върже към 400лв. + -
3 хубави свещи (обяснете ми каво означава "хубави свещи", марки и модели и цени естественно), гадая в момента но да предположим - 50 - 60 лева
:
моите са по 31.70лв парчето /Денсо
ясно, значи цената отива леееко нагоре

п.п. много бе, 4 бройки - 120 лева (добре че не си взех Алфа 146 боксер



- asskoGTI
- Мнения: 778
- Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ПИЧОВЕЕЕЕ !!!!
ТУНИНГА СИ Е ПАРИ,ОБАЧЕ СЕКО 1 ЛЕФЧЕ СИ ЗАСЛУЖАВА.ЗАЩО?
1.защото повече тунинги в бг значи по-добри условия за тунинг за вбъдеще.
2.защото секи който има качествено направен тунинг(демек да има резултат от цялата работа)независимо филф,лада 1300 или пуршага е горд от колата си
и 3.защото аз лично жена не съм виждал да е дала пари за тунинг ами за пудринг
, а един мъж който има кола и поне веднъж е имал възможноста да опита чуството да кара направена кола(дори да не е негова) си го помни преживяването-или какво искам да кажа
шофоир ли си тунинга е като качване на ранга в шофиорското общество
и така .....тунинг за една заплата пари некой ако е направил да ми се обади да го черпим едно аналгинче че ше го боли главата
ТУНИНГА СИ Е ПАРИ,ОБАЧЕ СЕКО 1 ЛЕФЧЕ СИ ЗАСЛУЖАВА.ЗАЩО?
1.защото повече тунинги в бг значи по-добри условия за тунинг за вбъдеще.
2.защото секи който има качествено направен тунинг(демек да има резултат от цялата работа)независимо филф,лада 1300 или пуршага е горд от колата си
и 3.защото аз лично жена не съм виждал да е дала пари за тунинг ами за пудринг



и така .....тунинг за една заплата пари некой ако е направил да ми се обади да го черпим едно аналгинче че ше го боли главата

- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
1
ако мислиш че от 1.3 двигател ще може да извадиш 40коня от лек и ефтин тунинг си се заблудил ама сериозно.Кажи м/у другото кви пари си приготвил да отделиш за да не гадаем само !assko написа:ВСЕ ОЩЕ ЧАКАМ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА КАЧВАНЕ НА 30-40к.с
- asskoGTI
- Мнения: 778
- Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1
landwarrior написа:ако мислиш че от 1.3 двигател ще може да извадиш 40коня от лек и ефтин тунинг си се заблудил ама сериозно.Кажи м/у другото кви пари си приготвил да отделиш за да не гадаем само !assko написа:ВСЕ ОЩЕ ЧАКАМ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА КАЧВАНЕ НА 30-40к.с
взел съм си втора глава която мисля да я правя,за сега си трърся читави скорости или поне лагери за сегашните ми
иначе идеята е вал,шлаифане,клапани,2 карбуратора или инжекция(не се знае)и колектори+нова генерация и евентуално малко по твърди пръжини щото в момента си е джип моя кош
Re: 1
assko написа:взел съм си втора глава която мисля да я правя,за сега си трърся читави скорости или поне лагери за сегашните ми
иначе идеята е вал,шлаифане,клапани,2 карбуратора или инжекция(не се знае)и колектори+нова генерация и евентуално малко по твърди пръжини щото в момента си е джип моя кош
дано да имаш още една кола, защото тази ако е за всекидневно ползване, ще ти излезне много нагорно.... след като си приготвил 1000-1500 лева, защо не продадеш твойта да добавиш тези пари и да си вземеш двойка 1.8 GTI и ето ти 115 коня

- asskoGTI
- Мнения: 778
- Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1
nero написа:assko написа:взел съм си втора глава която мисля да я правя,за сега си трърся читави скорости или поне лагери за сегашните ми
иначе идеята е вал,шлаифане,клапани,2 карбуратора или инжекция(не се знае)и колектори+нова генерация и евентуално малко по твърди пръжини щото в момента си е джип моя кош
дано да имаш още една кола, защото тази ако е за всекидневно ползване, ще ти излезне много нагорно.... след като си приготвил 1000-1500 лева, защо не продадеш твойта да добавиш тези пари и да си вземеш двойка 1.8 GTI и ето ти 115 коня
пич много си прав


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта