AFR за сила и икономичност при газ (LPG)
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)
Смятам да ползвам дино, но за авансите. Да пробвам 3 различни АФР-а и да нагласям авансите за всяко от тях ще ми дойде много. Последния път на дино откарах 3 часа и половина, тоя път ще се опитам за 1 час да се оправя :) .
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)
Е, ако си по-сръчен навярно един час ще ти е достатъчен
Ако не ти е проблем после да споделиш малко графики и числа от тестовете, ще ми бъде интересно

Ако не ти е проблем после да споделиш малко графики и числа от тестовете, ще ми бъде интересно

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)
Най-накрая стигнах до диното :) .
За максимална мощност по-богато от 14.7:1 - 14.8:1 (15.5:1 е стехиометричната) се оказа безмислено. Промяна нямаше докато обогатя до 1.15.
За авансите е по-интересно. На 2000 оборота при пълна газ - 26-28 градуса. 6500 оборта - 30-31 градуса :) . Т'ва за авансите дето го пишат по нета поне е вярно. Ей тука съм писал по тая тема - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=375129.
И резултатите - влезнах 40.5 коня на колела и излезнах с 46.5 коня на колела. Или грубо - 15% подобрение :) . За 1.6 8V атмосферен мотор разреден на 8.5:1 и на LPG мисля, че е доволно като се вземе в предвид, че е на джипка и има повече загуби от колкото на задно :) .
За максимална мощност по-богато от 14.7:1 - 14.8:1 (15.5:1 е стехиометричната) се оказа безмислено. Промяна нямаше докато обогатя до 1.15.
За авансите е по-интересно. На 2000 оборота при пълна газ - 26-28 градуса. 6500 оборта - 30-31 градуса :) . Т'ва за авансите дето го пишат по нета поне е вярно. Ей тука съм писал по тая тема - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=375129.
И резултатите - влезнах 40.5 коня на колела и излезнах с 46.5 коня на колела. Или грубо - 15% подобрение :) . За 1.6 8V атмосферен мотор разреден на 8.5:1 и на LPG мисля, че е доволно като се вземе в предвид, че е на джипка и има повече загуби от колкото на задно :) .
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)
T.e. като направиш на 6500 оборота вместо 30-31 примерно 35 и работата замалява, така ли? 
Ако може малко да синтезираш нещата с цифри, ако ти е възможно и разполагаш с такива, за да може да почерпим опит тези, дето все се мъчим да подобрим нещо по бараките си
Че да не стане така да взема най-накрая да се навия да купя един програмируем по крива ТАП 

Ако може малко да синтезираш нещата с цифри, ако ти е възможно и разполагаш с такива, за да може да почерпим опит тези, дето все се мъчим да подобрим нещо по бараките си


-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)
Да, ако дам повече аванси мощноста отива на долу. Ей ти малко картинки :) . AFR-ите са обаче за бензин, т.е. 14.7:1 = ламбда 1 .
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)
Вече си доказал че си прав, повече не му мисли. Хората са крайно несериозни когато кажеш тунинг, газова, и мощност в едно изречение
ПП - Аз като ползвател на газова(карам АЦЕ нещо като АБФ) след монтаж на газова веднага забелязах, че тая кола започна да върви на ниски обороти. Започнах да се интересувам, но не съм задълбавал толкова колкото теб, но извода до който достигнах беше...в ниски обороти е необходим повече аванс във високи не. Нещо което стандартните ТАП устройства не могат, и стават безсмислени
Когато говорим за ТАП с регулируема крива на аванса става дума за този на ДЕК, или знаете и други?
Поздравления на автора на темата

ПП - Аз като ползвател на газова(карам АЦЕ нещо като АБФ) след монтаж на газова веднага забелязах, че тая кола започна да върви на ниски обороти. Започнах да се интересувам, но не съм задълбавал толкова колкото теб, но извода до който достигнах беше...в ниски обороти е необходим повече аванс във високи не. Нещо което стандартните ТАП устройства не могат, и стават безсмислени

Когато говорим за ТАП с регулируема крива на аванса става дума за този на ДЕК, или знаете и други?
Поздравления на автора на темата

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)
Аз лично в нета изрових и други, ама на доста по-солени цени от на ДЕК...
Иначе стандартните ТАП-чета от по 30-50 лева имат стандартна крива, която само я сваляш надолу или вдигаш нагоре посредством джъмпери за градусите на аванса. Коментирали сме го това в други теми и то доста пъти.
Иначе стандартните ТАП-чета от по 30-50 лева имат стандартна крива, която само я сваляш надолу или вдигаш нагоре посредством джъмпери за градусите на аванса. Коментирали сме го това в други теми и то доста пъти.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: AFR за сила и икономичност при газ (LPG)
Рапорт 200км по-късно - много доволна работа. Колата върви повече и харчи по-малко. До сега все е било около 15/100 газ, а последните 200км бяха при 12/100 газ :) . Та хич да не е - 20% икономия от правилни аванси.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта