Именно за тая глава ти говора щото е с прав поток и е с големи клапани.. за да можеш да си накичиш твойте колектори на нея ... на другите гти глави всички портове са от задната страна.
Навсякъде където шлайфат блокове могат да ти се направят замервания на железата;)
Имай впредвид и бюджета,защото ако изграждаш цял мотор не е хич малък...



1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
- Speedy86
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 20:05
- Автомобил: Audi A4 1.8 20V
- Двигател: ADR 1996
- Местоположение: samokov
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
Аз такава глава от кога търся,точно поради тази причина че е с големи клапани и мога да накича всичко останало без проблем.
П.П:Stenly ти преди и на мен ми казва за такава глава
П.П:Stenly ти преди и на мен ми казва за такава глава

-
- Мнения: 236
- Регистриран на: Пон 04 фев 2008 1:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
Но явно проблема е с намирането?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
едно мнение на противник на поголовното сменяне на части/
това че е работило с години, не означава че е задължително е за смяна-
всеки детайл си има допуски и когато е в нормите, не мисля че е добра идея да се извади оригинална здрава част и да се набие нова някаква. Ако се сложи ново, но нещо истниско като да се знае със сигурност, и има изллишен лев за даване... лошо няма
хонинга на цилндрите е дълбок обикновено 1 стотна
Ако хонинга е видим, за какво износване и какви елипси говорим?! Да, винаги ще има елипса, но какво от това, ще е пренебрежимо малка, сегмента същое износен на елипсаи ще си уплътнява.
Напърви ремонт се минава при износване 8десети на блока.Тук говорим за наличието ма хонинга.
Допустимата хлабина бутало/блок е 1мм.
Отделно каква е гаранцията, че ако тръгнеш да шлайфаш блок, няма да стане по=зле и да ти осерат блока. приимери достаъчно, работата е тънка, изисква се прецизност, майстор и техника
Четейки мненията на Стенли, си давам сметка че тоя човек не уважава парите. Ако човек ти слуша акълите. сигурно трябва да набие 1500лв в здрав 1.6 мотор за ревизиране,казвам го без лоши чувства разбира се.
Как мислиш ще подходя в моя случай- и двата ми вр-а са разлобени, единия ще е на турбо, другия атмосферен. Пари не пестя по направата им- то и за това се мотам толкова, та... ключа на компресионните сегменти ми е 0.5мм Нов сегмент в нов цилиндър е 0,35-0,45мм. Допускът е 1мм!!! 15 годишен сегмент на 200 000км, питам те ка мислиш дали ще го сменя?!
това че е работило с години, не означава че е задължително е за смяна-
всеки детайл си има допуски и когато е в нормите, не мисля че е добра идея да се извади оригинална здрава част и да се набие нова някаква. Ако се сложи ново, но нещо истниско като да се знае със сигурност, и има изллишен лев за даване... лошо няма
хонинга на цилндрите е дълбок обикновено 1 стотна

Напърви ремонт се минава при износване 8десети на блока.Тук говорим за наличието ма хонинга.
Допустимата хлабина бутало/блок е 1мм.
Отделно каква е гаранцията, че ако тръгнеш да шлайфаш блок, няма да стане по=зле и да ти осерат блока. приимери достаъчно, работата е тънка, изисква се прецизност, майстор и техника
Четейки мненията на Стенли, си давам сметка че тоя човек не уважава парите. Ако човек ти слуша акълите. сигурно трябва да набие 1500лв в здрав 1.6 мотор за ревизиране,казвам го без лоши чувства разбира се.
Как мислиш ще подходя в моя случай- и двата ми вр-а са разлобени, единия ще е на турбо, другия атмосферен. Пари не пестя по направата им- то и за това се мотам толкова, та... ключа на компресионните сегменти ми е 0.5мм Нов сегмент в нов цилиндър е 0,35-0,45мм. Допускът е 1мм!!! 15 годишен сегмент на 200 000км, питам те ка мислиш дали ще го сменя?!
- petroffbg
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
[quote="pe6kata"]
Напърви ремонт се минава при износване 8десети на блока.Тук говорим за наличието ма хонинга.
Допустимата хлабина бутало/блок е 1мм.
Знаеш ли колко глупости написа в две изречения!
Напърви ремонт се минава при износване 8десети на блока.Тук говорим за наличието ма хонинга.
Допустимата хлабина бутало/блок е 1мм.
Знаеш ли колко глупости написа в две изречения!

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
хубаво е че има хора дето гледат, сега като го прочетох видях. ще си корегирам цифрите, или по-точно мястото на десетичната запетая
хонинга е дълбок обикновено 1 стотна, така...
на ремонт на блока се минава при износване 8 стотни, а не десети както съм питал. Естествено че е стотни, че то 8 десети или 0.8мм си е прескачане на цял ремонтен размер, може и два
износването на буталото - допуска е 4 стотни
Хлабината бутало/цилциндър е 1 десета, 0.1мм при която пак се минава на ремонт. Цифрите са по памет, дано не бъркам. Ново бутало в нов блок има хлабина около 4 стотни 0.04, (да еба и десети и пак бях написал десети и го корегирах в последния момент...)
ключа на нов сегмент 3-4 десети, допустимия е 1мм
Има допуск и за елипси, немога да си спомня обаче цифрите, а и не ми се рови, не е важно... идеята на тия цифри дето ги писах, е че няма как блока да е за ремонт, при положение че хонинга му стои. Мери се, и тогава се преценя дали има нужда от подмяна и ремонт за каквото и да е. Ако се дава определена сума в един мотор, е добре да се набутат точно там дето трябва, демек говоря за ефективност.
благодаря на колегата... м/у другото не ми е за пръв път да омотавам десети и стотни...
хонинга е дълбок обикновено 1 стотна, така...
на ремонт на блока се минава при износване 8 стотни, а не десети както съм питал. Естествено че е стотни, че то 8 десети или 0.8мм си е прескачане на цял ремонтен размер, може и два

износването на буталото - допуска е 4 стотни
Хлабината бутало/цилциндър е 1 десета, 0.1мм при която пак се минава на ремонт. Цифрите са по памет, дано не бъркам. Ново бутало в нов блок има хлабина около 4 стотни 0.04, (да еба и десети и пак бях написал десети и го корегирах в последния момент...)
ключа на нов сегмент 3-4 десети, допустимия е 1мм
Има допуск и за елипси, немога да си спомня обаче цифрите, а и не ми се рови, не е важно... идеята на тия цифри дето ги писах, е че няма как блока да е за ремонт, при положение че хонинга му стои. Мери се, и тогава се преценя дали има нужда от подмяна и ремонт за каквото и да е. Ако се дава определена сума в един мотор, е добре да се набутат точно там дето трябва, демек говоря за ефективност.
благодаря на колегата... м/у другото не ми е за пръв път да омотавам десети и стотни...
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
Мен не ме е срам да набивам пари за ремонт на 1.6 и 1.8 мотори не бързам за никъде.Обаче на калояново от 2007 нямам изтропал мотор досега,който съм си правил и на моя блок имаше хонинг но отидох замерих казаха ми ДА в границите е и следователно нямаше шлайфове. Просто исках да съм сигурен,че не правя грешки.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
разбрал си ме погрешно, естествено че няма как да те е срам да наливаш пари в какъвто и да е мотор.
Зависи от гледната точка, но бая хора около мен не ме разбират много-много, как мога да набивам толкова пари време и труд в 20 годишна кола(вече и коли... не ми стига една, че), без значение от мотор и какво всъщност се развива. А що ги правим ли- явно обичаме да правим нещата по-добри
Говорех за случая с колегата- хонинга стои, лагерите със просто око се виждат като състояние. На японките ако не се бъркам имаше няколко конторлни слоя в различни цветове, та по цвета ти става ясно на какво износване са, но и при нас е лесно. Ако колата не му е горяла масло, имала е хубава компресия, която също е на допуски, ясно е и че сегментите ще са ок. Айде там може да ги замери с един луфтомер.
Ако лагерите са ок, и вала ще е ок. Пример един от вр-ите беше на 300 000, лагерите му бяха тръгнали сериозно(кофти масла и прегряван), но си бяха оригиналните, вала перфектен не са успели да го наранят, параметрите му като на нов няма каквото и да е износване. Ако не се изтърве да задере, обикновено вала не мърда. Намира една употребявана глава, препасва клапани, гумички, проверява водачите, слага и не се занимава с глупости. Кара си ежедневна кола.
Не е необходимо някакво педантско отношение, не може да се кара и през просото разбира се. Съдейки и по мен, много често от мерак тръгваме да се престараваме. Най-ме е било яд, като съм сменял нещо оригинално здраво, до последно работещо с ново, уж за по-добре, а то да ме прецака.
Зависи от гледната точка, но бая хора около мен не ме разбират много-много, как мога да набивам толкова пари време и труд в 20 годишна кола(вече и коли... не ми стига една, че), без значение от мотор и какво всъщност се развива. А що ги правим ли- явно обичаме да правим нещата по-добри

Говорех за случая с колегата- хонинга стои, лагерите със просто око се виждат като състояние. На японките ако не се бъркам имаше няколко конторлни слоя в различни цветове, та по цвета ти става ясно на какво износване са, но и при нас е лесно. Ако колата не му е горяла масло, имала е хубава компресия, която също е на допуски, ясно е и че сегментите ще са ок. Айде там може да ги замери с един луфтомер.
Ако лагерите са ок, и вала ще е ок. Пример един от вр-ите беше на 300 000, лагерите му бяха тръгнали сериозно(кофти масла и прегряван), но си бяха оригиналните, вала перфектен не са успели да го наранят, параметрите му като на нов няма каквото и да е износване. Ако не се изтърве да задере, обикновено вала не мърда. Намира една употребявана глава, препасва клапани, гумички, проверява водачите, слага и не се занимава с глупости. Кара си ежедневна кола.
Не е необходимо някакво педантско отношение, не може да се кара и през просото разбира се. Съдейки и по мен, много често от мерак тръгваме да се престараваме. Най-ме е било яд, като съм сменял нещо оригинално здраво, до последно работещо с ново, уж за по-добре, а то да ме прецака.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
Бе ако си сигурен в произхода на частта няма да те прецака но това вече много трудно се проверява... много фирми изнесоха производствата и качеството естествено е друго в много от случайте.Има поддържани и неподдържани мотори...
Лично аз може и да прекалявам с педантичноста но така съм свикнал ..някък си не ми е съвестно ако не съм сигурен във всичко.
Лично аз може и да прекалявам с педантичноста но така съм свикнал ..някък си не ми е съвестно ако не съм сигурен във всичко.
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: Пон 04 фев 2008 1:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
Компресията я мерих, както пише в дебелите книги, преди около месец:
1ви- 13
2ри- 12.5
3ти- 13
4ти- 13
1ви- 13
2ри- 12.5
3ти- 13
4ти- 13
- Damianski
- Мнения: 92
- Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: AFT
- Местоположение: BG
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
А някой монтирал ли е на AFT/AEK глава от 2.0 115 коня от Голф 4 , Бора с код APK тя е с 40 мм всмукателни клапани
Предполагам една такава глава изпилена докрай , може и някакъв вал с по голям лифт да се избере + тънка гарнитура и една поотпушена генерация ще живнат AFT-то
Дали всичко си идва на мястото или ще има преправяне ?
Предполагам една такава глава изпилена докрай , може и някакъв вал с по голям лифт да се избере + тънка гарнитура и една поотпушена генерация ще живнат AFT-то
Дали всичко си идва на мястото или ще има преправяне ?
- fairemen_kts
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 09 юни 2012 17:23
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AFT 1997
- Местоположение: kostenets
- Контакти:
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
Здравейте колеги виждам че се заформя доста интересна тема.
Аз също карам МК3 със същия код на мотора та реших и аз да разкажа какво съм направил по мойто AFT и какви са резултатите от постигнатото.
След дълго разпитване на приятели и майстори как може да се извлече най-много от този мотор със минимални средства реших да сложа вал от 2Е. Едно приятелче го имаще във наличност и рещихме да го сложим и да видим дали ще има някаква разлика.
След като свалихме капака на клапаните установихме че при AFT-то чашките на лагерите на вала са 4 а не 5 като при 2Е-то. Отстранихме този проблем като изпилихме 5-тата чашка на главата. Сложихме новия вал и сглобихме колата при първото палене на двигателя установихме че той работи по стегнато от колкото със стоковия вал.
Като я подкарах за първи път след ремонта установих че разлика има и при старта и пи ускорението но не беше това което очаквах да се получи.
След това реших да сложа и спортен филтър но не от ментетата дето се продават във всеки едни авточасти за по 15/20 лв. а хубав купих си K&N. След неговото постовяне установих че има разлика във високите обороти но и това не ми стигна.
На края реших да вложа повечко средства но поне да има ефект и реших да си купя спортен вал. След неговото поставяне нещата бяха съвсем съвсем различни.Колата се развърташе доста по бързо от колкото при този от 2Е-то.Това е което съм направил до сега но ми се въртят още няколко идейки из главата но в момента нямам финансова възможност да ги реализирам.
Надявам се да съм бил полезен
Аз също карам МК3 със същия код на мотора та реших и аз да разкажа какво съм направил по мойто AFT и какви са резултатите от постигнатото.
След дълго разпитване на приятели и майстори как може да се извлече най-много от този мотор със минимални средства реших да сложа вал от 2Е. Едно приятелче го имаще във наличност и рещихме да го сложим и да видим дали ще има някаква разлика.
След като свалихме капака на клапаните установихме че при AFT-то чашките на лагерите на вала са 4 а не 5 като при 2Е-то. Отстранихме този проблем като изпилихме 5-тата чашка на главата. Сложихме новия вал и сглобихме колата при първото палене на двигателя установихме че той работи по стегнато от колкото със стоковия вал.
Като я подкарах за първи път след ремонта установих че разлика има и при старта и пи ускорението но не беше това което очаквах да се получи.
След това реших да сложа и спортен филтър но не от ментетата дето се продават във всеки едни авточасти за по 15/20 лв. а хубав купих си K&N. След неговото постовяне установих че има разлика във високите обороти но и това не ми стигна.
На края реших да вложа повечко средства но поне да има ефект и реших да си купя спортен вал. След неговото поставяне нещата бяха съвсем съвсем различни.Колата се развърташе доста по бързо от колкото при този от 2Е-то.Това е което съм направил до сега но ми се въртят още няколко идейки из главата но в момента нямам финансова възможност да ги реализирам.

Надявам се да съм бил полезен

- Speedy86
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 20:05
- Автомобил: Audi A4 1.8 20V
- Двигател: ADR 1996
- Местоположение: samokov
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
Колега дай малко инфо за вала ако може 

- fairemen_kts
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 09 юни 2012 17:23
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AFT 1997
- Местоположение: kostenets
- Контакти:
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
Значи колега вала е шрик но не помня на клко градуса беше точно но ще питам приятелчето от което го взех и ще постна по точна информация. Но се убедих че разликата между този и този дето е от 2Е-то е огромна. вече сигурно 4/5 115-ски изреваха на 402м.



- fairemen_kts
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 09 юни 2012 17:23
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AFT 1997
- Местоположение: kostenets
- Контакти:
Re: 1.6 AFT с вал и клапани от 1,8 или направо цяло глава?
Колега попитах мойто приятелче за подробно инфо за вала и той ми каза че вала е ШРИК и че е на 268 градуса и попринцип е проектиран за 2Е мотор но става и на АФТ.
Ето и сника
Ето и сника
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта