лични наблюдения след рязането на пружините

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Dodi_Dogg
Мнения: 420
Регистриран на: Чет 24 фев 2005 13:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dodi_Dogg » Пон 26 сеп 2005 11:17


При рязаните пръжини се намалява хода на амортесьора и се преебава по-бързо. Както и ако сложиш спортни пружини без спортни амортесьори пак се преебават поради същата при4ина. Аз не бих рискувал да си права експерименти с рязане. Ако 6е подменям ока4ването то ше е цялостно.




Потребителски аватар
gas
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 23 апр 2005 13:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gas » Пон 26 сеп 2005 11:27


Dodi_dog написа:При рязаните пръжини се намалява хода на амортесьора и се преебава по-бързо. Както и ако сложиш спортни пружини без спортни амортесьори пак се преебават поради същата при4ина. Аз не бих рискувал да си права експерименти с рязане. Ако 6е подменям ока4ването то ше е цялостно.

с рязани се преебва по-бързо отколкото с ориг. спортни.аз съм махал по 3 намотки(отзад) .при положение че 4бр.чисто нови спортни 60/40 не са чак толкова скъпи,няма смисъл да се режат старите.


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

Мнениеот landwarrior » Пон 26 сеп 2005 11:33


gas написа:
Dodi_dog написа:При рязаните пръжини се намалява хода на амортесьора и се преебава по-бързо. Както и ако сложиш спортни пружини без спортни амортесьори пак се преебават поради същата при4ина. Аз не бих рискувал да си права експерименти с рязане. Ако 6е подменям ока4ването то ше е цялостно.

с рязани се преебва по-бързо отколкото с ориг. спортни.аз съм махал по 3 намотки(отзад) .при положение че 4бр.чисто нови спортни 60/40 не са чак толкова скъпи,няма смисъл да се режат старите.

шефе ти си махнал 3 намотки нали се сещаш кво означава това,моита кола е с оптичен и само требваше леко да се намали разтоянието между джанантата и калниците.Отзад на мен дори няма и една цяла намотка махната така че не мсля че е проблем а от пред е точно една намотка при положение че моите предни пружини беха по големи като размер от стандартните голфови(маи предния собственик е искал бъги :lol: )


Потребителски аватар
gas
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 23 апр 2005 13:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gas » Пон 26 сеп 2005 13:49


:D 8)

Последна промяна от gas на Пон 26 сеп 2005 13:51, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
gas
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 23 апр 2005 13:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gas » Пон 26 сеп 2005 13:50


или ще е ниска,или няма да я карам,а съм и на 16цола :D горната част на гумите не се вижда от веждите,около 80-90мм надолу


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Пон 26 сеп 2005 15:36


Прати някоя снимка да я видим как изглежда отстрани.


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

11

Мнениеот landwarrior » Пон 26 сеп 2005 15:57


gas написа:или ще е ниска,или няма да я карам,а съм и на 16цола :D горната част на гумите не се вижда от веждите,около 80-90мм надолу
един приятел е с 16'' и му стърже като качи 2 човека


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Сря 28 сеп 2005 10:18


Това със самоделното рязане на пружини не ми се струва особено добра идея.Освен,че това е най-евтиния начин да намалиш просвета на автомобила за целите на оптичния туниг,ми се струва и опасно,тъй като си мисля,че се нарушава якостта на материала на пружините и това може да доведе до счупването им и общо взето си е рисковано.Освен това като се променят по този начин характеристиките им се натоварват останалите елементи от окачването на автомобила и се износват по-бързо,което значи по-честа смяна=скъпо,което обезмисля донякъде цялата операция направена уж за по-евтино и ефектно.Добре е да се знае,че пружините си имат класове на твърдост/докото знам различните класове на твърдост се обозначават с различни цветове на пружината или на маркировката върху нея/и се подбират според характеристиките на автомобила и условията,в които ще се експлоатира,за да се постигне оптимално пътно поведение/не винаги,при всякакви пътни условия по-твърдо и ниско окачване означава по-стабилно поведение/.Освен това задължително пружината трябва да се съчетае с подходящия амортисьор.Дори за свалянето на автомобила ,често е достатъчно да се сложи по-къс амортисьор.При мен по неволя се получи точно това като си смених предните оригинални амортисьори с Монро,което се оказа с малко по-къс стержин и отпред автомобила стана много нисък-арката на калника е на около един пръст по -високо над предната гума/пружините са си същите/.Изглежда добре,но е доста неудобно за каране по нашите пътища и отдолу я поосурках.Така,че преди да режете пружините поинтересувайте се първо колко ще ви излезе смяната им със спортин пружини и амортисьори и ако цифрата бива най-добре си вземете такива от магазина,по-сигурно е.


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Сря 28 сеп 2005 12:16


vw16v написа:Това със самоделното рязане на пружини не ми се струва особено добра идея.Освен,че това е най-евтиния начин да намалиш просвета на автомобила за целите на оптичния туниг,ми се струва и опасно,тъй като си мисля,че се нарушава якостта на материала на пружините и това може да доведе до счупването им и общо взето си е рисковано.Освен това като се променят по този начин характеристиките им се натоварват останалите елементи от окачването на автомобила и се износват по-бързо,което значи по-честа смяна=скъпо,което обезмисля донякъде цялата операция направена уж за по-евтино и ефектно.Добре е да се знае,че пружините си имат класове на твърдост/докото знам различните класове на твърдост се обозначават с различни цветове на пружината или на маркировката върху нея/и се подбират според характеристиките на автомобила и условията,в които ще се експлоатира,за да се постигне оптимално пътно поведение/не винаги,при всякакви пътни условия по-твърдо и ниско окачване означава по-стабилно поведение/.Освен това задължително пружината трябва да се съчетае с подходящия амортисьор.Дори за свалянето на автомобила ,често е достатъчно да се сложи по-къс амортисьор.При мен по неволя се получи точно това като си смених предните оригинални амортисьори с Монро,което се оказа с малко по-къс стержин и отпред автомобила стана много нисък-арката на калника е на около един пръст по -високо над предната гума/пружините са си същите/.Изглежда добре,но е доста неудобно за каране по нашите пътища и отдолу я поосурках.Така,че преди да режете пружините поинтересувайте се първо колко ще ви излезе смяната им със спортин пружини и амортисьори и ако цифрата бива най-добре си вземете такива от магазина,по-сигурно е.



евала батка Beer и аз така мисля


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

11

Мнениеот landwarrior » Сря 28 сеп 2005 17:47


vw16v написа:Това със самоделното рязане на пружини не ми се струва особено добра идея.Освен,че това е най-евтиния начин да намалиш просвета на автомобила за целите на оптичния туниг,ми се струва и опасно,тъй като си мисля,че се нарушава якостта на материала на пружините и това може да доведе до счупването им и общо взето си е рисковано.Освен това като се променят по този начин характеристиките им се натоварват останалите елементи от окачването на автомобила и се износват по-бързо,което значи по-честа смяна=скъпо,което обезмисля донякъде цялата операция направена уж за по-евтино и ефектно.Добре е да се знае,че пружините си имат класове на твърдост/докото знам различните класове на твърдост се обозначават с различни цветове на пружината или на маркировката върху нея/и се подбират според характеристиките на автомобила и условията,в които ще се експлоатира,за да се постигне оптимално пътно поведение/не винаги,при всякакви пътни условия по-твърдо и ниско окачване означава по-стабилно поведение/.Освен това задължително пружината трябва да се съчетае с подходящия амортисьор.Дори за свалянето на автомобила ,често е достатъчно да се сложи по-къс амортисьор.При мен по неволя се получи точно това като си смених предните оригинални амортисьори с Монро,което се оказа с малко по-къс стержин и отпред автомобила стана много нисък-арката на калника е на около един пръст по -високо над предната гума/пружините са си същите/.Изглежда добре,но е доста неудобно за каране по нашите пътища и отдолу я поосурках.Така,че преди да режете пружините поинтересувайте се първо колко ще ви излезе смяната им със спортин пружини и амортисьори и ако цифрата бива най-добре си вземете такива от магазина,по-сигурно е.

ми по същата логика не требва да се слага Газ на бензинов двигател щото след време го скапва,нали се сещаш че си прав само че спортното окачване е 240лв. пружини и 400лв. амортисьори=640лв + 80лв. монтаж -станаха 720лв. за кола която струва 5000лв. ,въпреки че си гледам колата като малко дете все пак ми се струва много!!( по добре да купя за тия пари едни 17'' и да се забрави за случея )
а отностно чупенето на пружини -вече ви казах че това се случва ако прекалиш с рязането (повече от 1 намотка) иначе до имам 1 познат с Г2 с рязани пружини от 3-4 години и още нема ядове .само веднъж е сменил амортисьори с двойно деистващи и кара вече почти 2 години.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 28 сеп 2005 19:04


Аз не мисля че пружината отслабва, намалява и се хода просто, който се отразява и на амортесьора.....

Айде сега си представете една пружина оригинална и сега си представете съсщата без една намотка..... материала на конструкцияте е същия не е нито по дебел нито по тънък, само хода им е различен => здравината е същата, измененията се получават от здравината и качеството на амортесьора, щото той поема ударите, пружината държи купето спрямо ходовата част, а амортесьора рефлектира на поведението на автомобила спрямо пътната настилка или друго яче той държи гумите към "пода"..... като не издържи той се чупи всичко по ред....

Тъй като моя модел Голф не позволява използването на спортни пружини (такива за него не се произвеждат въобще) заради СИНХРО системата не ми остава друго освен да си резна оригиналните....

Поне се произвеждат спортни амортесьори и смятам да купя такива на тези пружини, но пак не ми излиза евтино, другия вариант са COILOVER-и или винтови амортесьори както им викат в Ганско.... :wink:

Но те са от 500-600 евро за синхрото и най ниското им сваляне е 35-40мм което за мен и пътищата ни е непосилно.....


Потребителски аватар
gas
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 23 апр 2005 13:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gas » Чет 29 сеп 2005 8:20


prj57 написа:Аз не мисля че пружината отслабва, намалява и се хода просто, който се отразява и на амортесьора.....

Айде сега си представете една пружина оригинална и сега си представете съсщата без една намотка..... материала на конструкцияте е същия не е нито по дебел нито по тънък, само хода им е различен => здравината е същата, измененията се получават от здравината и качеството на амортесьора, щото той поема ударите, пружината държи купето спрямо ходовата част, а амортесьора рефлектира на поведението на автомобила спрямо пътната настилка или друго яче той държи гумите към "пода"..... като не издържи той се чупи всичко по ред....

Тъй като моя модел Голф не позволява използването на спортни пружини (такива за него не се произвеждат въобще) заради СИНХРО системата не ми остава друго освен да си резна оригиналните....

Поне се произвеждат спортни амортесьори и смятам да купя такива на тези пружини, но пак не ми излиза евтино, другия вариант са COILOVER-и или винтови амортесьори както им викат в Ганско.... :wink:

Но те са от 500-600 евро за синхрото и най ниското им сваляне е 35-40мм което за мен и пътищата ни е непосилно.....

не мисля че си прав,относно матеряла и здравината на различните пружини 8) доколкото те разбирам,отрязана с 1-2 намотки серийна пружина е със същата здравина като спортна предназначена за сваляне със 40мм(примерно).заводската е мека,след като я отрежеш тя продължава да си е мека,експериментирал съм доста и добре знам какво се получава :D най-добрия вариянт е регулируемо окачване а най-достъпния ориг.спортни пружини :D не се заблуждавай, с тия рязаници нищо не става


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 29 сеп 2005 18:55


Не ме разбра, казвам че оригиналната пружина е пак толкова здрава колкото СЪЩАТА таква с 1-2 отрязани намотки, все пак е една и съща пружина.... :wink:


Потребителски аватар
SkyWalker
Мнения: 516
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

re

Мнениеот SkyWalker » Чет 29 сеп 2005 21:36


А не считаш ли, че този матерл и тази здравина на пружината са изчислени за определена дължина, коята чрез рязането ти променяш. Не съм сигурен, но ми звучи повърхностно да се твърди, че ако измениш едната променлива, останалите в ъравнението, ще са константни! :roll:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 29 сеп 2005 22:19


Не бе просто е, просто купето слиза надолу спрямо другите елементи....

Вземи си пружинки от химикалки и отрежи малко от едната, същото получаваш само че едната е по ниска... :wink:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта