
Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Tyan каза на събора че с металната скоба е голям шанса да се запалиш като куче
Какъвто и вентилатор да сложиш трябва да го развъртиш на кански обороти за да ти направи някакво надналягане достатъчно за да усетиш минимален ефект. С ел двигателче както ти смяташ няма да стане понеже то държи да речем 5000 об. => въздушната струя създадена от вакуума на мотора се мъчи да премине през въртящата се перка но не може да мине всичкия. Така че ефекта е даже по кофти. Едно турбо се върти с повече от 100 000 об/мин...

Какъвто и вентилатор да сложиш трябва да го развъртиш на кански обороти за да ти направи някакво надналягане достатъчно за да усетиш минимален ефект. С ел двигателче както ти смяташ няма да стане понеже то държи да речем 5000 об. => въздушната струя създадена от вакуума на мотора се мъчи да премине през въртящата се перка но не може да мине всичкия. Така че ефекта е даже по кофти. Едно турбо се върти с повече от 100 000 об/мин...
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
По масовите турбини са с втулка и маслена възглавница а има и лагерни.
За пример Сложи електрическото вентилаторче на входа на тръбата за въздух БЕЗ да го захранваш с 12В. И виж че ще развие адски обороти от вакуума на мотора а тези адски обороти са много повече отколкото самото моторче може да развие като е захранено с напрежение;)
За пример Сложи електрическото вентилаторче на входа на тръбата за въздух БЕЗ да го захранваш с 12В. И виж че ще развие адски обороти от вакуума на мотора а тези адски обороти са много повече отколкото самото моторче може да развие като е захранено с напрежение;)
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Stenly написа:Tyan каза на събора че с металната скоба е голям шанса да се запалиш като куче![]()
Какъвто и вентилатор да сложиш трябва да го развъртиш на кански обороти за да ти направи някакво надналягане достатъчно за да усетиш минимален ефект. С ел двигателче както ти смяташ няма да стане понеже то държи да речем 5000 об. => въздушната струя създадена от вакуума на мотора се мъчи да премине през въртящата се перка но не може да мине всичкия. Така че ефекта е даже по кофти. Едно турбо се върти с повече от 100 000 об/мин...
колега, значи нека да изчистиме терминологията:
Турбината е центробежен (радиален) вентилатор, който постига (относително) високо налягане и дебит като се върти с мнооого високи обороти като изтласква въздуха на малки порции но с огромна скорост, използвайки центробежните сили (ефекта на прашката). Предвид ниската плътност на газовете за да се постигне налягане, турбината трябва да "мята" въздуха с изключително висока линейна (за турбината това е периферната и скорост), което предвид малкия радиус на турбината означава много висока ъглова скорост (високи обороти). Всички знаеме че колкото е по голяма турбината, толкова по ниски са и оборотите, защото радиуса и по голям и постига необходимата периферна скорост при по-малка ъглова (демек при по-ниски обороти)
Аксиалният (осов) вентилатор постига много по ниски налягания но по-голям дебит поради факта че буквално гребе въздуха с лопатките на перката на големи порции а не го изстрелва центробежно. и го постига при много по ниски обороти от турбината.
И за това като правило се знае че радиалният вентилатор (турбината) е за налягане, а аксиалният - за дебит.
Такааа, сега, в цялата тема развивам идеята за достатъчен дебит при ниско налягане, така че подбирайки вентилатор с падходящ дебит, който винаги надвишава максималният възможен на двигателя на колата. Така електрическият вентилатор винаги ще подава повече въздух, отколкото му е необходимо на двигателя и ще има излишък от нагнетен въздух, който на практика ще натоварва електромотора, а няма да работи в разреждане и свръх обороти.
И пак, идеята е да се улесни пълненето и евентуално подобряване на характеристиките при ниски скорости и преходни режими, а не принудително пълнене в смисъла на наляганията, постигани от турбо и/или механични компресори
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Bobby_ написа:то всичко много хубаво звучи ама замисли ли се за високите обороти на мотора? дали няма този вентилатор да се яви като "тапа" за въздух и вместо надналягане да има вакум в колекторите?
Прав си, но с моят (и общо взето масов) стил на каране много рядко се преминават 4000 об/мин, при които съм правил изчисленията. А не е проблем да се преизчисли до 6000 и тогава просто се слага още по-високодебитен вентилатор, който да покрива нуждите при тези обороти.
Предлагам да спретна една бета версия и ще пиша за резултатите.
И за чистота на експеримета ще монтирам манометър за налягането и ще измеря преди и след при различни скорости - да видим има ли смисъл от значението от цялата галимация, щото теоретично би трябвало да има, ама на практика...
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Tyan написа:е па след като принципно не ръчкащ що искаш да си убиеш колата ?
Ами както писах в самото начало, искам да оползотворя възможвостите на мотора без да го "убивам", а и теоретично цялата галимация би трябвало да подобри динамиката при ниски обороти и преходните режими, когато мАтора има нужда от вятър, а него го няма
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта