допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот sin orel C20XE » Пет 13 авг 2010 16:16


Не знам момчета защо толкова много сте се възбудили и продължавате да се надъхвате? Някой от вас случайно да е карал такава кола с фабричен маслен радиатор, от това което сте писали ми става чсно че не сте карали.
Е аз съм имал няколко 20ХЕ-та, та да ви кажа на нито един мой опел 20ХЕ не съм засичал масленото радаторче да е загряло, сега ще почнат тунинг " спецовете " да ми обясняват откъде изгрява слънцето, ама нема как да стане тва! Всчико е проверено на астрата ми- циркулация на маслото, радиаторът е чистен и е с нов термостат, и никога не е било топло- самото радиаторче? :applause:
Много ми хареса това, което каза колегата Vento: " На още по-натоварени мотори (състезателни и други), маслото е изведено с отделен радиатор да се охлажда от поток въздух ", дам, така си е,добре че инжинерите от Рюселхайм са се сетили какво са сътворили с това прословуто 20ХЕ! :kissy:




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот pe6kata » Пет 13 авг 2010 16:48


Трудно ми е да открия какъвто и да е смисъл в поста ти, какво искаш да кажеш, че масления радиатор като не е бил топъл след ръчка означава че идва излишен или какво? Представям си как си я карал, слизаш и се дупиш да пипаш радиатора и определяш температурата или ти си знаеш какво точно. А аз все си мисля че за тази цел има датчици, които казват колко е температурата на маслото и термостат( който рядко се налага да отвори, т.е. доста рядко радиаторът ще е топъл).
А дали има нужда от допълнително охлаждане на маслото- смятам че дори е излишен кометар. Постът на венто е абсолютно точен, колегата си е направил труда да обясни нещо и крайно неуважително (и неграмотно според мен) го коментираш. Не мисля че един радиатор е инженерно чудо, въпрос на решение, има изведени маслни сероентини около бронята, водни серпентини в картера, допълнително водно както при нас, но факт е че най-добре е с радиатор с термостат.
Аз да те питам, случайно да си карал фв и имаш ли представа до какви стойности отива температурата на маслото, като имаш в предвид че датчика не е на главата, а на конзолата на филтъра, т.е. мери охладеното в картера масло?


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот sin orel C20XE » Пет 13 авг 2010 17:24


Да колега имал съм VW и колата имаше борд комп и съм гледал стойностите на маслото,и?
Аз го казах това, че радиаторчето не е било никога топло, защото си е така, имам изкарани уреди за маслото и в момента карам без радиатор и разликата е минимална, да кажа, че е никаква :screwy
А и не съм се отнесъл с неуважение към никога, ако тако го разбираш моя пост-ок!
За атмосферен автомобил за ежедневно каране за мен няма смисъм от това приспособление, а защо ли новите 20ХЕ (95-98) нямат такива радиаторчета?
Не искам да ме разберете погрешно,не казвам че няма смисъл, но защо за 50 000 км не съм го пипнал един път топъл, а колата е видяла доста стартове и каране в обороти! Като и отварях мотора нямаше един прецакан детайл за шлайф и тн :idea:


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот sk. » Пет 13 авг 2010 17:38


Градски автомобил за нормално каране, няма нужда от нищо от нещата, които се коментират в този раздел на форума ;)
Ако колегата Венто е прав и на 10 обиколки на "Дракон", ти "кипне" маслото :D, си е направо несериозно да ползваш стандартното охлаждане за състезателни цели.
То по "Европа-та" има по-дълги писти от 16км (1-та обиколка). "Ринга" трябва на почивки да го караш :lol:
@Венто, евала пич, такъв пост не съм чел от доста видни "тунери" тук 8)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот pe6kata » Пет 13 авг 2010 17:41


sin orel C20XE написа: За атмосферен автомобил за ежедневно каране за мен няма смисъм от това приспособление

ето тук е разковничето, че ставаше въпрос за неежедневно каране. Застоиш ли се дълго в червеното, се налага да връщаш газта, щото маслото опасно много се нагрява, дори и на сток.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот Vento » Пет 13 авг 2010 18:50


Дори с VR6-а като правя гонки, редовно си следя температурата на маслото на MFA-то. Особено по планински пътища, където ръчките са яки. След 5-10мин минава 115 градуса! Маслото е хубаво, колата е в час и дори е с водното охлаждане серийно, но това не помага. Мине ли 115, принуден съм да върна газта. Колкото и да е весело!

Така че, за серийни коли ОК, но за "състезателни" си реве за радиатор!
А на автора на темата колата вече далеч не е сток. Изцепките на опелджията не се нуждаят от коментар. mhihi :screwy


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот Stenly » Пет 13 авг 2010 20:38


На моята кола като направя 3 обиколки на калояново маслото отива на 130 градуса но откакто съм с радиатор и конзола от голф1 гти , тези стойности се достигат отново но доста по бавно термостата в конзолата отваря кръга на 110 градуса и вече нямам ядове с температурата защото освен че я качва бавно я държи в допустими стойности т.е. няма как в екстремни условия продължително каране да не се достигат такива стойности 120 -130 например. С радиатор пак се достигат но там вече има един момент,където маслото спира да грее и държи определена стойност. Естествено това също така важи от размер на радиатора,начин на обдухване и др. Много от мотори се чупят точно от това много вряло масло оттам ниски смазочни свойства и ниско налягане. При избора на радиатор трябва да се сметне дали няма да пада налягането ако радиатора е далече от конзолата ... а налягането пази мотора така,че е хубаво да се мисли и за по яка маслена помпа.


Потребителски аватар
mirogti1983
Мнения: 215
Регистриран на: Чет 16 юли 2009 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот mirogti1983 » Съб 14 авг 2010 17:34


все пак става въпрос за турбо мотор а не за сток атомсверка и както се знае маслото в случея не само смазва но и охлажда турбото плюс това ако на колегата с опела (прословутия 20xe) е 2000 кубика и 150-170 коня тук говорим за 1800кубика и мощност от 280-390 коня и нали е ясно че говорим за съвсем различни натоварвания , отделно тези мотори 1.8т 20в са големи 'печки' при нормално каране в града в жегите си работят на 89-95 градуса на водата и 105-110 на маслото и кво праим както си караме и изведнъж се появи ПРИМЕРНО един 20xe и започне случаина гонка аз трябва на 5-тата минута да се откажа ли ? щото маслото ми е отишло на 115 градуса ....е невярвам и никои не може да ме убеди че не е нужно да си монтирам допълнително охлаждане на маслото. не мисля че темата е 'за или против' а как ?. :beat_butt2
все пак благодаря на всички които разясниха и коментираха .... :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот MK4 » Пон 16 авг 2010 19:33


Vento написа:Дори с VR6-а като правя гонки, редовно си следя температурата на маслото на MFA-то.


Как по точно го следиш на MFA-то?


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот Vento » Пон 16 авг 2010 19:41


Много трудно... :oops:


Потребителски аватар
mirogti1983
Мнения: 215
Регистриран на: Чет 16 юли 2009 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот mirogti1983 » Пон 16 авг 2010 19:53


е то добре че има MFA да го следим иначе кои знае колко родили мотори щеше да има :banghead:


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот MK4 » Пон 16 авг 2010 20:04


Няма ли да споделите все пак :)


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот Vento » Пон 16 авг 2010 20:05


Не е за всеки тая работа... mhihi
MFA виждал ли си?


Потребителски аватар
mirogti1983
Мнения: 215
Регистриран на: Чет 16 юли 2009 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот mirogti1983 » Пон 16 авг 2010 20:12


хахха :lol: :lol:


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: допълнително охлаждане на маслото на мк4 1.8т - как ?

Мнениеот Vento » Пон 16 авг 2010 20:24


Изображение



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: daimen и 38 госта