
Има ли смисъл от...
- Kingpin
- Мнения: 2020
- Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Пловдив
Аз имам такова
http://www.yourhotcar.com/prod/Tornado/ ... rger/17725 и трябва да ви кажа, че има малка разлика, особено при по-студено време
Някак си след 4000-4500 оборота двигателя се "отпушва" и има лееееееко по-силничко ускорение. Наподобява турбо кола. Също така вади интересен звук, пак наподобяващ турбина. Но за тия пари си е чист боклук, добре, че на мене ми е подарък
Цилиндъра е алуминий, а перката е чугунена, върти се на лагер.
За надув и дума не може да става, единствената му цел на това нещо е да завихря въздуха.





- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Kingpin написа:Аз имам таковаhttp://www.yourhotcar.com/prod/Tornado/ ... rger/17725 и трябва да ви кажа, че има малка разлика, особено при по-студено време
Някак си след 4000-4500 оборота двигателя се "отпушва" и има лееееееко по-силничко ускорение. Наподобява турбо кола. Също така вади интересен звук, пак наподобяващ турбина. Но за тия пари си е чист боклук, добре, че на мене ми е подарък
![]()
Цилиндъра е алуминий, а перката е чугунена, върти се на лагер.
За надув и дума не може да става, единствената му цел на това нещо е да завихря въздуха.
Аз съм малко скептик относно подобни перки и ламаринки в интейка, защото хората се стремят да отстранят всякакви, дори и минимални пречки по пътя на въздуха, като дори се полират тръбите.......
За мен подобна джаджа може да има ефект до от ниски до някакви средни обороти и след това в максималните обороти ефектът ще е обратен...
Но нека все пак изчакаме колегата да си монтира приспособлението и да сподели впечатления от първа ръка...

П.С. На някой американски двигатели съм виждал подобни перки монтирани оригинално в всмукателите....но не се сещам къде съм ги гледал...и мисля, че бяха карбураторни...
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Kingpin
- Мнения: 2020
- Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Пловдив
Li4o написа:Kingpin написа:Аз ще ти кажа при мене на Божура каква беше разликатаБез тая джаджа + обикновен (леко омаслен) филтър - 16,2-16,5. С тая джаджа и без филтър - 15,9-16,0хх
![]()
Ама ефекта да не е бил от омасления филтър...
Ами имаше масълце буквално на ъгъла и надали е влиаело особено това




- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Kingpin написа:Аз ще ти кажа при мене на Божура каква беше разликатаБез тая джаджа + обикновен (леко омаслен) филтър - 16,2-16,5. С тая джаджа и без филтър - 15,9-16,0хх
Трябва да се има предвит, че от колата не е свалено абсолютно нищо (демек както си я карам всеки ден) и двигателя не беше особено читав тогава
Това си е много сериозна разлика, но и аз съм скептичен

Ама дайте да спрем да пишем ми на пролет хващаме с колегата кинпин и на някоя месечна среща правиме тестове: на 2-3-4...коли го слагаме и мериме с г-теха - преди/след и пускаме резултати. Ако са такива го хващаме, мерим и пускаме ново форумно изобретение(както с ДРЛ-тата

Та пиши и моята кола за тестовете


- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Това е подобно на тази джиджавка:
http://www.tornadoair.com/HowItWorks.php
Най-общо идеята е да се даде спираловидно движение на въздушния поток, по-дълъг път на въздуха с по-висока скорост, което се предполага че ще доведе до по-добро смесообразуване. Но не очаквайте супер промяна в характеристиките на мотора!
И отделно един от парадоксите на динамиката на флуидите - изтичат през отвор по-бързо ако са спирално завихрени - всеки е изсипвал пълно шише с вода или е дърпал тапата на пълна мивка - винаги флуида се завихря спирално и най-често - по посока на часовниковата стрелка - още един парадокс, който някои се опитват да обяснят с посоката на въртене на земята
.
Някои развиват теорията че когато ламинарният поток е невъзможен (неравности по стените и препиятствия) и флуидите се движат очевидно турболентно (вихрово) . Та ако им се даде насочена турболенция съпротивлението при преминаване намалява.
Може да се опише и правдива теория защо става така ама ме мързи
да го описвам
По-възрастните сред нас може би си спомнят преди 20-ина години един продукт, който се предлагаше за Ладите и другите соц-возила - слагаше се под карбуратора и имаше подобна форма, казваше се "Турбохомогенизатор", наше, българско изобретение. Тогава бях доста малък и не съм правил лично тестове как е, но си спомням че Жигулата вървеше много добре и не харчеше над 6,5 л/100
Според мен цялата история е правдоподобна но искат твърде много пари за парче походящо нарязана и огъната ламарина
http://www.tornadoair.com/HowItWorks.php
Най-общо идеята е да се даде спираловидно движение на въздушния поток, по-дълъг път на въздуха с по-висока скорост, което се предполага че ще доведе до по-добро смесообразуване. Но не очаквайте супер промяна в характеристиките на мотора!
И отделно един от парадоксите на динамиката на флуидите - изтичат през отвор по-бързо ако са спирално завихрени - всеки е изсипвал пълно шише с вода или е дърпал тапата на пълна мивка - винаги флуида се завихря спирално и най-често - по посока на часовниковата стрелка - още един парадокс, който някои се опитват да обяснят с посоката на въртене на земята

Някои развиват теорията че когато ламинарният поток е невъзможен (неравности по стените и препиятствия) и флуидите се движат очевидно турболентно (вихрово) . Та ако им се даде насочена турболенция съпротивлението при преминаване намалява.
Може да се опише и правдива теория защо става така ама ме мързи
да го описвам

По-възрастните сред нас може би си спомнят преди 20-ина години един продукт, който се предлагаше за Ладите и другите соц-возила - слагаше се под карбуратора и имаше подобна форма, казваше се "Турбохомогенизатор", наше, българско изобретение. Тогава бях доста малък и не съм правил лично тестове как е, но си спомням че Жигулата вървеше много добре и не харчеше над 6,5 л/100
Според мен цялата история е правдоподобна но искат твърде много пари за парче походящо нарязана и огъната ламарина
- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
dimitarpetrov написа:По-възрастните сред нас може би си спомнят преди 20-ина години един продукт, който се предлагаше за Ладите и другите соц-возила - слагаше се под карбуратора и имаше подобна форма, казваше се "Турбохомогенизатор", наше, българско изобретение. Тогава бях доста малък и не съм правил лично тестове как е, но си спомням че Жигулата вървеше много добре и не харчеше над 6,5 л/100
Според мен цялата история е правдоподобна но искат твърде много пари за парче походящо нарязана и огъната ламарина
Точно това беше казал и един приятелпреди доста време,като стана дума за тая джуджавка

- Kingpin
- Мнения: 2020
- Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Пловдив
group® написа:Kingpin написа:Аз ще ти кажа при мене на Божура каква беше разликатаБез тая джаджа + обикновен (леко омаслен) филтър - 16,2-16,5. С тая джаджа и без филтър - 15,9-16,0хх
Трябва да се има предвит, че от колата не е свалено абсолютно нищо (демек както си я карам всеки ден) и двигателя не беше особено читав тогава
Това си е много сериозна разлика, но и аз съм скептичен![]()
Ама дайте да спрем да пишем ми на пролет хващаме с колегата кинпин и на някоя месечна среща правиме тестове: на 2-3-4...коли го слагаме и мериме с г-теха - преди/след и пускаме резултати. Ако са такива го хващаме, мерим и пускаме ново форумно изобретение(както с ДРЛ-тата).
Та пиши и моята кола за тестовете![]()
Значи не казвам, че от това нещо и без филтър съм вдигнал 5-10 коня, щото ще е меко казано смешно. Дали тогава просто са ми загряли гумите и маслото и колата е вървяла малко по-добре - не знам. Знам само, че след като приложих тия манипулации на махане/слагане на разни работи времената ми станаха по-добри

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта