Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот Cern Swiss » Чет 26 яну 2012 20:20


kompresor написа:...и на теб ти го е показал някой и си мигал на парцали сигурно ама не ми се спори сега .......... заключвайте темата няма смисъл не ви ща тунинг идеите то се видя че само завиждате и плюете тука
Не, попрочел съм малко техническа литература и западни форуми. А как ти завиждаме - не е истина - ПУКАМЕ СЕ ОТ ЯД mhihi :screwy :063:
stefan4o написа:Не не съм наясно, ей така си пиша да си правим лаф-мохабет. mhihi
Би ли ми обяснил, моля те - може и на ЛС. :idea: Сериозно - искам да науча.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот stefan4o » Чет 26 яну 2012 20:23


Колегите са писали доволно за ABS и производния ААМ, които също като аудито са с моно-мотроник, затова си мисля, че при Б4-ката няма да има проблеми също. Пусни една търсачка и вземи пуканки малко :beer


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот Cern Swiss » Чет 26 яну 2012 20:25


Не, аз съм прочел каквото трябва. Исках ти да ми кажеш как да дам 4-5 градуса предварение на моно. Може ли? И на ЛС, ако не искаш в темата.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот emiltd » Чет 26 яну 2012 21:50


Cern Swiss написа:Не, аз съм прочел каквото трябва. Исках ти да ми кажеш как да дам 4-5 градуса предварение на моно. Може ли? И на ЛС, ако не искаш в темата.


Ти кво го питаш бре...накъде се върти делкото ли :screwy поне поясни за моноджетроник или мономотроник питаш,щото има разлика в управление на аванса при двата варианта
Защо почвате да захващате егоизтични спорове...нали идеята е да се помогне на колегата с идеи,съвети и т.н.


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот Cern Swiss » Чет 26 яну 2012 21:55


Ма то с въртене на делкото ли ставало? :shock Аз посоките ги знам, слизам да го въртя... Мислех че става "по-електронно" някак си... ABT моножетрокин... доколкото ми е известно няма. Та за мотроника.
Исках stefan4o да ми обясни, но той нещо се покри.
А на колегата май никой не може да му помогне, щом от ауди-форума са го отсвирили и пита тук.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот stefan4o » Чет 26 яну 2012 22:02


На мен ми стана ясно, че много знаеш и си чел, какво да ти обяснявам. Има писано, обяснили са хората. Сервизен режим, вагком, малко връткане на делкото и те така. Не мисля, че е някаква голяма философия, заради която си струва да се обясняваме тук. Момчето ако иска да пробва - нека пробва. Аз пробвах - при мен ефект има. Колата върви там най-добре и се усеща точно там, където ми е нужно на мен. При мен разликата със статично предварение 8 градуса (както знаем то варира посредством вакуумен и центробежен регулатор, които при моно-то на ABS се заместват от ЕКУ)и последвалите промени по газовата плочка заедно с лекинко преместване още малко нагоре в градусите и нещата са значително по-добре :beer

Последна промяна от stefan4o на Чет 26 яну 2012 22:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот emiltd » Чет 26 яну 2012 22:04


Cern Swiss написа:Ма то с въртене на делкото ли ставало? :shock Аз посоките ги знам, слизам да го въртя... Мислех че става "по-електронно" някак си... ABT моножетрокин... доколкото ми е известно няма. Исках stefan4o да ми обясни, но той нещо се покри.


Ми по-нагоре написа предварение на моно...нищо конкретно,както и да е,при мотроника има електронна корекция на аванса,а дали статичен или динамичен,ще оставя ти да се произнесеш там от дебелите ти книги,но ако срещнеш проблеми,то заповядай ми на гости,само малко да се поразкара снежната виелица,да ти нагодя аванс,какъвто избереш :Mr Green Fun
Сега сериозно,нека спреме да спамиме темата :|


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот Cern Swiss » Чет 26 яну 2012 22:06


Така е, ама на бас, че Емил ти е подсказал как става ;)
Иначе момчето да пробва, ама той ни се води, ни се кара - я му обясни как да го направи с ваг-кома де :lol: Аааа, има и друг начин, но не е важно. Успех на всички в тунинга. :да:
Емо, говорим за АБТ, затова мислех е ясно. Ако има нещо - ще те питам ;)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот stefan4o » Чет 26 яну 2012 22:09


Да, прав си. Емил ми подсказа, писа ми ЛС. То голямата сложнотия е щото mhihi
Ти дебелите книги ли искаш да си мерим с теб, не мога да разбера? Да не се окаже, че моите са по-дебели от твоите eusa :lol:


Потребителски аватар
ivcho_86
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 20 мар 2010 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот ivcho_86 » Чет 26 яну 2012 22:33


Ами ние опитахме да му обясним ,че разликите в АБТ 90к.с. и АБК 115к.с е в разпределителния вал и челата на буталата (степента на сгъстяване на АБТ е по ниска от на АБК) от което следва че 4 бутала + 1 разпределителен вал излиза на половин цена за цял АБК,ама момчето е решило да се занимава с глупости и за разлика от всички нас (визирам тези които се возим на АБТ и сме мислили но сме се отказали) то продължава да иска от пръдня боя да прави.

Компресор, Аз когато си купувах АБТ-то знаех че е мъртво роден кон!Със 17лв данък 10/12 газ градско със ръчкане и клима,като го искаш бИгачка това Б4 що не го купи 2,6 в6 ?Разбери че АБТ-то не са го мислили за гонки!


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот emiltd » Чет 26 яну 2012 22:35


Така,поспорихме градивно :applause: ,а сега нека да изясниме нещата с по-агресивен вал,стъпката ще е малка,но ще е напред.Мога да му дам на момчето един вал от 2Е,но не съм сигурен дали ще пасне на петите и дали няма да е по-удачно да си търси от АВК.Това е първата работа,после ще се търси оптималния аванс за този вал,което ще компенсира разликата в степента при двата мотора.Все пак сменяване на бутала за 3-5коня макс горница е леко нерентабилно mhihi

Към горния колега...освен,вал и степен на сгъстяване има съществена разлика и в горивоподаването


Потребителски аватар
ivcho_86
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 20 мар 2010 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот ivcho_86 » Чет 26 яну 2012 23:04


Има си софтуеър казва се SZAKALCD там аз лично видях (преди година ,когато ме бяха налазили същите мисли)
Че генералните разлики са 3 (всъщност са не генерални а единствени)
1. гориво подаване - да речем че моното ще изхрани един АБК
2.чела на бутала - на АБТ са вдлъбнати а на АБК са равни
3.разпределителен - на АБК-то е по как да кажа как е правилно рошав? (по спомен разликите между двата бяха +3 и +5 градуса в полза на този от АБК)
и накрая за парите на буталата + още 400лв си направих пълен основен ремонт , и колата как да кажа ,литна можеби .За първи път я видях на 4-та да ходи до 5500 (удря нервно флегмо ограничителя) на бензин.
Тъйче компресор не търси под вола теле АБТ-то не си заслужава капиталовложения в тунинг насока разбери Ни !
Като ще караш на газ пиши на Дъ машине във всеки форум ще го намериш ,той ще ти обясни само с вал от АБК и
гориво ГАЗ колко да бутнеш делкото и как да си вкараш колата в авариен режим ,това ти е най–тънкия трик, а аз
лично и тогава не усетих кой-знае каква разлика! Разликата ми дойде след основния ремонт!
Аз повече няма да ти пиша в темата ,щото макар и опитал да засиля котура си (от което в последствие установих къде е млякото) съм крив на колегите писали по горе от мен в темата!


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот peshoxx » Пет 27 яну 2012 1:19


Само не разбрах,колегата прочете ли темата на Vento за моното или не?Мисля,че там пише какво може да се направи.Все може да вземе някоя идея от там.След като нищо не казва,може би не му харесва този начин,тогава не знам какво може да направи с неговия двигател.... :roll:


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот kompresor » Пет 03 фев 2012 14:02


Надеждата ми за вал от 2Е се изпари - той лагерува на 4 места а в главата на аудито има 5 лагера.
Почетох в интернет информация за изпускателните колектори защото си подпалих интереса и научих много интересни нещица. Тъй като искам да засиля теглителната сила сиреч въртящия момент на мотора в по - ниските и средни обороти до някаква степен изпускателната система може да помогне за целта.

4-2-1 колектора прави повече коне в средни обороти като за сметка на това конете във високите обороти са по-малко. При 4-1 колектора е обратното - в ниските и средните обороти е по-зле сравнено с 4-2-1. Във високите, обаче той прави повече коне. Така избирам колектор 4-2-1.

Дължината и ширината на тръбите на колектора влияят върху това къде и как в оборотите ще бъдат разпределени въртящия момент и конете-много важно !

Скоростта на газовете определя къде в оборотите ще бъде пика на въртящия момент.
Като правило е, че щом скоростта им достигне 240-260 ft/sec, то там е максималния въртящ момент.

Максималния въртящ момент също показва къде се постига максимално пълнене на цилиндрите. Когато скоростта на изгорелите газове е висока се създава вълна/пулс. След тази вълна се получава вакуум, който подпомага засмукването на повече смес от въздух и гориво, когато смукателния клапан е тъкмо започнал да се отваря, а изпускателния клапан е почти затворен. В резултат имаме повече въздух и гориво, които постъпват в горивната камера и по-малко изгорели газове заемащи обем в нея, което води до повече мощност.

Диаметър на първите четири колекторни тръби - променя стойността и местоположението в оборотите на въртящия момент.

При тръби с по-голям диаметър, пика на въртящия момент се измества към по-високи обороти, сравнено с тръби с по-малък диаметър. Това се получава, защото с увеличаването на диаметъра на тръбата, скоростта на газовете спада и споменатата по-горе скорост от 240-260 ft/sec, при която се постига максималния въртящ момент се достига при по-високи обороти. Също така с увеличаване на диаметъра се увеличава и максималния въртящ момент. Тъй като искам сила в ниски и средни обороти първите четири тръби на колектора трябва да са с по - малък диаметър за да могат газовете да излизат с по - голяма скорост, но дали това няма да намали стойността на въртящия момент?

Дължина на първите четири колекторни тръби. Колкото по-дълги са те, толкова повече въртящ момент ще има при обороти преди ПИКА на въртящия момент, а след него въртящия момент ще бъде по-малък сравнено с по-къси тръби. Там ще има по-малко въртящ момент преди пика и повече след него. Значи тръбите при мен трябва да са възможно най-дългиТова е така, защото дългите тръби увеличават скоростта на газовете и 240 ft/sec се достигат при по-ниски обороти сравнено с по-къси тръби. Промяната на дължината на тръбите не променя стойността на максималния въртящ момент, както това прави промяната в диаметъра. Така, че варирането в дължината променя само поведението на въртящия момент преди и след ПИКА му.

Сливането на тръбите една с друга също играе важна роля. Когато е късо и с голям диаметър се постига повече мощност във високите обороти. Когато е дълго и с по-малък диаметър се постига повече мощност в средните обороти.

За да получа малко пъргавина в средните обороти трябва да подбера колектор 4-2-1 с по - дълги и по - тънки тръби, за по - бързо изпускане да изгорелите газове.


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Подобряване мощността на 2000сс моно 90 коня Ауди 80

Мнениеот peshoxx » Съб 04 фев 2012 1:33


И след теорията,как разбра какъв трябва да е точния диаметър и точната дължина?? :roll:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта