Тва 5В30 не държи никакъв вискозитет при 100градуса, а при 110-120гр. става на пълна чорба, крайно неподходящо масло ако питаш мен, отделно и ВР-ите са по-топли откъм вода и масла

Това му е вискозитета при 100градуса cSt @ 100ºC
12.1 , на 0W40/5W40/10W40 маслата е 14-16, отделно това 5В30 е за коли с модерни дизели с ДПФ филтри където маслото трявба да е с по-ниско пепелно съдържание и т.н. и т.н.
На ВР6 му дават да се кара с 5W30 масло, само при студен климат, щото лятото на магистралата става на водичка.
A точно такъв мобил и маслата от тоя клас и вискозитет се слагат основно на модерен комърейл дизел с ДПФ филтър монтиран на все още гаранционна кола.
SAE Grade 5W-30
Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ºC 72.8
cSt @ 100ºC 12.1
Viscosity Index, ASTM D 2270 164
Sulphated Ash, wt%, ASTM D 874 0.6
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, ASTM D4683 3.58
Pour Point, ºC, ASTM D 97 -45
Flash Point, ºC, ASTM D 92 254
Density @ 15ºC, kg/l, ASTM D 4052 0.850
По-скоро би трябва да го караш с масло с горен индекс поне 40

подходящи биха били 0W40/5W40/10W40/5W50/10W50/10W60/15W50/10W60