Питане за челен кулер

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Golf_Diesel_ » Вто 09 авг 2011 13:30


Да, заводския не си е много на мястото, но щом може да се сложи друг със същите размери като на заводския, не става ли направо заводския да се премести челно, или ако става ще седи много грозно.И защо от завода още не са сложили челен кулер, или поне да е на такова място, където да има пряк поток от въздушна струя. :screwy




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Vizor » Вто 09 авг 2011 13:47


А после защо ги слагат точно така? :P


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Golf_Diesel_ » Вто 09 авг 2011 13:54


Чак после :D


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот miro_hack » Вто 09 авг 2011 15:23


Golf_Diesel_ написа:Да, заводския не си е много на мястото, но щом може да се сложи друг със същите размери като на заводския, не става ли направо заводския да се премести челно, или ако става ще седи много грозно.И защо от завода още не са сложили челен кулер, или поне да е на такова място, където да има пряк поток от въздушна струя. :screwy

Защото ако има воден,климатичен,някои маслен и едн челен кулер + доста повече пътища - един след друг ,незнам дали ще има струя да охлажда поледндя или ще си завира като тенджера :D + Това заводския е с формата на съндъче за съкровища и незнам как ще седи отпред.А на заводското си местенце постоянно се пълни с пясък,листа,трева и птички а трудно се чисти и гаранция,че не охлажда както трябва...... Нещо не е наред със системата :D но това е според мен а аз не съм инженер на ДВГ :D


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Golf_Diesel_ » Вто 09 авг 2011 15:41


miro_hack написа:
Golf_Diesel_ написа:Да, заводския не си е много на мястото, но щом може да се сложи друг със същите размери като на заводския, не става ли направо заводския да се премести челно, или ако става ще седи много грозно.И защо от завода още не са сложили челен кулер, или поне да е на такова място, където да има пряк поток от въздушна струя. :screwy

Защото ако има воден,климатичен,някои маслен и едн челен кулер + доста повече пътища - един след друг ,незнам дали ще има струя да охлажда поледндя или ще си завира като тенджера :D + Това заводския е с формата на съндъче за съкровища и незнам как ще седи отпред.А на заводското си местенце постоянно се пълни с пясък,листа,трева и птички а трудно се чисти и гаранция,че не охлажда както трябва...... Нещо не е наред със системата :D но това е според мен а аз не съм инженер на ДВГ :D


На твоето Ауди с какъв кулер си :?:


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот miro_hack » Вто 09 авг 2011 15:49


Като охладиш въздуха с "50" градуса той ще се свие и ще влезе по-голямо количество и при разширението от температурата му в камерата камерата ще се получи по-голямо налягане .....more fun! Но много взех да мисля май :D Aз съм със заводския...

И ако е вярно твърдението,че колкото по студен въздух постъпва в мотора толкова по-добре...
Значи и отговора ще е някъде там,надали колкото по-голям кулер сложиш толкова по-студен въздух ще вадиш,все пак ще има една граница в която температурата на постъпващия въздух в мотора не може да падне повече.Ще има една граница в която с даден обем и размер на радиатора няма да можеш да свалиш повече температурата и точно това ще е най големия радиатор,от там нагоре ще започва лага.... !!!Но само ако първото твърдение е вярно!!!


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот neon » Сря 10 авг 2011 11:35


Да! Не можеш да свалиш температурата на входящия въздух под тази на околната среда. mhihi Всичко е въпрос на постигане на определена цел. За стоковица оригиналното место е приемлив вариант. Може да се помисли за нарези на подкалника примерно..


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот brum » Сря 10 авг 2011 22:03


Някой спомена турбо лаг на дизел породен от интеркулер. Т'ва възможно ли е въобще? Щото ми се струва малко като развален телефон тая история.

Я някой да сметне за колко оборота на мотора се изпомпва 10л въздух и да помислим заедно колко лаг може да докара такъв кулер. Според мен тоя кулер трябва да е с обем на бъчва за вино за да може да се усети лаг породен от него.


Потребителски аватар
stangero
Мнения: 548
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lozen

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот stangero » Чет 11 авг 2011 13:48


аз карах с 5 ПЪТИ по голем от оргиналниа без абсолутно никакви настроики и не намирам почти никаква разлика


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Supawiza » Пет 12 авг 2011 16:59


brum написа:Някой спомена турбо лаг на дизел породен от интеркулер. Т'ва възможно ли е въобще? Щото ми се струва малко като развален телефон тая история.

Я някой да сметне за колко оборота на мотора се изпомпва 10л въздух и да помислим заедно колко лаг може да докара такъв кулер. Според мен тоя кулер трябва да е с обем на бъчва за вино за да може да се усети лаг породен от него.


Те тука сметките ги смятат ама без кръчмар mhihi .

П.П
На моята кола и сложих колер долу-горе 3 пъти по-голям от оригиналния с доста удължени турбо пътища и лаг съм нямал.


Потребителски аватар
vw__fen
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 24 ное 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот vw__fen » Пет 12 авг 2011 23:45


Supawiza написа:
brum написа:Някой спомена турбо лаг на дизел породен от интеркулер. Т'ва възможно ли е въобще? Щото ми се струва малко като развален телефон тая история.

Я някой да сметне за колко оборота на мотора се изпомпва 10л въздух и да помислим заедно колко лаг може да докара такъв кулер. Според мен тоя кулер трябва да е с обем на бъчва за вино за да може да се усети лаг породен от него.


Те тука сметките ги смятат ама без кръчмар mhihi .

П.П
На моята кола и сложих колер долу-горе 3 пъти по-голям от оригиналния с доста удължени турбо пътища и лаг съм нямал.

ама настройки пипал ли си ? :да:


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Supawiza » Съб 13 авг 2011 7:08


vw__fen написа:
Supawiza написа:
brum написа:Някой спомена турбо лаг на дизел породен от интеркулер. Т'ва възможно ли е въобще? Щото ми се струва малко като развален телефон тая история.

Я някой да сметне за колко оборота на мотора се изпомпва 10л въздух и да помислим заедно колко лаг може да докара такъв кулер. Според мен тоя кулер трябва да е с обем на бъчва за вино за да може да се усети лаг породен от него.


Те тука сметките ги смятат ама без кръчмар mhihi .

П.П
На моята кола и сложих колер долу-горе 3 пъти по-голям от оригиналния с доста удължени турбо пътища и лаг съм нямал.

ама настройки пипал ли си ? :да:


Настройките ги пипах в последствие,доста след поставянето на колера.
При мен стана така.
1.Колер+турбо пътища
2.Турбо
3.Дюзи(разпръсквачи)
4.Мапване


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Symptom » Вто 16 авг 2011 20:07


Колегата brum, с добро чувство съвет от мен,земи прочети малко за видовете cooler-и и аджеба какво има в тях. :) С интерес ще откриеш че са 2 основни вида,има и под видове. Чичко гугъл знае всичко... и снимки има.

Та на въпроса, може ли да има лаг при дизел, да може и то гоуем... :) Да говорим практически.
Другата ми кола-камион е Mitsubishi L200 2.5 Di-D 2009. Сток кулера е Denso.. не турбо лаг, турбо яма има(ше). На практика не можеш да шофираш под 2300 об. С 60 км/h на4 -та градско, не става. Та намери се кит ,с кулер с 2-ен размер, с pressure drop двойно по-малък (1 фактор) от сток кулера.С diffusion rate(2-ри фактор) двойно по малък от стоковия, и с 15 градуса по ниска изходна температура.
Ееее какъв е резутата според теб. Забравих какво е турбо лаг... имай предвид ,че слизам от бензинка.. от 1600 об. животното си наема, круиз с 60 км на 4 е удоволствие, ряз,неща ,кеф разхода се покачи с половин литър поради това ,че пробивното налягане на новия кулер е по ниско и върви въздух който MAF-а го вижда и дига разхода,.. кефа цена няма обаче и зашото :)
Размера му е двоен, пак е фронт монтиран с дебели ламели , Та извода е :
Размера има значение,съпротивлението много. Така коментираният модел пикап с известен турбо лаг се оказа чисто техническо недомислие от япоска страна.Нема лошо аз съм доволен.
Та образовайте се повечко за да сте довони от себе си в материята.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот brum » Вто 16 авг 2011 21:20


Diffusion rate не знам какво е, ама pressure drop-а не го намесвай. Той не води до лаг, а до други проблеми.

Щом си наясно предполагам можеш да отовориш на въпроса. А той е - ако минаваме от малък към голям кулер със по-малък pressure drop (по-голямо общо сечение на пътя през кулера) може ли той да доведе до boost lag и ако да - при какви обстоятелства?


Потребителски аватар
stangero
Мнения: 548
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lozen

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот stangero » Сря 17 авг 2011 11:01


абе виее да не изчислявате кулери за ВРС коли :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта