След време на разсъждения установих, че смяната на главата не винаги е добро решение за сгъстяване. Друга глава означава друг момент на газоразпределяне. Ефекта за икономията е съмнителен, защото ако засилиш мотор и му сложиш друга глава, почти не се усеща. Но само за сгъстяването...
Съществуват много варианти и части от големия брат ABU. Просто трябва някой с подходящите части да ги съчетае, така че да получим това което търсим. Ако ефекта е 2/3 от началния разход, всеки ще почне да сгъстява. Трябва да дерзаем, за да намерим формулата на успеха.
Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
FILTRON ебати смеха са тия ментаци дето ги продават тук, чудя се как някой изобщо може да препоръчва такова нещо.
Най-голяма икономия дава картата за градски транспорт.
Най-голяма икономия дава картата за градски транспорт.
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
niikoo_1 написа:FILTRON ебати смеха са тия ментаци дето ги продават тук, чудя се как някой изобщо може да препоръчва такова нещо.
Най-голяма икономия дава картата за градски транспорт.
Първо - Картата сама по себе си не дава икономия, а возенето безплатно.

Второ - Филтрон си е просто филтър. Да не мислиш, че по скъпите правят нещо по добро?
Трето - Като си паралия си карай каквото караш и не пиши в нашите теми, с които си подобряваме стандарта на живот!
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Стандарт на живот не се подобрява като се пести, а като се печели повече. Едва ли с литър газ спестени на 100км ще цъфнеш и вържеш. Рецептата на газ е - по-висока степен на сгъстяване+ по-голямо предварение на запалването.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Dushan написа:След време на разсъждения установих, че ... друга глава означава друг момент на газоразпределяне...
повече чети и по-малко разсъждавай

да върви повече и да гори по-малко единствено със сгъстяване.
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
pe6kata написа:Dushan написа:След време на разсъждения установих, че ... друга глава означава друг момент на газоразпределяне...
повече чети и по-малко разсъждавай![]()
да върви повече и да гори по-малко единствено със сгъстяване.
И ти чети внимателно - като сложиш друга глава, ако разпределителния вал не е на същата височина както на старата, клапаните няма да затварят и отварят в точният момент. Значи трябва точната глава - трудно според мен. Иначе аз в моите отчаяни опити да сваля разхода на газ, извънградско по малко от 6,8л. (на равно) - не мога да направя.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Dushan написа:- като сложиш друга глава, ако разпределителния вал не е на същата височина както на старата, клапаните няма да затварят и отварят в точният момент...
я обясни по-подробно, ако обичаш, че ми стана много интересно.
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Аз така си го обяснявам, че променяш поне малко момента на отваряне и затваряне на клапаните (с половин зъб да речем и то при условие че ползваш същия разпределителен вал). И в крайна сметка може да се получи по малко усилване от това което е предвидено.
Примерно клапана ако затваря по късно имаш по малка степен на сгъстяване. Ако затваря по рано значи другия отваря по рано и имаш по малка теглителна сила Nm. Nm ако са повече е по икономична (пример за това са дизелите).
И казвам да се знае: Това на теория е вярно, обаче на практика колко е този момент от време и какъв е точният ефект, не мога да ти кажа. Обаче знам че един зъб е много - достатъчно да ти скопи колата!
Примерно клапана ако затваря по късно имаш по малка степен на сгъстяване. Ако затваря по рано значи другия отваря по рано и имаш по малка теглителна сила Nm. Nm ако са повече е по икономична (пример за това са дизелите).
И казвам да се знае: Това на теория е вярно, обаче на практика колко е този момент от време и какъв е точният ефект, не мога да ти кажа. Обаче знам че един зъб е много - достатъчно да ти скопи колата!
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Dushan написа:Примерно клапана ако затваря по късно имаш по малка степен на сгъстяване.
И казвам да се знае: Това на теория е вярно, обаче на практика колко е този момент от време и какъв е точният ефект, не мога да ти кажа. Обаче знам че един зъб е много - достатъчно да ти скопи колата!
И теорията ти не е вярна. Степента на сгъстяване няма нищо общо с времената на отваряне на клапаните


Степен на сгъстяване е отношението на пълния обем на един цилиндър в бутален двигател към обема на горивната камера. Тоест степента на сгъстяване показва колко пъти се смалява обемът на цилиндъра през време на такта сгъстяване. Степента на сгъстяване е конструктивен параметър на всеки двигател, който е твърдо заложен още по време на проектирането на двигателя и не се изменя с времето, амортизацията, различни добавки и др.
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Не била вярна.
Нали като сложиш друга глава, ако височината на разпределителния вал спрямо блока е различна, то и положението на ремъка ще е различно - следователно ще има отклонение най много половин зъб. Следователно става всичко което описах по горе. Затова трябва да се избира внимателно друга глава. Това че си калитар и не знаеш за какво говорим си е твой проблем. 


- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Ако смениш главата с друга е ясно, само не разбрах за отварянето и затварянето на клапана как точно променя то степента на сгъстяване.
Относно това какъв съм, можеше да ми го спестиш, понеже тук не се толерират епитетите, в случай, че не си забелязал. В тая тема май само ти знаеш за какво говориш. Тоя бисер не знам, откъде го измисли:
Би ли разказал малко по-подробно как клапанът и неговото отваряне/затваряне влияят на степента на сгъстяване
Относно това какъв съм, можеше да ми го спестиш, понеже тук не се толерират епитетите, в случай, че не си забелязал. В тая тема май само ти знаеш за какво говориш. Тоя бисер не знам, откъде го измисли:
Примерно клапана ако затваря по късно имаш по малка степен на сгъстяване.
Би ли разказал малко по-подробно как клапанът и неговото отваряне/затваряне влияят на степента на сгъстяване

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Има някаква динамична степен на сгъстяване дето и аз не я разбирам точно. И конкретно при турбо дизелите с валове се смъквала точно тя. Идея си нямам обаче какво е.
Иначе за ангренажа - прав си. Дори и да изпилиш главата с 2-3мм ще избяга центровката. Но има раздвижено колело на разпределителния вал - то ти решава този проблем. Ама и то струва пари
. И аз мислих над тази тема с една Витара дето исках да я сгъстя малко, че се кара само на газ, а е 8.6:1 заводски. За да я докарам до 10.5:1 смятах, получиха се някакви страшни цифри и се отказах.
Иначе за ангренажа - прав си. Дори и да изпилиш главата с 2-3мм ще избяга центровката. Но има раздвижено колело на разпределителния вал - то ти решава този проблем. Ама и то струва пари

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Много сериозно пилите главите- с по 2-3мм ей така...
При разреждане на моторите се ползват подложки(дебели гарнитури), при сгъстяване- тънки. Проблем?
За последните мнения по темата на един от колегите- оставят ме без думи...
При разреждане на моторите се ползват подложки(дебели гарнитури), при сгъстяване- тънки. Проблем?
За последните мнения по темата на един от колегите- оставят ме без думи...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
от 8.6:1 до 10.5:1 с тънки гарнитури не става
. Смятай ти:
Bore 75.0mm (2.95 in)
Stroke 90.0mm (3.54 in)
И вземи в предвид, че камерата в главата е на конус, а не прав цилиндър.

Bore 75.0mm (2.95 in)
Stroke 90.0mm (3.54 in)
И вземи в предвид, че камерата в главата е на конус, а не прав цилиндър.
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
stefan4o написа:Ако смениш главата с друга е ясно, само не разбрах за отварянето и затварянето на клапана как точно променя то степента на сгъстяване.
Относно това какъв съм, можеше да ми го спестиш, понеже тук не се толерират епитетите, в случай, че не си забелязал. В тая тема май само ти знаеш за какво говориш. Тоя бисер не знам, откъде го измисли:Примерно клапана ако затваря по късно имаш по малка степен на сгъстяване.
Би ли разказал малко по-подробно как клапанът и неговото отваряне/затваряне влияят на степента на сгъстяване
Замисли се бе приятел. Докато затвори клапанът, буталото се е придвижило малко нагоре! Дефакто сгъстяваш не колкото е височината на цилиндъра, а височината след затваряне на клапанът. Толкова ли е трудно да го осъзнаеш бе?

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта