Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update -10 стр.)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот radotom » Нед 31 май 2009 0:25


petko_jj написа:Фирмата се казва ринг инженеринг в пловдив
те разработват контролери с които точно симолират разряд и заряд на акумолаторни батерии за електро мобил.

:banghead: :banghead: :banghead: Баси! Вярно!!!!
Заявката е от заводите на Варта....
как можах да забравя!
Стойко, още утре ще се разбера с момчетата (Румен и Николай) и когато кажеш- уреждам ви среща!




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Vento » Сря 03 юни 2009 10:29


Стойко, случайно попаднах на тези сайтове по друг повод, ако има някаква полезна информация за теб - ще се радвам - виж ги:
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/4429/
http://www.greencar.com/articles/fords- ... ic-car.php

А май се оказва, че Ford имат модел Ecostar - заводско излизащ с електродвигател - http://www.greencar.com/articles/fords- ... ic-car.php

И една вероятно интересна книга - Build your own electric vehicle От Bob Brant - http://books.google.bg/books?id=XcFbEX- ... 3#PPA83,M1

Последна промяна от Vento на Чет 11 юни 2009 15:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Stoi » Чет 11 юни 2009 12:25


Пръвоначално проекта бе замислен с предно предаване като ел-мотора щеше да се куплира към скоростите посредством фланец. Обаче в последствие малко се промениха нещата. Кожуха на 020 скоростите се оказа малък.Реших да мина на задно предаване. Причина е и, че на електромобила не са му нужни скорости. Предавателното число на диференциала е напълно достатъчно. Насочих се към карантии от VW mk2 синхро. До тук добре, но ми се иска да имам блокаж, защото колата ще се ползва и за малко по-спорти цели, а синхрото от Golf няма такива ектстри. Стигаме до последната ми идея ....Заден мост от синхро ,но с преден диференциала от VW Transporter T3/2 синхро който е с ръчен блокаж. Проблемите който аз виждам са следните :

-Някой знае ли каква е понижаващата предавка в диференцала. Аз данни не намерих ?

- напасване към мост от golf2 .
Проблема не е супер голям. С CO и флекс всичко е възможно.

- Обръщане на диференциала на 180 градуса. При Транспортера той идва от задната част , а при мен ще идва отпред.

- Виско муфата.
Просто се премахва ?


Имате ли други идей ? Бъркам ли в нещо ? Предложения ?


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Vento » Чет 11 юни 2009 15:25


Замисли се отново за предно предаване... това със задното е ужасно трудно и скъпо да се направи и граничи с невъзможното. :idea:


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Stoi » Чет 11 юни 2009 15:47


Vento написа:Замисли се отново за предно предаване... това със задното е ужасно трудно и скъпо да се направи и граничи с невъзможното. :idea:



Прав си да, просто искам някой да ме разубеди убедитено :)
Преди малко мерих диф от BMW e30 + Ел.мотора. Пасват идеално в кошо отпред.
Може би ще остане този вариант, но при всички случай скорости няма да имам май.


Потребителски аватар
GOLF 2 GTI16v
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот GOLF 2 GTI16v » Съб 20 юни 2009 7:18


[quote="Stoi"]-Някой знае ли каква е понижаващата предавка в диференцала. Аз данни не намерих ? quote]


задния диф на синхрото мисля че няма понижаваща предавка колкото обороти направи кардана толкова правят и полуоските предаването идва дирекно от касетата на предния диф и раздатката е с 2 еднакви запчатки
ако искаш диф със добър блокаш погледни от ауди куатро мисля че ще можеш да сложиш всичко от него (магаре носачи полуоски дифф) тои има понижаваща предавка


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Pav3l » Вто 04 авг 2009 15:23


Stoi написа:... Някой знае ли каква е понижаващата предавка в диференцала. Аз данни не намерих ?

- напасване към мост от golf2 .
Проблема не е супер голям. С CO и флекс всичко е възможно.

- Обръщане на диференциала на 180 градуса. При Транспортера той идва от задната част , а при мен ще идва отпред.

- Виско муфата.
Просто се премахва ?


Имате ли други идей ? Бъркам ли в нещо ? Предложения ?


Погледни тук за предавателните числа на предния диф. на Транспортер Т2 Синхро: http://vw.auto-spares.ru/T2/1992/059/4/386164-386206/?img_name=005030059 <-- Позиция 3 - имат доста варианти на предавателните числа...
и тук за предавателните числа на задния диф. на Голф 2 Синхро: http://vw.auto-spares.ru/GOSY/1991/067/5/463801-463871/?img_name=007820091 <-- Позиция 29

Обаче и да ти харесат числата другите проблеми си остават...


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот paco » Чет 06 авг 2009 9:14


Това с задното предаване е свързвано с подмяна на тунел и тава на багажник. Тунела ти трябва да е доста по-дълбк за да може да мине кардана ако ще го ползваш де..ей ти пример
Изображение
Изображение
Изображение

Тавата се сменя за да освободиш място за мост, диф и греда дето държи дифа през тампон.

Изображение
Изображение
Изображение

После те чака едно мазане и боядисване за да не избие ръжда дето няма да ти го обяснявам ако не настояваш.

Лично аз си мисля, че колата трябва да отане на предно предаване с дуги скорости, защото без тях няма да има добра динамика.

РАСО


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 07 авг 2009 10:55


Ето нещо за нахъсване - в БГ не се спи!
http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... g%26um%3D1


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот paco » Пет 07 авг 2009 22:39


Тв'а нещо ми прилича на телефонна бутка :lol:

РАСО


Потребителски аватар
Golf_Blade
Мнения: 815
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 0:15
Автомобил: 1996- BMW 316 Compact
Двигател: M43B16
Местоположение: Стара Загора

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Golf_Blade » Съб 08 авг 2009 9:23


Ето един проект за електрически Сивик,знам че е Хонда ама пък е по темата на колегата! :oops:
http://civic-ev.blogspot.com/2008_07_01_archive.html


tehribo
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 10 ное 2009 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот tehribo » Вто 10 ное 2009 13:27


Здравейте колеги!
Работя във фирма ЕЛИН Иванов и сие,която повече от 20 години се занимава с Ремонт на електродвигатели и генератори.
Ще се радвам, ако нашата фирма може да бъде в помощ на някой с информация, ремонт, променяне на характеристиките или закупуване на електродвигатели, генератори, помпи, компресори и други.

http://www.eldvigateli.com


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Stoi » Пон 19 апр 2010 14:13


Причината този проект да се забави толкова е само една: батериите. Оказа се доста проблематична част, както винаги е била за електромобилите. Всъщност именно батериите са спънката елетромобилите да не навлязат масово. Последните 1-2 години тези неща драматично се промениха. Има голям пробив в технологиите, а и цената започна да става малко по-нормална. Такава, че човек като тегли чертата на разходите наистина да си струва да кара електромобил. Все още достъпа до тези нови технологии за обикновения човек е труден. Оловните батерии вече са отживелица и в никой по-сериозен проект не се споменават. Аз също за сега тотално ги отписвам от плановете си. През тези месеци направих безброй запитвания до компании, който предлагат батерии. Изводът, който си направих от всичките проведени разговори и кореспонденции е малко смущаващ. Много трудно се работи с Европейски фирми! Малко по-добра е комуникацията с американските компании. Истината е, че най-добре се работи и комуникира с Китайците. Докато 80% от европейските и американските фирми изобщо не си направиха труда да отговорят на запитванията ми, то този процент при китайските фирми е 0%. След година проучване установих, че най-добрите батерии за моя проект са продуктите на A123, но достъпът до техните нови prismatic клетки е почти невъзможен. Не, че не ги произвеждат, произвеждат ги, но са предназначени за големите автомобилни корпорации, с който подписаха договори и е почти невъзможно човек или малка фирма да се сдобие с тях. Само няколко човека в света са успели по неведоми пътища да се снабдят с количества от тях, но и те имат доста малко бройки, което е недостатъчно за да се събере добър комплект. След упорито търсене успях да се свържа с китайски търговец, който намери един друг модел на A123 (8 ah c1), за сега ще ми свърши работа. След няколко дни чакам няколко бройки за тестове и ако всичко е нормално ще изградя захранващия пакет с тези А123 батерии. Последното звено от необходимите ми компоненти, за да започна усилена работа. Очаквайте скоро началото на финалната права :)


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот Vento » Пон 19 апр 2010 16:06


Аз гледах предаване, в което сравняваха вредните емиси от ДВГ и електромобил (който теоретично няма). НО се оказа, че ДВГ е много по-екологично чист за момента, заради многото вредни емисии при производството на батериите и на електричеството за зареждането им след това. И като сметнаха немците, на този етап електромобилите били по-антиекологични от ДВГ.
А както знаете, в цивилизованите държави вредните емисии струват много скъпо, затова и батериите са много скъпи.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Проект Jetta mk2-превръщане в електромобил.(update - 5 стр.)

Мнениеот radi_nrj » Вто 20 апр 2010 14:31


Stoi написа:Причината този проект да се забави толкова е само една: батериите.

С нашенци говори ли? Гледам май си се отказал от 6V AGM на Монбат. Аз поне за нея мога да гарантирам, че е читава батерия и се ползва точно за това приложение (макар и в електрокари). За литиевите и NiMH батерии предполагам си на ясно под товар какви температури правят.

С оловни акумулатори ще стане най-просто и можеби това е причината голф единицата на предната страница да е точно с такива.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта