
тук искам да вмъкна и малко маркетинг стратегия
Имам линкове доказващи първоначалния пауър на АБФ е бил 170 кс и е щял да рита по кокалчетата и оризовите рицарчета, но е намалена мощността му за да не конкурира , новаторската концепция на ВФ именно ВР6.( 174кс) .
втората точка е , че АБФ винаги е бил маркетингово таргетиран към средната възраст и не е баш рейсър в прекия смисъл на думата.
Ако говорим за напълно стандартни коли - с оригинално окачване и без никакви подобрения >>>> Голфа е по-мековозещ, по улегнал тип автомобил, но по стабилен и това е ЦЕЛЕНАСОЧЕНО !!!
Това че Астрата върви повече на право не е особен критерии за един СЕРИЕН автомобил.
това го пиша с пълно уважение към ЦХ и ЛЕТ моторите на ОПЕЛ :
като двигатели - ЦХ е уникален двигател ( най вече заради Косуъртскката си глава, Жоро!!!!)
АБФ има бъг в системата и това е наклонената горивна камера ( това е породено от факта че на КР, ПЛ и АБФ, 3А и всички други 16в на ФВ без Отингер на 1ца Голф ГТИ , се използва глава конструирана от Ауди за модела им В8 ( ръбатия предшественик на А8цата) и заради липсата на место в коша са наведени главите за да се спази най-балансиран градус на В8 мотор а именно 90гр между цилиндрите!!!
този наклон на горивните камери спрямо буталата е сериозна причина за по-ниското КПД на АБФ, КР и т.н. и даже съм склонен да твърдя че ВФ са се справили доста добре за да се справят и да извадят сравнително добро КПД както и работен диапазон.
Дългия ход ( всичко над "каре" - 86ммх86мм - мотор - ЦХ например

има следните предимства - повече въртящ момент ( не пиков!!! а като работен диапазон !!!), по бавно и плавно разгръщане на мощност.
Скоростта на буталото е по- висока от каре или късоходов мотор - затова ВФ се застраховат с по добри материали като цяло !
последно - ЦХ ни бие като мотор по показатели , само и единствено защото концепцията на ФВ е по-лоша, но не и като изработка и надежност:)