Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Iago » Нед 16 сеп 2012 22:53


Не знам как въобще сравняваш портване на око от той знае как с портване на машина.. още повече като знаем колко са смотани фауве главите. Говорим при все че се търси абсолютния максимум..

Да.. аз също ще търся човек в бг да ми ореже главата, но си и знам че резултата далеч няма да е като с машини. Но като нямам пари - тва е ;) пък и не търся кралица в клас "а" де :)




batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот batVenci » Пон 17 сеп 2012 11:17


Засилването на атмосферния двигател е в основни линии за сметка на по-високи обороти. Така за нормален заводски двигател (на който максималната мощност се достига при 5-5 500 оборота) е трудно да го развъртиш над 6-7 000 оборота, предвид породените от това големи инерционни моменти. В случая е наложително цялостно крайностно олекотяване и балансиране на всички движещи елементи, усилване якостта на същите, тъй като високооборотните инерционни сили нарастват на квадрат с нарастване на оборотите на двигателя. Т.е. на "пълна промяна" подлежат бутала, биели, колянов вал, разпределителни валове, дори маховик и т.н. Предвид широкия оборотен диапазон, за правилната работа на двигателя в различните оборотни режими, е изключително необходимо поне променлив режим на пълнене, даже някои реализират такъв на изпускателната система. Т.е. тук промяна е необходима при смукателните и изпускателните колектори, дори на целия газо-разпределителен механизъм. За цената на всичките тези тунинг елементи, не ми се мисли. С една дума проблемите на високооборотните атмосферни двигатели са ясни, като цената за тяхната правилна работа е много висока. Така според мен тунинга на атмосферките е - много средства за сравнително малко нарастнала мощност.
До тези изводи достигнаха конструктурите на BMW (доскоро най-ревностните защитници на атмосферния бензинов двигател), които сега представят новия М5, както и предстои да видим официално и новия М3. Същите безспорни специалисти официално декларират цялостно отказване от високооборотните атмосферни спортни бензинови двигатели в посочените знакови модели, за сметка на новите с няколко турбокомпресора бензинови двигатели. Нещо по-вече дори и в малките двигатели турбинирането ще се разгръща с все по-голяма сила, явно защото във възможностите на атмосферните двигатели дори най-големите специалисти не виждат перспектива. Освен това атмосферките при равни условия горят много по-вече от турбинираните си еквиваленти. Според BMW новия турбо V8 двигател на М5 с мощност 560 к.с. и обем 4,4 литра, гори с 20% по-малко, в сравнение със стария атмосферен V10 с мощност 508 к.с. и обем 5 литра. Така също и върховите бензинови модели на нашия VAG отдавна са с турбо, като и при нашите модели атмосферките ще са все по-малко. Нещо по-вече Фолксваген с представения преди по-вече от 15 години, 1,8 турбо посочи пътя на развитието на масовия бензинов двигател и да се критикува концепцията за бензиновите двигатели на концерна е несериозно, дори и някои модели да показват известни слабости. Затова може би най-евтин качествен тунинг на бензинов VW двигател е закупуване на здраво 1,8 турбо, в различните му модификации достигащо мощност дори над 220 коня. Тук засилването е много по-лесно, с чип или дори само с "игра" с турбото...


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот FreeSoul » Пон 17 сеп 2012 12:51


Iago - някъде да съм писал за портване на око?
И в БГ има машини и хора, които портват :mrgreen: , не сме чак толкова назад.

batVenci - Това е така, постигането на резултати с турбо са много по-лесни, затова и всички това правят :mrgreen:


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Iago » Пон 17 сеп 2012 15:22


Хм.. не знаех признавам си. Ако искаш и на ЛС ако може разбира се да дадеш малко инфо кой и къде :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Vizor » Пон 17 сеп 2012 15:30


FreeSoul написа:Iago - някъде да съм писал за портване на око?
И в БГ има машини и хора, които портват :mrgreen: , не сме чак толкова назад.

batVenci - Това е така, постигането на резултати с турбо са много по-лесни, затова и всички това правят :mrgreen:


Ами аз все си мисля, че никога в БГ не се е портвало на друго освен на ОКО :)


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот dobrin » Пон 17 сеп 2012 21:37


FreeSoul написа:... леките модове за съживяване са ясни на всички ...

Далеч не на всички. Според мен няма да е зле някой, който има хабер, да пообобщи какво точно може да се направи като програма максимум при атмосферен тунинг на 16V двигател на VW и какви ориентировъчно са очакваните резултати. А пък ако го напише някой, който лично го е правил, ще е най-добре.
Може и да е писано, някъде, в отделни теми, но синтезирано на едно място ми се струва, че го няма ... Може и да бъркам ...


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот radi_nrj » Пон 17 сеп 2012 23:03


Тук много добра отправна точка би била листата с ъпгрейди на VW Motorsport за Голф 3 Kit Car. Там много добре ги имаше описани частите, които се сменят и каква мощност се получава с въпросния сет ъп (едното от нивата беше 260кс). Някой колега беше дал линк ама не го намирам...

На 6:50 - 179 кончета от КР ;)

Последна промяна от radi_nrj на Вто 18 сеп 2012 0:02, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Ludiq » Пон 17 сеп 2012 23:43




Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Сря 19 сеп 2012 0:48


KR + 288cams

Изображение


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Сря 19 сеп 2012 1:21


И аз не знаех че в БГ има флоу машина....

Много ми стана интересно къде отварят и изравняват портове...

моята е правена на ръка... (аз съм си я правил) и съм сигурен че има още какво да се иска от нея

преди дооооста години раколачихме един двигател VWM и главата бе при мен за 1-2дни та я копирах няколко пъти....
Двигателя на белия голф е с такава глава.... и ....на колата не и стига въздух след 7500.... и въпреки това е 159,4кс и 181нм измерени на диното в Хеед. Не се сешам при каква външна температура, влажност и атмосферно налягане са измерени


много ми е интересно ... онова клипче за английския голф.... 170кс ли беше или....научна фантастика с цел реклама?!?! :| все си мисля че механината инжекция е доооооста рестриктната и тъпа за управление на назобен мотор. Нямаш особени опции за игра с авансите.... нямаш НИКАКВА игра със смесите в диапазоните където ти трябва.... или я давиш някъде или я държиш бедна другаде.... и полудяваш докато я настроиш. Изравняваш дюзи.... пускаш бензин.... спираш го.... занимаваш се с дни само с ВЮРа.... и като мръдне атмосферното налягане и се почва.... "...тая кочина що умря...." или " мамка му и време сега вали и колата ми е бедна..." и ха пипна смесите ... и пак отначало всичко....
Преди да се запали кабриото, мотора влизаше в 9000.... но с цената на 2 месеца игра с инжекцията и дюзите....

май много се разписах и станах банален....


Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот negodnika » Сря 19 сеп 2012 6:39


И с K-jet-а се изкарват коне, това че в БГ са малко хората който могат да го настроят е друг въпрос и че повечето са в отвратително състояние.


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот kav4o » Сря 19 сеп 2012 9:11


negodnika написа:И с K-jet-а се изкарват коне, това че в БГ са малко хората който могат да го настроят е друг въпрос и че повечето са в отвратително състояние.

Ами аз като помислих малко логично дали да си стегна ке-джета и като видях колко струват 4 дюзи (при това мога да ги взема на много добра цена, защото работя в ауто+) дори и така цената е убийствена, а и не се знае като ги сменя какво друго ще излезе.. в крайна сметка ми сложиха един дигифант от абф и работата заспа :mrgreen:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот dobrin » Сря 19 сеп 2012 14:17


Bobby_ написа:много ми е интересно ... онова клипче за английския голф.... 170кс ли беше или....

179! Ама не казаха какво са правили по него.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот golfmk1 » Сря 19 сеп 2012 14:24


На този ABF са реално измерени конските сили :mrgreen: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Сря 19 сеп 2012 18:20


този синия ... го знаеме всички фенове и ....това което пише е напълно възможно!!!

Добрине.... каквото и да правят ... ми е мноооооооооого трудно да повярвам че това е 179кс ... било то и на мотор.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта