SWAP 2E -> ABF на Golf III

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пон 04 фев 2008 19:38


emmko написа:...:


Колега стига с тоя блок за ЕДС-а де. Ай сега ми обясни как и къде по скоростите се връзва той и как работи дефакто :idea:

РАСО




Потребителски аватар
emmko
Мнения: 301
Регистриран на: Вто 08 ное 2005 14:43
Автомобил: BMW E92 330d
Двигател: 2007
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот emmko » Пон 04 фев 2008 20:14


paco написа:
emmko написа:...:


Колега стига с тоя блок за ЕДС-а де. Ай сега ми обясни как и къде по скоростите се връзва той и как работи дефакто :idea:

РАСО


Чесно казано незнам,дори незнам от къде да прочета(абе има няква електроника за диф-а ама ,а де?Щом са го написали хората,има нещо :!: !

А я ти ми кажи наясно ли си защо на AGU-то ми постоянно сега като е хлъзгаво и ,като тръгвам при превъртане на гумите се чува едно жужене от към двигателя,което наподобява работата на помпата на АБС-a :idea: :?: И това е само при потегляне ако вече съм във движение и натисна рязко газта и гумите превъртят не се чува!!!


Потребителски аватар
emmko
Мнения: 301
Регистриран на: Вто 08 ное 2005 14:43
Автомобил: BMW E92 330d
Двигател: 2007
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот emmko » Пон 04 фев 2008 22:26


paco написа:
emmko написа:...:


Колега стига с тоя блок за ЕДС-а де. Ай сега ми обясни как и къде по скоростите се връзва той и как работи дефакто :idea:

РАСО


А иначе по същество: :lol:

Има една букса с три кабела дето влиза в скоростната кутия на АБФ-а ма кво става там :gruebel ,че и нямам АБФ вече да проверя!


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот prokopoff » Вто 05 фев 2008 0:18


защо си мисля че тая букса с трите кабела е за скоростомера
досега на нито един абф не съм видял повече от две букси една за задна скорост и една за скоростомера


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 05 фев 2008 8:01


EDS-а работи чрез спирачките и ABS а ....няма никва електроника по дифа с изключение че е малко по натегнат..... удря спирачка на едното колело и пауата се прехвърля на другото ;)


Потребителски аватар
vipra
Мнения: 166
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 21:15
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот vipra » Вто 05 фев 2008 9:25


Tyan написа:EDS-а работи чрез спирачките и ABS а ....няма никва електроника по дифа с изключение че е малко по натегнат..... удря спирачка на едното колело и пауата се прехвърля на другото ;)


ABS + EDS

няма нищо общо с блокаж на дифа
а защо работи само при потегляне, а не и при движение защото действа само до 40 км/ч

Електронен авторегулатор получава сигнали от колесните датчици за големината на ъгловите скорости на двигателните колела. Тези датчици са елементи от ABS-а.Той следи непрекъснато оборотите и ги сравнява помежду им. При разлика в оборотите, възникваща при буксуване на едно от колелата, то към него се прилага допълнително спирачно усилие, докато оборотите не се изравнят. В резултат на това регулиране, колелото имащо по-добри условия за сцепление с пътя, може да предава по- голямо тягово усилие.
Силите обуславящи работата на EDS са толкова незначителни, че не оказват негативно влияние на управляемостта и устойчивостта на автомобила при движение.

При разлика в оборотите, примерно от порядъка на 110 об/мин, системата се включва автоматично и действа без ограничение до скорост 40 км/ч. При последващо повишаване на скоростта, системата плавно и неусетно за водача излиза от работен режим.
EDS действа и при заден ход, обаче в завой тя не действа. Самопроизволно задействане на спирачките при нормално пътуване е изключено, защото системата има многократна както електронна, така ихидравлична защита. Изменението на температурата на спирачките се контролира непрекъснато от електрониката на авторегулатора. При превишаване на допустимата температура EDS се изключва автоматично, но действието на ABS-а се запазва.
Екипиране с EDS е възможно само за автомобили с ABS и е предвидено за моделите VW Passat, VW Golf, VW Jetta и Corado. За реализиране функциите на EDS се използуват вече наличните компоненти на ABS. В хидроагрегата се поставя допълнително блок на клапаните за EDS. Клапаните се наричат първи и втори. Първи клапан в покой и по време на работа на ABS е затворен. При работа на EDS, той е отворен, така, че налягането може да се подава към спирачните блокове /супорти/ на предните дискови спирачки.
Втори клапан в покой и по време на работа на ABS е отворен. При работа на EDS е затворен, така че спирачната течност не може да се върне в казанчето.
Ако при работа на EDS бъде натиснат педала на спирачката, то авторегулатора веднага превключва в режим на работа на ABS. Необходимият за тази цел сигнал се подава от манометричен изключвател.

Старият авторегулатор /електронен блок за управление/ се заменя с нов, който има разширено програмно обезпечение, предвидено за обслужване на ABS и EDS. В съответствие на нововъведението се видоизменя и снопът електропроводници.Видоизменя се и щепсела за подключване на електромагнитните клапани на ABS-а. Добавя се щепсел за подключване на блок клапани за EDS.

ABS с EDS е готова за работа 10 сек. след включване на запалването и от момента на изгасване на контролната лампа. В хидроакумулатора се поддържа налягане 180 атм.

Буксуването на едно от предните двигателни колела се разпознава от момента на възникването му по сигнал от колесния датчик. Електрониката отваря главния клапан и втория клапан на EDS, като едновременно затваря първия. Спирачната течност преминавайки през редукционен клапан в главния спирачен цилиндър, намалява налягането си до 60-70 атм. В резултат на управлението на двойката електромагнитни хидроклапани на ABS, обслужващи спирачния контур на буксуващото колело се създава спирачно усилие, което сумирано с възможно предаваемото на него спирачно усилие е равно на спирачното усилие, реализиращо се на страната с по- високо сцепление с пътя.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Вто 05 фев 2008 10:01


emmko написа:...:


Отговориха на всички въпроси изчерпателно...няма какво да допълня.
:applause:

РАСО


Потребителски аватар
emmko
Мнения: 301
Регистриран на: Вто 08 ное 2005 14:43
Автомобил: BMW E92 330d
Двигател: 2007
Местоположение: Русе
Контакти:

а

Мнениеот emmko » Вто 05 фев 2008 10:58


Ааааа затова ми бръмчала помпата на АБС-а като тръгвам,но интересното е ,че на АБФ-а никога не съм чувал помпата да се пуска при потегляне,а на АГУ-то се чува!!!Тази информация от някой руски саит ли е ,щото словореда малко.....


Потребителски аватар
ProbeX
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 23:53
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1994
Местоположение: Варна/Разград

Re: SWAP 2E -> ABF на Golf III

Мнениеот ProbeX » Чет 31 яну 2013 2:16


За да не отварям нова тема ще пиша тук, ако колегата няма нищо против :)
Какви са разликите в ходовата част между двата автомобила (апарати, дискове, шенкели, носачи...)?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: SWAP 2E -> ABF на Golf III

Мнениеот radi_nrj » Чет 31 яну 2013 2:46


И двете коли са с идентично окачване.


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: SWAP 2E -> ABF на Golf III

Мнениеот Cordoba16vt » Чет 31 яну 2013 11:46


ABS EDS имам питане , понеже не съм със стандартен компютър и лампата на ABS свети . доколкото успях да прочета , в оригиналния компютър на мотора ,по схема има пин на който пише ABS , но не знам дали е сигнал, или плюс/маса . Тоест АБС и компютър на мотора комуникират но не знам как , а сега като го няма , АБС не работи, и трябва да заобиколя проблема по някакъв начин . :banghead


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: SWAP 2E -> ABF на Golf III

Мнениеот leonardo_vd » Чет 31 яну 2013 12:57


Аз на 1-цата бях монтирал АБС от голф3 и си работе6е без ЕЦУ-то.
Може6 ли сега да диагностицира6 АБС-а. Би трябвало да може да работи без ЕЦУ-то на мотора. Сори за 6естиците които пи6а ама пуст лаптоп много малко коп4ета и нямам някои букви.


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: SWAP 2E -> ABF на Golf III

Мнениеот Cordoba16vt » Чет 31 яну 2013 17:04


Той много странно се държи понякога работи понякога не . или се е прецакал нещо ?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: SWAP 2E -> ABF на Golf III

Мнениеот radi_nrj » Чет 31 яну 2013 17:27


При мен също е така и се оказа, че е от датчик на предно дясно колело. Ама то VagCom-а си го каза при диагностиката, че е непостоянна грешка - ту работи, ту прекъсне. Интересното е, че ако прекъсне сигнала ABS-а се изключва и тръгва чак след като загася и запаля наново.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта