лични наблюдения след рязането на пружините
- gas
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 23 апр 2005 13:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Dodi_dog написа:При рязаните пръжини се намалява хода на амортесьора и се преебава по-бързо. Както и ако сложиш спортни пружини без спортни амортесьори пак се преебават поради същата при4ина. Аз не бих рискувал да си права експерименти с рязане. Ако 6е подменям ока4ването то ше е цялостно.
с рязани се преебва по-бързо отколкото с ориг. спортни.аз съм махал по 3 намотки(отзад) .при положение че 4бр.чисто нови спортни 60/40 не са чак толкова скъпи,няма смисъл да се режат старите.
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
gas написа:Dodi_dog написа:При рязаните пръжини се намалява хода на амортесьора и се преебава по-бързо. Както и ако сложиш спортни пружини без спортни амортесьори пак се преебават поради същата при4ина. Аз не бих рискувал да си права експерименти с рязане. Ако 6е подменям ока4ването то ше е цялостно.
с рязани се преебва по-бързо отколкото с ориг. спортни.аз съм махал по 3 намотки(отзад) .при положение че 4бр.чисто нови спортни 60/40 не са чак толкова скъпи,няма смисъл да се режат старите.
шефе ти си махнал 3 намотки нали се сещаш кво означава това,моита кола е с оптичен и само требваше леко да се намали разтоянието между джанантата и калниците.Отзад на мен дори няма и една цяла намотка махната така че не мсля че е проблем а от пред е точно една намотка при положение че моите предни пружини беха по големи като размер от стандартните голфови(маи предния собственик е искал бъги

- gas
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 23 апр 2005 13:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:


Последна промяна от gas на Пон 26 сеп 2005 13:51, променено общо 2 пъти.
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
11
един приятел е с 16'' и му стърже като качи 2 човекаgas написа:или ще е ниска,или няма да я карам,а съм и на 16цолагорната част на гумите не се вижда от веждите,около 80-90мм надолу
Това със самоделното рязане на пружини не ми се струва особено добра идея.Освен,че това е най-евтиния начин да намалиш просвета на автомобила за целите на оптичния туниг,ми се струва и опасно,тъй като си мисля,че се нарушава якостта на материала на пружините и това може да доведе до счупването им и общо взето си е рисковано.Освен това като се променят по този начин характеристиките им се натоварват останалите елементи от окачването на автомобила и се износват по-бързо,което значи по-честа смяна=скъпо,което обезмисля донякъде цялата операция направена уж за по-евтино и ефектно.Добре е да се знае,че пружините си имат класове на твърдост/докото знам различните класове на твърдост се обозначават с различни цветове на пружината или на маркировката върху нея/и се подбират според характеристиките на автомобила и условията,в които ще се експлоатира,за да се постигне оптимално пътно поведение/не винаги,при всякакви пътни условия по-твърдо и ниско окачване означава по-стабилно поведение/.Освен това задължително пружината трябва да се съчетае с подходящия амортисьор.Дори за свалянето на автомобила ,често е достатъчно да се сложи по-къс амортисьор.При мен по неволя се получи точно това като си смених предните оригинални амортисьори с Монро,което се оказа с малко по-къс стержин и отпред автомобила стана много нисък-арката на калника е на около един пръст по -високо над предната гума/пружините са си същите/.Изглежда добре,но е доста неудобно за каране по нашите пътища и отдолу я поосурках.Така,че преди да режете пружините поинтересувайте се първо колко ще ви излезе смяната им със спортин пружини и амортисьори и ако цифрата бива най-добре си вземете такива от магазина,по-сигурно е.
- asskoGTI
- Мнения: 778
- Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
vw16v написа:Това със самоделното рязане на пружини не ми се струва особено добра идея.Освен,че това е най-евтиния начин да намалиш просвета на автомобила за целите на оптичния туниг,ми се струва и опасно,тъй като си мисля,че се нарушава якостта на материала на пружините и това може да доведе до счупването им и общо взето си е рисковано.Освен това като се променят по този начин характеристиките им се натоварват останалите елементи от окачването на автомобила и се износват по-бързо,което значи по-честа смяна=скъпо,което обезмисля донякъде цялата операция направена уж за по-евтино и ефектно.Добре е да се знае,че пружините си имат класове на твърдост/докото знам различните класове на твърдост се обозначават с различни цветове на пружината или на маркировката върху нея/и се подбират според характеристиките на автомобила и условията,в които ще се експлоатира,за да се постигне оптимално пътно поведение/не винаги,при всякакви пътни условия по-твърдо и ниско окачване означава по-стабилно поведение/.Освен това задължително пружината трябва да се съчетае с подходящия амортисьор.Дори за свалянето на автомобила ,често е достатъчно да се сложи по-къс амортисьор.При мен по неволя се получи точно това като си смених предните оригинални амортисьори с Монро,което се оказа с малко по-къс стержин и отпред автомобила стана много нисък-арката на калника е на около един пръст по -високо над предната гума/пружините са си същите/.Изглежда добре,но е доста неудобно за каране по нашите пътища и отдолу я поосурках.Така,че преди да режете пружините поинтересувайте се първо колко ще ви излезе смяната им със спортин пружини и амортисьори и ако цифрата бива най-добре си вземете такива от магазина,по-сигурно е.
евала батка Beer и аз така мисля
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
11
vw16v написа:Това със самоделното рязане на пружини не ми се струва особено добра идея.Освен,че това е най-евтиния начин да намалиш просвета на автомобила за целите на оптичния туниг,ми се струва и опасно,тъй като си мисля,че се нарушава якостта на материала на пружините и това може да доведе до счупването им и общо взето си е рисковано.Освен това като се променят по този начин характеристиките им се натоварват останалите елементи от окачването на автомобила и се износват по-бързо,което значи по-честа смяна=скъпо,което обезмисля донякъде цялата операция направена уж за по-евтино и ефектно.Добре е да се знае,че пружините си имат класове на твърдост/докото знам различните класове на твърдост се обозначават с различни цветове на пружината или на маркировката върху нея/и се подбират според характеристиките на автомобила и условията,в които ще се експлоатира,за да се постигне оптимално пътно поведение/не винаги,при всякакви пътни условия по-твърдо и ниско окачване означава по-стабилно поведение/.Освен това задължително пружината трябва да се съчетае с подходящия амортисьор.Дори за свалянето на автомобила ,често е достатъчно да се сложи по-къс амортисьор.При мен по неволя се получи точно това като си смених предните оригинални амортисьори с Монро,което се оказа с малко по-къс стержин и отпред автомобила стана много нисък-арката на калника е на около един пръст по -високо над предната гума/пружините са си същите/.Изглежда добре,но е доста неудобно за каране по нашите пътища и отдолу я поосурках.Така,че преди да режете пружините поинтересувайте се първо колко ще ви излезе смяната им със спортин пружини и амортисьори и ако цифрата бива най-добре си вземете такива от магазина,по-сигурно е.
ми по същата логика не требва да се слага Газ на бензинов двигател щото след време го скапва,нали се сещаш че си прав само че спортното окачване е 240лв. пружини и 400лв. амортисьори=640лв + 80лв. монтаж -станаха 720лв. за кола която струва 5000лв. ,въпреки че си гледам колата като малко дете все пак ми се струва много!!( по добре да купя за тия пари едни 17'' и да се забрави за случея )
а отностно чупенето на пружини -вече ви казах че това се случва ако прекалиш с рязането (повече от 1 намотка) иначе до имам 1 познат с Г2 с рязани пружини от 3-4 години и още нема ядове .само веднъж е сменил амортисьори с двойно деистващи и кара вече почти 2 години.
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Аз не мисля че пружината отслабва, намалява и се хода просто, който се отразява и на амортесьора.....
Айде сега си представете една пружина оригинална и сега си представете съсщата без една намотка..... материала на конструкцияте е същия не е нито по дебел нито по тънък, само хода им е различен => здравината е същата, измененията се получават от здравината и качеството на амортесьора, щото той поема ударите, пружината държи купето спрямо ходовата част, а амортесьора рефлектира на поведението на автомобила спрямо пътната настилка или друго яче той държи гумите към "пода"..... като не издържи той се чупи всичко по ред....
Тъй като моя модел Голф не позволява използването на спортни пружини (такива за него не се произвеждат въобще) заради СИНХРО системата не ми остава друго освен да си резна оригиналните....
Поне се произвеждат спортни амортесьори и смятам да купя такива на тези пружини, но пак не ми излиза евтино, другия вариант са COILOVER-и или винтови амортесьори както им викат в Ганско....
Но те са от 500-600 евро за синхрото и най ниското им сваляне е 35-40мм което за мен и пътищата ни е непосилно.....
Айде сега си представете една пружина оригинална и сега си представете съсщата без една намотка..... материала на конструкцияте е същия не е нито по дебел нито по тънък, само хода им е различен => здравината е същата, измененията се получават от здравината и качеството на амортесьора, щото той поема ударите, пружината държи купето спрямо ходовата част, а амортесьора рефлектира на поведението на автомобила спрямо пътната настилка или друго яче той държи гумите към "пода"..... като не издържи той се чупи всичко по ред....
Тъй като моя модел Голф не позволява използването на спортни пружини (такива за него не се произвеждат въобще) заради СИНХРО системата не ми остава друго освен да си резна оригиналните....
Поне се произвеждат спортни амортесьори и смятам да купя такива на тези пружини, но пак не ми излиза евтино, другия вариант са COILOVER-и или винтови амортесьори както им викат в Ганско....

Но те са от 500-600 евро за синхрото и най ниското им сваляне е 35-40мм което за мен и пътищата ни е непосилно.....
- gas
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 23 апр 2005 13:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
prj57 написа:Аз не мисля че пружината отслабва, намалява и се хода просто, който се отразява и на амортесьора.....
Айде сега си представете една пружина оригинална и сега си представете съсщата без една намотка..... материала на конструкцияте е същия не е нито по дебел нито по тънък, само хода им е различен => здравината е същата, измененията се получават от здравината и качеството на амортесьора, щото той поема ударите, пружината държи купето спрямо ходовата част, а амортесьора рефлектира на поведението на автомобила спрямо пътната настилка или друго яче той държи гумите към "пода"..... като не издържи той се чупи всичко по ред....
Тъй като моя модел Голф не позволява използването на спортни пружини (такива за него не се произвеждат въобще) заради СИНХРО системата не ми остава друго освен да си резна оригиналните....
Поне се произвеждат спортни амортесьори и смятам да купя такива на тези пружини, но пак не ми излиза евтино, другия вариант са COILOVER-и или винтови амортесьори както им викат в Ганско....![]()
Но те са от 500-600 евро за синхрото и най ниското им сваляне е 35-40мм което за мен и пътищата ни е непосилно.....
не мисля че си прав,относно матеряла и здравината на различните пружини



- SkyWalker
- Мнения: 516
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
re
А не считаш ли, че този матерл и тази здравина на пружината са изчислени за определена дължина, коята чрез рязането ти променяш. Не съм сигурен, но ми звучи повърхностно да се твърди, че ако измениш едната променлива, останалите в ъравнението, ще са константни! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта