Чип тунинг от Brezel

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот bangobango » Вто 02 юни 2009 22:07


Ами моя си беше махнат преди да я купя, така че не знам как е със катализатор, но определено съм изчел маса материал за катализатора и махането му дава отражение дори без чип. Най-добре, ако слагаш чип махай буцата или пък пробвай няколко километра със катализатора и после го махни тъкмо ще усетиш разликата.




liolioto
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 17:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот liolioto » Чет 04 юни 2009 0:16


Привет на всички тунинг маняци!Темата е интригуваща наистина(за два три часа я прочетох цялата) и си заслужава!Въпросите ми са няколко,като е възможно и да "вляза във филма споделям мисли",за което предварително се извинявам.Всичко е много добре за чип тунинга.Намериха се даже и хора,които показаха и лошите му страни.Ако е възможно обаче и да е в малко повече детайли.В смисъл такъв-в линка,където са дадени данните на колегата Брезел е написано-проблеми с: съединител,турбокомпресор,бутала(буталоцилиндрова група) и т.н.Някой има ли мнение по въпроса как да се предотвратят тези 'бъдещи" проблеми?Няколко пъти се споменава,че чиповете на Брезел са добри(демек софтуера му е стабилен).Това означава ли,че при слагането на такъв чип и ПРИ НАПЪЛНО ИЗПРАВЕН АВТОМОБИЛ(ДВИГАТЕЛ,СЪЕДИНИТЕЛ И Т.Н) горепосочените проблеми ще бъдат избегнати?Един конкретен въпрос имам-на едно място мисля,че колегата Брезел спомена за различна мощност специално на двигателите с принудително пълнене.Цифиите (по памет) бяха 20,25 и 30к.с.Някой има ли представа за степента на амортизация при тези три чипа?Имам предвид пак тези механизми,пряко "потърпевши" от чип-а.Няма да крия,че съм доста скептично настроен към тези чипове и по-специално РЕСУРС на гореспоменатите части и механизми(не казвам обаче,че не са качествени,най-малко тези от powerchip-толкова доволни хора има),но най-вероятно ще надделее желанието ми за повече кончета на AHF-а.Още нещо-ако е възможно някой да напише една такава "обща рецепта" за цялостен тунинг.Имам предвид чип+други неща(филтри,колектори и прочее).Например:като си сложиш чип е добре да смениш още това и това,за да има по-голям ефект и да не се износва това и това по-бързо.А това може и да е пряко свързано с подобряване ресурса на двигателя и турбокомпресора?И последен въпрос лично към Брезел-колега можеш ли да обясниш всичко,което "променя" чипа(налягане на турбокомпресора,предварение и т.н. всичко).Тоест върху какво "влияе" препрограмирания софтуер(независимо дали е чрез чип или чрез препрограмиране).Ако е възможно и имаш времеви ресурс да ги поотделиш на бензинови двг,бензинови с принудително пълнене,дизелови и дизелови с принудително пълнене.Предполагам,че отговора ще е доста дълъг,но мисля,че си струва да се отговори възможно най-подробно и изчерпателно.Мое мнение! Поздрави и дано дейността се развива все повече и повече,да расте броя на доволните и да спират да ни "ограбват" и в аспект "чипове"-то и това остана,сякаш държавата ни не го прави!


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот mili 75 » Чет 04 юни 2009 8:51


Колега,като гледам и ти се двуумиш като мене относно чипа,но на първо място ще ти кажа,че тук в пълна сила важи поговорката който го е страх от вълци не ходи в гората.На първо място чипа променя количеството на горивото и повишава налягането на турбината, за да се изгори това гориво пълноценно.Приказки от типа ако се натиска по-малко колата харчи по-малко от преди чипа аз не им вярвам по простата причина, че никой не слага чип за да кара колата като пенсионер и щом има сила се стреми във всеки един момент да я покаже пред другите,друг въпрос е обаче, че винаги ще се намери някой с по-мощна кола от теб да ти развали фантазиите.Според мен най-важното тук е че колите ни не са първа младост и не се знае на колко километри са и никой не може да гарантира,че са в пълна изправност от примерно един няколко минутен тест, защто както си работи един възел отлично,така след един ден може да сдаде багжа.Всички знаем че тези дизел изкарват и до 500 000 км.и ако примерно твойта е на 300 000 реални имаш още 200 000 ресурс без чип с чип ще имаш примерно още 150 000 км.,това го казвам образно,защото различните детайли имат различно износване.Ако знаеш че имаш някакъв ресурс защо да не сложиш чип и без това колата няма да е твоя цял живот,но ако нещо е тръгнало да се сдухва, чипа ще го изкара наяве по-бързо.Затова и колегата Брезел мисля, че пише че всичко зависи от състоянието на колата, никой не се съмнява че неговия софт е перфектен и изпипан с годините, но той не може да гарантира в какво състояние е хардуера.Това ти го пиша за да не се чудиш над софта какво прави защото Брезел достатъчно ги е мислил тези неща, а да се обърнеш повече внимание на състоянието на колата преди чипа.Макар че вярвам,че Брезел се е съобразил с общото състояни на нашите брички и не ги надува много.


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот bangobango » Чет 04 юни 2009 10:19


Колко е горната граница на налягането на турбината?


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот doc_j » Чет 04 юни 2009 10:27


Зависи от турбината, двигателя и редица други неща.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Brezel » Чет 04 юни 2009 14:16


здравей за да не пиша едно и също искам да те попитам дали си чел тази тема и конкретно 13та страница в която съм показал редица карти в които е обяснено коя за какво и как правилното или неправилното и променяне влияе на мотора.

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=48&t=16211&start=180


накратко:

при неправилно горивоподаване , като прекаленото много гориво, гориво когато не е нужно, подаване в грешен момент, и т.н. мотора може да прегрее да стопиш буталата (при дизела зарад богата смес !!!) или в най добрия случай само гарнитурата да замине.


Съединителя се чупи от неправилно разгръщане на въртящия момент. ако колата дърпа отведнъж и често буксуваш и ти е стар съединителя то ще змине бързо. аз карах на 320 Нм със сериен съединител. Оригиналния се предаде веднага. след като го смених със същия такъв но нов не съм имал проблеми (80 000 тестове).
Факт е че често след слагането на чип съединителя ако е на много КМ заминава но също е факт че и без чип как си заминава :lol:

За турбината. На на VW турбинита са много здрави. проблма е че никой не си слага манометър на турбото. Повечето турбини се трошат зарат прецакани Н75 клапани щото почват да правят пикове на 2 бара. Другата опастност е прегряване на турбото което обаче пак опира до правилно горивоподаване.

Що се отнася до всички промени в чипа ако ти обясня всичко което променям във файла е все едно да ти кажа как да си направиш чип. На лични мога да ти кажа главно данни които те интересуват за твоята кола

има обаче още нещо което трябва да знаеш. ако те е страх от чип , след слагането на такъв, всеки един малък проблем ше го приписваш на чипа. караш и понеже и убеден че чипа вреди н аколата , чакаш всеки един момент мотора да издаде багажа. такова психическо натоварване не го препоръчвам никому


liolioto
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 17:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот liolioto » Чет 04 юни 2009 17:27


Благодаря за всички направени уточнения!Колегата mili 75 е познал почти оптимално картинката.Около 260000 реални,но двигателя няма забележка.Притесненията са ми са съединителя и турбокомпресора.За първия ми казаха,че е 'тръгнал',а за втория ме притеснява пробега.Принципно съм наясно,че тези неща трябва да са изправни и затова още няма да бързам да поръчвам чип.Но за в бъдеще и това ще стане.Благодаря и за препоръката на Брезел за манометър на турбокомпресора-най-вероятно ще сложа.Ако е възможно да се включи и някой по темата за цялостен силов тунинг.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Brezel » Чет 04 юни 2009 18:03


ето колега и една тема също писана от мен относно цялостен тунинг на твоята кола

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=174

AHF мотора е много добър базис за тунинг.

Много е добре да сложиш манометър защото наблядавам следното явление. С времето Н75 се скапва и почва да управлява кофти турбината. Работи си добре и ЧАТ ПАТ караш за 3-4 секунди на 2 бара. а екуто не го усеща защтото това са кратки пикове. Примерно моята турбина оригиналната на АФН (като твойта е) си работи кам 80 000 на 1.15 бара налягане. не харчи никво масло ама никво. обач епочна да се лигави и да скача на 1.4 . между временно смених турбото с цел тунинг и карах на 1.5 искано налягане. постоянно го следях с манометъра

http://www.youtube.com/watch?v=49pcMqwWMz4

след време обаче чат пат почна да прави пикове на 2 бара и ако не беше манометъра щеше да счупа турбото щото екуто не го усеща. След смяна на Н75 (въпреки че всеки ми разправя че работел) колата се оправи и нямаше абсолютно никви пикове а и търбината се развърташе много по бързо.

В последствие забелязах че много турбини се трошат от прецакан Н75. той грешки не записва. трошиш оригиналната турбина при 300 000 км примерно. слагаш нова и след 2 000 км пак се троши и почва ходене по мъките. Майстора ли е виновен, турбината ли е скапана , кво става с тая кола. Затова вече на всеки колега със трошена турбина му казвам да си сложи манометър. Оказва се че турбините са много здрави независимо от километрите и чупенето им се дължи на клапана а не толкова на километрите.
Затова ако си ти е добре всичко по колата няма да имаш проблеми, но едно манометърче задължително си слагаш за да си сигурен че всичко работи във норми. Твоята турбина държи до 1.2 (макс 1.3 ама е на ръба) аз ги правя на 1.15 за да се презапася малко. оригинално иначе е на 0.95

ако имаш още въпроси съм насреща


Потребителски аватар
sto4o
Мнения: 221
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 11:37
Автомобил: Leon
Двигател: ARL
Местоположение: София

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот sto4o » Пет 05 юни 2009 15:50


как се слага този манометър ако някой колега знае кой или къде може да се служи и каква е горе долу цената му нека да каже


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот ChimeyJimmey » Пет 05 юни 2009 16:00


sto4o написа:как се слага този манометър ако някой колега знае кой или къде може да се служи и каква е горе долу цената му нека да каже

Чети тук и тук. :041:


Потребителски аватар
sto4o
Мнения: 221
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 11:37
Автомобил: Leon
Двигател: ARL
Местоположение: София

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот sto4o » Съб 06 юни 2009 11:16


Разбрах от къде да си взема проблема е монтажа няма да се справя сам.


mazda_fan
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 3:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот mazda_fan » Нед 07 юни 2009 1:33


Здравей,нов съм във форума.Изчетох темата,но не съм много компетентен от страна на електрониката по колата.Имам VW Lupo 1.4 16v 100hp 2001год.Нямам борд. комп. но имам букса в под пепелника за диагностициране (буксата е голяма,лилава.Дано си ме разбрал)Въпроса ми е - кой от типовете чипове,ще стане за моята кола?Дали от този мотор не е взет пълния капацитет от мощността,още в завода,и ако му сложа чип,ще мога ли да се вместя в 9-10те % мощност получени от чипа.Каква ще е цената на чип за моята кола.Aко се псотигнат 8-9-10 % повишаване ще е много добре,защото на тази калинка страшно много и се усеща когато карам с вкл/изкл климатик,или когато возя дори 1 човек


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот Andonov » Нед 07 юни 2009 12:09


10% ги имаш без проблем. :wink:


Потребителски аватар
paxtara
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот paxtara » Вто 07 юли 2009 0:01


Колеги искам да ви кажя че днес сменихме информацията в компютарът на Сеат Толедо 2001г който оригинално е 150 коня и сега stana 182 и сега има супер огромна разлика,за която много съм благодарен на Brezel :да: :yeaha:


Потребителски аватар
klamat
Мнения: 65
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 8:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Чип тунинг от Brezel

Мнениеот klamat » Сря 08 юли 2009 10:38


+ и от мен за 99 Sharan 1.8T
Вече е доволно "палав"



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта