Теоретични разсъждения и идеи за ъпгрейд на предни спирачки

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 02 окт 2008 10:08


Bobby_ написа:...

Имаш известно основание да мислиш по този начин, но само донякъде.. :wink:
Защото, както е добре известно, спирачната система се проектира и изгражда по такъв начин, че да е адекватна на масата на автомобила и :!: мощността на двигателя му. Иначе истинските, расови, спортни автомобили отдавна да са минали на 288 мм диск с еднобутално апаратче и смешни накладки, за да не им кипва течността и да не им 'цвилят' гумите.
Тюнинг тенденциите, които все повече се забелязват напоследък в БГ, се отличават все повече с турбиниране (което отвежда двигателя на 200+ к.с., а често и 300+ к.с.) или присаждане на зверски атмосферни мотори (значително по-рядко, наистина). Ако се прави качествено силовия тюнинг, задължително се обръща внимание на джанти и гуми, окачване и това, което се пропуска в много случаи, но също изисква специално внимание е здравината на шасито. При сериозен силов тюнинг, задължително се укрепва шасито... не говоря само за рол-кейдж, което е масовото явление, а за сериозно усилване, което да отговаря на натоварванията... това, естествено, довежда до увеличаване на масата на автомобила и в съчетание с 200+ или 300+ к.с. мотор, който е намалил значително времената за ускорение и увеличил чувствително Ве-Макса и страничните G-натоварвания, вече "стоковите" 288 мм спирачки почват да издъхват при 1-2 по-сериозни спирания на магистралата. Не говоря дори за спортно каране! А съм 100% сигурен, че ако се опиташ да поддържаш 150 км/ч. средна скорост на магистралата, например от София до Пловдив, натоварването върху спирачките ще е в много пъти повече, отколкото при 2-3 кръгчета на картинг пистата в Калояново. Там може и с 288 мм. дискове.
:arrow: А както си обещал следващия сезон от Шампионата да е на Серес, ще наблюдавам с интерес, как някоя турбинирана бегачка ще подпали джапанките още на 2-рата обиколка с 288 мм дискчета.
И да отбележа, че говорим за спирачки, които да работят и в градски условия, както са направени Поршетата, Фераритата и спортните варианти на Мерцедес, Ауди, БМВ и много други марки, т.е. да спират добре и при студени и при загрели спирачки. Както всички сме забелязали, те са оборудвани с огромни спирачни дискове и апарати... щото не вярвам някой да си сложи СПОРТНАТА спирачна система, която си дал за пример и после да си прави рънове на къси отсечки пред блока, дорде му загреят накладките и дисковете, а после да се моли Богу горещо да не попадне в задръстване, от ще му изстинат спирачките....




Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 02 окт 2008 10:31


И само да добавя, че притесненията за помпата и нейния дебит, за да отговаря на по-големите апарати, се решават най-лесно и най-елегантно в чисто технически аспект. По горе в темата бяха изброени поне 2 варианта за разрешаване на този проблем:
а) по-голяма спирачна помпа (съответно с по-голям дебит);
б) спирачна помпа с хидро-усилвател, която пак е с по-голям дебит. :wink:
Като накичиш и едни армирани маркучи, дет не се раздуват като нормалните и нямат почти никакви загуби на налягане, яла глей ко стаа.
А спирачна течност - бол, с къвто си поискаш ДОТ... и тя кипи и се загрява от малки спирачни дискчета с некви смешни накладки, дет си мислиш, че ще спират до утре сутринта. :wink:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 02 окт 2008 11:09


Bobby_ написа:...
Много важно че сте сложили 100бутални апарати или 300+ диск като той не може да се охлади и кипва течноста при 2-3 пъти по агресивно спиране...

А тва дет си го написал, си помисли пак дали е така...
Шъ кайш, да слагаме по-малки спирачни дискове и еднобутални малки апаратета, от се охлаждат по-добре и не кипват течността... mhihi


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Чет 02 окт 2008 20:53


Камене, ако говориме за спирачните системи на Порше ...мерцедес....БМВ :) и т.н. техните дискове са от керамика и са 4-6-8 буталнии. Най новите спирачни системи даже са електрически и се контролират от компир който мери какво се случва с всяко едно от колелата така че да няма приплъзване или подхлъзване. Вчера карах А8 4,2.... и повярвай ми това има какви ли не системи за стабилност при спиране.... Наще варели като натиснеш спирачката и предницата се чуди на къде да хване ... ..........

Последна промяна от Bobby_ на Пет 07 ное 2008 23:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 02 окт 2008 21:46


Bobby_ написа:...

Боби, не искам да превръщам темата в чат и за това ще продължим спора наистина като се видим... не съм съгласен с доста от нещата, които си написал, но ако навлезна в подробности, ще засегна много други аспекти на тунинговането на спирачките, които влияят и директно, и косвено, но ще стане роман... а не това е целта на темата. Целта на темата е да даде един разумен, нискобюджетен вариант за ъпгрейд на предни спирачки.
За да не бъда празнословен все пак, отново ще повторя, че нещата не опират само до турбиниране... много други бири играят при силовия тунинг, изредил съм най-основните по-горе...
И все пак, няма как да ме убедиш, че с 312 мм. дискове, 4-бурални алуминиеви Брембо апарати, 32 мм спирачна помпа с хидравличен усилвател ще спирам по-лошо и ще ми ми греят повече дисковете и ще ми кипи течността.


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Чет 02 окт 2008 22:26


Камене това упражнение ако се направи на мк2 с абс дали ще е добре :roll: :?:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 02 окт 2008 23:28


Алпинка, не знам дали ще е по-добре с АБС на МК2, щот в момента го правя на БМВ-то, което ще е с АБС и ако не ми хареса, ще го изкорубя и изхвърля... и от собствен опит знам, че на сухо се спира по-добре без АБС, а на мокро се спира по-добре с АБС, но ще видя как е во истина и тогава ще решавам... все пак колата ще я ползвам за кеф и бъзици с разни стокови бегачки...
Голфа е без АБС и мисля и така да остане, но голфа ще бъде с пистово предназначение и особено за картинг пистите в БГ, така че там е друга бира,,, левия йрак ще е върху спирачките, десния - където му е мястото... опита от БМВ-то ще го прехвърля на голфа, но има няколко неща, които са от значение:
1. Джанти и гуми;
2 Страничен наклон на макферсоните - търси се баланс между завиване и спиране;
3. Укрепване на шасито;
4. Особености на трасето, на което се кара, прави, завои, градуси, Ве-Макс по правите и т.н.... оттам тръгва всичко - какви гуми (или сликове) да се ползват, какви наклони на макферсоните да се дадат, какви накладки, спирачна течност, баланс на купето (влияе много!) и ред други параметри...
Както казах, това са доста специфични неща, не са предмет на темата, целта е да се направи разумен и практичен ъпхрейд за кола, с която да се изкефиш на магистралата...
Автомобил, който се подготвя за писта няма нищо общо... хвърляш му накладките след едно състезание, най-често сменяш и дискове... държи се сметка и за неокаченото тегло на колелата, Боби, без да иска, за това даде пример със СПОРТНАТА спирачна система, която е със сравнително големи дискове и малки апарати и накладки-еднодневки... поддръжката е различна като цени и пробег... не става да го караш по родните китни шосета по много причини и т.н.
Тук говорим за кола, на която да се кефиш и да не сдава багажа след 100 км. пробег.
Иначе съображенията, доводите и сметките за еднодневка-пистарка са ясни, ама и някои чак налудничави. Не са само спирачките. Освен какъвто и да се сетите тюнинг по двигателя, то са подредени предавки, то е подбран диф със съответното предавателно число, то е олекотяване до безобразие, някои стигат и до крайности, та смятат и теглото на водча и влиянието му върху баланса на колата, има болни хора, които пазят диети... и това всичко за картинг пистите в БГ. Зависи колко си шашав и колко ти е дебел джобът :!:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пет 03 окт 2008 21:41


Ако АБС-а не смогва има две опции:
1. Присажда се по-голям, ако много държите да имате АБС - не е толкова трудно, само трябва да измислите места за датчиците на новия или ако имате съществуващ АБС, да моднете сигнала на съществуващите датчици, за да си говорят с АБС компа;
2. Изхвърля се (както най-вероятно ще стане при мен) и започвате да се учите да спирате с новия сетъп.
Благодаря на Алпинката за хубавия въпрос, защото досега не се бях заислял за това :idea:
Човек се учи дорде е жив, дори и тези, които са наясно със всички аспекти на спирачните системи, включително и със спортните такива. И дето цитират работни диапазони, ама забравят да кажат за какви материали за дискове и накладки става въпрос... щото диск от нормален чугун ще заприлича на грамофонна плоча, изпечена хубаво във фурна 200 градуса за 2 часа, ама тва треа аз да го казвам, а не тюнинг-мастерите, от се крият и от самите себе си, да не би некой друг да научи нещо повече...
Утре ще взема фланците от дуралуминий и ще ви пусна подробни чертежи на изработката, с обяснения защо така или иначе... ще ги снимям и в джантата, за да се види всичко и няма да ви обяснявам колко е трудно и/или колко недостъпно или безсмислено е всичко.
Ще споделям опит с със всички видове и марки накладки и дискве и какви проблеми може да очаквате от тях...
Ще си говорим и за това, какво точно оказва влияние на доброто спиране, какво трябва да се промени и как...
Един мод тука се беше зарекъл да направи каквото може този раздел да стане читав, а не само за тенекеджийско-бояджийски героизми... не че е лошо.
Ще видя дали ще ми изтрае акаунта да го видя това нещо осъществено... mhihi
Екперементирайте! Учете се! И не залагайте всичките си надежди на 'капацитетите', от и те грешат и то често, просто не ги е страх да сгрешат! Ама после и не казват!
Това от мен засега.


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Пет 03 окт 2008 22:00


Инвестиция за спирачки е много наложителна при засилване на мотора на колата,но като гледам тук,не повече от 4-5% от потребителите ще прочетат какво си написъл и мислил Камене!Поради простата причина,че в този форум като се чуе тунинг е нещо много страшно,но да си лафим цял ден как се сваля капачката на фара на мк2-става!
Та това исках да ти кажа-ЕВАЛА за размислите и съветите! :idea:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 04 окт 2008 19:52


sin orel C20XE написа:....
:да: :beer

Абе помотвам се аз днеска и ко да видя!!! гледам една жанта! mhihi

Изображение

А тя се оказва Борбет тип А, 7.5j x H2, 16" ЕТ 20... mhihi

После се оглеждам и ко да видя? Някой ми напраил подарък!!! Радо, следващия път няма да се оттървеш, ще се напиваме!!! Стойко също ще е в кюпа с почерпката, щот ще придаде окончателния финес на фланците!!!

Изображение
Изображение
Изображение

Без да искам се спъвам в ей тез железа, викам, чакай да видя какви са...

Изображение

И от и досега обичам да си играя с конструктор Лего, викам, чай да видим ко ши стани тука ве? mhihi


Изображение
Изображение
Изображение

Няма да опира отнийде! mhihi Даже лепените противотежести си минават на цели два милиметра от апарата! От апарата до спиците има цели три милиметра... mhihi Всичко влезна като у тех си... mhihi

Малко ТТ (тактико-технически) данни за фланците - дебелина 30 мм. Като правите отворите които ще са откъм главината, оставете диаметъра с 1 десета повече, за да влезе без проблем фланеца към главината. И като мерите дълбочината на отвора, вземайте предвид и капачката за гайката на главината, щот това не го бях догледал (не ми го бяха докладвали коректно, ама и аз не се сетих де) и затова ще трябва още малко да се увеличи дълбочината на отвора за главината, а по-точно с 3 мм.

Използвайте дуралуминий, материал, който се отличава със своята засилена якост и лекота... като повдигнах фланците и ми стана смешно колко леки са.

Ако решите, може да направите и проходен отвор през целия фланец, но аз реших, че няма смисъл да спестя 100-на грама материал (и даже би по-малко) и да компрометирам здравината на целия детайл... особено откъм страната, на която ляга джантата.

П.С. Хареса ми как се 'напълни' тва 16-цолово жанте... mhihi

Последна промяна от kam_tod на Съб 04 окт 2008 20:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Съб 04 окт 2008 19:54


С толкова дълги болтове, аз лично не бих карал...


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 04 окт 2008 19:56


Kozunak написа:С толкова дълги болтове, аз лично не бих карал...

А аз лично бих. Без никакви притеснения. За наша радост има стомани с разична степен на якост на огъване, разпъване и т.н.... mhihi
Виждал съм и търкалца 17-инча 4х100 и с 40 мм. фланци и няма никакъв проблем, всички болтове си бяха на мястото след спиране от 235 км/ч до 0 км/ч. mhihi Аз лично щях да върна поръчката от обяда след това спиране... mhihi


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 04 окт 2008 20:22


Айде да обясня, че иначе ще излезе, че се заяждам с козунака, а то не е тъй...
Функцията на болтовете е да пристегнат джантата, фланеца (ако го има) и спирачния диск към главината по такъв начин, че образувалото се сцепление между тях е равносилно на заварка. Не случайно за болтове 12 мм, отворите в диска е 14 мм. Ако се разчиташе на болтовете да поемат радиалното усилие и/или евнтуален удар от спирачния диск, последиците щяха да са фатални... просто не съществуват болтове с такава якост на огъване... Ако и наистина това се случваше на практика, представяте ли си на какво щеше да прилича свободната (ненавитата) резба на болта?
Който си мисли, че болтовете поемат някакви радиални усилия при спиране или тръгване, да си отвори учебниците по физика от 7-ми клас и пак да прочете за явлението 'триене' и 'сили на триенето'...


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

!

Мнениеот Sachko » Нед 05 окт 2008 21:25


Мен ме интересува дали някои скоро е купувал дискове 280мм на 4x100
Интересуват ме марки и цени :roll:
Благодаря предварително !!!


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Пон 06 окт 2008 10:09


kam_tod написа:
Kozunak написа:С толкова дълги болтове, аз лично не бих карал...

А аз лично бих. Без никакви притеснения. За наша радост има стомани с разична степен на якост на огъване, разпъване и т.н.... mhihi
Виждал съм и търкалца 17-инча 4х100 и с 40 мм. фланци и няма никакъв проблем, всички болтове си бяха на мястото след спиране от 235 км/ч до 0 км/ч. mhihi Аз лично щях да върна поръчката от обяда след това спиране... mhihi


Аз за якост знам...и все пак бих заложил на "адапторен" фланец с двойно повече, но по-къси болтове.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта