Малко Diesel Tunning

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 03 дек 2007 15:40


Не става Г60, не може да храни 6-цилиндров двигател 2.4л. При това ако на Г60 му сложа шайба да го развърта бързо в ниските и да ми дава 0.3-0.4 бара при 1000 оборота, какво ще му се случи при 5-6000 оборота всеки може да се досети.
Rabbit_TDI е прав и за периодичния ремонт. А аз лично се съмнявам, че читав винтов компресор от ц200 ще го дадат за 1000 лв., но това е друга тема. Да не се наложи после още 1000 лв. да се дават. А и компресора влачи след себе си още усложнения, ремъци и шайба (към коляновия вал, не че нямам свободна, но е за климатик), разположение и захващане към двигателя, блоу-оф вентил, клапа, допълнителни пътища, още един въздушен филтър и др.
Остават двете турбини, засега имам оферта за едната, която е с променлива геометрия и с вакуумен контрол, а идея си нямам как ще я управлявам. Тя ще бъде 'малката' турбина. Почвам да търся и някакъв изрод за 'голяма'.
А понеже с турбината ми предлагат и като подарък една счупена, смятам да ги разколача и двете и да видя дали може да се събере една дето ще е най-убава. Тъкмо и тогава ще се види дали може да се замени вакуум управлението с буст управление.
Но засега си остава въпроса как се управлява вакуумна ТПГ.
По принцип този двигател има вакуум вентил, който отваря гейта, той по-принцип може да се използва, но... не и ако се ползват различни стойности на вакуума за управление на променливата.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 дек 2007 15:48


Гледал ли си в ebay.de


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 03 дек 2007 15:51


Какво да гледам там? А и не шпрехам немски.




Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 03 дек 2007 19:50


Виждам, че продават турбини :)
Друго питах... :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 03 дек 2007 19:52


Ааааааа.Ако разбираш английски има преводачка на цели страници от немски в английски-не е много точна ама върши работа.Другото е че трябва да намериш някой колега с немски адрес да ти ги препрати.В общи линий гаранция за турбините няма,но както виждаш цените са такива ,че и ремонт да им направиш пак ще ти легнат по-тънко от тукашните ,а има голряма вероятност напвао да я слрожиш.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 06 дек 2007 22:41


Тоя пич с турбината с променливата геометрия не се обади (а се бяхме разбрали за пон'дел'ник).
Минавам на вариант две прави турбини (малка и голяма) с два външни гейта.
Как мислите, ако разрежа коша, ще мога ли после да го укрепя като хората или става ялова работата?
Другия вариант е да режа капака (грозно). Ама ще го замажа някак си...
Другото, за което се замислих (освен скоростна кутия и съединител), е че този мотор е с ангренажен ремък. Оригинално е 115 к.с. В момента е на около 145-150 к.с. Този ремък ще издържи ли по-голяма мощност?


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пет 07 дек 2007 0:24


Ремъка ще издържи, за съединител питай Alibi в БМВ форума, имаше някакъв керамичен, прати много поздрави от Стефан :)


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Пет 07 дек 2007 1:35


Камене, днес бяхме заедно с Аспарух и турбините ги чака да му ги докарат.... ТВОИ СА!!!!!

Ремъка ще издържи..... общо взето ти не променяш съпротивлението върху него!!! (не слагаш компресор там или нещо което да го мъчи...)

Ако са 2 турбини:
моето виждане е че първата турбина трябва да държи на "0" без вакум в колектора така че при подаване на газчица да реагира мигновено и да имаш надув 0,3-0,5при 1300-1400оборота от нея и при 2300 да се задвижи и 2рата която да надуе до 1бар (примерно) между 2300 и 4500об.

Ако е една турбина:
то тогава геометрията да се контролира много фино за да не се раздробят лопатките ..... (турбината трябва да е ужасно здрава) което е под въпрос за този тип....


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 08 дек 2007 14:05


Е това ме притеснява!!! как ще управлявам прецизно турбина с променлива геометрия, като даже не знам как се управлява такава с вакуум контрол. Май само ще се вкарам в някакъв филм ако мина на вариант ТПГ.
Все повече се убеждавам, че много по-просто и по-ефикасно ще е да сложа две прави турбини с два външни гейта, които да ги настроя да се отварят на съответното налягане.
А за ремъка се притеснявам, защото този мотор оригинално е 240 нМ, а след този сет-ъп може да отиде на двойна мощност, например 320-340 нМ. Отделно, този въртящ момент оригинално е в максимални стойности при 2400 об.мин до 4000 об/мин, целта на цялото упражнение е диапазона на оборотите (при двойно по-голям въртящ момент) да е 1200-1300 об.мин до 5500-6000 об/мин (с изместване на прекъсвача, който в момента е на 5300 об/мин). В случая по-важно е, обаче, да се свали долната граница на оборотите, при която въртящия момент е в максималната си стойност (не че и горната граница не е важна, де!)


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 08 дек 2007 23:25


Днеска взех турбините и двете имат сериозен радиален луфт (утре ще го меря, ама на ръка е поне 0.3 мм, ако не и повече), ще ги разглобявам и двете и ще има снимки.
Не мисля да ги използвам, взимам ги с научна и изследователска цел.


Потребителски аватар
ivaylomihaylov
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Малко Diesel Tunning

Мнениеот ivaylomihaylov » Сря 21 юли 2010 17:33


Тази тема е доста позабравена, а би било хубаво да се възроди.Има ли някой, който да си е монтирал вече метанолова система или воден интеркулер на турбо дизел.Знам,че предкамерното на голф турбо дизел е ограничаващ фактор за тунинг,и е по-евтино да се купи тди.Все пак от научна гледна точка е хубаво да се коментира какво би се постигнало с водна инжекция.Харесал съм си един модел в САЩ,въпроса опира в ефекта след монтажа без да се пипа горивната помпа.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта