AFR за сила и икономичност при газ (LPG)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)

Мнениеот brum » Чет 28 мар 2013 18:39


Смятам да ползвам дино, но за авансите. Да пробвам 3 различни АФР-а и да нагласям авансите за всяко от тях ще ми дойде много. Последния път на дино откарах 3 часа и половина, тоя път ще се опитам за 1 час да се оправя :) .




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)

Мнениеот stefan4o » Чет 28 мар 2013 19:29


Е, ако си по-сръчен навярно един час ще ти е достатъчен :th_up
Ако не ти е проблем после да споделиш малко графики и числа от тестовете, ще ми бъде интересно :love.vwclub


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)

Мнениеот brum » Съб 20 апр 2013 11:56


Най-накрая стигнах до диното :) .

За максимална мощност по-богато от 14.7:1 - 14.8:1 (15.5:1 е стехиометричната) се оказа безмислено. Промяна нямаше докато обогатя до 1.15.

За авансите е по-интересно. На 2000 оборота при пълна газ - 26-28 градуса. 6500 оборта - 30-31 градуса :) . Т'ва за авансите дето го пишат по нета поне е вярно. Ей тука съм писал по тая тема - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=375129.

И резултатите - влезнах 40.5 коня на колела и излезнах с 46.5 коня на колела. Или грубо - 15% подобрение :) . За 1.6 8V атмосферен мотор разреден на 8.5:1 и на LPG мисля, че е доволно като се вземе в предвид, че е на джипка и има повече загуби от колкото на задно :) .


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)

Мнениеот stefan4o » Съб 20 апр 2013 12:22


T.e. като направиш на 6500 оборота вместо 30-31 примерно 35 и работата замалява, така ли? icon_idea
Ако може малко да синтезираш нещата с цифри, ако ти е възможно и разполагаш с такива, за да може да почерпим опит тези, дето все се мъчим да подобрим нещо по бараките си :mhihi Че да не стане така да взема най-накрая да се навия да купя един програмируем по крива ТАП :mhihi


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)

Мнениеот brum » Съб 20 апр 2013 12:34


Да, ако дам повече аванси мощноста отива на долу. Ей ти малко картинки :) . AFR-ите са обаче за бензин, т.е. 14.7:1 = ламбда 1 .
Прикачени файлове
info.JPG


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)

Мнениеот Vankata_84 » Съб 20 апр 2013 13:10


Вече си доказал че си прав, повече не му мисли. Хората са крайно несериозни когато кажеш тунинг, газова, и мощност в едно изречение :th_up

ПП - Аз като ползвател на газова(карам АЦЕ нещо като АБФ) след монтаж на газова веднага забелязах, че тая кола започна да върви на ниски обороти. Започнах да се интересувам, но не съм задълбавал толкова колкото теб, но извода до който достигнах беше...в ниски обороти е необходим повече аванс във високи не. Нещо което стандартните ТАП устройства не могат, и стават безсмислени :th_up

Когато говорим за ТАП с регулируема крива на аванса става дума за този на ДЕК, или знаете и други?

Поздравления на автора на темата :drunk


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)

Мнениеот stefan4o » Съб 20 апр 2013 13:15


Аз лично в нета изрових и други, ама на доста по-солени цени от на ДЕК...
Иначе стандартните ТАП-чета от по 30-50 лева имат стандартна крива, която само я сваляш надолу или вдигаш нагоре посредством джъмпери за градусите на аванса. Коментирали сме го това в други теми и то доста пъти.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)

Мнениеот brum » Нед 21 апр 2013 20:23


Рапорт 200км по-късно - много доволна работа. Колата върви повече и харчи по-малко. До сега все е било около 15/100 газ, а последните 200км бяха при 12/100 газ :) . Та хич да не е - 20% икономия от правилни аванси.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта