не можеш да играеш с обороти и да получаваш по малко или повече налягане защото принципа на машина с постоянен поток е че сгъстяването на флуида не се извършва в самата машина. тя засилва въздуха и налягането става в първото препятствие на пътя на потока. затова има т. нар. турбо лаг-не е като компресорите тип positive displacement при които флуида напуска машината сгъстен и пътя му до цилиндъра в случая не е от значение (колко е прав и колко е крив) както и не е от значение дали потребляваш налягането в момента или не-просто се вентилира и винаги има ново на разположение, и то с постоянни показатели. тука е по гъделско... процеса има...хммм...хистерезис, ако мога да го нарека...
така че за да няма дупка-трябва да има обороти, ако има много обороти-почва да има много поток...=повече налягане... ненужно...
трябва да се контролира потреблението някак, а потока да е относително постоянен...
ти трябва да се целиш в областта 80% и да се оправиш с излишъка.
задачата е контрол на потока.

тука идва т.нар. променлива геометрия в турбините. тва са лопатки на пътя на дифузора които контролират засмукването и по тоя начин-потока на изхода.
за съжаление за приложими само при дизелите заради по ниската темп. на топлата част... само поркерите са преборили бенз с променлива геометрия доколкото знам засега.