Въпрос за филтъра за картерните газове.

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот leonardo_vd » Чет 31 мар 2011 23:52


Rabbit_TDI написа:
Stenly написа: Друг е въпроса дали искаш втория маркуч да отива обратно в мотора или да излиза в атмосферата.

То не е само дали сикаш ,а си зависи от мотора дали има нужда.При 1.8Т примерно рискуваш да прецакаш мотора понеже има по сериозно картерно налягане.

Със какво че ми е много интересно?Явно си в час с 1.8т.




Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот Stenly » Пет 01 апр 2011 0:29


Значи при някой двигатели ако изкараш картерната вентилация(аз съм пробвал на ПБ двигател) там ми направи впечатление,че мени оборотите но пък при моно инжекций няма проблеми... при мен също понеже съм на механика.. явно при някой електронни инжекциони оказва влияние...


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот leonardo_vd » Пет 01 апр 2011 8:12


Stenly написа:Значи при някой двигатели ако изкараш картерната вентилация(аз съм пробвал на ПБ двигател) там ми направи впечатление,че мени оборотите но пък при моно инжекций няма проблеми... при мен също понеже съм на механика.. явно при някой електронни инжекциони оказва влияние...

Това ясно, ама исках да разбера при 1.8т какво се рискува от прецакване.? Щото аз така 3 години карам и не съм имал проблем.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 01 апр 2011 8:22


Доколкото съм чел повечето нови мотори си имат повишено картерно налягане особенно ако са с турбо(на 1.8Т лесно може да се забележи като му отвориш щеката).Тва налягане трябва да излезне от някъде.Когато му нарушиш дебита на вентилацията (както е примера с филтър на маркуча ,или още по зле затапен маркуч ,вместо на входа на колектора където е вкум)налягането почва д атърси място да излезе и да пълни знайни и незнайни кухини на мотора с маслени мизерии.
Пускам един цитат от wikipedia какво се случва при лоша фабрична вентилация на трето поколение на H моторите на SAAB които са с турбо и са доста подобни на нашите (при ФВ уж фабрично го няма този проблем,но нещата са подобни):
In 2005, it was announced that 1998-2003 B205 and B235 engines suffered from oil sludge-related failures. The failures are a result of a revised piston ring setup that was intended to reduce friction but caused excessive blow-by into the crankcase - as well as by a new positive crankcase ventilation (PCV) system used on these models that was not capable of handling this excessive blow-by. Due to the poor crankcase ventilation, combustion by-products contaminate the oil, causing its additives to break down prematurely. Especially in the case of short trips, the engine oil does not reach full operating temperature for a sustained amount of time. When this occurs, these contaminates (mostly water, various unburned hydrocarbons, and acids formed by nitrogen oxides and sulfur oxides and water) are not readily able to evaporate, making the situation even worse. Where the blow-by gases settle directly on the metal surfaces of the engine, a build up of "varnish" results.
The inadequate crankcase ventilation allows the PCV system components themselves to fall victim, as the poor ventilation of the blow-by gases allows them to condense into an acidic soup that attacks and dissolves the PCV hose rubber. This further compromises the effectiveness of the system and introduces fragments of hose rubber into the crankcase. Once the inadequately-vented combustion products have depleted the motor oil additives, the oil will start to oxidize rapidly and form a soft sludge material. The oxidized oil is also much more susceptible to thermal breakdown when circulating through the turbocharger. This breakdown leads to the formation of hard carbon particles, in a process known as turbo coking.
As a result, the aforementioned oxidation byproducts (soft sludge, harder carbon deposits, and hose rubber fragments) will then start to agglomerate. If not caught in time, the agglomerate can clog the extremely fine wire mesh at the end of the oil pump pickup tube, resulting in a loss of oil pressure. This resulted in several cases of rod bearing failure, premature turbocharger failure, as well as other lubrication-related failures. The sludge problems can be repaired under a special extended warranty for 8 years and unlimited miles. However, in order to take advantage of this warranty, SAAB requires their oil change intervals to be met and receipts presented to verify this.

Относно картерната вентилация на 1.8Т ето една тема в която съм пускал цитати и схеми от чужди форуми(впрочем там има големи дискусии как точно да се върже кеч кен-а :lol: ):
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=250909


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 01 апр 2011 8:24


leonardo_vd написа:
Stenly написа:Значи при някой двигатели ако изкараш картерната вентилация(аз съм пробвал на ПБ двигател) там ми направи впечатление,че мени оборотите но пък при моно инжекций няма проблеми... при мен също понеже съм на механика.. явно при някой електронни инжекциони оказва влияние...

Това ясно, ама исках да разбера при 1.8т какво се рискува от прецакване.? Щото аз така 3 години карам и не съм имал проблем.

Коелга то проблем е много относително - тва нещо не се проявява мигновенно - зависи от масло,начин на работа,изминати километри..........Впрочем ти как я бастиса твоита картерна вентилация без да имаш утечки на буста?


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот leonardo_vd » Пет 01 апр 2011 8:38


Rabbit_TDI написа:
leonardo_vd написа:
Stenly написа:Значи при някой двигатели ако изкараш картерната вентилация(аз съм пробвал на ПБ двигател) там ми направи впечатление,че мени оборотите но пък при моно инжекций няма проблеми... при мен също понеже съм на механика.. явно при някой електронни инжекциони оказва влияние...

Това ясно, ама исках да разбера при 1.8т какво се рискува от прецакване.? Щото аз така 3 години карам и не съм имал проблем.

Коелга то проблем е много относително - тва нещо не се проявява мигновенно - зависи от масло,начин на работа,изминати километри..........Впрочем ти как я бастиса твоита картерна вентилация без да имаш утечки на буста?

Нали знаеш че да 2 маркучлета, едното влиза в капака на клапаните а другото в всмукателната тръба преди турбото.
Е тази тръбичка просто съм я затапил с филтърче. Мисля да си напрая един Кеч Кен щото ми хвърля мизерийки покраи филтърчето.


Потребителски аватар
kalopo0o
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 12:42
Автомобил: Golf TDI ++
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот kalopo0o » Пет 01 апр 2011 8:59


от каде мога да си купя тоя кеч-кен или е една торба пари и да мисла нещо да побългарявам :?:


Потребителски аватар
vr_mk2
Мнения: 139
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 7:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот vr_mk2 » Пет 01 апр 2011 10:50


kalopo0o написа:от каде мога да си купя тоя кеч-кен или е една торба пари и да мисла нещо да побългарявам :?:


Разгледай в темата на Vento за подсилване на 1.8-моно как го е направил.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 01 апр 2011 11:03


kalopo0o написа:от каде мога да си купя тоя кеч-кен или е една торба пари и да мисла нещо да побългарявам :?:

Те не са скъпи ,ама с доставката идват на 100++ лева


Потребителски аватар
PL 16v
Мнения: 262
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен / Майнц

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот PL 16v » Вто 05 апр 2011 20:28


В това клипче на последните снимки се запушва вентилацията.
Дали е правилно така както е направено,побългарено :Mr Green Fun
http://www.youtube.com/watch?v=v5In28ii ... re=related


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот emiltd » Сря 06 апр 2011 6:26


PL 16v написа:В това клипче на последните снимки се запушва вентилацията.
Дали е правилно така както е направено,побългарено :Mr Green Fun
http://www.youtube.com/watch?v=v5In28ii ... re=related


От снимките не се вижда добре дали тази кутийка,дето е сложена на изхода на газовете е с някакъв отвор или не.Ако няма отвор това ще доведе до проблем рано или късно,щото тези пари си търсят път навън,както е написано по-горе :roll:


Потребителски аватар
N1P0
Мнения: 1228
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: | София | | 6N2 - 1.6 16V - GTi |
Контакти:

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот N1P0 » Чет 10 ное 2011 21:07


Усукването и прегъването на маркуча на газовете до какво може да доведе тъй като днес го извадих моя, но много се прегъва и също така има и датчик на него? :?


Потребителски аватар
vr_mk2
Мнения: 139
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 7:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за филтъра за картерните газове.

Мнениеот vr_mk2 » Нед 13 ное 2011 8:32


Прегънат маркуч - затапена картерна вентилация... тогава картерното налягане се покачва и си търси пролука - най лесно през щеката за маслото. Ама тъй като тя е потопена в маслото, познайте кое излиза първо през нея :Mr Green Fun



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта