Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 14 ное 2007 16:21


dimitarpetrov - питай Tyan! :lol:




Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Сря 14 ное 2007 17:28


Li4o написа:...


Е прав си, малко не се съобразих :D то наистина тоя пич е хвърлил пари в мотора десет пъти колкото за едно обикновено турбо ;)


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Сря 14 ное 2007 19:22


Tyan каза на събора че с металната скоба е голям шанса да се запалиш като куче :lol:
Какъвто и вентилатор да сложиш трябва да го развъртиш на кански обороти за да ти направи някакво надналягане достатъчно за да усетиш минимален ефект. С ел двигателче както ти смяташ няма да стане понеже то държи да речем 5000 об. => въздушната струя създадена от вакуума на мотора се мъчи да премине през въртящата се перка но не може да мине всичкия. Така че ефекта е даже по кофти. Едно турбо се върти с повече от 100 000 об/мин...


pacohaker
Мнения: 414
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 18:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разкопания град

Мнениеот pacohaker » Сря 14 ное 2007 19:43


Stenly написа:Едно турбо се върти с повече от 100 000 об/мин...

добре де какви са лагерите или втулките или кво е да издържа на такива обороти


Потребителски аватар
batsasho1
Мнения: 152
Регистриран на: Пет 10 фев 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот batsasho1 » Сря 14 ное 2007 20:00


pacohaker написа:
Stenly написа:Едно турбо се върти с повече от 100 000 об/мин...

добре де какви са лагерите или втулките или кво е да издържа на такива обороти

масло


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Сря 14 ное 2007 20:16


По масовите турбини са с втулка и маслена възглавница а има и лагерни.
За пример Сложи електрическото вентилаторче на входа на тръбата за въздух БЕЗ да го захранваш с 12В. И виж че ще развие адски обороти от вакуума на мотора а тези адски обороти са много повече отколкото самото моторче може да развие като е захранено с напрежение;)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 14 ное 2007 22:48


Stenly написа:Tyan каза на събора че с металната скоба е голям шанса да се запалиш като куче :lol:
Какъвто и вентилатор да сложиш трябва да го развъртиш на кански обороти за да ти направи някакво надналягане достатъчно за да усетиш минимален ефект. С ел двигателче както ти смяташ няма да стане понеже то държи да речем 5000 об. => въздушната струя създадена от вакуума на мотора се мъчи да премине през въртящата се перка но не може да мине всичкия. Така че ефекта е даже по кофти. Едно турбо се върти с повече от 100 000 об/мин...


колега, значи нека да изчистиме терминологията:
Турбината е центробежен (радиален) вентилатор, който постига (относително) високо налягане и дебит като се върти с мнооого високи обороти като изтласква въздуха на малки порции но с огромна скорост, използвайки центробежните сили (ефекта на прашката). Предвид ниската плътност на газовете за да се постигне налягане, турбината трябва да "мята" въздуха с изключително висока линейна (за турбината това е периферната и скорост), което предвид малкия радиус на турбината означава много висока ъглова скорост (високи обороти). Всички знаеме че колкото е по голяма турбината, толкова по ниски са и оборотите, защото радиуса и по голям и постига необходимата периферна скорост при по-малка ъглова (демек при по-ниски обороти)
Аксиалният (осов) вентилатор постига много по ниски налягания но по-голям дебит поради факта че буквално гребе въздуха с лопатките на перката на големи порции а не го изстрелва центробежно. и го постига при много по ниски обороти от турбината.
И за това като правило се знае че радиалният вентилатор (турбината) е за налягане, а аксиалният - за дебит.

Такааа, сега, в цялата тема развивам идеята за достатъчен дебит при ниско налягане, така че подбирайки вентилатор с падходящ дебит, който винаги надвишава максималният възможен на двигателя на колата. Така електрическият вентилатор винаги ще подава повече въздух, отколкото му е необходимо на двигателя и ще има излишък от нагнетен въздух, който на практика ще натоварва електромотора, а няма да работи в разреждане и свръх обороти.

И пак, идеята е да се улесни пълненето и евентуално подобряване на характеристиките при ниски скорости и преходни режими, а не принудително пълнене в смисъла на наляганията, постигани от турбо и/или механични компресори


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Сря 14 ное 2007 23:30


то всичко много хубаво звучи ама замисли ли се за високите обороти на мотора? дали няма този вентилатор да се яви като "тапа" за въздух и вместо надналягане да има вакум в колекторите?


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Чет 15 ное 2007 8:28


Bobby_ написа:то всичко много хубаво звучи ама замисли ли се за високите обороти на мотора? дали няма този вентилатор да се яви като "тапа" за въздух и вместо надналягане да има вакум в колекторите?

Прав си, но с моят (и общо взето масов) стил на каране много рядко се преминават 4000 об/мин, при които съм правил изчисленията. А не е проблем да се преизчисли до 6000 и тогава просто се слага още по-високодебитен вентилатор, който да покрива нуждите при тези обороти.

Предлагам да спретна една бета версия и ще пиша за резултатите.
И за чистота на експеримета ще монтирам манометър за налягането и ще измеря преди и след при различни скорости - да видим има ли смисъл от значението от цялата галимация, щото теоретично би трябвало да има, ама на практика...


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 15 ное 2007 9:05


е па след като принципно не ръчкащ що искаш да си убиеш колата ? :)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Чет 15 ное 2007 10:13


Tyan написа:е па след като принципно не ръчкащ що искаш да си убиеш колата ? :)


Ами както писах в самото начало, искам да оползотворя възможвостите на мотора без да го "убивам", а и теоретично цялата галимация би трябвало да подобри динамиката при ниски обороти и преходните режими, когато мАтора има нужда от вятър, а него го няма


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Мнениеот baivan » Чет 15 ное 2007 15:50


Aйде някой най - накрая да ми обясни каде е тоя датчик входящия въздух при АБС-а. Гледах, гледах и нищо такова не видях :( А по темата по рано ми се въртеше из главата кислородна бутилка и маркучле вкарано под ъгъл във въздуховода, ма знам ли, май нищо няма да стане.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 15 ное 2007 15:52


отгоре на капачката над дюзата на моното:)


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Мнениеот baivan » Чет 15 ное 2007 15:54


Tyan написа:отгоре на капачката над дюзата на моното:)


Тебе чаках :lol:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 15 ное 2007 15:56


па аз на лични не ти ли казах ..или съм се отнесъл :??? :??? :010: :010:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта