
Питане за челен кулер
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Питане за челен кулер
Да, заводския не си е много на мястото, но щом може да се сложи друг със същите размери като на заводския, не става ли направо заводския да се премести челно, или ако става ще седи много грозно.И защо от завода още не са сложили челен кулер, или поне да е на такова място, където да има пряк поток от въздушна струя. 

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане за челен кулер
А после защо ги слагат точно така? 

- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Питане за челен кулер
Чак после 

- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Питане за челен кулер
Golf_Diesel_ написа:Да, заводския не си е много на мястото, но щом може да се сложи друг със същите размери като на заводския, не става ли направо заводския да се премести челно, или ако става ще седи много грозно.И защо от завода още не са сложили челен кулер, или поне да е на такова място, където да има пряк поток от въздушна струя.
Защото ако има воден,климатичен,някои маслен и едн челен кулер + доста повече пътища - един след друг ,незнам дали ще има струя да охлажда поледндя или ще си завира като тенджера



- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Питане за челен кулер
miro_hack написа:Golf_Diesel_ написа:Да, заводския не си е много на мястото, но щом може да се сложи друг със същите размери като на заводския, не става ли направо заводския да се премести челно, или ако става ще седи много грозно.И защо от завода още не са сложили челен кулер, или поне да е на такова място, където да има пряк поток от въздушна струя.
Защото ако има воден,климатичен,някои маслен и едн челен кулер + доста повече пътища - един след друг ,незнам дали ще има струя да охлажда поледндя или ще си завира като тенджера+ Това заводския е с формата на съндъче за съкровища и незнам как ще седи отпред.А на заводското си местенце постоянно се пълни с пясък,листа,трева и птички а трудно се чисти и гаранция,че не охлажда както трябва...... Нещо не е наред със системата
но това е според мен а аз не съм инженер на ДВГ
На твоето Ауди с какъв кулер си

- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Питане за челен кулер
Като охладиш въздуха с "50" градуса той ще се свие и ще влезе по-голямо количество и при разширението от температурата му в камерата камерата ще се получи по-голямо налягане .....more fun! Но много взех да мисля май
Aз съм със заводския...
И ако е вярно твърдението,че колкото по студен въздух постъпва в мотора толкова по-добре...
Значи и отговора ще е някъде там,надали колкото по-голям кулер сложиш толкова по-студен въздух ще вадиш,все пак ще има една граница в която температурата на постъпващия въздух в мотора не може да падне повече.Ще има една граница в която с даден обем и размер на радиатора няма да можеш да свалиш повече температурата и точно това ще е най големия радиатор,от там нагоре ще започва лага.... !!!Но само ако първото твърдение е вярно!!!

И ако е вярно твърдението,че колкото по студен въздух постъпва в мотора толкова по-добре...
Значи и отговора ще е някъде там,надали колкото по-голям кулер сложиш толкова по-студен въздух ще вадиш,все пак ще има една граница в която температурата на постъпващия въздух в мотора не може да падне повече.Ще има една граница в която с даден обем и размер на радиатора няма да можеш да свалиш повече температурата и точно това ще е най големия радиатор,от там нагоре ще започва лага.... !!!Но само ако първото твърдение е вярно!!!
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Питане за челен кулер
Да! Не можеш да свалиш температурата на входящия въздух под тази на околната среда.
Всичко е въпрос на постигане на определена цел. За стоковица оригиналното место е приемлив вариант. Може да се помисли за нарези на подкалника примерно..

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Питане за челен кулер
Някой спомена турбо лаг на дизел породен от интеркулер. Т'ва възможно ли е въобще? Щото ми се струва малко като развален телефон тая история.
Я някой да сметне за колко оборота на мотора се изпомпва 10л въздух и да помислим заедно колко лаг може да докара такъв кулер. Според мен тоя кулер трябва да е с обем на бъчва за вино за да може да се усети лаг породен от него.
Я някой да сметне за колко оборота на мотора се изпомпва 10л въздух и да помислим заедно колко лаг може да докара такъв кулер. Според мен тоя кулер трябва да е с обем на бъчва за вино за да може да се усети лаг породен от него.
- stangero
- Мнения: 548
- Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lozen
Re: Питане за челен кулер
аз карах с 5 ПЪТИ по голем от оргиналниа без абсолутно никакви настроики и не намирам почти никаква разлика
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Питане за челен кулер
brum написа:Някой спомена турбо лаг на дизел породен от интеркулер. Т'ва възможно ли е въобще? Щото ми се струва малко като развален телефон тая история.
Я някой да сметне за колко оборота на мотора се изпомпва 10л въздух и да помислим заедно колко лаг може да докара такъв кулер. Според мен тоя кулер трябва да е с обем на бъчва за вино за да може да се усети лаг породен от него.
Те тука сметките ги смятат ама без кръчмар

П.П
На моята кола и сложих колер долу-горе 3 пъти по-голям от оригиналния с доста удължени турбо пътища и лаг съм нямал.
- vw__fen
- Мнения: 262
- Регистриран на: Сря 24 ное 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Питане за челен кулер
Supawiza написа:brum написа:Някой спомена турбо лаг на дизел породен от интеркулер. Т'ва възможно ли е въобще? Щото ми се струва малко като развален телефон тая история.
Я някой да сметне за колко оборота на мотора се изпомпва 10л въздух и да помислим заедно колко лаг може да докара такъв кулер. Според мен тоя кулер трябва да е с обем на бъчва за вино за да може да се усети лаг породен от него.
Те тука сметките ги смятат ама без кръчмар.
П.П
На моята кола и сложих колер долу-горе 3 пъти по-голям от оригиналния с доста удължени турбо пътища и лаг съм нямал.
ама настройки пипал ли си ?

- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Питане за челен кулер
vw__fen написа:Supawiza написа:brum написа:Някой спомена турбо лаг на дизел породен от интеркулер. Т'ва възможно ли е въобще? Щото ми се струва малко като развален телефон тая история.
Я някой да сметне за колко оборота на мотора се изпомпва 10л въздух и да помислим заедно колко лаг може да докара такъв кулер. Според мен тоя кулер трябва да е с обем на бъчва за вино за да може да се усети лаг породен от него.
Те тука сметките ги смятат ама без кръчмар.
П.П
На моята кола и сложих колер долу-горе 3 пъти по-голям от оригиналния с доста удължени турбо пътища и лаг съм нямал.
ама настройки пипал ли си ?
Настройките ги пипах в последствие,доста след поставянето на колера.
При мен стана така.
1.Колер+турбо пътища
2.Турбо
3.Дюзи(разпръсквачи)
4.Мапване
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Питане за челен кулер
Колегата brum, с добро чувство съвет от мен,земи прочети малко за видовете cooler-и и аджеба какво има в тях.
С интерес ще откриеш че са 2 основни вида,има и под видове. Чичко гугъл знае всичко... и снимки има.
Та на въпроса, може ли да има лаг при дизел, да може и то гоуем...
Да говорим практически.
Другата ми кола-камион е Mitsubishi L200 2.5 Di-D 2009. Сток кулера е Denso.. не турбо лаг, турбо яма има(ше). На практика не можеш да шофираш под 2300 об. С 60 км/h на4 -та градско, не става. Та намери се кит ,с кулер с 2-ен размер, с pressure drop двойно по-малък (1 фактор) от сток кулера.С diffusion rate(2-ри фактор) двойно по малък от стоковия, и с 15 градуса по ниска изходна температура.
Ееее какъв е резутата според теб. Забравих какво е турбо лаг... имай предвид ,че слизам от бензинка.. от 1600 об. животното си наема, круиз с 60 км на 4 е удоволствие, ряз,неща ,кеф разхода се покачи с половин литър поради това ,че пробивното налягане на новия кулер е по ниско и върви въздух който MAF-а го вижда и дига разхода,.. кефа цена няма обаче и зашото
Размера му е двоен, пак е фронт монтиран с дебели ламели , Та извода е :
Размера има значение,съпротивлението много. Така коментираният модел пикап с известен турбо лаг се оказа чисто техническо недомислие от япоска страна.Нема лошо аз съм доволен.
Та образовайте се повечко за да сте довони от себе си в материята.

Та на въпроса, може ли да има лаг при дизел, да може и то гоуем...

Другата ми кола-камион е Mitsubishi L200 2.5 Di-D 2009. Сток кулера е Denso.. не турбо лаг, турбо яма има(ше). На практика не можеш да шофираш под 2300 об. С 60 км/h на4 -та градско, не става. Та намери се кит ,с кулер с 2-ен размер, с pressure drop двойно по-малък (1 фактор) от сток кулера.С diffusion rate(2-ри фактор) двойно по малък от стоковия, и с 15 градуса по ниска изходна температура.
Ееее какъв е резутата според теб. Забравих какво е турбо лаг... имай предвид ,че слизам от бензинка.. от 1600 об. животното си наема, круиз с 60 км на 4 е удоволствие, ряз,неща ,кеф разхода се покачи с половин литър поради това ,че пробивното налягане на новия кулер е по ниско и върви въздух който MAF-а го вижда и дига разхода,.. кефа цена няма обаче и зашото

Размера му е двоен, пак е фронт монтиран с дебели ламели , Та извода е :
Размера има значение,съпротивлението много. Така коментираният модел пикап с известен турбо лаг се оказа чисто техническо недомислие от япоска страна.Нема лошо аз съм доволен.
Та образовайте се повечко за да сте довони от себе си в материята.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Питане за челен кулер
Diffusion rate не знам какво е, ама pressure drop-а не го намесвай. Той не води до лаг, а до други проблеми.
Щом си наясно предполагам можеш да отовориш на въпроса. А той е - ако минаваме от малък към голям кулер със по-малък pressure drop (по-голямо общо сечение на пътя през кулера) може ли той да доведе до boost lag и ако да - при какви обстоятелства?
Щом си наясно предполагам можеш да отовориш на въпроса. А той е - ако минаваме от малък към голям кулер със по-малък pressure drop (по-голямо общо сечение на пътя през кулера) може ли той да доведе до boost lag и ако да - при какви обстоятелства?
- stangero
- Мнения: 548
- Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lozen
Re: Питане за челен кулер
абе виее да не изчислявате кулери за ВРС коли





Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта