Питане за челен кулер

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот shpeki » Сря 17 авг 2011 14:49


stangero написа:аз карах с 5 ПЪТИ по голем от оргиналниа без абсолутно никакви настроики и не намирам почти никаква разлика


Почти никаква разлика е доста разтегливо понятие. А иначе след като трябва да запълни 5 пъти по голям обем, примерно стоковия кулер ти събира 1,5 л а новия 7,5 л как успява същата пиклива турбина да запълни този обем за същото време. Като те гледам най вероятно сравняваш размерите на питата или нещо подобно безмислено нещо.




Потребителски аватар
stangero
Мнения: 548
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lozen

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот stangero » Сря 17 авг 2011 17:16


shpeki написа:
stangero написа:аз карах с 5 ПЪТИ по голем от оргиналниа без абсолутно никакви настроики и не намирам почти никаква разлика


Почти никаква разлика е доста разтегливо понятие. А иначе след като трябва да запълни 5 пъти по голям обем, примерно стоковия кулер ти събира 1,5 л а новия 7,5 л как успява същата пиклива турбина да запълни този обем за същото време. Като те гледам най вероятно сравняваш размерите на питата или нещо подобно безмислено нещо.

ти да не си неква врачка че ме гледаш през саита

а иначе за размера на кулера ----аз ги мерим на око колко са гоЛеми


Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот shpeki » Сря 17 авг 2011 20:30


Така си и мислех.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот miro_hack » Чет 18 авг 2011 0:09


Ужас! В един "тунинг бг" форум се заяждат така на поразия,нека да не се превръщаме в него!


Потребителски аватар
donotdisturb
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 04 юли 2010 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik
Контакти:

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот donotdisturb » Чет 18 авг 2011 0:48


Има 1 виц : Американски форум : питаш нещо и ти отговарят.

Руски форум : питаш нещо и теб те питат.

Български форум : питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

Колеги незабравяйте това е форум за ВЗАИМО-ПОМОЩ а не да се обиждаме и надлъгваме :beer love.vw


Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот shpeki » Чет 18 авг 2011 11:42


donotdisturb написа:Колеги незабравяйте това е форум за ВЗАИМО-ПОМОЩ а не да се обиждаме и надлъгваме :beer love.vw

АМи именно де, какъв е смисъла да се пишат глупости. Ще дойде утре някой неразбиращ да прочете как лага не се вдига от 5 пъти по голям кулер и после ще има теми защо ми спуулва на 5000 оборота и т. н.
А колегата не виждам да се опита да ми отговори на простия въпрос, почна да се заяжда защото е по лесно.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот brum » Чет 18 авг 2011 12:12


brum написа:Diffusion rate не знам какво е, ама pressure drop-а не го намесвай. Той не води до лаг, а до други проблеми.

Щом си наясно предполагам можеш да отовориш на въпроса. А той е - ако минаваме от малък към голям кулер със по-малък pressure drop (по-голямо общо сечение на пътя през кулера) може ли той да доведе до boost lag и ако да - при какви обстоятелства?



@Symptom - нещо имаш ли да кажеш по въпроса. Ако разбираш нещата за които говориш вярвам, че можеш да дадеш отговор. А това интересува доста хора :) .


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Symptom » Пет 19 авг 2011 18:09


8) Колега ти очевидно знаеш отговора на въпроса, на всеки с малко мозък му е ясно..занимавайки се било професионално или не,че и кулера и турбото се смятат според конкретния случай.

При мен конкретният случай е update и tune up на съществуващият мотор,а инфото което споделям много трудно може да се намери за афтърмаркет кулери поради проостата причина ,че приложенията са много, и фирмите не правят сравнение А и Б какъвто е моят случай.

По същество всичко голямо турнато където не му е мястото е мизерия. С турбо от Пасат не можеш да храниш кулер за GT-R :) Отговора на въпроса сам се досещаш ,че е и да и не :) При мен 2-но по-голям кулър, с 2-но по малък лаг, води до много позитивни резултати. Не съм ходил на дино ,не знам колко е хардуерната разлика като мощност. Доволен съм от инвестицията.
Да поясня,че не се занимавам професионално с нещата, търся професионалните решения и информация. :)

:beer


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Supawiza » Пет 19 авг 2011 18:38


Symptom написа: При мен 2-но по-голям кулър, с 2-но по малък лаг, води до много позитивни резултати. Не съм ходил на дино ,не знам колко е хардуерната разлика като мощност. Доволен съм от инвестицията.


Колега честно казано не искам да се заяждам ама тука какво точно си написал,че два пъти става го чета и не мога да разбера.
Двойно по-голям колер с двойно по-малък лаг :shock това как става? -->(WTF)
И какво ще каже това "хардуерна разлика като мощност" :roll: .


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Symptom » Пет 19 авг 2011 21:11


Сега си ровя майловете.. това едното инфо от фирмата.

The 136Hp L200 shows inlet temp around 60°C (stabilized at high speed when ambient temp is 15°C). With our intercooler the temp is 45°C in the same conditions. Exhaust gas temp is reduced from 850°C to 800°C. The pressure drop over the intercooler is decreased from 174 mBar to 85mBar.

Maximum diffusion rate 0,78 (std 0,67)

Ето линка със снимките ,правени за друг форум.

http://symptom.snimka.bg/tuning/mitsubi ... 0.23429647

Спок, аз лично нямам намерение да се заяждам за нищо.. имам успешен мод, на който му е интересно, ако мога да споделя инфо, и м ие по силите, моля . :)


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Symptom » Пет 19 авг 2011 21:14


Под мощност хардуерна имах предвид, незнам какво е станало с мощността след новия кулър. Колата е друга, ама колко е прираст (оптимизация) незнам. Теоритично може да се прогнозира.. ама в сверата на догатките.Затуй и не го казвам.


Потребителски аватар
shpeki
Мнения: 168
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот shpeki » Пет 19 авг 2011 23:48


Като гледам въобще не ти е ясно какво означава турболаг. Прочети първо и пак пробвай да ни обясниш.


Потребителски аватар
vr_mk2
Мнения: 139
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 7:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот vr_mk2 » Съб 20 авг 2011 1:23


Чета тук и не мога да осмисля - аз ли грешно съм научил кое е "тубо-лаг" и кое "турбо-дупка" или...? :roll: Аз под "lag" разбирам забавянето на бууста при превключване на предавките, въпреки, че двигателя е в оборотен диапазон в който обикноввено при пълна газ има бууст, сиреч турбинната част се е развъртяла до такива обороти, че компреорната да прави нужното налягане............ При дизел лаг не виждам как ще има заради по-голям обем на турбо-пътища )кулера също го включвам към тях)...(или поне не толкова осезаем), там няма разтоварващ клапан, няма рязък спад на налягането на въздуха , че да се налага да пълни кулера от нулата...

Ако мисленето ми е грешно - нека някой обясни по-точно (П.П. С дизелови двигатели никога не съм се занимавал, като изключим смяна на ремъци и ролки, просто от обща култура опитввам да си обясня логически нещата.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Symptom » Съб 20 авг 2011 9:08


:) Еми едно и също е , . дурбо яма има на някой коли хахаха,.. най-правилно е да се напише турбо закъснение. Другото са БГ реализъм дивотии.Където има турбо,все има и турбо закъснение. Това си е технологията. Не случайно се слагат и по-малки турбинки да се развъртат по бързо с по малък обем газове. Има си лаг , как да няма при дизелите. Освен тука разбиращите по друг начин да наричат момента в който натискаш педала и не се случва нищо до момента в които влака тръгне, и се изстреляш напред. :)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот brum » Съб 20 авг 2011 13:32


Бягаш от въпроса. Много ясно, че има лаг при дизелите. Въпроса е при колко по-голям кулер ще има разлика в лага спрямо фабричния при дизелите (при условие, че новия кулер има по-малък пад на налягане) и колко ще е тази разлика? Примерно при колко обем на кулера и при какви примерни други обстоятелства може да се очаква двойно повече лаг.

Имам усещането, че си изчоплил нещо по колата си, видял си 2 термина и без да си ги разбрал си решил, че знаеш кое как става. Ако не е така - въпроса ми по-горе чака отговор.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта