16V turbo

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Vizor » Чет 25 юни 2015 8:57


Jouzev94 написа:
Vizor написа:Хората се опитват да разкарат топлия въздух от двигателния отсег, а ти искаш да вкараш такъв?


Визоре, субару караш кулера му е отгоре, не че нещо просто казвам...

Разбери ме днес цял ден мерих и струвах как да натикам кулер с размери 550x230 пред радиатора... без да режа нищо...

Долната част се открива през въздуховодите на бронята.. обаче горната остава закрита, естествено от бронята ...

Кво правим в тоя случай ..


Хората точно за това си ги махат на субарутата тези кулери. Той не случайно е сложен отзад за да може въздуха, който минава през него да минава зад двигателния отсег.
+ това субаруто не случайно върви ужасно богато. Точно поради тази причина. Знаеш ли на какви смеси върви? Едни 10-тки буха на зла гад, за да може да не детонира заради топлия въздух, който влиза. Не мисля, че е удачен вариант и то грам.

Първо. Трудно ще се сравним с който и да било инженер на subaru. Второ. Всичко е проектирано за такъв кулер. Абсолютно всичко. Щитовете, които седят над турбото и тн. Температурата на входящия въздух е доста над нормалната на определени цилиндри (заради мястото на турбото и заради начина на охлаждане на входящия въздух. За това има компенсация на аванси на отделни цилиндри, защото те са по-топли от другите. Там нещата са доста по-сериозни от "дай да го сложим ей тука, че не ми се реже бронята". Отделно проблема с челното охлаждане на входящия въздух при субару може да доведе до недостиг на въздух на радиатора и доста често прегряват заради леко замърсени радиатори.

Наистина нещата грам не са така, както си ги представяте.
Според мен най-добрия вариант, дори и кулера да е леко закрит, е зад бронята.

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/307346_4616305680796_162633741_n.jpg?oh=0c44d7c28893c6a63e08d523f9e58b5d&oe=55F06F28

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/377255_4929028738677_492006834_n.jpg?oh=5de9f429094968c7b4f8f5a09c973e29&oe=562427A4

Ето една снимка (надявам се да се вижда от всички) как направихме на vromoss голфа преди години. Лично проверих кулера след цялата газ един ден и беше студен по цялата си повърхност без значение, че малка част от него само се виждаше. Единственото отрязано е гредата и е закачен с два болта от горната му страна за нея. Монтажа е изключително лесен и безболезнен. Не мисля, че си заслужава цялата разправия с мисленето на горен кулер за няколко санта греда.

Дори мисля, че можеше да се събере доста по-голям кулер. Работа по слагането на кулера от човек без опит в тунинга - 1 час. Толкова му отне на Мишо да си го сложи сам като само го надъхвах, че няма нищо сложно в цялата работа.

Кулера беше 180. Това беше единствената разлика, но мисля, че и размерите, които си показал ще се съберат поберат.

За това, че остава закрит казах по-горе. Мисля, че топлообмена на алуминия е достатъчно добър, че да се справи с тази задачка доста добре. Особено лятото, когато ще вкарваш топъл въздух, който ще се загрява още от кулера и въздушния филтър ще го засмуква от двигателния отсег. Доста хора слагат термоленти (един от ефектите им е да държи въздуха под капака в нормите) и термоодеала. Не са само заради простата динамика на флуидите, където по-високата температура увеличава скоростта им.




Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Чет 25 юни 2015 13:03


Разбирам това, че се дразниш заради това, че не искам да режа бронята... но колата не е някой ръждилник за 1500 лв. Ако ще си говорим откровенно имам вложени около 8 000 в нея.

Другото което е кулера стои по абсолютно същия начин при мен.

Притеснението ми е на основа, че кулера няма да се обдухва равномерно.

За това търсех отзиви...


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Vizor » Чет 25 юни 2015 19:17


Никога не съм твърдял, че колата е ръждялник или нещо такова. Никак даже не се ядосвам, а си дадох доводите. Щя да се ядосвам ако искаш да го направиш на моята кола :D
Просто естетически (един наистина нов и готин кулер + хубави маркучи и всичко останало с хубави скоби) и технически там ще е доста по-издържано.
Нямам проблеми и го слагай където пожелаеш. Никак даже не се дразня. Хората правят какви ли не неща по колите си. Четох някъде (май мнение на Пацо), че тунинга е уникално нещо, чрез което хората сами решават как да си строшат колата.


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Чет 25 юни 2015 19:57


Vizor написа:Никога не съм твърдял, че колата е ръждялник или нещо такова. Никак даже не се ядосвам, а си дадох доводите. Щя да се ядосвам ако искаш да го направиш на моята кола :D
Просто естетически (един наистина нов и готин кулер + хубави маркучи и всичко останало с хубави скоби) и технически там ще е доста по-издържано.
Нямам проблеми и го слагай където пожелаеш. Никак даже не се дразня. Хората правят какви ли не неща по колите си. Четох някъде (май мнение на Пацо), че тунинга е уникално нещо, чрез което хората сами решават как да си строшат колата.


С точност цитирам ПАЦО "Тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да си счупи колата" :D

А сега по темата, монтирам го така... както бях започнал( и както ти показа на снимките), каква трябва да е минималната и максималната температура на постъпващия въздух преди дросела ?

Трябва ми база за сравнение, а не точни данни.

Все пак при различна температура на околната среда, температурата на IAT ще е различна.


Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот vankoGTI » Пет 26 юни 2015 18:05


Йосифе ето за този начин ти бях казал... :) Само че това е ТFSI..
Прикачени файлове
10339743_703012173070867_1057497996922417950_n.jpg


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Vizor » Съб 27 юни 2015 0:05


Зависи от времето вън. Това е цялата рабоата, но мисля, че няма да надвишава 30-тина градуса тези дни.


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Пон 29 юни 2015 21:58


Здравейте, днес се сдобих с мегаскуирт ver 2.2+ mini (до сега, не съм срещал такъв индивид)

Взех я с инсталация и тук започва филма.

Изходната букса на платката е с пинове(ако е от значение)

Проблема с цялата бумащина, е че тази мега се различава от другите по много неща... на всички диаграми и схеми за свързване се свързва по един и същ начин.

При мен всичко е наопаки... какво визирам под наопаки..

Масите който виждате на схемата при мен са сложени отдолу, и всичко е разбъркано.

Никой не може да ми даде схема за свързване и никой не знае кой я е правил.

Горе долу се пооправих с инсталацията утре ще я пробвам с захранване за да видя изобщо работи ли...

Някой има ли си на представа и сблъсквал ли се е с такъв вид мегаскуирт ?
Прикачени файлове
015262129-big.jpg


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Пон 29 юни 2015 22:08


Дори самото разположение на чип-а не е като при другите.

Някакви идеи от къде мога да намеря схема за нея ?

Номер на чип-а :

MC908GP32CPE
Прикачени файлове
IMG_20150629_230602.jpg


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Вто 30 юни 2015 6:36


След цяла вечер занимавка... разгадах горе долу една част от нещата.

Имам вече ТПС
Инжектори
Датчик IAT
Датчик темп на мотор
Hall
Всички маси
Комутатор
Захранване

Довечера, ще седна да начертая една схема и ще я пусна.

Има още 3-4 кабела които бог знае само от къде са...


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Vizor » Вто 30 юни 2015 9:22


Що просто не се обади на Вальо да ти ги даде :D
Той си прави къстъм платки, но за сметка на това са много малки и успешни.
От какво беше мегата преди да я купиш ти? Отдлено.. на Вальовите платки всичко си пише по тях като входове и изходи. Аз бях с такава преди време и всичко си е описано. Не знам кое точно не си разбрал. Аз от тука виждам масите и инжекторите на платката.


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Вто 30 юни 2015 10:12


Vizor написа:Що просто не се обади на Вальо да ти ги даде :D
Той си прави къстъм платки, но за сметка на това са много малки и успешни.
От какво беше мегата преди да я купиш ти? Отдлено.. на Вальовите платки всичко си пише по тях като входове и изходи. Аз бях с такава преди време и всичко си е описано. Не знам кое точно не си разбрал. Аз от тука виждам масите и инжекторите на платката.


Обадих се на Вальо каза, че е в отпуск.( не беше много вежлив между другото)

Да това си играх да правя, някои неща ги пише на платката, други не.

Замервах кое къде е, събрах инсталацията горе долу, но трябва да вържа и сондата...
а за нея нямам схема.

Платката е доста по-малка спрямо другите.. явно за това версията е "mini"

Не знам на какво е била, взех я от посредник който я има от година и изобщо дори не е видял какво е купил...


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Vizor » Вто 30 юни 2015 13:06


То хубаво ама дали е за твоето запалване направена и за твоите датчици?
По принцип е хубаво момче Вальо, но кой знае какво му е на главата в момента.
Сондата за какво ти е и каква е?


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Вто 30 юни 2015 13:18


Vizor написа:То хубаво ама дали е за твоето запалване направена и за твоите датчици?
По принцип е хубаво момче Вальо, но кой знае какво му е на главата в момента.
Сондата за какво ти е и каква е?


Да правена е за КР с четене през hall.

Мислех да закъча една иновате широколентова.. обаче май ще я гледам само на уреда, а не през мега-та..

И така и при настройката.

За датчици ще ползвам един фордов за IAT , но не знам какъв да ползвам за темп на мотора,може би от опел или форд. Тези дни ще се реши това.

Последна промяна от Jouzev94 на Вто 30 юни 2015 17:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Vizor » Вто 30 юни 2015 13:23


Можеш да я закачиш на някой от аналогов вход, които предполагам са описани от платката и да си я пуснеш. Няма никакъв проблем да си я гледаш там, а дори има и closed-loop, който не работи чак толкова зле.


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: 16V 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Вто 30 юни 2015 20:24


Имам едно запитване, при vw моторите има ли IAT сензор...

Инсталацията е направена с букса, като при датчик за температура на мотор. Има ли IAT сензор с такава букса (малко като догатка е въпроса)

Ще ползвам оригиналния датчик на vw за температура на мотора, буксата отговаря на него (отново догатки)

Няма как иначе ако не се пробва, няма да се разбере :bishop



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта