голф 1 2000 16в

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
G60

Мнениеот G60 » Сря 21 ное 2007 0:47


Ами тои компресор не ще :wink: щото взе на Сашо с оранжевото корадо стария мотор с турбината нали се сещаш ти му прави настроиките едно време ако си спомняш :wink:




psqrov
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот psqrov » Сря 21 ное 2007 8:54


снимки 6е има в наи скоро време в момента се работи по вьпроса


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Чет 22 ное 2007 11:59


Тя колата имаше проблеми с прекъсване, Сашо звъня много пъти , но по телефона не можах да му помогна. Надявам се че сега е о.к.


G60

Мнениеот G60 » Чет 22 ное 2007 12:17


1bar написа:Тя колата имаше проблеми с прекъсване, Сашо звъня много пъти , но по телефона не можах да му помогна. Надявам се че сега е о.к.
Ами нз. кво стана маи имаше нещо такова, вървеше до 5000об/мин и до там но дали го оправи това нз. нямаше ме в Б.Г. по това време


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 22 ное 2007 19:48


1bar написа:А да търсиш компресорче? Тука има едно, пееееерфектно.

Кажи ми какъв му е ресурса на тоя компресор, може ли да храни 2.4 дизелов двигател в ниските обороти, т.е. буст поне 0.3-0.4 бара при 900-1000 об/мин?
Т.е. питам, ако му сменим съотношението на шайбите, ще сдаде ли компресора багажа или ще издържи и докъде може да държи?
Не че не съм написал отговора, ама понеже ти се носи славата, добре е да чуя и твоето мнение.
Благодаря предварително.


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Пет 23 ное 2007 16:44


като говорим за вентилиране на г60,четох 4е имако ограни4ена серия на голф2 с оргинален такъв мотор-204 к.с..били само 70бр. на невероятна цена


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Мнениеот Gigabyte » Пет 23 ное 2007 17:11


martineli написа:като говорим за вентилиране на г60,четох 4е имако ограни4ена серия на голф2 с оргинален такъв мотор-204 к.с..били само 70бр. на невероятна цена


Ще ги познаеш по синия кант на решетката(като на ГТи червения) ;) В България едва ли ще видиш


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Пет 23 ное 2007 20:48


Ако приема че този дизел няма да превишава 4000 оборота, да, стига.


G60

Мнениеот G60 » Съб 24 ное 2007 20:32


martineli написа:като говорим за вентилиране на г60,четох 4е имако ограни4ена серия на голф2 с оргинален такъв мотор-204 к.с..били само 70бр. на невероятна цена
По точно са 74бр "Голф 1.8 г60 16в" 208 к.с. :wink:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 24 ное 2007 20:49


G60 написа:
martineli написа:като говорим за вентилиране на г60,четох 4е имако ограни4ена серия на голф2 с оргинален такъв мотор-204 к.с..били само 70бр. на невероятна цена
По точно са 74бр "Голф 1.8 г60 16в" 208 к.с. :wink:


май греда а ? точно 71 бройки точно 210 коня ;) прочетете не говорете на изуст...


П.П. приятел има бмв .. и той ми каза така.. М-power Е36 в България има повече отколкото са излязли в целия свят :lol:


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Нед 25 ное 2007 13:37


май греда а ? точно 71 бройки точно 210 коня ;) прочетете не говорете на изуст...


Vizor аз не говоря на изуст.прочетох точно това което съм написал.попаднах на него случайно на неква страница в интерната.сигурно си прав за голфа,ама недей да бързаш със забележките :)


G60

Мнениеот G60 » Нед 25 ное 2007 14:04


Ами и ти удари гредата тогава :lol: Използваният двигател е с обозначение KR 1800куб.см, 16 клапана, със сменена гарнитура на главата за промяна степента на сгъстяване, която е 8,8:1, специални бутала Мahle и G60 компресор. Мощността му е 209к.с. при 6800 оборота и 256 Nm въртящ момент между 3000 и 4000 оборота.16v G60 е най-силният Фолксваген произведен дотогава. Определят го като поглед в бъдещето, но се отказват от голяма серия. Създадените само 70 броя са продадени на вътрешни служители на VW на стресиращата цена от 68 700 марки. На всеки от тях има табелка със серийният номер на производство.Екстериорът е интересен, поради факта, че този Голф серийно излиза с тесните брони, 4 врати, BBS лети джанти и вместо класическата червена решетка от GTI е поставена синя.Задвижването на четирите колела, synchro. При тежест от почти 1300кг. катапултът до 100км/ч става за 7,4сек, а V-max=230km/h. П.П. Заради големия интерес в последстwие са били направени още 4бр които също са купени от служители на VW


Потребителски аватар
1bar
Мнения: 200
Регистриран на: Сря 07 дек 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1bar » Сря 28 ное 2007 22:15


После ги спряли защото за постигане на тези впечатляващи данни били принудени да променят предавателното число към компресора, което го направило неиздържлив.


G60

Мнениеот G60 » Чет 29 ное 2007 2:52


1bar написа:После ги спряли защото за постигане на тези впечатляващи данни били принудени да променят предавателното число към компресора, което го направило неиздържлив.
:wavecry


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 29 ное 2007 9:52


аха копи и пейст от на волен сайта .. да това инфо съм го чел там.. а сега ето ти малко официална информация ;)

ако трябва да бъдем абсолютно точни конете са 209,44

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Modell ... mited.html

също така малко и на английски ако не го чуваш много немския ;)

A very limited edition Golf Mark 2 variant exists, combining all of the high-line options available at the time. Designed and hand-built by the Volkswagen Motorsport division, only 71 of these "G60 Limited" models exist. The exclusive feature package included a G60 supercharged version of the 16-valve GTI engine mated to a sports transmission and Syncro four wheel drive mechanism. All of these special edition models came in black, with four doors (except two built with three doors), BBS wheels in 6.5Jx15", USDM bumpers, a plain two-headlight grille with a unique blue detail, black VW logo, Hella taillights, motorsport badges and a special numbered plaque. It is rumored that two examples were built with air conditioning. In 1989, these cars cost in the region of £25,000 (about US$41,250 at the time) each and were primarily sold to Volkswagen-Audi Group executives and management, although a few are known to exist in Britain as of 2005. These cars produced 210hp (154kw) 252Nm and 0-100km/h (about 0-60mph) in 7.2 seconds, making them the most powerful VW Golfs ever produced until VW released the mark IV R32 with 241hp (177kw) in 2003.



All the lowdown on Number 41
VW GOLF G60 "Limited Edition" (Not GTi VR6 8V)

A very rare opportunity to own a piece of Volkswagen history.


I am a VW enthusiast and have mostly owned VW 16v GTi's. I had already spent ages looking for the best MKII GTi available, when I re-discovered this gem of a car. I'd dreamt of owning one of these in my teens, but never thought I'd see one in the UK.


A brief history : The "Limited Edition", a 210bhp, 142mph four wheel drive Super Golf was launched by Volkswagen Motorsport in 1989. Until very recently this is the fastest ever Volkswagen offered for sale by VW and is a masterpiece of technical ingenuity.


Only 71 of these individually numbered, ultra fast and civilised sports hatches were ever built. Every single one was hand-built and sold prior to coming off the production line. Two three-door models were made, one has since been crashed and the other is on display at the Wolfsburg Museum, Germany.


The Limited is a subtle mixture of five door Golf, Syncro and Rallye, hand-built by Volkswagen Motorsport at the rate of two cars per week, which explained the price tag of nearly £25,000.


I bought Number 41 of 71 early in 2004, and have cherished it ever since. However, I am about to lose my garage space so unfortunately (for me) this very special car has to go, but only at the right price.


I have tried to provide a comprehensive description of Number 41 below, yet those of you that are genuinely interested will undoubtedly want to know more. This car would suit any enthusiast, who would spend the time and effort to keep the car in its current state, or it would even make one of the most thrilling and economic daily drives around.


FEATURES & CONDITION


Very Good Standard Appearance - It looks just as it did the day it left VW MOTORSPORT in Hanover (not Wolfsburg!) except for the professional right hand drive conversion, a quality lifetime-guaranteed hand-built stainless steel exhaust system, and a "Fort Knox" style alarm/immobiliser system. It even has the proper Blaupunkt Montreal stereo with security card, and the Warning Triangle & VW First Aid Kit in the boot. There are also some subtle enhancements under the bonnet. Original VW items such as G60 Master Key, Service and information pack, and VW Press Office tax disc holder are also present.


Historical Value - this car is already a piece of motoring history, being just about the fastest production VW Golf ever, with clear classic credentials. Also, it was the only Limited to ever be officially imported to the UK by Volkswagen. I doubt an opportunity will arise again to own a car like this - no exaggeration.


Security System - COBRA 832SU - Central window and door locking - with two immobilisers and certificate for insurance purposes.


Unbelievable Specification - full range of extras including Power Assisted Steering, 15" BBS Split Rim Alloys, Hella Half Darkened Rear Lamp Lenses, Sunroof, and Central-Locking. Plus the really special stuff like full black leather interior, comprising of heated front seats, door cards, steering wheel, hand brake and gear lever gaiters. Anti-lock large diameter disc brakes all around. Traction Control. Four electrically operated windows. Electrically operated and heated wing mirrors. Electrically operated headlamp range control. Very special blue tinted glass all round.


Driving - The heart of the car is a supercharged and intercooled version of the standard 1.8L 16v twin cam engine, developing 210bhp at 6500rpm and 186lbs of torque at 5000rpm. Therefore, the drive is superb, with spot on handling provided by the four-wheel-drive system, and the car feels genuinely tight and fresh - a tell tale sign that it has been well looked after and a testament to the very low mileage. This car really does drive like new. It'll bring a massive smile to any driving enthusiasts face.


Service History - Bear in mind that having not yet covered 49k miles, not a great deal of servicing has been required. Just the annual checks and fluid changes etc. As Number 41 was originally owned by VAG for the first two years of its life, all servicing was undertaken by them. Since 1992, I have some good service records from the various specialists that have worked on the car. The last service was done on 18 May 2006, and I have spent over £1000 within the last year on servicing and maintenance. I have lots of receipts to verify the works, and all of the old MOTs to verify the mileage. I even have all the old tax discs!


Low Number of Owners - First registered on 6 April 1990, I have the original V5 document showing the previous owner to be VAG UK Ltd (Milton Keynes), and the original number plates from VAG UK. Since then there have been three enthusiast owners, who have really just used the car for shows etc.


Bodywork - CONCOURS - IT REALLY IS AS GOOD AS IT LOOKS. The exceptional paintwork is in excellent condition with a Permagard coating applied a year ago. All the original stickers are present - in the boot, door shut, filler flap etc., hence no accident damage. I have had the car fully checked out by VW and Classic Car enthusiasts, and there is no evidence of any accident damage or indeed any major work at all. I have never seen a MkII Golf in better condition.


Alloy Wheels - 6.5J x 15" BBS split rim alloys in excellent condition and tyres have plenty of tread.


Interior - This interior is also the best I have seen in a Mk2, with absolutely no sagging, tears or holes and a firm drivers side bolster. MFA also works perfectly. There are a few minor marks upon the trim within the boot area only.


Performance - The Limited has the same power to weight ratio as that of a modern Lotus Elise, but with handling assisted by 4WD, ABS and EDL (Electronic Differential Lock - Traction Control). It's quicker over the quarter mile sprint than the legendary Lancia Delta HF Integrale, and more powerful than the contemporary BMW M3. This gives a measure of comparison for this very special car. And it's all wrapped-up in a totally understated, practical yet luxurious, five door shell. The ultimate Q car.


A Very Exclusive Club - With only 71 ever built, and the whereabouts of a lot of those is suspect these days this has to be one of the rarest hand-built production cars in the world. It attracts international attention; very recently I had a "research" enquiry from France, and I even have historical correspondence from Saudi Arabia in which the author requested the opportunity to buy the car!


Extras - All of the original parts removed during the RHD conversion. Such as; Power Steering Rack, LHD Dash board, Cooling/Heating system and vents, Pedal box etc. are present There are at least 30 significant parts available, so that Number 41 can be readily be returned to LHD if required. All of these will be included in the sale, as they belong to the car.


Dress Down Kit - Also available, at an additional cost, is what I have termed the "Dress-Down Kit". See the photo taken of the car adjacent to water. This kit comprises a set of BBS RA 15" alloys with four matching BF Goodrich tyres with plenty of tread and special "VW Motorsport" centre caps, a standard single headlight grill, A 10-disc Sony dual remote control CD changer, which runs through the original 1990 head unit via an FM modulator, stealth rear sound shelf with good Alpine speakers, rubber VW car mats to protect the carpets, custom made drivers seat cover, a bonnet bra and Armoured Door Plates for all doors.


DOCUMENTATION

V5 Registration Document
Current MOT Certificate + past MOTs
Original VW Service and Information pack
Alarm certificate
Complete Blue Printed parts list for Number 41, direct from the Motorsport factory in Hanover.
16 Magazines with a total of 63 pages of articles on the G60 Limited Edition, a majority of which actually feature Number 41, including an excellent cover shot. I have scans of these articles available digitally for genuine bidders, but they are very big files.

Value - Although it has a five-figure agreed Insurance Valuation, the reserve is not set that high. The final value is up to the market.

Последна промяна от Vizor на Чет 29 ное 2007 15:54, променено общо 1 път.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта