paco написа:prj57 написа:получава се backpressure който се връща обратно в турбото и заради лопатките все едно се опитва да завърти наобратно и се пречка със перките от турбината - все пак са на една ос
Може да го забави въртенето, ама да го разърти на обратно gruebel
РАСО
Така така ... и двама сте прави, но само до някъде. Турбината на обратно няма начин да се завърти (нали все пак излзат изгорели газове макар и малко от другата страна) но при затворена дроселова клапа както е споменато вече се създава backpressure което бие в лопатките и т.н.т (да не се повтаряме).
Клапана който предполагам, че prj57 предлага да се използва не е Blow-Off Valve а тъй наречените Hybrid Valve които хем пускат малко въздух навънка за да направят този "толкова важен и готин" звук хем пускат останалата част в системата за не се обогати сместа прекалено. (Нали този въздух вече от премерен от MAF-a и отчетен от компютъра за горивната смес)
С обикновенният Blow-Off на този двигател направо излизат черни кълбета при смяна на скоростите, виждал съм го лично.
При Hybrid-а този ефект би трябвало да е минимализиран, НО все пак го има и Хибридите струват няколко пъти по-скъпо от обикновенните DV и НЕ ДАВАТ НИКАКВО ПРЕДИМСТВО ПРЕД ЕДИН ОБИКНОВЕН И МНОГО ПО ЕФТИН DV Това го правят гъзетата само за да се чува от колата "Пшшшшшшът" като сменят скоростите и всички на около да се стрескат и да я гледат. Нито една конска сила в повече не прави за тези допълнителни $150-$200.
Ако това е което целиш давай ... и аз ще ти пратя светещи пръскалки за капака фор фри та да има 'кво да гледат.
![:yeaha:](./images/smilies/060104_emA18_prv[1].gif)
Ето още малко инфо по въпроса.
http://www.europeancarweb.com/tech/techletters/0000ec_techletters01a/
The 1.8T diverter or air bypass valve, when operating properly, re-circulates air back into the intake track to maintain the proper air to fuel ratio. A typical blow off valve does not re-circulate the air but vents it into the atmosphere. This is what results in that cool sound that a blow off valve gives. The hybrid blow off valve does both; it re-circulates some air and vents some. The key to getting one to function correctly is to get the right amount of air re-circulated so that the air fuel ratio is correct. The adjustable ones allow you to set the amount of air that is vented. If you are interested in a Hybrid valve due to the enhanced iblow off soundi, check out the GFB Hybrid valve that is sold by New Dimensions (www.ndauto.com). If sound isnit that important n Iid stick with the OEM