Каква е основната причина за детонации във високите?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 01 май 2008 9:22


Това, което се чува не са детонации. Детонациите се чуват като тракане, а не като гърмежи. Според мен се ошашква нещо микрофона на ГСМ-а (или камерата) и долавя някакви паразитни шумове, които може да са причинени от много неща... звука по-скоро наподобява гърмежи в ауспуха... между другото, с каква изпускателна система си?




Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 01 май 2008 9:55


4-2-1 колектор супесрспринт с термолента, едно малко гърне след него уолкър и крайно гърне двуцевка суперспринт, всичко е на Фи55


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Чет 01 май 2008 10:02


Ако си карал старите бутала продължително време на детонации, би трябвало да има някакви следи от прегряване по челата....
Ама според мен първо трябва да си провериш аванса и тогава да търсиш други причини...


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 01 май 2008 10:19


Това не са детонации... няма лошо да си провери аванса, но според мен ще е наред. Пък и ако има проблем с аванса, той ще се появи много преди 7К оборота... обикновено като го пипнеш, за да тръгне във високите, скопяваш колата в ниските и обратното... така е при 16-вентилките... то затова ПЛ-ите имат knock sensor, чрез който компа измества аванса като се усетят детонации... ама това е за ниските, когато си дал много предварение.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 01 май 2008 11:12


ако опиташ някак още да свалиш температурата на входящия въздух-детонациите ще намалеят още доста.
една от основните предпоставки за детониране е температурата. :idea: пробвай с по студени свещи.
заради температурата в цилиндъра производителя дава предписания за октановото число на бензина и топлинното на свещите. :wink:


Потребителски аватар
yms
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот yms » Чет 01 май 2008 15:25


Това не са детонации . Вероятно ти сработва прекъсвача за ограничаване на оборотите .


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 01 май 2008 17:34


:) Със сигурност не е прекъсвача :idea:


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Чет 01 май 2008 20:18


При рали автомобилите съм чувал че пука недобре изгоряла смес която се възпламенява в ауспуха :roll:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 01 май 2008 20:21


Achim Lauritzen написа:При рали автомобилите съм чувал че пука недобре изгоряла смес която се възпламенява в ауспуха :roll:


със сигурност не пука това...mhihi пука т.нар. поддържане на турбината. но това е друга бира. :wink:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 01 май 2008 21:16


vaskoto1 написа:
Achim Lauritzen написа:При рали автомобилите съм чувал че пука недобре изгоряла смес която се възпламенява в ауспуха :roll:


със сигурност не пука това...mhihi пука т.нар. поддържане на турбината. но това е друга бира. :wink:


Антилага отдавна е забранен в спорта, инак спокойно си пукат бегачките и от много малък аванс + пребогати смеси и доизгаряне на гориво в генерацията :)


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 04 май 2008 19:22


Днес ми бяха останали около 10л 98 бензин, долях 20 лиъта Vpower Racing 100 от Шел и цъкнах едно бързо клипче (за съжаление, понеже не бях на писта, само веднъж на 3-та до прекъсвач), и се чува само един път гнусния гърмеж... и то в момента в който връщам газта... при ускорението ги няма тези шумове.

Продължавам да си мисля, че е нещо с горивото...

видео2


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 05 май 2008 16:12


Влади и при мене е така брат.. пробвах със 100 от ЕКО.. и се чува
САМО при Впауър рейсинг не се чуват..
явно аванс според мен
с впауъра колата работи много по меко и гладко .. не знам каква добавка му слагат на тоя бензин обаче работи много ПО-доволно мотора..
и това е от когато съм с колектора.. просто иска по хубав бензин за да работи по добре .. едни път само сложих 98 от лукоил-а .. все едно му сложих нафта :(


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 10 май 2008 21:37


Днес си свалях да изпера въздушния филтър и после профилактично поразбутах кабелите на делкото. След тази процедура като че колата тръгна доста по-добре. Та питането е, възможно ли е на високи обороти да се губи искрата на някой цилиндър (кофти делко примерно) и от там да не пали цилиндъра и сместа да гърми в колектора?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 10 май 2008 21:40


Утре ще сменя и моя филтър да видим ..
ще си проверя и свещите и мисля да сменя кабелите към края на седмицата да видим ..


Потребителски аватар
K_Power
Мнения: 750
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот K_Power » Съб 10 май 2008 23:22


The_Machine написа:
vaskoto1 написа:
Achim Lauritzen написа:При рали автомобилите съм чувал че пука недобре изгоряла смес която се възпламенява в ауспуха :roll:


със сигурност не пука това...mhihi пука т.нар. поддържане на турбината. но това е друга бира. :wink:


Антилага отдавна е забранен в спорта, инак спокойно си пукат бегачките и от много малък аванс + пребогати смеси и доизгаряне на гориво в генерацията :)


Машина, изказа се наподготвен баце, как мойш кайш, че антилага е забранен! Антилага си се използва до ден днешен, и в група Н4 го има и в Група А8/ВРЦ! Една кола ако има такива детонации, само от работа, то вервай ми, то нема да е настроена хич добре! Детонации могат да се получат от висока температура в цилиндъра и висока температура на гориво-въздушната смес, голям ъгъл на изпреварване на запалването, богата смес, ниски обороти или повишено натоварване на мотора при зададена стойност на октановото число на бенза! Детонацията като цяло е следствие на самозапалването на горивото, но горивото се запалва постепенно, т.е. има постепенен взрив, а детонацията ти е едновременен взрив! Има и едно нещо наречено ерозия на бутала, т.е. разрушаване на дъната, на каналите на сегментите и т.н., във високите обороти може да ти се появява детонация, която не може и да я чуеш, мигновенно нарастване и спадане на налягането в цилиндъра! Появата на детонации зависи и от типа на горивната камера! На КР/ПЛ/АБФ/9А горивната камера е полусферична, нямам спомен само, че от една полусфера или от две полусфери беше! Този тип горивна камера се води за една от най-антидетонационните камери! 8 клапановите двигатели например може да се каже, че имат две горивни камери, една цилиндрична разположена в буталото, за която е характерно много добро завихряне и доста бързо разпространение на запалването на сместа, а и в главата има бих я нарекъл клиновидна при 8 клапановите мотори, може да се определи и като трапецовидна, при клиновидната имаш доста по-лоша антидетонационна устойчивост, но доста стабилна работа при ниски обороти, за градско е перфектна! Та и това е хубавото при 8 клапановите, тоя тип комбинация! Основното нещо, виж си аванса, виж какво ти е сместа, на един газанализатор може да го разбереш, може да имаш и натрупан нагар! А и може да послушаш Ваското за по-студените свещи, сега като развиеш една свещ какъв й е цвета, кафеникъв, или светлокафеникъв чак към бяло, ако е второто, имаш нужда от по-студени свещи!

Крисо!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта