Bobby_ написа:...
Имаш известно основание да мислиш по този начин, но само донякъде..

Защото, както е добре известно, спирачната система се проектира и изгражда по такъв начин, че да е адекватна на масата на автомобила и

Тюнинг тенденциите, които все повече се забелязват напоследък в БГ, се отличават все повече с турбиниране (което отвежда двигателя на 200+ к.с., а често и 300+ к.с.) или присаждане на зверски атмосферни мотори (значително по-рядко, наистина). Ако се прави качествено силовия тюнинг, задължително се обръща внимание на джанти и гуми, окачване и това, което се пропуска в много случаи, но също изисква специално внимание е здравината на шасито. При сериозен силов тюнинг, задължително се укрепва шасито... не говоря само за рол-кейдж, което е масовото явление, а за сериозно усилване, което да отговаря на натоварванията... това, естествено, довежда до увеличаване на масата на автомобила и в съчетание с 200+ или 300+ к.с. мотор, който е намалил значително времената за ускорение и увеличил чувствително Ве-Макса и страничните G-натоварвания, вече "стоковите" 288 мм спирачки почват да издъхват при 1-2 по-сериозни спирания на магистралата. Не говоря дори за спортно каране! А съм 100% сигурен, че ако се опиташ да поддържаш 150 км/ч. средна скорост на магистралата, например от София до Пловдив, натоварването върху спирачките ще е в много пъти повече, отколкото при 2-3 кръгчета на картинг пистата в Калояново. Там може и с 288 мм. дискове.

И да отбележа, че говорим за спирачки, които да работят и в градски условия, както са направени Поршетата, Фераритата и спортните варианти на Мерцедес, Ауди, БМВ и много други марки, т.е. да спират добре и при студени и при загрели спирачки. Както всички сме забелязали, те са оборудвани с огромни спирачни дискове и апарати... щото не вярвам някой да си сложи СПОРТНАТА спирачна система, която си дал за пример и после да си прави рънове на къси отсечки пред блока, дорде му загреят накладките и дисковете, а после да се моли Богу горещо да не попадне в задръстване, от ще му изстинат спирачките....