Jouzev94 написа:Vizor написа:Хората се опитват да разкарат топлия въздух от двигателния отсег, а ти искаш да вкараш такъв?
Визоре, субару караш кулера му е отгоре, не че нещо просто казвам...
Разбери ме днес цял ден мерих и струвах как да натикам кулер с размери 550x230 пред радиатора... без да режа нищо...
Долната част се открива през въздуховодите на бронята.. обаче горната остава закрита, естествено от бронята ...
Кво правим в тоя случай ..
Хората точно за това си ги махат на субарутата тези кулери. Той не случайно е сложен отзад за да може въздуха, който минава през него да минава зад двигателния отсег.
+ това субаруто не случайно върви ужасно богато. Точно поради тази причина. Знаеш ли на какви смеси върви? Едни 10-тки буха на зла гад, за да може да не детонира заради топлия въздух, който влиза. Не мисля, че е удачен вариант и то грам.
Първо. Трудно ще се сравним с който и да било инженер на subaru. Второ. Всичко е проектирано за такъв кулер. Абсолютно всичко. Щитовете, които седят над турбото и тн. Температурата на входящия въздух е доста над нормалната на определени цилиндри (заради мястото на турбото и заради начина на охлаждане на входящия въздух. За това има компенсация на аванси на отделни цилиндри, защото те са по-топли от другите. Там нещата са доста по-сериозни от "дай да го сложим ей тука, че не ми се реже бронята". Отделно проблема с челното охлаждане на входящия въздух при субару може да доведе до недостиг на въздух на радиатора и доста често прегряват заради леко замърсени радиатори.
Наистина нещата грам не са така, както си ги представяте.
Според мен най-добрия вариант, дори и кулера да е леко закрит, е зад бронята.
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/307346_4616305680796_162633741_n.jpg?oh=0c44d7c28893c6a63e08d523f9e58b5d&oe=55F06F28
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/377255_4929028738677_492006834_n.jpg?oh=5de9f429094968c7b4f8f5a09c973e29&oe=562427A4
Ето една снимка (надявам се да се вижда от всички) как направихме на vromoss голфа преди години. Лично проверих кулера след цялата газ един ден и беше студен по цялата си повърхност без значение, че малка част от него само се виждаше. Единственото отрязано е гредата и е закачен с два болта от горната му страна за нея. Монтажа е изключително лесен и безболезнен. Не мисля, че си заслужава цялата разправия с мисленето на горен кулер за няколко санта греда.
Дори мисля, че можеше да се събере доста по-голям кулер. Работа по слагането на кулера от човек без опит в тунинга - 1 час. Толкова му отне на Мишо да си го сложи сам като само го надъхвах, че няма нищо сложно в цялата работа.
Кулера беше 180. Това беше единствената разлика, но мисля, че и размерите, които си показал ще се съберат поберат.
За това, че остава закрит казах по-горе. Мисля, че топлообмена на алуминия е достатъчно добър, че да се справи с тази задачка доста добре. Особено лятото, когато ще вкарваш топъл въздух, който ще се загрява още от кулера и въздушния филтър ще го засмуква от двигателния отсег. Доста хора слагат термоленти (един от ефектите им е да държи въздуха под капака в нормите) и термоодеала. Не са само заради простата динамика на флуидите, където по-високата температура увеличава скоростта им.